A+ A A-

Δήμητρα Παυλάκου: «Συνοδικό» κριτική του Γιάννη Πλαχούρη

Δήμητρα Παυλάκου: «Συνοδικό» κριτική του Γιάννη Πλαχούρη


Η Δήμητρα Παυλάκου δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις.  Έχει τη θέση της στα ποιητικά δρώμενα της χώρας μας, όπως εξελίσσονται τα τελευταία χρόνια. Στο μεγαλύτερο μέρος η γραφή της: 1ον εκφραστικά κινείται με μια αποδεκτή ποιητική άρθρωση (έχει καθαρό νόημα, μουσικότητα, λιτότητα στις λέξεις και στα νοήματα, κατάδειξη της ουσίας που καλύπτει την επιφάνεια κ.ά.) και 2ον θεματικά –παρόμοια με τον γνωστό τρόπο του Φιλίππου, τον πατέρα του Αλεξάνδρου, που αντικατέστησε την «καλημέρα» με την καθημερινή προτροπή: «Μέμνησο ότι άνθρωπος εί»– μας οδηγεί, μέσα από επίκαιρα συμβάντα του καιρού μας, στους πραγματικούς πόνους που πρέπει να βασανίζουν τον σύγχρονο άνθρωπο, αν θέλει να παραμένει Άνθρωπος.

 

Εμφανίσεις: 861

Περισσότερα...

Σωτήρης Δημητρίου: «Θάμπωσε ο νους» κριτική του Χρίστου Παπαγεωργίου

Σωτήρης Δημητρίου: «Θάμπωσε ο νους» κριτική του Χρίστου Παπαγεωργίου


Ο Σωτήρης Δημητρίου, ένας από τους σημαντικότερους πεζογράφους μας, δομεί μέχρι σήμερα το λογοτεχνικό του σύμπαν πάνω σε τρεις καθοριστικούς και απρόβλεπτους άξονες: κατ’ αρχάς στα βιώματα, που ως παιδί, έφηβος και νέος προσεταιρίστηκε απ' την οικογένειά του και τους συγχωριανούς του, στο χωριό του την Πόβλα Θεσπρωτίας. Στη συνέχεια πάνω σε εικόνες της πόλης στην οποία βρίσκεται για επαγγελματικούς λόγους και, τέλος, σε φιλοσοφικές και φαντασιακές παραμέτρους (τις οποίες η κριτική πένα δέχεται ως γροθιά στο στομάχι, σε αντίθεση με τις άλλες τις οποίες απολαμβάνει με περίσσιο ενδιαφέρον).

 

Εμφανίσεις: 1301

Περισσότερα...

Ντούμπραβκα Λάλιτς: «Ύβρις» κριτική της Έρης Σταυροπούλου

Ντούμπραβκα Λάλιτς: «Ύβρις» κριτική της Έρης Σταυροπούλου


Ομολογώ ότι το βιβλίο αυτό με ξάφνιασε ευχάριστα από την πρώτη στιγμή. Πρώτα από τον τίτλο του. Το αρχαίο σχήμα: Ύβρις – Άτη- Νέμεσις – Τίσις, δηλώνει ουσιαστικά τα στάδια της καταστροφής από την αρχική «υπεροψία και μέθη», για να θυμηθούμε τον Καβάφη, δηλαδή την αλόγιστη υπέρβαση και καταπάτηση του μέτρου, στην ολική καταστροφή εκείνου που δεν συναισθάνεται ότι έχει ξεπεράσει τα όρια της ηθικής τάξης. Αυτά είναι τα στάδια από τα οποία περνούν κάποιοι ήρωες του βιβλίου.

 

Εμφανίσεις: 853

Περισσότερα...

Ράνια Μπουμπουρή: «Το βιβλιοφιλαράκι μου» κριτική της Ελένης Χωρεάνθη

Ράνια Μπουμπουρή: «Το βιβλιοφιλαράκι μου» κριτική της Ελένης Χωρεάνθη


Αν δεχτούμε ότι η αγωγή του παιδιού αρχίζει από την κοιλιά της μάνας του, όπως ισχυρίζονται σύγχρονοι επιστήμονες, τότε η «επαφή και η σχέση» του με το βιβλίο, με τη μάθηση και τη γνώση μπορεί να αρχίζει από τα δύο πρώτα χρόνια της ζωής του, μόλις δηλαδή αρχίσει το μωρό να επικοινωνεί «συνειδητά» με το περιβάλλον του. Εννοείται, φυσικά, ότι μόνο του δεν μπορεί να χρησιμοποιήσει το βιβλίο ως αναγνωστικό αντικείμενο, αλλά με τη βοήθεια των υπεύθυνων για την αγωγή του. Το μικρό παιδί παίζει, η σχέση του με όλα τα αντικείμενα, η επαφή γίνεται με την αφή.

 

Εμφανίσεις: 1112

Περισσότερα...

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Email:
Θέμα:
Μήνυμα:

ΠΤΟΛΕΜΑΙΩΝ 4 (ΠΛΑΤΕΙΑ ΠΡΟΣΚΟΠΩΝ)
11635 ΑΘΗΝΑ, ΤΗΛ.-FAX: 210-7212307
info@diastixo.gr

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

*  Το email σας:

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ

facebook icontwitter icongoogle plus iconpinterest iconyoutube iconrss icon

Με την υποστήριξη του diastixo.gr - Designed by: artspr