fbpx
Nicci French: «Ματωμένη Κυριακή»

Nicci French: «Ματωμένη Κυριακή»

Οι φανατικοί αναγνώστες της αστυνομικής λογοτεχνικής σειράς που περιλαμβάνει στον τίτλο της τις ημέρες της εβδομάδας, δεν μπορεί παρά να θελήσουν να ξαναβρούν την ψυχίατρο Φρίντα Κλάιν, η οποία πρωταγωνιστεί, συχνά παρά τη θέλησή της, σε μια σειρά εγκλημάτων.

Έτσι λοιπόν, μετά Το ρέκβιεμ του Σαββάτου κυκλοφόρησε η Ματωμένη Κυριακή από τις εκδόσεις Διόπτρα, των Nicci Gerrard και Sean French, γνωστοί στο αναγνωστικό τους κοινό ως Nicci French. Αυτή τη φορά η ανατριχιαστική έκπληξη για την ψυχίατρο Φρίντα Κλάιν βρίσκεται κάτω από το δάπεδο του σπιτιού της. Ένα πτώμα βρίσκεται εκεί, ενώ αυτή ανοίγει την τηλεόραση, διαβάζει, μιλάει στο τηλέφωνο, πίνει τον καφέ της.

Ένα πτώμα που σιγά σιγά κάνει έντονη την παρουσία του μέσω της άσχημης μυρωδιάς που αρχίζει να αναδίνει. Όσο και να κατηγορούν κάποιοι αστυνομικοί τη Φρίντα Κλάιν ότι ανακατεύεται σε δουλειές της αστυνομίας που δεν την αφορούν, δεν μπορούν παρά να παραδεχτούν ότι δεν έβαλε η ίδια εκεί το πτώμα.

Η υπόθεση έχει ανατεθεί σε μια αστυνομικό που δεν γνωρίζει τη Φρίντα Κλάιν, δεν έχει ανακατευτεί σε προηγούμενες υποθέσεις που την αφορούσαν, δεν γνωρίζει τίποτα για τον μανιακό δολοφόνο που είχε πάθος μαζί της. Μια αστυνομικό που λογικά δεν μπορεί να έχει προκατάληψη εναντίον της, παρά το γεγονός ότι η Φρίντα φαίνεται να διαθέτει κάποιο έμφυτο χαρακτηριστικό που δεν την κάνει ιδιαίτερα συμπαθή στην αστυνομία.

Ο Ντιν Ριβ, δολοφόνος, γνωστός στον αναγνώστη από προηγούμενα βιβλία, λογικά είναι νεκρός εδώ και εφτά χρόνια, όταν το νέο πτώμα κάνει την εμφάνισή του στη ζωή της Φρίντα. Είναι άραγε δυνατόν να πιστέψει η αστυνομία τον ισχυρισμό της Φρίντα ότι εξακολουθεί να είναι ζωντανός και προσπαθεί με τον δικό του τρόπο να της στείλει κάποιο μήνυμα;

Είναι άραγε και για αυτόν τον φόνο υπαίτιος ο Ντιν Ριβ; Θα μπορούσε, ίσως όμως και όχι. Η Φρίντα γνωρίζει καλά τις μεθόδους του Ντιν Ριβ και κάτι από τα καινούρια περιστατικά παραπέμπουν στη δική του μεθοδολογία, άλλα όμως δεν συμφωνούν με τον χαρακτήρα του. Όσο όμως η αστυνομία αναζητά στοιχεία, ο δολοφόνος ξαναχτυπά και φαίνεται έτοιμος να χτυπήσει κάθε πρόσωπο που αγαπάει ή σχετίζεται με την ψυχίατρο, η οποία έχει καταφέρει να διαλευκάνει τόσες υποθέσεις στο παρελθόν σε πείσμα της αστυνομίας.

Η Φρίντα Κλάιν μπαίνει στο δίλημμα να αναρωτηθεί εάν δικαιολογείται να κατασκοπεύσει τους φίλους της προκειμένου να τους προστατεύσει. Μερικοί είναι τόσο ευάλωτοι, όπως ο Ρούντιν, που προσπαθεί να νικήσει τον καρκίνο, ή ο Γιόζεφ, ο οποίος βρίσκεται χωρίς χαρτιά στην Αγγλία με τον γιο του, που μόλις έχει έρθει από τη Ρωσία, έχοντας χάσει τη μητέρα του και τη φωνή του. Τι άραγε θα ανακαλύψει αν ψάξει κρυφά στις ζωές τους προκειμένου να βρει τα ευάλωτα σημεία τους πριν τον δολοφόνο;

Ο τρόπος γραφής συνεπαίρνει τον αναγνώστη στο να γυρίσει ακόμα μία σελίδα, στο να μην μπορεί να αφήσει το βιβλίο μέχρι να δει το παρακάτω. Σε κάθε κεφάλαιο καραδοκεί ακόμα ένα γεγονός που εντείνει την αγωνία, ακόμα ένα πρόσωπο που φαίνεται να κινδυνεύει, ενώ ο δολοφόνος αφήνει τα μικρά του «επισκεπτήρια» θέλοντας να επιδείξει πόσο εξυπνότερος από την αστυνομία είναι.

Όταν αρχίζει να διαφαίνεται ποιος είναι, ή για την ακρίβεια ποιος δεν είναι ο δολοφόνος, οι συγγραφείς αφήνουν τον αναγνώστη να παρακολουθήσει μέρος των σκέψεών του. 

Ο τρόπος γραφής συνεπαίρνει τον αναγνώστη στο να γυρίσει ακόμα μία σελίδα, στο να μην μπορεί να αφήσει το βιβλίο μέχρι να δει το παρακάτω. Σε κάθε κεφάλαιο καραδοκεί ακόμα ένα γεγονός που εντείνει την αγωνία, ακόμα ένα πρόσωπο που φαίνεται να κινδυνεύει, ενώ ο δολοφόνος αφήνει τα μικρά του «επισκεπτήρια».

«Οι άνθρωποι είναι ανόητοι. Μοιάζουν με πρόβατα, ακολουθούν ο ένας τον άλλον, βελάζουν. Δεν ξέρουν τι να σκεφτούν μέχρι να τους το πει κάποιος. Νομίζουν πως είναι καλοί όταν απλώς είναι υπάκουοι». Ο δολοφόνος όμως δεν νιώθει ανόητος. Και αυτοί που έχει διαλέξει για αντιπάλους δεν είναι ανόητοι επίσης.

Κάθε ήρωας σκιαγραφείται με τρόπο που να μπορείς να νιώσεις από πού πηγάζουν οι πράξεις του, ποιος είναι ο τρόπος σκέψης του.

Η Φρίντα διατηρεί και σε αυτό το βιβλίο σε μεγάλο βαθμό κακές τις σχέσεις της με την αστυνομία, με την εξαίρεση βέβαια των λίγων αστυνομικών φίλων της. Ένα γεγονός που οφείλεται και στο ότι οι υποψίες που έχει και τις υποστηρίζει πεισματικά, φαίνονται εντελώς λανθασμένες στην αστυνομία.

Τα μέσα ενημέρωσης δείχνουν και αυτά μάλλον εχθρικά απέναντι στην Φρίντα. Ο ρόλος τους είναι άραγε μόνο να πουλήσουν περισσότερα φύλλα ή να ενημερώσουν για την αλήθεια, να προστατεύσουν, να βοηθήσουν την αστυνομία στο έργο της; Πόσο εύκολα μπορούν να γίνουν υποχείρια κάποιων επιτήδειων διογκώνοντας το πρόβλημα αντί να συμβάλουν στη λύση;

Το αστυνομικό μυθιστόρημα ακολουθεί στην αρχή την κλασική τεχνική των βιβλίων μυστηρίου, όπου ήρωες και αναγνώστης μοιράζονται τις ίδιες πληροφορίες που θα τους οδηγήσουν στην εύρεση του δολοφόνου. Όσο όμως η Φρίντα πλησιάζει όλο και πιο κοντά στο να ανακαλύψει την ταυτότητα του δολοφόνου, ο αναγνώστης αρχίζει να έχει περισσότερα στοιχεία. Πριν το τέλος έχει γίνει φανερό ακόμα και στην αστυνομία ποιον πρέπει να κυνηγήσουν, μόνο που έχει πια γίνει άφαντος.

Η αγωνία κορυφώνεται όταν φαίνεται σχεδόν βέβαιο ποιο είναι το επόμενο θύμα και οι πιθανότητες να διασωθεί χάνονται μέσα στο απέραντο Λονδίνο.

Έτσι, η τεχνική του βιβλίου αλλάζει ως προς την ένταση της αγωνίας όχι σχετικά με την ανακάλυψη του δολοφόνου αλλά με την πρόβλεψη της επόμενης ενέργειάς του και της ανάγκης σύλληψής του. Άραγε η Φρίντα θα αποδειχτεί καλή και σε αυτό; Αν όχι, τι θα στοιχίσει αυτό στους γύρω της;Nicci French

Το τέλος του βιβλίου βρίσκει την ηρωίδα σε μια αναπόληση ανθρώπων που έχασε στα προηγούμενα βιβλία της σειράς. Μυστήρια που λυθήκαν, αφήνοντας όμως πίσω τους απώλειες. Λίγο πριν την τελευταία σελίδα αναρριγεί παρά τη ζέστη. «Το φθινόπωρο ερχόταν. Το σκοτάδι ερχόταν. Το τέλος ερχόταν».

Οι τελευταίες λέξεις πριν το «τέλος» αφήνουν μάλλον μια υπόσχεση για συνέχιση της σειράς. Για μία ακόμη περιπέτεια με τη Φρίντα Κλάιν. Μπορεί οι μέρες της εβδομάδας να τελείωσαν, οι περιπέτειες όμως δεν τελειώνουν ποτέ. Και πάντα μια καινούρια εβδομάδα ξεκινάει.

 

Ματωμένη Κυριακή
Nicci French
Μετάφραση: Ουρανία Τουτουντζή
Διόπτρα
504 σελ.
ISBN 978-960-605-299-6
Τιμή: €16,60
001 patakis eshop


 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΚΑΤΑΧΩΡΙΣΕΙΣ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Διεύθυνση

Πτολεμαίων 4
(Πλατεία Προσκόπων)
11635 Αθήνα,
Τηλ.-fax: 210.7212307
info@diastixo.gr
ISSN: 2585-2485

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

Εγγραφείτε τώρα στο newsletter μας και μάθετε πρώτοι. τα τελευταία νέα για το βιβλίο και για τις τέχνες.

Με την επίσκεψη στο site μας, αποδέχεστε τη χρήση Cookies από το diastixo.gr, με σκοπό τη βελτίωση των υπηρεσιών που σας παρέχουμε.