A+ A A-

Franz Kafka: «Στη σωφρονιστική αποικία» κριτική της Διώνης Δημητριάδου

Franz Kafka: «Στη σωφρονιστική αποικία» κριτική της Διώνης Δημητριάδου


«Εγώ δεν είμαι τίποτε άλλο παρά λογοτεχνία, και δεν μπορώ και δεν θέλω να είμαι τίποτε άλλο […] Ό,τι δεν είναι λογοτεχνία με κάνει να πλήττω και το μισώ γιατί με ενοχλεί ή με εμποδίζει έστω και μόνο στη φαντασία μου».

(Franz Kafka, από σχεδίασμα επιστολής στον πατέρα της Φελίτσε, Τα ημερολόγια, 21 Αυγούστου 1913)

 

Εμφανίσεις: 1399

Περισσότερα...

H. P. Lovecraft: «Το κάλεσμα του Κθούλου και Δαγών» κριτική του Θανάση Λιακόπουλου

H. P. Lovecraft: «Το κάλεσμα του Κθούλου και Δαγών» κριτική του Θανάση Λιακόπουλου


Τεχνίτης περιωπής του τρόμου και του φανταστικού, πρόδρομος, αναμφίβολα, της επιστημονικής φαντασίας και εγνωσμένος μισάνθρωπος και ρατσιστής,  ο Χ. Φ. Λάβκραφτ θεωρείται ένας από τους μεγαλύτερους Αμερικανούς συγγραφείς του αιώνα που πέρασε. Μπορούμε εύκολα να το επιβεβαιώσουμε βλέποντας τη σωρεία λογοτεχνών που επηρέασε, ξεκινώντας από τον συγκαιρινό μας Στίβεν Κινγκ, πηγαίνοντας προς τα πίσω, έως τον Ρόμπερτ Μπλοχ (Ψυχώ, 1959), τον Φρανκ Μπέλκναπ Λονγκ (συγγραφέα και επιστολικό συνομιλητή του Λάβκραφτ) και τον Ρόμπερτ Χάουαρντ (Κόναν ο Βάρβαρος) και επιστρέφοντας στις μέρες μας, φτάνοντας στην Τζόυς Κάρολ Όουτς, ακόμα και στον Μισέλ Ουελμπέκ.

 

Εμφανίσεις: 1320

Περισσότερα...

Pierre Loti: «Οι τρεις γυναίκες της κάσμπας» κριτική του Σιδέρη Ντιούδη

Pierre Loti: «Οι τρεις γυναίκες της κάσμπας» κριτική του Σιδέρη Ντιούδη


Έχουν περάσει σχεδόν εκατόν σαράντα χρόνια από τότε που δημοσιεύτηκαν οι δύο νουβέλες της παρούσας έκδοσης και, παρ’ όλα αυτά, η ατμόσφαιρα που λαμβάνει ο αναγνώστης με την ανάγνωσή τους είναι μοναδική. Ο λόγος γίνεται για τις ιστορίες «Οι τρεις γυναίκες της κάσμπας» και «Η Σουλεϊμά» του Γάλλου οριενταλιστή, ναυτικού, περιηγητή και συγγραφέα Pierre Loti. Οι δύο ιστορίες περιλαμβάνονταν στη συλλογή αφηγημάτων με τον γενικό τίτλο Άνθη πλήξης και δημοσιεύτηκαν τον Νοέμβριο του 1882. Κοινός παρανομαστής και των δύο αποτελεί η Αλγερία του 19ου αιώνα, η οποία είναι ο τόπος όπου διαδραματίζονται οι υποθέσεις – και όπου ζουν οι ντόπιες γυναίκες που και στις δυο νουβέλες ασκούν το επάγγελμα της πόρνης, με τις συνέπειες να είναι επικίνδυνες τόσο για αυτές, όσο και για τους άντρες που τις συναναστρέφονται.

 

Εμφανίσεις: 775

Περισσότερα...

Ted Chiang: «Ιστορίες της ζωής σου» κριτική του Θανάση Λιακόπουλου

Ted Chiang: «Ιστορίες της ζωής σου» κριτική του Θανάση Λιακόπουλου


Όταν μιλάμε για δεκαπέντε συνολικά λογοτεχνικά κείμενα επιστημονικής φαντασίας και sci-fi σε μέγεθος νουβέλας και νουβελέτας (novelette: αφήγηση μικρότερη από νουβέλα και μεγαλύτερη από διήγημα), γραμμένα από το 1990 έως σήμερα, τότε σίγουρα δεν αναφερόμαστε σε έναν πολυγραφότατο συγγραφέα. Όταν όμως διαβάζουμε πως τα μισά από αυτά έχουν μαζέψει τα κορυφαία λογοτεχνικά βραβεία επιστημονικής φαντασίας και sci-fi στην Αμερική, όπως το Nebula και το Locus, αλλά και το Hugo και το Sidewise, τότε νομίζω πως η περίπτωση γίνεται ιδιαιτέρως ενδιαφέρουσα. Κι αυτή η περίπτωση ακούει στο όνομα Ted Chiang.

 

Εμφανίσεις: 1277

Περισσότερα...

Fernando Pessoa: «Ω Λισαβόνα, σπίτι μου!» κριτική της Ανθούλας Δανιήλ

Fernando Pessoa: «Ω Λισαβόνα, σπίτι μου!» κριτική της Ανθούλας Δανιήλ


Τα κείμενα που ανθολογούνται στο βιβλίο του Φερνάντο Πεσσόα Ω Λισαβόνα, σπίτι μου! τα υπογράφουν, εκτός από τον ίδιο τον Πεσσόα, οι Μπερνάντο Σοάρες, Άλβαρο ντε Κάμπος, Αλμπέρτο Καέιρο, τρία από τα περίπου εκατό «ετερώνυμά» του, όπως λέγονται τα ψευδώνυμα αλλιώς, δηλαδή ο ίδιος.

Η «Εισαγωγή» της Μαρίας Παπαδήμα περιλαμβάνει ένα κείμενο-μότο υπογεγραμμένο από τον Μπερνάντο Σοάρες, ένα ποίημα από τον Άλβαρο ντε Κάμπος κι άλλο ένα από τον Αλμπέρτο Καέιρο. Κοινός τόπος, η πόλη, η Λισαβόνα και το ποτάμι της. Ο Τάγος που μνημονεύεται στα δύο ποιήματα και η πόλη που μνημονεύεται και στα τρία. Η γενική άποψή της είναι ανώτερη από τη φύση και τα λουλούδια της: «Δεν υπάρχουν για μένα λουλούδια σαν την απέραντη πολυχρωμία της Λισαβόνας κάτω από τον ήλιο» λέει. Η πόλη των παιδικών του χρόνων, η αλλοτινή και η τωρινή, τον κάνει να ονειρεύεται καραβέλες κι ας μην υπάρχουν πια.

 

Εμφανίσεις: 1518

Περισσότερα...

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Email:
Θέμα:
Μήνυμα:

ΠΤΟΛΕΜΑΙΩΝ 4 (ΠΛΑΤΕΙΑ ΠΡΟΣΚΟΠΩΝ)
11635 ΑΘΗΝΑ, ΤΗΛ.-FAX: 210-7212307
info@diastixo.gr

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

*  Το email σας:

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ

facebook icontwitter icongoogle plus iconpinterest iconyoutube iconrss icon

Με την υποστήριξη του diastixo.gr - Designed by: artspr