A+ A A-

Μίλτος Γήτας: «Συλλέκτης χρόνου» κριτική της Ελένης Χωρεάνθη

Συλλέκτης χρόνου Μίλτος Γήτας Κάπα Εκδοτική


Ο Μίλτος Γήτας, πτυχιούχος της Σχολής Δημοσιογραφίας του Ant1 και του τμήματος Ανθοκομίας και αρχιτεκτονικής Τοπίου των ΤΕΙ Ηπείρου, ποιητής από τα έντεκά του χρόνια, έχει εκδώσει μέχρι σήμερα έξι ποιητικές συλλογές, ένα δοκίμιο, ένα βιβλίο με δημοσιογραφικά κείμενά του. Στο ενεργητικό του έχει ακόμα μια συμμετοχή σε ομαδικό μυθιστόρημα και σε ομαδική έκθεση ζωγραφικής.

 

Εμφανίσεις: 1228

Περισσότερα...

Πάνος Λιαλιάτσης: «Λυρικό ημερολόγιο» κριτική του Χρ. Δ. Αντωνίου

Λυρικό Ημερολόγιο Πάνος Λιαλιάτσης Αργολική Αρχειακή Βιβλιοθήκη Ιστορίας & Πολιτισμού


Πρόκειται για μια συγκεντρωτική έκδοση των ποιημάτων του Πάνου Λιαλιάτση, που αντιστοιχούν σε μια ολόκληρη πεντηκονταετία (1964-2014). Περιλαμβάνει πέντε συλλογές, στα ποιήματα των οποίων μπορεί κανείς να βρει την ίδια ποιητική, που τα χαρακτηριστικά της είναι: η αφηγηματικότητα, η έντονη τάση για συντομία και η ειρωνική διάθεση, χαρακτηριστικά που ίσως οφείλονται εν μέρει στις επιδράσεις των μεγάλων μας ποιητών Καβάφη και Σεφέρη.

 

Εμφανίσεις: 751

Περισσότερα...

Αντώνης Ζαΐρης: «Ανήσυχη περιπλάνηση» κριτική της Τούλας Ρεπαπή

Ανήσυχη περιπλάνηση Αντώνης Ζαΐρης Γαβριηλίδης


Ένα σύνολο από πενήντα δύο ποιήματα αποτελούν την ποιητική συλλογή του Α. Ζαΐρη. Μέσα σε αυτήν, παραινέσεις, νοσταλγία, αναμνήσεις, διαπιστώσεις, αναζητήσεις, ερωτηματικά, καθώς και η ελπίδα της άνοιξης και του ταξιδιού.

 

Εμφανίσεις: 1344

Περισσότερα...

Ζέτα Μπελαούρη: «Η ύλη της αντοχής» κριτική του Χρ. Δ. Αντωνίου

Η ύλη της αντοχής Ζέτα Μπελαούρη Γαβριηλίδης


Είναι η πρώτη ποιητική συλλογή της Ζέτας Μπελαούρη και περιλαμβάνει 58 συνολικά ποιήματα. Αυτό που εντυπωσιάζει ευθύς εξαρχής είναι η δυνατή ποιητική έκφραση, η αφαιρετικότητα του λόγου, το διαρκώς σκοτεινό νόημα που σε προκαλεί έντονα να το αποκωδικοποιήσεις. Πρόκειται για «μοντέρνα» ποιήματα με ελάχιστη εξωτερική συνοχή τα περισσότερα και πρέπει να διανύσεις πολύ δρόμο για να νιώσεις, όχι απαραίτητα να κατανοήσεις, την υπάρχουσα εσωτερική συνοχή. Η «μοντέρνα» ποίηση λειτουργεί, όπως ξέρουμε, με δυσανάγνωστες μεταφορές και αναλογίες, που όσο οι δύο πόλοι της αναλογίας απομακρύνονται μεταξύ τους τόσο το νόημα του ποιήματος σκοτεινιάζει ή και γίνεται πολύ γριφώδες, με τον κίνδυνο το ποίημα να αυτοακυρωθεί. Όμως τα ποιήματα της Ζ.Μ. δεν αναλαμβάνουν το ρίσκο της αυτοδιάλυσής τους. Πολλές φορές σώζονται στο δώδεκα παραπέντε. Δεν σπάζει δηλαδή η αναλογία, αλλά γίνεται κιόλας η αιτία για πρωτότυπες εικόνες με μεγάλη συναισθηματική ένταση και υπολογίσιμο ειδικό βάρος.

 

Εμφανίσεις: 700

Περισσότερα...

Παύλος Δ. Πέζαρος: «Ο αχός κι ο βυθός» κριτική της Ελένης Χωρεάνθη

Ο αχός κι ο βυθός Παύλος Δ. Πέζαρος Κέδρος


Ύστερα από είκοσι έξι συναπτά έτη, ο Παύλος Πέζαρος επιστρέφει στο χώρο της ποίησης με τη συλλογή ποιημάτων που τιτλοφορεί Ο αχός κι ο βυθός, θέλοντας προφανώς να δώσει την απήχηση και το βάθος των εννοιών που χρησιμοποιεί. Απευθυνόμενος στην ποίηση σαν άλλος «άσωτος υιός», χαρακτηρίζει τον εαυτό του «σκυλί δαρμένο». Και δεν είναι τυχαίος ο χαρακτηρισμός αυτός.

 

Εμφανίσεις: 951

Περισσότερα...

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Email:
Θέμα:
Μήνυμα:

ΠΤΟΛΕΜΑΙΩΝ 4 (ΠΛΑΤΕΙΑ ΠΡΟΣΚΟΠΩΝ)
11635 ΑΘΗΝΑ, ΤΗΛ.-FAX: 210-7212307
info@diastixo.gr

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

*  Το email σας:

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ

facebook icontwitter icongoogle plus iconpinterest iconyoutube iconrss icon

Με την υποστήριξη του diastixo.gr - Designed by: artspr