Ο αρμενιστής


«Το τραγούδι είναι μοντέλο της ανθρώπινης ύπαρξης και της ουσίας της. Εμβαθύνοντας στη φύση του, στον λόγο δηλαδή και στον τρόπο κατασκευής του, ενώνουμε τον εαυτό μας με τον κόσμο. Τραγουδότοποι είναι οι μύθοι και τα όνειρα, η μνήμη και η θέληση, οι εμπειρίες, τα πάθη και οι ελπίδες μας. Έχει άπειρες όψεις και χαμαιλεόντειες ιδιότητες. Με διαρκή άσκηση, όξυνση και ανάμιξη των αισθήσεων και κυρίως με την ενόραση και τον στοχασμό, μπορεί να συλληφθεί. Αλλά μόνο προς στιγμήν.

»Όπως όλες οι Τέχνες («καλές» ή μη), έτσι είναι κι αυτή του Τραγουδοποιού... Τίποτε περισσότερο, τίποτε λιγότερο...

»Στον Αρμενιστή τεκμηριώνω το πρακτικό και θεωρητικό κομμάτι της τέχνης του Τραγουδοποιού, με τρόπο απόλυτα βιωματικό. Με παραδείγματα απ’ όλα τα τραγούδια μου (στίχοι, πάρτες)... Συν, ο υποφαινόμενος με την κιθάρα του...»

Ο αρμενιστής Βαγγέλης Γερμανός Ιανός
Ο αρμενιστής

Βαγγέλης Γερμανός
Ιανός
240 σελ.
Τιμή € 12,00
001 patakis eshop

 

Εμφανίσεις: 4829

Όλα είναι παρεξήγηση


«Όλα είναι παρεξήγηση». Με αυτή τη φράση του Samuel Beckett προς τον Theodor Adorno, το 1969, έκλεισε ο κύκλος της συνάντησης μεταξύ δύο ανθρώπων που έμελλε να διαδραματίσει τον δικό της ιδιαίτερο ρόλο στην Ιστορία της φιλοσοφικής αισθητικής. Ο Adorno αναζήτησε στην τέχνη έναν ελάχιστο τόπο αντίστασης απέναντι στην αρνητικότητα της πραγματικότητας, έναν ελάχιστο τόπο για την ελπίδα. Το έργο του Beckett υπήρξε παραδειγματικό ως προς αυτή την κατεύθυνση. Ο Adorno αναγνώρισε σε αυτό όχι απλώς ένα νέο είδος θεάτρου, αλλά και το υπόδειγμα για τη διατύπωση μίας νέας αισθητικής θεωρίας. Το σχέδιο της Αισθητικής Θεωρίας υπήρξε αρκετά φιλόδοξο, καθώς είναι μοναδικό ίσως, από τον Hegel και μετά, το στοιχείο της συμπληρωματικότητας ανάμεσα στην τέχνη και τη φιλοσοφία, ανάμεσα στην Αισθητική Θεωρία και την Αρνητική Διαλεκτική. Χαρακτηριστική εκδήλωση αυτής της συμπληρωματικότητας, η κριτική που ασκεί ο Adorno στις οντολογικές θεωρήσεις του Martin Heidegger και του υπαρξισμού των J.P. Sartre και Karl Jaspers με αφορμή το Τέλος του παιχνιδιού του Beckett.

ARMOS PAREXHGHSH
Όλα είναι παρεξήγηση

Η φιλοσοφική ερμηνεία της τέχνης ως κριτική της οντολογίας
Θωμάς Συμεωνίδης
Αρμός
466 σελ.
Τιμή € 18,00
001 patakis eshop

 

Εμφανίσεις: 826

Γυναίκα και λύκος


Αυτό που ακούμε, αυτό που μυρίζουμε, αυτό που πιάνουμε, αυτό που βλέπουμε καθημερινά δεν είναι παρά ένα απειροελάχιστο μέρος του κόσμου. Η γυναίκα αφήνει πίσω της σύζυγο, φίλους και καριέρα. Ένα απαγορευμένο πάθος την έχει εξαγριώσει. Την έχει κάνει λύκο. Η ευτυχία έχει αγριότητα. Η ηρωίδα τη διεκδικεί μαζί με τη θέση της στον κόσμο.

Θα μπορούσε να είναι μια σύγχρονη Νόρα, θα μπορούσε να είναι η Ωραία του παραμυθιού. Είναι όμως η Ωραία και το Τέρας μαζί... Ποια είναι η φύση της επιθυμίας; Και ποια τα όριά της; Τι γίνεται όταν κανείς τα υπερβεί και αποφασίσει να επιστρέψει στον πρωτόγονο εαυτό του; «Μου λείπει τόσο πολύ που πονάει το σώμα μου», λέει η Γυναίκα και αφήνεται στο ένστικτο. «Να γίνω ένα ζώο, μεγάλο, δυνατό, άγριο, όλο μυς και ένστικτο».

Η Έλενα Πέγκα υπογράφει μια σύγχρονη αλληγορία για τον πολιτισμό και την αγριότητα. Ένα παραμύθι με ρεαλιστικό λόγο, με καταστάσεις που θυμίζουν ιστορίες από τα δελτία ειδήσεων και θέμα τη σύγκρουση ανάμεσα στα δύο φύλα, ανάμεσα στο εγώ και το είναι, ανάμεσα στην ανθρώπινη φύση και τις κοινωνικές συμβάσεις που την περιορίζουν. Μια διαρκής αίσθηση απειλής και αγωνίας σ' ένα ονειρικό, σχεδόν εφιαλτικό, τοπίο καθορίζει την ατμόσφαιρα του έργου και το σκοτεινιάζει ακόμα περισσότερο.

Η Γυναίκα και λύκος παρουσιάστηκε τον Μάη του 2014 στο Φεστιβάλ Écrire et mettre en scène aujourd'hui στην Caen, σε σκηνοθεσία Έλλης Παπακωνσταντίνου, μετάφραση Δήμητρας Κονδυλάκη, με Γάλλους ηθοποιούς. Πρώτη παράσταση στα ελληνικά: Οκτώβρης 2014, Δημήτρια 2014, Σφαγεία, Θεσσαλονίκη.

Γυναίκα και λύκος Έλενα Πέγκα Κάπα




Γυναίκα και λύκος

Έλενα Πέγκα
Κάπα
64 σελ.
Τιμή € 8,52 ‖  βρες το εδώ.

 

Εμφανίσεις: 780

Άμλετ


Ο Άμλετ είναι το έργο που κατεξοχήν κατοικείται από ίσκιους αγνοουμένων, είτε το έγραψε ο Σαίξπηρ για να περιθάλψει κάποιον δικό του ακριβό και ανομολόγητο αγνοούμενο είτε όχι. Μολαταύτα, όσο κι αν βλέπουμε στον Άμλετ ένα έργο πένθους από τα πιο συγκινητικά και πιο ανήσυχα στη λογοτεχνία, δεν θα καταφέρουμε ποτέ να διεισδύσουμε «στην καρδιά του μυστηρίου» του Σαίξπηρ. Δεν χρειάζεται, άλλωστε. Το φάσμα των συναισθημάτων μας για όλα όσα είναι για μας βαθύτερα από το δάκρυ θα εμπλουτίζεται πάντα από τη βαθιά δομημένη αδιαφάνεια του σαιξπηρικού ήρωα. Εκείνος θα κερδίζει τη δυσκολότερη μάχη της έκφρασης και θα πεθαίνει τον δυσκολότερο θάνατο. «Τ' άλλα είναι σιωπή». Το δικαίωμά μας σ' αυτή τη σιωπή, τη σιωπή μιας βαθύτερης κατανόησης του εαυτού μας και του άλλου, το κατέκτησε για λογαριασμό όλων μας ο Άμλετ.

ΆμλετΆμλετ
Ουίλλιαμ Σαίξπηρ
μετάφραση: Διονύσης Καψάλης
Gutenberg – Γιώργος & Κώστας Δαρδανός
248 σελ.
Τιμή € 14,00
001 patakis eshop

 

Εμφανίσεις: 646

Ο ΓΛΑΡΟΣ


Ο Τρέπλιεφ, ανερχόμενος συγγραφέας, αναζητά νέους τρόπους έκφρασης στη συγγραφή και στο θέατρο, κάτω από τη σκιά της μητέρας του Αρκάντινα, καταξιωμένης ηθοποιού του κατεστημένου θεάτρου. Στο κτήμα του θείου του, Σορίν, παρουσιάζει το θεατρικό του έργο με τη βοήθεια της αγαπημένης του, Νίνα, ανερχόμενης ηθοποιού. Η παράσταση θα τελειώσει άδοξα. Οι θεατές του έργου, μεταξύ των οποίων και η μητέρα του, θα το απαξιώσουν και θα ειρωνευτούν την προσπάθειά του. Οι σχέσεις των ηρώων θα εγκλωβιστούν σε αδιέξοδα, καθώς η Νίνα αποφασίζει να ακολουθήσει το όνειρό της, να γίνει επαγγελματίας ηθοποιός, ερωτεύεται παράφορα τον Τριγκόριν, γνωστό συγγραφέα και αγαπημένο της Αρκάντινα. Δύο χρόνια αργότερα, ο Τρέπλιεφ παρακολουθεί από μακριά τη ζωή της Νίνα, ζωή κατεστραμμένη σε προσωπικό και επαγγελματικό επίπεδο, ενώ ο ίδιος έχει καταφέρει να γίνει ένας μέτριος συγγραφέας. Η κατάσταση της υγείας του Σορίν αναγκάζει την Αρκάντινα και τον Τριγκόριν να επιστρέψουν στο κτήμα, ενώ επιστρέφει και η Νίνα, τσακισμένη και ανήμπορη σαν τον νεκρό γλάρο, που πριν από χρόνια είχε αποθέσει στα πόδια της ο Τρέπλιεφ...

Η συγγραφή του Γλάρου ολοκληρώθηκε το 1895. Στη σκηνή ανέβηκε πρώτη φορά το 1896, η παράσταση δεν βρήκε ανταπόκριση και χαρακτηρίστηκε αποτυχημένη. Αντιθέτως, το 1898 ανέβηκε και πάλι, στο Θέατρο Τέχνης της Μόσχας, σε σκηνοθεσία Κ. Στανισλάφσκι, όπου γνώρισε επιτυχία. Με αυτό το έργο εγκαινιάστηκε η σύνθεση της τσεχωφικής δραματουργίας, όπου ο καθιερωμένος κεντρικός ήρωας αντικαθίσταται από μία ομάδα ανθρώπων και η δράση του έργου μοιράζεται σε αυτούς. Το έργο δεν είναι κωμωδία ή δράμα, αλλά «κωμωδία σε τέσσερις πράξεις», όπως έλεγε και ο ίδιος ο Τσέχωφ.

Ο Γλάρος

 

Ο Γλάρος
Άντον Τσέχωφ
μετάφραση: Χαρά Σύρου
Κάπα
128 σελ.
Τιμή € 8,52
001 patakis eshop

 

 

Εμφανίσεις: 1072

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Email:
Θέμα:
Μήνυμα:

ΠΤΟΛΕΜΑΙΩΝ 4 (ΠΛΑΤΕΙΑ ΠΡΟΣΚΟΠΩΝ)
11635 ΑΘΗΝΑ, ΤΗΛ.-FAX: 210-7212307
info@diastixo.gr

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

*  Το email σας:

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ

facebook icontwitter icongoogle plus iconpinterest iconyoutube iconrss icon

Με την υποστήριξη του diastixo.gr - Designed by: artspr