A+ A A-

Βασίλης Τσακίρογλου: «Δίστομο» κριτική της Ελένης Χωρεάνθη

Δίστομο Καντάτα Βασίλης Τσακίρογλου Βεργίνα


Ο Βασίλης Τσακίρογλου, πτυχιούχος εκτελωνιστής και αθλητής στίβου με πλούσια δραστηριότητα στον χώρο του αθλητισμού και στα καλλιτεχνικά δρώμενα, φύση και ο ίδιος καλλιτεχνική, ασχολείται με την ποίηση. Το 1996 κυκλοφόρησε η πρώτη του ποιητική συλλογή με τον τίτλο Ακολουθίες, ποιήματα σε καλοδουλεμένο, εύηχο παραδοσιακό στίχο. Το 2005 είδε το φως της δημοσιότητας η δεύτερη ποιητική του συλλογή, με τον εμβληματικό τίτλο Νόστιμον ήμαρ, που παραπέμπει στην ομηρική Οδύσσεια. Ακολουθούν τα Χειμωνιάτικα φεγγάρια, μια αξιόλογη επίσης ποιητική συλλογή.

Το Δίστομο, με τον υποβλητικό υπότιτλο «Καντάτα», είναι η τέταρτη ποιητική του συλλογή. Κυκλοφόρησε φέτος από τις εκδόσεις Βεργίνα σε εντυπωσιακή έκδοση, με επιμέλεια κειμένων της σημαντικής ποιήτριας Φαίδρας Ζαμπαθά-Παγουλάτου, χαρακτηριστική μακέτα εξωφύλλου της Γεωργίας Ασημακοπούλου και σχέδια του Νικήτα Χολόγκιτα, που δίνουν τη δική τους διάσταση στην περιεκτική ποίηση του Βασίλη Τσακίρογλου.

 

Εμφανίσεις: 946

Περισσότερα...

Δημήτρης Αλεξίου: «Τα πρόσωπα της Εκάτης» κριτική της Ανθούλας Δανιήλ

Δημήτρης Αλεξίου: «Τα πρόσωπα της Εκάτης» κριτική της Ανθούλας Δανιήλ


Τα Πρόσωπα της Εκάτης του Δημήτρη Αλεξίου είναι δώδεκα γοητευτικά, επικά με τον τρόπο τους, ποιήματα, πένθιμα με άλλον τρόπο. Δίνουν εικόνες που μετατοπίζονται σε χώρο και χρόνο, διατρέχουν ουρανό και θάλασσα, πάνω και κάτω από τη γη, για να φέρουν το πικρό μήνυμα. Σαν να ολοκληρώνουν μια διαδρομή, κυριολεκτική και μεταφορική, μια περιπέτεια του νου και της ψυχής αλλά και του πάσχοντος σώματος. Η αφορμή είναι του παρόντος, αλλά η επεξεργασία είναι και του προ τ’ εόντος και του μέλλοντος. Είναι δηλαδή το πάθος σύγχρονο αλλά και πανάρχαιο, έχει τις ρίζες του στο μύθο κι έχει κλαδιά στο τώρα και στο πέραν. Είναι μεγάλο και βαρύ, γι’ αυτό ο ποιητής επιλέγει τα μεγάλα μεγέθη• Σύγχρονη αιτία, αρχαίο το ένδυμα, μακρά αφήγηση ή δραματοποίηση, σαν απόσπασμα αρχαίου δράματος αναπαλαιωμένου, κομμός. Και λόγω του τίτλου, παραλλαγές της Εκάτης σε Κόρη και αντιστρόφως. Καθρέφτης και είδωλο.

 

Εμφανίσεις: 646

Περισσότερα...

Κική Δημουλά: «Άνω τελεία» κριτική της Ανθούλας Δανιήλ

Κική Δημουλά: «Άνω τελεία» κριτική της Ανθούλας Δανιήλ


Η Κική Δημουλά έχει ανεβεί από πολλές δεκαετίες στης ποιήσεως τη σκάλα και χρόνια πολλά κατέχει τον ειδικό θώκο στην Ακαδημία. Έχει κοινό που τη λατρεύει και τη διαβάζει και την αγαπά. Και δικαίως, γιατί κατέβασε τις μεγάλες ιδέες στο πλατύ κοινό, έφερε στο φως του ήλιου το αφανές της ψυχής, μίλησε στις καρδιές των αναγνωστών της. Πίσω από το ήρεμο και λυρικό ύφος της, τη φαινομενικά γαλήνια φωνή της, τον περιποιημένο στίχο της, ένας πλούτος ποιητικός δείχνει τη μεγάλη καταγωγή της. Την καταγωγή όλων μας, από την εποχή του Ομήρου μέχρι σήμερα. Οι είκοσι πέντε αιώνες ποίησης, για τους οποίους κάνει λόγο ο Ελύτης, είναι η κοινή μας κληρονομιά.

 

Εμφανίσεις: 1158

Περισσότερα...

Κυριάκος Χαρίτος: «Το Επί ματαίω» κριτική της Ανθούλας Δανιήλ

Το επί ματαίω Κυριάκος Χαρίτος Κέδρος


Πρόκειται για την πρώτη και καθ’ όλα αξιόλογη ποιητική συλλογή του Κυριάκου Χαρίτου, γνωστού κυρίως από την ενασχόλησή του με την παιδική λογοτεχνία.

Ω, Κύριε, χρονιά μου έδωσες κακή: Με αυτό τον απαισιόδοξο στίχο ο ποιητής ξεκινάει το Επί Ματαίω• το όνομα του Θεού εννοεί προφανώς, ήτοι την τρίτη από τις δέκα εντολές του μωσαϊκού νόμου: «Ου λήψει το όνομα Κυρίου του Θεού σου επί ματαίω». Αυτό το «επί ματαίω» απασχολεί τον ποιητή. Είναι μάταιο ή όχι να λέει όσα λέει ή, καλύτερα, καταγγέλλει. Προτιμότερο το «καταγγέλλει» από το «λέει» στην περίπτωση, εφόσον κραδαίνει σαν φραγγέλιο την οργή και την αγανάκτησή του για έναν κόσμο που επιθετικά προβάλλεται σε όλα τα ποιήματα.

 

Εμφανίσεις: 643

Περισσότερα...

Ελένη Γκίκα: «Εν ύπνω» κριτική της Ελένης Χωρεάνθη

Εν ύπνω... Ελένη Γκίκα


Η Ελένη Γκίκα ως δημοσιογράφος, ως συγγραφέας, πρωτίστως ως αισθαντική ποιήτρια και ως κριτικός λογοτεχνίας, είναι γνωστή και καταξιωμένη. Ωστόσο, με κάθε καινούργια της ποιητική συλλογή ανοίγει ένα καινούριο κεφάλαιο προσφοράς, ξεδιπλώνει μπροστά μας μια άλλη πτυχή της προσωπικότητάς της και του τρόπου με τον οποίο διαχειρίζεται ποιητικά τα θέματα που την απασχολούν: Όπως ο χρόνος, όχι σαν μονοδιάστατη πραγματικότητα, αλλά ως κυκλική, ανακυκλούμενη σε συνδυασμό με το χώρο, οι λέξεις με τις οποίες βρίσκεται διαρκώς σε «διαπραγματεύσεις», η χρήση των συμβόλων και η σχέση της με αυτά είναι παραπάνω κι από φιλική. Τα έχει καταστήσει πειθήνια όργανά της.

 

Εμφανίσεις: 792

Περισσότερα...

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Email:
Θέμα:
Μήνυμα:

ΠΤΟΛΕΜΑΙΩΝ 4 (ΠΛΑΤΕΙΑ ΠΡΟΣΚΟΠΩΝ)
11635 ΑΘΗΝΑ, ΤΗΛ.-FAX: 210-7212307
info@diastixo.gr

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

*  Το email σας:

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ

facebook icontwitter icongoogle plus iconpinterest iconyoutube iconrss icon

Με την υποστήριξη του diastixo.gr - Designed by: artspr