A+ A A-

Δήμητρα Αναστασιάδου: «Αρχαϊκές μητέρες» κριτική της Ανθούλας Δανιήλ

Δήμητρα Αναστασιάδου: «Αρχαϊκές μητέρες» κριτική της Ανθούλας Δανιήλ


Η Δήμητρα Αναστασιάδου σπούδασε στο Πάντειο Πανεπιστήμιο, από το οποίο έλαβε μεταπτυχιακό και διδακτορικό τίτλο. Στη συνέχεια δίδαξε δημιουργική γραφή και ανάγνωση στο Πάντειο και στο Πανεπιστήμιο Πατρών, συμμετέσχε σε συνέδρια, έγραψε, δημοσίευσε, συντόνισε. Βασική της επιστημονική ενασχόληση είναι το αρχαίο θέατρο. Διδακτορική της διατριβή Η διαχρονική πορεία της Μήδειας του Ευριπίδη. Προέκταση της διατριβής η παρούσα μελέτη –Αρχαϊκές μητέρες– στην οποία εξετάζει τη μητέρα μέσα από τη λογοτεχνία, τη φιλοσοφία, την ψυχολογία, την τέχνη γενικά. «Από τον Ησίοδο ως την αρχαία τραγωδία» γράφει στο «Αντί Εισαγωγής» μέρος του βιβλίου της «η μητέρα … ανοίγει ένα πεδίο συζήτησης και έρευνας για τον πολιτισμό, το φύλο, την ταυτότητα και την ετερότητα, το ίδιο και το Άλλο».

 

Εμφανίσεις: 831

Περισσότερα...

Κατερίνα Ανδριανάκη: «Ανοξείδωτα ζευγάρια» κριτική της Έλσας Κορνέτη

Κατερίνα Ανδριανάκη: «Ανοξείδωτα ζευγάρια» κριτική της Έλσας Κορνέτη


Μέσα από την «αλχημεία των λέξεων», όταν αυτή η ειδική δόνηση της συγκίνησης αφρίσει, ο ακέραιος εαυτός συνομιλεί με τον φανταστικό ως εκφραστή του χάους. Τα όνειρα και οι εφιάλτες προβάλλονται σε έναν τυφλό χρόνο-μη χρόνο, σε έναν αόριστο τόπο-μη τόπο, με το θορυβώδες άθροισμα και την ταχύτητα μιας δυναμικής έκρηξης εκεί όπου το μη πραγματικό συναντά το πραγματικό και το πραγματικό το μη πραγματικό.

Ο Πολ Βαλερί διαπιστώνει ότι «οι επινοήσεις μας είναι όπως τα όνειρα», άρα με μια απλή αναστροφή εύλογα κανείς συμπεραίνει ότι το όνειρο που εκκρεμεί σ’ ένα φανταστικό σύμπαν και που συστηματικά τροφοδοτείται από διάχυτες εικόνες, μνήμες, παραστάσεις, σκέψεις και συναισθήματα του συνειδητού και υποσυνείδητου κόσμου δεν είναι παρά η επινόηση μιας άλλης ζωής και τα όνειρα, όλες οι επινοημένες ζωές που πιθανόν προς όφελος της ψυχικής βιωσιμότητας του ανθρώπινου είδους παραμένουν ακόμα ανεξάντλητες.

 

Εμφανίσεις: 841

Περισσότερα...

Γ. Ι. Μπαμπασάκης: «William S. Burroughs – Το ιλιγγιώδες καλειδοσκόπιο» κριτική της Διώνης Δημητριάδου

Γ. Ί. Μπαμπασάκης: «William S. Burroughs – Το ιλιγγιώδες καλειδοσκόπιο» κριτική της Διώνης Δημητριάδου


«Όσα λέω και όσα γράφω θέλω να ερμηνεύονται κατά λέξη, θέλω να ευαισθητοποιήσω τους ανθρώπους, να τους κάνω να νιώσουν την πραγματική εγκληματικότητα των καιρών μας, να ξυπνήσω τα κορόιδα. Ολόκληρο το έργο μου στρέφεται εναντίον όλων αυτών των βλαμμένων, που είτε λόγω ηλιθιότητας είτε από κατασκευής τους ετοιμάζονται να τινάξουν τον πλανήτη στον αέρα ή να καταφέρουν να τον κάνουν ακατοίκητο».

Ουίλιαμ Σιούαρντ Μπάροουζ

 

Εμφανίσεις: 1282

Περισσότερα...

Γιώργος Παναγιωτάκης: «Αλάστρα – Το βιβλίο των δύο κόσμων» κριτική της Ναταλίας Δαμίγου-Παπώτη

Γιώργος Παναγιωτάκης: «Αλάστρα – Το βιβλίο των δύο κόσμων» κριτική της Ναταλίας Δαμίγου-Παπώτη


Για να μιλήσει κανείς για την Αλάστρα πρέπει να μιλήσει για δύο κόσμους. Τα αδέρφια Βικτώρια και Χρήστος περνάνε τις καλοκαιρινές τους διακοπές κλεισμένα στο σπίτι τους, ένα τυπικό σπίτι κάποιου ελληνικού προαστίου, έχοντας το air-condition και την τηλεόραση στο τέρμα και πλήττοντας μέχρι θανάτου. Μέχρι που η προγιαγιά τους, την ύπαρξη της οποίας αγνοούσαν παντελώς μέχρι πρότινος, σχεδόν τους επιβάλλει να την επισκεφθούν και να τους φιλοξενήσει για μία ολόκληρη εβδομάδα στο Βροχερό Βουνό, ένα μέρος στη μέση του πουθενά όπου τα κινητά των παιδιών δεν έχουν σήμα, το καθημερινό τους μενού συμπεριλαμβάνει φαγητά με κουνάβι, μαυροσαλίγκαρα και γάλα γαϊδάρας ενώ, σαν να μην έφταναν όλα αυτά, διάφορες υποψίες σχετικά με τη γηραιά κυρία Παρωρίτη, τους αλλόκοτους φίλους της και το μεγάλο βιβλίο που φυλάει ως κόρη οφθαλμού, τα οδηγούν στο τρομακτικό συμπέρασμα ότι υπάρχει και ένας δεύτερος κόσμος, ένας παράξενος, πολύ παράξενος κόσμος.

 

Εμφανίσεις: 1059

Περισσότερα...

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ...

  1. Βασίλειος Ζαγκότας: «Η πολυαισθητηριακή δυναμική της εικόνας στη διδακτική διαδικασία» κριτική του Ελπιδοφόρου Ιντζέμπελη
  2. Διαμαντής Αξιώτης: «Το μισό των κενταύρων» κριτική του Παύλου Λεμοντζή
  3. Δημήτρης Νόλλας: «Οι ιστορίες είναι πάντα ξένες» κριτική του Χρίστου Παπαγεωργίου
  4. Judith Kerr: «Η τίγρη που ήρθε επίσκεψη» κριτική της Ελένης Σαραντίτη
  5. Χρίστος Γ. Παπαδόπουλος: «Η γλώσσα της φυγής» κριτική της Ελένης Χωρεάνθη
  6. Κωνσταντίνα Ζηροπούλου: «Γιώργος Σεβαστίκογλου» κριτική της Έφης Βαφειάδη
  7. Marina Abramovic: «Περνώντας από τοίχους» κριτική της Ανθούλας Δανιήλ
  8. Δημήτρης Χριστοδούλου: «Ελ Ντάμπα» κριτική του Κώστα Καλημέρη
  9. Γ. Έξαρχος, Π. Νοτόπουλος: «Η εταιρική κοινωνική ευθύνη στον σύγχρονο κόσμο & στον Πλάτωνα» κριτική του Θανάση Αντωνίου
  10. Κωνσταντίνος Τζήκας: «Κομμένα» κριτική της Χριστίνας Οικονομίδου

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Email:
Θέμα:
Μήνυμα:

ΠΤΟΛΕΜΑΙΩΝ 4 (ΠΛΑΤΕΙΑ ΠΡΟΣΚΟΠΩΝ)
11635 ΑΘΗΝΑ, ΤΗΛ.-FAX: 210-7212307
info@diastixo.gr

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

*  Το email σας:

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ

facebook icontwitter icongoogle plus iconpinterest iconyoutube iconrss icon

Με την υποστήριξη του diastixo.gr - Designed by: artspr