A+ A A-

Jonas Karlson: «Το τιμολόγιο» κριτική της Έρικας Αθανασίου

Jonas Karlson: «Το τιμολόγιο» κριτική της Έρικας Αθανασίου


«Απ’ όλους τους ανθρώπους τριγύρω μου, μόνο εγώ ήξερα ότι ήμουν ο πιο ευτυχισμένος άνθρωπος στη χώρα», λέει ο ήρωας στο μυθιστόρημα του Jonas Karlson Το τιμολόγιο, που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Παπαδόπουλος.Ένα μυθιστόρημα που θα μπορούσε να είναι μια ιστορία σουρεαλιστική, απροσδόκητη και καφκική, όπως χαρακτηρίζεται στο οπισθόφυλλο, αν δεν ήταν κυρίως ένας ύμνος στην ευτυχία.

Μετριέται άραγε η ευτυχία, και πώς; Οι φίλοι θα μπορούσαν να αποτελέσουν μια αξιόπιστη μονάδα μέτρησης; Και αν ναι, σε ποια συνάρτηση; Θα είχε σημασία η ποιότητα της φιλίας, η ποσότητα των φίλων ή οι σχέσεις μας μαζί τους; Μήπως οι πολλοί φίλοι θα μετρούσαν αρνητικά γιατί η διατήρηση μιας φιλίας χρειάζεται κόπο, χρόνο και οδηγεί σε άγχος;

Άραγε η επαγγελματική επιτυχία θα μπορούσε να ορίσει την ευτυχία; Εκεί θα υπήρχε δυνατότητα για πιο αντικειμενικές παραμέτρους; Όπως το ύψος του μισθού, η θέση στην ιεραρχία, οι δυνατότητες για εξέλιξη; Μήπως θα αρκούσε να σου δίνει η δουλειά σου όσα ακριβώς χρειάζεσαι; Έστω αν αυτό που χρειάζεσαι να είναι απλώς η δυνατότητα να αγοράζεις τις αγαπημένες σου γεύσεις παγωτό, να ζεις σε ένα μικρό οικείο διαμέρισμα και να μπορείς να εμπλουτίσεις τη συλλογή σου με έναν σπάνιο δίσκο;

 

Εμφανίσεις: 1057

Περισσότερα...

Μαργκαρέτε Μπούμπερ-Νόυμαν: «Μίλενα από την Πράγα» κριτική του Σιδέρη Ντιούδη

Μίλενα από την Πράγα Μαργκαρέτε Μπούμπερ-Νόυμαν Επιμέλεια Αδριανή Δημακοπούλου Μετάφραση Τούλα Σιετή Κίχλη Τα Πράγματα


Το όνομα Μίλενα Γιεσένκα είναι σχετικά άγνωστο στο ευρύ αναγνωστικό κοινό. Αν όμως το συνδυάσουμε με το όνομα του σπουδαίου συγγραφέα Φράντς Κάφκα και τα Γράμματα στη Μίλενα, το βιβλίο που περιλαμβάνει την αλληλογραφία τους, τότε μας γίνεται πολύ πιο οικείο. Η αναφορά στη σχέση της Μίλενα με τον Κάφκα περιλαμβάνεται σε ένα από τα κεφάλαια του βιβλίου της Μαργκαρέτε Μπούμπερ-Νοϋμαν, ενώ στην αρχή όλων των κεφαλαίων παρατίθενται αποσπάσματα από τα γράμματα του Κάφκα στη Μίλενα.

 

Εμφανίσεις: 1251

Περισσότερα...

Ann Cleeves: «Λευκές Νύχτες» κριτική του Φίλιππου Φιλίππου

Λευκές νύχτες Ann Cleeves Μετάφραση Ρένα Χατχούτ Κλειδάριθμος


H Αν Κλιβς (γεννήθηκε το 1954), μια από τις σημαντικότερες επιγόνους της Άγκαθα Κρίστι, σε άλλα μυθιστορήματά της έχει ως κεντρική ηρωίδα την ντετέκτιβ της αστυνομίας Βέρα Στάνχοουπ, και σε άλλα τον επιθεωρητή Τζίμι Πέρεζ της αστυνομίας των Νησιών Σέτλαντ. Εδώ, στο Λευκές νύχτες, ο Πέρεζ βρίσκει ένα σώμα να κρέμεται από μια θηλιά δεμένη σ’ ένα δοκάρι κοντά στη στέγη. Πρόκειται για έναν άντρα, άγνωστο σε όλους, ο οποίος νωρίτερα είχε θεαθεί σε μια έκθεση ζωγραφικής. Μάλλον ήταν Άγγλος. Αυτοκτονία ή έγκλημα;

Η δράση τοποθετείται την καλοκαιρινή περίοδο, μια εποχή του χρόνου που σχεδόν όλοι παραφρονούσαν λίγο στην περιοχή. Ο ήλιος ποτέ δεν χανόταν πίσω από τον ορίζοντα, εξού και το «λευκές νύχτες», κι η έλλειψη σκοταδιού επηρέαζε ειδικά τους ανθρώπους από το Νότο. Τελικά, ο θάνατος του αγνώστου αποδεικνύεται πως είναι δολοφονία κι ο Πέρεζ, ο οποίος είναι ζευγάρι με τη Φραν, αναζητά την αλήθεια στους παντρεμένους, μα και στους εργένηδες. Ένας από αυτούς είναι ο συγγραφέας Γουάιλντινγκ, που κανένας δεν ξέρει τι ακριβώς γράφει. Τι ζητάει στα μέρη τους;

 

Εμφανίσεις: 843

Περισσότερα...

Alejandro Zambra: «Τρόποι να γυρίζεις σπίτι» κριτική του Φίλιππου Φιλίππου

Τρόποι να γυρίζεις σπίτι Alejandro Zambra Μετάφραση Αχιλλέας Κυριακίδης Ίκαρος


«Αντί να ουρλιάζω, γράφω βιβλία», διαβάζουμε στο ένα από τα δύο μότο στην αρχή του βιβλίου Τρόποι να γυρίζεις σπίτι του Χιλιανού Αλεχάνδρο Σάμπρα (Σαντιάγο, 1975), γνωστού στη χώρα μας από το βιβλίο του Μπονσάι (εκδόσεις Πατάκη). Είναι μια φράση του Ρομέν Γκαρί από το αυτοβιογραφικό του βιβλίο Υπόσχεση την αυγή. Από αυτήν ο προσεκτικός αναγνώστης καταλαβαίνει πως έχει μπροστά του ένα αυτοβιογραφικό μυθιστόρημα και πως ο συγγραφέας μέσω αυτού προσπαθεί να επιβιώσει σ’ έναν άγριο κόσμο ή να ξορκίσει τους δαίμονες που τον κατατρώγουν. Μυθιστόρημα; Και γιατί όχι αναμνήσεις από τη ζωή του; O Σάμπρα αφηγείται γεγονότα της ζωής του, αρχίζοντας από τα παιδικά του χρόνια, οπότε εύκολα μπορούμε να υποθέσουμε πως όσα διαβάζουμε είναι αυτοβιογραφικά: «Μια φορά, χάθηκα. Θα ’μουν έξι ή επτά χρονών».

 

Εμφανίσεις: 862

Περισσότερα...

Ντάβιντ Λάγκερκραντζ: «Το κορίτσι στον ιστό της αράχνης» κριτική του Φίλιππου Φιλίππου

Το κορίτσι στον ιστό της αράχνης Ντάβιντ Λάγκερκραντζ Μετάφραση Ξενοφών Παγκαλιάς Ψυχογιός


Ο Στιγκ Λάρσον (1954-2004) απέκτησε παγκόσμια φήμη με την τριλογία «Μιλένιουμ» (Το κορίτσι με το τατουάζ, Το κορίτσι που έπαιζε με τη φωτιά και Το κορίτσι στη φωλιά της σφήγκας), όπου πρωταγωνιστεί ένα παράξενο ζευγάρι, ο προοδευτικός δημοσιογράφος Μίκαελ Μπλούκβιστ και η χάκερ Λίσμπετ Σαλάντερ, ένα πανκ, άφυλο και ιδιοφυές κορίτσι. Οι δυο τους αποτελούν ένα καλό δίδυμο και οι δράση τους σαγήνευσε ένα σωρό αναγνώστες. Τώρα παίρνει τη σκυτάλη ο συμπατριώτης του, ο Ντάβιντ Λάγκερκραντζ (1962), ο οποίος σπούδασε φιλοσοφία και θεολογία, ενώ εργάστηκε στην εφημερίδα Expressen ως αστυνομικός ρεπόρτερ. Τον Δεκέμβριο του 2013 ανέλαβε να γράψει το τέταρτο μέρος της σειράς και προέκυψε Το κορίτσι στον ιστό της αράχνης.

Στις πρώτες σελίδες του βιβλίου η Σαλάντερ κάθεται στον υπολογιστή της και αρχίζει να χακάρει τους υπολογιστές της NSA, της Υπηρεσίας Εθνικής Ασφαλείας που ανήκει στο Υπουργείο Άμυνας των ΗΠΑ. Θυμίζουμε πως η NSA από την ίδρυσή της το 1952 ασχολείται με την ασφάλεια των επικοινωνιών και σήμερα με τον τομέα των τηλεπικοινωνιών και το ίντερνετ. Στη συνέχεια, ο Φρανς Μπάλντερ, Σουηδός επιστήμονας που εργαζόταν σε ερευνητικό κέντρο της Αμερικής, επιστρέφει στην πατρίδα του. Θεωρεί τον εαυτό του άθλιο πατέρα, επειδή έχει εγκαταλείψει τον οχτάχρονο γιο του, τον Άουγκουστ, στα χέρια της πρώην γυναίκας του, της Χάνα, και του συζύγου της. Το παιδί είναι αυτιστικό, αλλά έχει μια ιδιομορφία: χαρακτηρίζεται από το σύνδρομο σαβάντ (όρος που χρησιμοποιείται για να περιγράψει το γνώρισμα ενός ατόμου με διανοητική ή αναπτυξιακή αναπηρία σε συνδυασμό με μια εξαιρετική διανοητική ικανότητα). Όταν τον πληροφορούν ότι η ζωή του βρίσκεται σε κίνδυνο, καθώς κάποιοι προσπαθούν να κλέψουν τα αποτελέσματα των επιστημονικών ερευνών του, δεν το πιστεύει.

 

Εμφανίσεις: 958

Περισσότερα...

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Email:
Θέμα:
Μήνυμα:

ΠΤΟΛΕΜΑΙΩΝ 4 (ΠΛΑΤΕΙΑ ΠΡΟΣΚΟΠΩΝ)
11635 ΑΘΗΝΑ, ΤΗΛ.-FAX: 210-7212307
info@diastixo.gr

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

*  Το email σας:

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ

facebook icontwitter icongoogle plus iconpinterest iconyoutube iconrss icon

Με την υποστήριξη του diastixo.gr - Designed by: artspr