ΙΩΑΝΝΗΣ ΓΑΒΡΙΗΛ ΜΠΟΡΚΜΑΝ

 

Το οικογενειακό περιβάλλον είναι το πεδίο σύγκρουσης στον Ιωάννη Γαβριήλ Μπόρκμαν. K' ενώ βάλλεται πολλαπλά το αστικό όνειρο της υλικής ευμάρειας και της κοινωνικής ανέλιξης, στον πυρήνα του δράματος αναγνωρίζεται ο θεμελιακός ιψενικός προβληματισμός: η θέση του ατόμου -και μάλιστα του «εξαιρετικού»- μες στην κοινωνία.

«Τα οσμίζομαι τα φυλακισμένα εκατομμύρια, νοιώθω τις μετάλλινες φλέβες, τα πλάνα χέρια τους που ξεδιπλώνονται, κλαδιά όμοια, κατά πάνω μου... Θέλω, όμως, τώρα, να σας ψιθυρίσω, μες στη νυχτερινή σιωπή. Σας αγαπάω! Εσάς!, που βρίσκεστε μισοπεθαμένα στα σκοτεινά βάθη! Σας αγαπάω, διψασμένα πλούτη για ζωή... μαζί μ' όλη τη λαμπρή συνοδεία σας της δύναμης και της εξουσίας! Σας αγαπάω, σας αγαπάω!»

Ιωάννης Γαβριήλ ΜπόρκμανΙωάννης Γαβριήλ Μπόρκμαν
Ερρίκος Ίψεν
μετάφραση: Θεοδόσης Παπαδημητρόπουλος
επιμέλεια: Ήρκος Αποστολίδης
Gutenberg - Γιώργος & Κώστας Δαρδανός
154 σελ.
Τιμή € 10,00

 

Εμφανίσεις: 1262

Η ΙΔΕΑ ΩΣ ΥΛΙΚΟ, ΤΟ ΥΛΙΚΟ ΩΣ ΙΔΕΑ

Η ρήξη που επήλθε στη δεκαετία του 1960 και η οποία έχει καταχωρισθεί ως απομάκρυνση από τον μοντερνισμό φαίνεται να επηρεάζει αλλά και να ευνοεί ιδιαίτερα τους Έλληνες καλλιτέχνες που έζησαν και έδρασαν στο Παρίσι στις δεκαετίες του 1960 και 1970. Η χρήση διαφόρων μέσων έκφρασης και υλικών επιτρέπει στους Δημήτρη Αληθεινό, Δανιήλ, Θόδωρο (Παπαδημητρίου), Βαλέριο Καλούτση, Βλάση Κανιάρη, Γιώργο Καραχάλιο, Νίκο Κεσσανλή, Ιάσονα Μολφέση, Γιάννη Μπουτέα, Κωνσταντίνο Ξενάκη, Ναυσικά Πάστρα, Παύλο, Χρύσα Ρωμανού, Τάκη, Γιώργο Τοΰγια, Γιώργο Τουζένη, Φιλόλαο, ΚώσταΤσόκλη να πειραματισθούν αλλά και να ικανοποιήσουν όλες τις αισθήσεις, τους επιτρέπει να αναπτύξουν συμβολικά σχήματα τα οποία κοινοποιούν την πολιτισμική ιστορία της καταγωγής τους με τρόπο ώστε να αναπτύσσουν ένα εικονολογικό σύστημα, το οποίο λειτουργεί ως συμβολικό σύστημα μεταμορφώσεων, που υπογραμμίζει, σε διεθνές πλέον επίπεδο, την καταγωγή αλλά και την επιρροή ενός πολιτισμού σε έναν άλλον. Η έξοδος της τέχνης προς την κοινωνία, επέτρεψε στους Έλληνες καλλιτέχνες να απελευθερωθούν από ό,τι μπορούσε να χαρακτηρισθεί πολιτισμική καταβολή, έτσι ώστε την ίδια αυτή την καταβολή να την εμφυσήσουν στις παρούσες κοινωνικές συνθήκες που διαπότιζαν τη γαλλική κοινωνία, οι οποίες εξέφραζαν αλλά και αναφέρονταν στις μεταλλαγές της κοινωνικής ζωής... Η σχέση που αναπτύσσουν μεταξύ ιδέας, έννοιας και υλικού διαφαίνεται να είναι μια σχέση η οποία αξιοποιεί πρωτίστως την αντίληψη καθιστώντας την υλικό κοινωνικοπολιτικής κριτικής. Ωστόσο η σχέση τους με τα υλικά είναι μια σχέση που αντικαθιστά την έννοια από το αντικείμενο, με αποτέλεσμα οι εικόνες τους να διαμορφώνουν μια γλώσσα που ενσαρκώνεται από τα υλικά.

Η ιδέα ως υλικό, το υλικό ως ιδέαΗ ιδέα ως υλικό, το υλικό ως ιδέα
Δωροθέα Π. Κοντελετζίδου
πρόλογος: Εμμανουήλ Μαυρομμάτης
Επίκεντρο
376 σελ.
Τιμή € 19,00

 

Εμφανίσεις: 1899

448 ΜΙΛΙΑ ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ ΝΟΤΕΣ

Ένα ταξίδι δεκαετιών στη μουσική συνδυάζεται με ένα ταξίδι 9 ημερών στον αμερικανικό Νότο, αναζητώντας τις ρίζες του σύγχρονου τραγουδιού. Μετά από 40 χρόνια ακούσματα και διαβάσματα, ο Μωρίς Σιακκής περιπλανιέται σε ένα μοναδικό γεωγραφικό τετράγωνο, το οποίο παρήγαγε ένα τεράστιο όγκο τραγουδιών και έβαλε το Νότο στον παγκόσμιο μουσικό χάρτη.

Μέμφις, Τενεσή. Χελένα, Άρκανσω. Κλάρκσντεηλ, Μισισίπι. Μασλ Σόουλς, Αλαμπάμα. Τέσσερις μουσικοί κόμβοι οι οποίοι αποτέλεσαν σημεία αναφοράς στη γέννηση και καθιέρωση του ροκ εν ρολ, συνδέονται σε μια αφήγηση που συνδυάζει οδοιπορικό, ιστορική έρευνα και προσωπικές αναφορές για να καταγράψει ιστορικές τοποθεσίες, να συνδέσει πρόσωπα και καταστάσεις, να περιγράψει ανθρώπινες ιστορίες και να ανακαλύψει πώς γεννήθηκε, μισό αιώνα πριν, η μουσική του σήμερα.

Το τετράγωνο αυτό, συνδέει πρωτοπόρους (Ρόμπερτ Τζόνσον, Γ.Κ. Χάντυ)• πασίγνωστα ονόματα (Αρήθα Φράνκλιν, Τζώνυ Κας, Μπι Μπι Κινγκ, Τζέρυ Λη Λούις, Ρόυ Όρμπισον, Ότις Ρέντινγκ)• τραγικές φιγούρες (Τζεφ Μπάκλει, Μπέσι Σμιθ)• κολοσσούς (Μπομπ Ντύλαν, Rolling Stones, U2)• κορυφαίες εταιρίες (STAX, HI RECORDS)• μεγάλης αξίας «αγνώστους» (Big Star, Νταν Πεν, Τζιμ Ντίκινσον)• μεγάλους μπλούζμεν (Άλμπερτ Κινγκ, Τζων Λη Χούκερ, Μάντυ Γουώτερς)• ιστορικά στούντιο (American Sound Studio, Fame, SUN, Muscle Shoals Sound Studio) και βέβαια, το παγκόσμιο φαινόμενο Έλβις Πρέσλευ.

448 μίλια εκατομμύρια νότες448 μίλια εκατομμύρια νότες
Μωρίς Σιακκής
Μαριλού
224 σελ.
Τιμή € 15,00

 

Εμφανίσεις: 1676

… ΚΑΛΑ, ΕΣΥ ΣΚΟΤΩΘΗΚΕΣ ΝΩΡΙΣ

1947. Mε το τέλος του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου η Ελλάδα τυλίγεται στο χάος του Εμφυλίου. Ο τότε δεκαεξάχρονος Χρόνης Μίσσιος συλλαμβάνεται, βασανίζεται και καταδικάζεται σε θάνατο για τη συμμετοχή του στον Δημοκρατικό Στρατό. Αποφυλακίζεται με την αμνηστία του 1973, αφού έχει περάσει 21 χρόνια σε φυλακές και εξορίες.

Την περίοδο αυτή της ζωής του ο Μίσσιος τη διηγείται στο ...καλά, εσύ σκοτώθηκες νωρίς, βιβλίο που δεν χρειάζεται συστάσεις, τόσο που έχει διαβαστεί από την έκδοσή του το 1985 μέχρι σήμερα.

Καθηλωμένοι από τη ζωντάνια της γραφής, αλλά και από τη δύναμη των γεγονότων και των προσώπων, η Μυρτώ Ράις, ο Συλβαίν Ρικάρ και ο Ντανιέλ Καζανάβ αποφάσισαν να αποτολμήσουν τη διασκευή του βιβλίου σε εικονογραφημένο αφήγημα.

«Δεν κατάφερα να αλλάξω το σύστημα, όμως δεν θα επιτρέψω ούτε σε αυτό να με αλλάξει», έλεγε ο Χρόνης Μίσσιος.

Τι ονομάζουμε «πράξη αντίστασης» σήμερα; Τι περιεχόμενο μπορεί να δώσει κανείς στη λέξη «στράτευση»; Ποια όπλα διαθέτει, για να εναντιωθεί σ' ένα σύστημα που έχει καταντήσει την ελευθερία επιχείρημα μάρκετινγκ; Ποια πρότυπα να τον εμπνεύσουν μέσα σ' αυτόν τον μετα-ιδεολογικό κόσμο, που μοιάζει να επιστρέφει στο πιο σκοτεινό του παρελθόν; Η μαρτυρία αυτή μας απαντά με τρόπο ξεκάθαρο και δυνατό.

... καλά εσύ σκοτώθηκες νωρίς Από το βιβλίο του Χρόνη Μίσσιου Συλβαίν Ρικάρ, Μυρτώ Ράις εικονογράφηση: Ντανιέλ Καζανάβ Polaris... καλά εσύ σκοτώθηκες νωρίς
Από το βιβλίο του Χρόνη Μίσσιου
Συλβαίν Ρικάρ, Μυρτώ Ράις
εικονογράφηση: Ντανιέλ Καζανάβ
Polaris
187 σελ.
Τιμή € 22,00

 

Εμφανίσεις: 691

ΦΩΤΕΙΝΗ ΣΤΕΦΑΝΙΔΗ - ΣΙΩΠΗΡΗ ΕΥΩΧΙΑ

«Αν δεν σφαλίσεις ορθάνοιχτα τα μάτια προς τα μέσα, τούτη η εικόνα δεν σου κάνει τη χάρη να φθογγήσει. Σιωπηρά να φθογγήσει μέσα απʼ το διάφανο φως που την τυλίγει όπως η αύρα λυρικού ποιήματος τυλίγει λύρα επτάχορδη. Ευωχικό τραπέζι στρωμένο άχρονα, γιʼ αυτό παντοτινό κι αξόδευτο στην επικράτεια του αρχετυπικού, όπου δε χωρά ίχνος προσποίησης.
Σιωπηρή ευωχία, εκκωφαντικά σιωπηρή. Όλα έχουν συντελεστεί και συντελούνται ακόμη. Το τραπέζι απείρως εκτατό, λευκό τραπεζομάντιλο, δεν έχει αρχή και τέλος, διατρέχει τόπους και καιρούς από Ανατολή σε Δύση, αν και το στίγμα του έκδηλα ελληνικό, γιατί ελληνικός ο παλλόμενος χρωστήρας που το ιστόρησε βήμα βήμα ως την ανοιχτή ολότητά του - απόσπασμα και ολοκλήρωμα μαζί». [...]
(από την εισαγωγή του Χρήστου Μπουλώτη)

Η συλλεκτική έκδοση Σιωπηρή ευωχία, βασισμένη στο ομότιτλο ζωγραφικό έργο της Φωτεινής Στεφανίδη τυπώθηκε σε 297 αριθμημένα υπογεγραμμένα αντίτυπα σε βαμβακερό χαρτί δύο χρωματισμών. Στην κουβερτούρα που σε ανάπτυξη έχει μήκος 96 εκ., αναπαράγεται ολόκληρο το έργο, πραγματικών διαστάσεων 1,50 x 10,60 μ., ενώ στο εσωτερικό του βιβλίου αναλύεται σε τμήματα και λεπτομέρειες.

Photini Stephanidi, Σιωπηρή ευωχία Ζωγραφική Φωτεινή Στεφανίδη εισαγωγή: Χρήστος Μπουλώτης Τρίγλωσση έκδοση (Ελληνικά, Γαλλικά, Αγγλικά) ΣτεφανίδηPhotini Stephanidi, Σιωπηρή ευωχία
Ζωγραφική
Φωτεινή Στεφανίδη
εισαγωγή: Χρήστος Μπουλώτης
Τρίγλωσση έκδοση (ελληνικά, γαλλικά, αγγλικά)
Στεφανίδη
32 σελ.
Τιμή €35,00

 

Εμφανίσεις: 938

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Email:
Θέμα:
Μήνυμα:

ΠΤΟΛΕΜΑΙΩΝ 4 (ΠΛΑΤΕΙΑ ΠΡΟΣΚΟΠΩΝ)
11635 ΑΘΗΝΑ, ΤΗΛ.-FAX: 210-7212307
info@diastixo.gr

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

*  Το email σας:

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ

facebook icontwitter icongoogle plus iconpinterest iconyoutube iconrss icon

Με την υποστήριξη του diastixo.gr - Designed by: artspr