Σπίτια της καρδιάς…


Μια κατάθεση καρδιάς κι ένα ιδιαίτερο ταξίδι έχει να προσφέρει το πολυσέλιδο βιβλίο-λεύκωμα της Αγγελικής Κίτσου-Μαγαράκη. Οι σελίδες του ταξιδεύουν τον αναγνώστη μέσα από εκατοντάδες αυθεντικές φωτογραφίες τραβηγμένες από την ίδια τη δημιουργό στις ελληνικές γειτονιές και τα ελληνικά σπίτια της Μικρασίας και της Ανατολικής Θράκης, από το 1987 έως το 2014, έπειτα από επιτόπια έρευνα σε περίπου ενενήντα μεγάλες, ξακουστές μα και μικρές πόλεις των αλησμόνητων πατρίδων.

Όπως χαρακτηριστικά σημειώνει στην εισαγωγή της η Αγγελική Κίτσου-Μαγαράκη: «Το πρώτο ταξίδι έγινε το 1987. Ακολούθησαν άλλα δέκα. Κάποια μονοήμερα. Από τη Χίο στον Τσεσμέ κι από την Κω στην Αλικαρνασσό. Πάντοτε ο ίδιος φόβος. Ο μόνος. Μήπως έφτασα αργά. Μήπως ο σίφουνας της ανοικοδόμησης που σαρώνει ό,τι παλιό στη γειτονική χώρα με είχε προλάβει. Ήρθαν στιγμές που πραγματικά απογοητεύτηκα. Η φωτογραφική μηχανή γινόταν βάρος και τα μάτια κουράζονταν να ψάχνουν ανάμεσα σε ακαλαίσθητες, πανύψηλες και έντονα χρωματισμένες πολυκατοικίες, εκεί που άλλοτε ήταν ο “γιουνάν μαχαλεσί”, η ελληνική γειτονιά. Κι όμως εκεί που πήγαινα να προσπεράσω, ένα αέτωμα στην κατά τ’ άλλα αλλοιωμένη πρόσοψη ενός σπιτιού, ένα ραγισμένο κιονόκρανο ιωνικού ή κορινθιακού ρυθμού στις παραστάδες της πόρτας, ένας μισοφαγωμένος από το χρόνο και την αναλγησία των ανθρώπων μαίανδρος στο γείσο μιας στέγης μού ’γνεφαν να σταματήσω. Εδώ είμαστε... Τα σπίτια των προγόνων σου... Κοίτα μας... Δε σας λησμονήσαμε... Ίδια η χαρά, όπως όταν συναντάς έναν αγαπημένο φίλο απ’ τα παλιά».

Το βιβλίο εμπλουτίζεται με προσεκτικά διαλεγμένα και απολύτως σχετικά κείμενα σύγχρονης και παλιάς ελληνικής ποίησης και λογοτεχνίας, με στοιχεία από την προφορική παράδοση, με τραγούδια και μαρτυρίες. Πληροφορίες για την αρχιτεκτονική και λεπτομέρειες για την επώνυμη προέλευση των κατοικιών συμπληρώνουν το πλούσιο αυτό εγχείρημα.

Σπίτια της καρδιάς... Αγγελική Κίτσου-Μαγαράκη φωτογράφιση: Αγγελική Κίτσου-Μαγαράκη Εκδόσεις Στεφανίδη
Σπίτια της καρδιάς...

Αγγελική Κίτσου-Μαγαράκη
φωτογράφιση: Αγγελική Κίτσου-Μαγαράκη
Εκδόσεις Στεφανίδη
504 σελ.
Τιμή € 33,00

Βρες το εδώ.

 

Εμφανίσεις: 3824

Ο αρμενιστής


«Το τραγούδι είναι μοντέλο της ανθρώπινης ύπαρξης και της ουσίας της. Εμβαθύνοντας στη φύση του, στον λόγο δηλαδή και στον τρόπο κατασκευής του, ενώνουμε τον εαυτό μας με τον κόσμο. Τραγουδότοποι είναι οι μύθοι και τα όνειρα, η μνήμη και η θέληση, οι εμπειρίες, τα πάθη και οι ελπίδες μας. Έχει άπειρες όψεις και χαμαιλεόντειες ιδιότητες. Με διαρκή άσκηση, όξυνση και ανάμιξη των αισθήσεων και κυρίως με την ενόραση και τον στοχασμό, μπορεί να συλληφθεί. Αλλά μόνο προς στιγμήν.

»Όπως όλες οι Τέχνες («καλές» ή μη), έτσι είναι κι αυτή του Τραγουδοποιού... Τίποτε περισσότερο, τίποτε λιγότερο...

»Στον Αρμενιστή τεκμηριώνω το πρακτικό και θεωρητικό κομμάτι της τέχνης του Τραγουδοποιού, με τρόπο απόλυτα βιωματικό. Με παραδείγματα απ’ όλα τα τραγούδια μου (στίχοι, πάρτες)... Συν, ο υποφαινόμενος με την κιθάρα του...»

Ο αρμενιστής Βαγγέλης Γερμανός Ιανός
Ο αρμενιστής

Βαγγέλης Γερμανός
Ιανός
240 σελ.
Τιμή € 12,00
001 patakis eshop

 

Εμφανίσεις: 4798

Όλα είναι παρεξήγηση


«Όλα είναι παρεξήγηση». Με αυτή τη φράση του Samuel Beckett προς τον Theodor Adorno, το 1969, έκλεισε ο κύκλος της συνάντησης μεταξύ δύο ανθρώπων που έμελλε να διαδραματίσει τον δικό της ιδιαίτερο ρόλο στην Ιστορία της φιλοσοφικής αισθητικής. Ο Adorno αναζήτησε στην τέχνη έναν ελάχιστο τόπο αντίστασης απέναντι στην αρνητικότητα της πραγματικότητας, έναν ελάχιστο τόπο για την ελπίδα. Το έργο του Beckett υπήρξε παραδειγματικό ως προς αυτή την κατεύθυνση. Ο Adorno αναγνώρισε σε αυτό όχι απλώς ένα νέο είδος θεάτρου, αλλά και το υπόδειγμα για τη διατύπωση μίας νέας αισθητικής θεωρίας. Το σχέδιο της Αισθητικής Θεωρίας υπήρξε αρκετά φιλόδοξο, καθώς είναι μοναδικό ίσως, από τον Hegel και μετά, το στοιχείο της συμπληρωματικότητας ανάμεσα στην τέχνη και τη φιλοσοφία, ανάμεσα στην Αισθητική Θεωρία και την Αρνητική Διαλεκτική. Χαρακτηριστική εκδήλωση αυτής της συμπληρωματικότητας, η κριτική που ασκεί ο Adorno στις οντολογικές θεωρήσεις του Martin Heidegger και του υπαρξισμού των J.P. Sartre και Karl Jaspers με αφορμή το Τέλος του παιχνιδιού του Beckett.

ARMOS PAREXHGHSH
Όλα είναι παρεξήγηση

Η φιλοσοφική ερμηνεία της τέχνης ως κριτική της οντολογίας
Θωμάς Συμεωνίδης
Αρμός
466 σελ.
Τιμή € 18,00
001 patakis eshop

 

Εμφανίσεις: 804

Γυναίκα και λύκος


Αυτό που ακούμε, αυτό που μυρίζουμε, αυτό που πιάνουμε, αυτό που βλέπουμε καθημερινά δεν είναι παρά ένα απειροελάχιστο μέρος του κόσμου. Η γυναίκα αφήνει πίσω της σύζυγο, φίλους και καριέρα. Ένα απαγορευμένο πάθος την έχει εξαγριώσει. Την έχει κάνει λύκο. Η ευτυχία έχει αγριότητα. Η ηρωίδα τη διεκδικεί μαζί με τη θέση της στον κόσμο.

Θα μπορούσε να είναι μια σύγχρονη Νόρα, θα μπορούσε να είναι η Ωραία του παραμυθιού. Είναι όμως η Ωραία και το Τέρας μαζί... Ποια είναι η φύση της επιθυμίας; Και ποια τα όριά της; Τι γίνεται όταν κανείς τα υπερβεί και αποφασίσει να επιστρέψει στον πρωτόγονο εαυτό του; «Μου λείπει τόσο πολύ που πονάει το σώμα μου», λέει η Γυναίκα και αφήνεται στο ένστικτο. «Να γίνω ένα ζώο, μεγάλο, δυνατό, άγριο, όλο μυς και ένστικτο».

Η Έλενα Πέγκα υπογράφει μια σύγχρονη αλληγορία για τον πολιτισμό και την αγριότητα. Ένα παραμύθι με ρεαλιστικό λόγο, με καταστάσεις που θυμίζουν ιστορίες από τα δελτία ειδήσεων και θέμα τη σύγκρουση ανάμεσα στα δύο φύλα, ανάμεσα στο εγώ και το είναι, ανάμεσα στην ανθρώπινη φύση και τις κοινωνικές συμβάσεις που την περιορίζουν. Μια διαρκής αίσθηση απειλής και αγωνίας σ' ένα ονειρικό, σχεδόν εφιαλτικό, τοπίο καθορίζει την ατμόσφαιρα του έργου και το σκοτεινιάζει ακόμα περισσότερο.

Η Γυναίκα και λύκος παρουσιάστηκε τον Μάη του 2014 στο Φεστιβάλ Écrire et mettre en scène aujourd'hui στην Caen, σε σκηνοθεσία Έλλης Παπακωνσταντίνου, μετάφραση Δήμητρας Κονδυλάκη, με Γάλλους ηθοποιούς. Πρώτη παράσταση στα ελληνικά: Οκτώβρης 2014, Δημήτρια 2014, Σφαγεία, Θεσσαλονίκη.

Γυναίκα και λύκος Έλενα Πέγκα Κάπα




Γυναίκα και λύκος

Έλενα Πέγκα
Κάπα
64 σελ.
Τιμή € 8,52 ‖  βρες το εδώ.

 

Εμφανίσεις: 757

Άμλετ


Ο Άμλετ είναι το έργο που κατεξοχήν κατοικείται από ίσκιους αγνοουμένων, είτε το έγραψε ο Σαίξπηρ για να περιθάλψει κάποιον δικό του ακριβό και ανομολόγητο αγνοούμενο είτε όχι. Μολαταύτα, όσο κι αν βλέπουμε στον Άμλετ ένα έργο πένθους από τα πιο συγκινητικά και πιο ανήσυχα στη λογοτεχνία, δεν θα καταφέρουμε ποτέ να διεισδύσουμε «στην καρδιά του μυστηρίου» του Σαίξπηρ. Δεν χρειάζεται, άλλωστε. Το φάσμα των συναισθημάτων μας για όλα όσα είναι για μας βαθύτερα από το δάκρυ θα εμπλουτίζεται πάντα από τη βαθιά δομημένη αδιαφάνεια του σαιξπηρικού ήρωα. Εκείνος θα κερδίζει τη δυσκολότερη μάχη της έκφρασης και θα πεθαίνει τον δυσκολότερο θάνατο. «Τ' άλλα είναι σιωπή». Το δικαίωμά μας σ' αυτή τη σιωπή, τη σιωπή μιας βαθύτερης κατανόησης του εαυτού μας και του άλλου, το κατέκτησε για λογαριασμό όλων μας ο Άμλετ.

ΆμλετΆμλετ
Ουίλλιαμ Σαίξπηρ
μετάφραση: Διονύσης Καψάλης
Gutenberg – Γιώργος & Κώστας Δαρδανός
248 σελ.
Τιμή € 14,00
001 patakis eshop

 

Εμφανίσεις: 615

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Email:
Θέμα:
Μήνυμα:

ΠΤΟΛΕΜΑΙΩΝ 4 (ΠΛΑΤΕΙΑ ΠΡΟΣΚΟΠΩΝ)
11635 ΑΘΗΝΑ, ΤΗΛ.-FAX: 210-7212307
info@diastixo.gr

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

*  Το email σας:

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ

facebook icontwitter icongoogle plus iconpinterest iconyoutube iconrss icon

Με την υποστήριξη του diastixo.gr - Designed by: artspr