Η ΡΟΤΟΝΤΑ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

 

Το βιβλίο του σημαντικού καθηγητή αποτελεί μια νέα ολοκληρωμένη σύνθεση για το σπουδαίο ρωμαϊκό μνημείο της Θεσσαλονίκης που μετατράπηκε αργότερα σε χριστιανικό και στη συνέχεια εξυπηρέτησε την ισλαμική θρησκεία ως τζαμί, για να επανέλθει τελικά στη δικαιοδοσία του ελληνικού κράτους ως μνημείο πολιτισμού. Η μακραίωνη ιστορία του Γαλεριανού οικοδομήματος, που προοριζόταν αρχικά να λειτουργήσει ως «πάνθεον» της αυτοκρατορικής λατρείας και αργότερα διακοσμήθηκε με χριστιανικά ψηφιδωτά και με νέο προορισμό λειτουργίας στο πλαίσιο της χριστιανικής θρησκείας, προσέλκυσε ασφαλώς το ενδιαφέρον πολλών ερευνητών, οι οποίοι δημοσίευσαν τις απόψεις τους σε μονογραφίες και επιστημονικά άρθρα.

Οι καταστροφικοί σεισμοί του 1978 και η ανάθεση της μελέτης για την αποκατάσταση των ζημιών που υπέστη το μνημείο σε επιτροπή ειδικών επιστημόνων με επικεφαλής τον καθηγητή της Αρχιτεκτονικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης Ν. Κ. Μουτσόπουλο έδωσε την ευκαιρία στο συγγραφέα του έργου να συγκεντρώσει, να καταγράψει ένα πλήθος αρχαιολογικών δεδομένων και να διεισδύσει στο υλικό της έρευνας, στοιχεία απαραίτητα για την εκ νέου μελέτη για την αποκατάσταση του μνημείου.

Στο βιβλίο αυτό, που προέκυψε από μια συστηματική προσπάθεια για την ολοκλήρωση του έργου διάσωσης της Ροτόντας, αναδεικνύεται ο ιστορικός χαρακτήρας αλλά και τα συμφραζόμενα της ρωμαϊκής, χριστιανικής και οθωμανικής φάσης του μνημείου και πρωτοπαρουσιάζονται οι έρευνες για την αναστήλωσή του, όπως η λεπτομερής αποτύπωση του μνημείου και του περιβάλλοντος χώρου, με συμβατές τοπογραφικές, φωτογραμμετρικές και γεωδαιτικές μεθόδους. Οι μέθοδοι που εφαρμόστηκαν συνεισφέρουν με τον πλέον ενδεδειγμένο επιστημονικό τρόπο στην προσπάθεια αποκατάστασης των ζημιών, τη στερέωση και την ανάδειξη του σπουδαίου αυτού μνημείου της Θεσσαλονίκης. Η αρχαιολογική και ανασκαφική έρευνα εντός και εκτός του μνημείου προσέφερε επίσης νέα στοιχεία για τη γνώση του, ενώ το πλήθος των σχεδίων και των φωτογραφιών που προέρχονται από το Αρχείο του καθηγητή Ν. Κ. Μουτσόπουλου ολοκληρώνουν ένα εξαιρετικό έργο με άρτια εμφάνιση επιστημονική και αισθητική.

Η Ροτόντα του Αγίου Γεωργίου στη ΘεσσαλονίκηΗ Ροτόντα του Αγίου Γεωργίου στη Θεσσαλονίκη
Αρχαιολογική έρευνα και αναστήλωση του μνημείου
Νικόλαος Κ. Μουτσόπουλος
επιμέλεια έκδοσης: Βασίλειος Κ. Κατσαρός
Κυριακίδη
616 σελ.
Τιμή € 60,00
1-patakis-link

 

Εμφανίσεις: 2256

PHOTOGRAPHS

 

Η έκδοση του λευκώματος πραγματοποιήθηκε με αφορμή την έκθεση «Φωτογραφικά Ζεύγη 2014» που διοργανώθηκε στην Αθήνα από την Ελληνοαμερικανική Ένωση και τον Φωτογραφικό Κύκλο (17 Ιανουαρίου - 5 Φεβρουαρίου 2014), με επιμέλεια του Πλάτωνα Ριβέλλη. Το λεύκωμα περιλαμβάνει 58 ασπρόμαυρες και έγχρωμες φωτογραφίες από ψηφιακές λήψεις της περιόδου 2008- 2013. Οι λήψεις πραγματοποιήθηκαν στην Αθήνα, τη Ζάκυνθο, τη Σύρο και σε πόλεις του εξωτερικού. Κύριο θέμα είναι τα πορτραίτα αλλά και σκηνές καθημερινότητας.

PhotographsPhotographs
Τάνια Παπαδάτου
Κίχλη
60 σελ.
Τιμή € 17,00
1-patakis-link

 

Εμφανίσεις: 1296

ΙΩΑΝΝΗΣ ΓΑΒΡΙΗΛ ΜΠΟΡΚΜΑΝ

 

Το οικογενειακό περιβάλλον είναι το πεδίο σύγκρουσης στον Ιωάννη Γαβριήλ Μπόρκμαν. K' ενώ βάλλεται πολλαπλά το αστικό όνειρο της υλικής ευμάρειας και της κοινωνικής ανέλιξης, στον πυρήνα του δράματος αναγνωρίζεται ο θεμελιακός ιψενικός προβληματισμός: η θέση του ατόμου -και μάλιστα του «εξαιρετικού»- μες στην κοινωνία.

«Τα οσμίζομαι τα φυλακισμένα εκατομμύρια, νοιώθω τις μετάλλινες φλέβες, τα πλάνα χέρια τους που ξεδιπλώνονται, κλαδιά όμοια, κατά πάνω μου... Θέλω, όμως, τώρα, να σας ψιθυρίσω, μες στη νυχτερινή σιωπή. Σας αγαπάω! Εσάς!, που βρίσκεστε μισοπεθαμένα στα σκοτεινά βάθη! Σας αγαπάω, διψασμένα πλούτη για ζωή... μαζί μ' όλη τη λαμπρή συνοδεία σας της δύναμης και της εξουσίας! Σας αγαπάω, σας αγαπάω!»

Ιωάννης Γαβριήλ ΜπόρκμανΙωάννης Γαβριήλ Μπόρκμαν
Ερρίκος Ίψεν
μετάφραση: Θεοδόσης Παπαδημητρόπουλος
επιμέλεια: Ήρκος Αποστολίδης
Gutenberg - Γιώργος & Κώστας Δαρδανός
154 σελ.
Τιμή € 10,00

 

Εμφανίσεις: 1282

Η ΙΔΕΑ ΩΣ ΥΛΙΚΟ, ΤΟ ΥΛΙΚΟ ΩΣ ΙΔΕΑ

Η ρήξη που επήλθε στη δεκαετία του 1960 και η οποία έχει καταχωρισθεί ως απομάκρυνση από τον μοντερνισμό φαίνεται να επηρεάζει αλλά και να ευνοεί ιδιαίτερα τους Έλληνες καλλιτέχνες που έζησαν και έδρασαν στο Παρίσι στις δεκαετίες του 1960 και 1970. Η χρήση διαφόρων μέσων έκφρασης και υλικών επιτρέπει στους Δημήτρη Αληθεινό, Δανιήλ, Θόδωρο (Παπαδημητρίου), Βαλέριο Καλούτση, Βλάση Κανιάρη, Γιώργο Καραχάλιο, Νίκο Κεσσανλή, Ιάσονα Μολφέση, Γιάννη Μπουτέα, Κωνσταντίνο Ξενάκη, Ναυσικά Πάστρα, Παύλο, Χρύσα Ρωμανού, Τάκη, Γιώργο Τοΰγια, Γιώργο Τουζένη, Φιλόλαο, ΚώσταΤσόκλη να πειραματισθούν αλλά και να ικανοποιήσουν όλες τις αισθήσεις, τους επιτρέπει να αναπτύξουν συμβολικά σχήματα τα οποία κοινοποιούν την πολιτισμική ιστορία της καταγωγής τους με τρόπο ώστε να αναπτύσσουν ένα εικονολογικό σύστημα, το οποίο λειτουργεί ως συμβολικό σύστημα μεταμορφώσεων, που υπογραμμίζει, σε διεθνές πλέον επίπεδο, την καταγωγή αλλά και την επιρροή ενός πολιτισμού σε έναν άλλον. Η έξοδος της τέχνης προς την κοινωνία, επέτρεψε στους Έλληνες καλλιτέχνες να απελευθερωθούν από ό,τι μπορούσε να χαρακτηρισθεί πολιτισμική καταβολή, έτσι ώστε την ίδια αυτή την καταβολή να την εμφυσήσουν στις παρούσες κοινωνικές συνθήκες που διαπότιζαν τη γαλλική κοινωνία, οι οποίες εξέφραζαν αλλά και αναφέρονταν στις μεταλλαγές της κοινωνικής ζωής... Η σχέση που αναπτύσσουν μεταξύ ιδέας, έννοιας και υλικού διαφαίνεται να είναι μια σχέση η οποία αξιοποιεί πρωτίστως την αντίληψη καθιστώντας την υλικό κοινωνικοπολιτικής κριτικής. Ωστόσο η σχέση τους με τα υλικά είναι μια σχέση που αντικαθιστά την έννοια από το αντικείμενο, με αποτέλεσμα οι εικόνες τους να διαμορφώνουν μια γλώσσα που ενσαρκώνεται από τα υλικά.

Η ιδέα ως υλικό, το υλικό ως ιδέαΗ ιδέα ως υλικό, το υλικό ως ιδέα
Δωροθέα Π. Κοντελετζίδου
πρόλογος: Εμμανουήλ Μαυρομμάτης
Επίκεντρο
376 σελ.
Τιμή € 19,00

 

Εμφανίσεις: 1914

448 ΜΙΛΙΑ ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ ΝΟΤΕΣ

Ένα ταξίδι δεκαετιών στη μουσική συνδυάζεται με ένα ταξίδι 9 ημερών στον αμερικανικό Νότο, αναζητώντας τις ρίζες του σύγχρονου τραγουδιού. Μετά από 40 χρόνια ακούσματα και διαβάσματα, ο Μωρίς Σιακκής περιπλανιέται σε ένα μοναδικό γεωγραφικό τετράγωνο, το οποίο παρήγαγε ένα τεράστιο όγκο τραγουδιών και έβαλε το Νότο στον παγκόσμιο μουσικό χάρτη.

Μέμφις, Τενεσή. Χελένα, Άρκανσω. Κλάρκσντεηλ, Μισισίπι. Μασλ Σόουλς, Αλαμπάμα. Τέσσερις μουσικοί κόμβοι οι οποίοι αποτέλεσαν σημεία αναφοράς στη γέννηση και καθιέρωση του ροκ εν ρολ, συνδέονται σε μια αφήγηση που συνδυάζει οδοιπορικό, ιστορική έρευνα και προσωπικές αναφορές για να καταγράψει ιστορικές τοποθεσίες, να συνδέσει πρόσωπα και καταστάσεις, να περιγράψει ανθρώπινες ιστορίες και να ανακαλύψει πώς γεννήθηκε, μισό αιώνα πριν, η μουσική του σήμερα.

Το τετράγωνο αυτό, συνδέει πρωτοπόρους (Ρόμπερτ Τζόνσον, Γ.Κ. Χάντυ)• πασίγνωστα ονόματα (Αρήθα Φράνκλιν, Τζώνυ Κας, Μπι Μπι Κινγκ, Τζέρυ Λη Λούις, Ρόυ Όρμπισον, Ότις Ρέντινγκ)• τραγικές φιγούρες (Τζεφ Μπάκλει, Μπέσι Σμιθ)• κολοσσούς (Μπομπ Ντύλαν, Rolling Stones, U2)• κορυφαίες εταιρίες (STAX, HI RECORDS)• μεγάλης αξίας «αγνώστους» (Big Star, Νταν Πεν, Τζιμ Ντίκινσον)• μεγάλους μπλούζμεν (Άλμπερτ Κινγκ, Τζων Λη Χούκερ, Μάντυ Γουώτερς)• ιστορικά στούντιο (American Sound Studio, Fame, SUN, Muscle Shoals Sound Studio) και βέβαια, το παγκόσμιο φαινόμενο Έλβις Πρέσλευ.

448 μίλια εκατομμύρια νότες448 μίλια εκατομμύρια νότες
Μωρίς Σιακκής
Μαριλού
224 σελ.
Τιμή € 15,00

 

Εμφανίσεις: 1698

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Email:
Θέμα:
Μήνυμα:

ΠΤΟΛΕΜΑΙΩΝ 4 (ΠΛΑΤΕΙΑ ΠΡΟΣΚΟΠΩΝ)
11635 ΑΘΗΝΑ, ΤΗΛ.-FAX: 210-7212307
info@diastixo.gr

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

*  Το email σας:

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ

facebook icontwitter icongoogle plus iconpinterest iconyoutube iconrss icon

Με την υποστήριξη του diastixo.gr - Designed by: artspr