A+ A A-

Έγκον Φριντέλ: «Πολιτιστική Ιστορία της Αρχαίας Ελλάδας» κριτική της Ανθούλας Δανιήλ

Πολιτιστική ιστορία της αρχαίας Ελλάδας Μύθος και πραγματικότητα της προχριστιανικής ψυχής Έγκον Φριντέλ Μετάφραση: Δημοσθένης Κούρτοβικ Τόπος


Το «γοητευτικότερο, το ζωντανότερο κι ερεθιστικότερο βιβλίο», «ιδιοσυγκρασιακό και υποκειμενικό», ωστόσο διορατικό, γραμμένο «αντιακαδημαϊκά». Πρόκειται για την Πολιτιστική Ιστορία της Αρχαίας Ελλάδας του Έγκον Φριντέλ, στην οποία ο συγγραφέας προσπαθεί να δει, πίσω από το μύθο, την κρυμμένη πραγματικότητα. Και τα παραπάνω ενθουσιαστικά επίθετα που διαβάζουμε στον «Πρόλογο» του μεταφραστή Δημοσθένη Κούρτοβικ δεν είναι καθόλου υπερβολικά. Να προσθέσουμε σ’ αυτά και το θαυμασμό του Τόμας Μαν, που θεωρεί τον Φριντέλ ως τον μεγαλύτερο στιλίστα.

 

Εμφανίσεις: 1009

Περισσότερα...

Γιάννης Χρονόπουλος: «Κωνσταντίνος Α', ο Μέγας» κριτική του Γεώργιου-Κωνσταντίνου Πήλιουρα

Κωνσταντίνος Α' ο Μέγας Γιάννης Χρονόπουλος Historical Quest


Με τον τίτλο «Βυζαντινοί Αυτοκράτορες-Στρατηγοί» συστήνεται στους αναγνώστες η νέα σειρά των εκδόσεων Historical Quest, η οποία καλύπτει την περίοδο από την Ύστερη Αρχαιότητα έως τους Μεσαιωνικούς Χρόνους. Στόχος της σειράς είναι η ανάδειξη των Αυτοκρατόρων της Ανατολικής Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας, γνωστής στην ιστοριογραφία και ως Βυζαντινής Αυτοκρατορίας, οι οποίοι κατείχαν συγχρόνως τη στρατιωτική ιδιότητα. Ο πρώτος τόμος της σειράς είναι αφιερωμένος στον Κωνσταντίνο Α', τον επονομαζόμενο και «Μέγα».

 

Εμφανίσεις: 1066

Περισσότερα...

Κωνσταντίνος Κ. Παπουλίδης: «Ανατολικό Ζήτημα και Άγιον Όρος» κριτική του Ελπιδοφόρου Ιντζέμπελη

Ανατολικό ζήτημα και Άγιον Όρος Ο ελληνορωσικός ανταγωνισμός (1913) Κωνσταντίνος Κ. Παπουλίδης Κυριακίδη


Όταν το Άγιον Όρος απελευθερώθηκε από το ελληνικό ναυτικό, στις 2 Νοεμβρίου 1912, επικράτησε κατ’ αρχήν νομική αβεβαιότητα. Η Συνθήκη του Λονδίνου (Μάιος 1913) ανέθεσε στις Μεγάλες Δυνάμεις να αποφασίσουν για την τύχη του. Η Πρεσβευτική Συνδιάσκεψη του Λονδίνου (Νοέμβριος 1913), με αξίωση της Αυτοκρατορικής Ρωσίας, αποφάσισε την ανεξάρτητη και ουδέτερη αυτονομία του Αγίου Όρους. Η Συνθήκη του Βουκουρεστίου (1913) αλλά και η συνθήκη των Αθηνών (1913) περιέβαλαν το Άγιον Όρος μέσα στα όρια του ελληνικού κράτους. Εξάλλου, η Συνθήκη του Νεϊγύ (1919), η οποία καθόρισε τη νέα οροθετική γραμμή της Βουλγαρίας και της Ελλάδας, περιέλαβε το Άγιον Όρος. Τέλος, η συνθήκη της Λωζάνης (1923) με το πρωτόκολλό της «Περί προστασίας των εν Ελλάδι μειονοτήτων» αναφέρεται κατ’ ευθείαν στο ίδιο πρωτόκολλο της Συνθήκης των Σεβρών.

 

Εμφανίσεις: 972

Περισσότερα...

Νίκος Ποταμιάνος: «Οι νοικοκυραίοι» κριτική του Θανάση Αντωνίου

Οι νοικοκυραίοι Μαγαζάτορες και βιοτέχνες στην Αθήνα 1880-1925 Νίκος Ποταμιάνος Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης


Τα τελευταία χρόνια έχουν πληθύνει οι εκδόσεις για τη βιομηχανική κι επιχειρηματική ιστορία της χώρας μας, καθώς όλο και περισσότεροι ιστορικοί, νεότατοι σε ηλικία αλλά ταλαντούχοι, καταπιάνονται είτε με την ιστορική παρουσίαση εμβληματικών βιομηχανιών είτε με την ανάλυση επιμέρους κλάδων (καπνοβιομηχανία, χρωματουργία, τσιμέντο κ.ά.) και πόλεων με ιδιαίτερο βιομηχανικό/επιχειρηματικό «αποτύπωμα». Στη χορεία αυτών των συγγραφέων προστέθηκε και ο Νίκος Ποταμιάνος με το παρόν έργο του, που αξίζει να προσεχτεί απ’ όσους ασχολούνται με την ιστορία του τόπου μας.

 

Εμφανίσεις: 1000

Περισσότερα...

Ουρανία Αναγνώστου: «Το θέατρο της Έλενας Πέγκα» κριτική της Καίτης Διαμαντάκου-Αγάθου

Το θέατρο της Έλενας Πέγκα Ουρανία Αναγνώστου Κάπα Εκδοτική


Η Oυρανία Αναγνώστου αντιμετώπισε και έφερε σε πέρας ένα επίμοχθο θεατρολογικό έργο με το βιβλίο της για την Έλενα Πέγκα. Επίμοχθο, όχι μόνο γιατί η συγγραφέας είχε να αποδομήσει αναλυτικά και να αναδομήσει συνθετικά έναν μεγάλο αριθμό πυκνών δραματουργικά δραματικών κειμένων, μεγάλης ή μικρής έκτασης, ελληνόφωνων ή αγγλόφωνων ή και ανάμεικτων γλωσσικά, που καλύπτουν μία εικοσιπενταετή περίοδο αναφοράς (από το 1989 μέχρι το 2014), αλλά και γιατί είχε απέναντί της ένα συνολικά ατίθασο σημειακά και σημασιολογικά θεατρικό έργο, στα όρια του δραματικού και του μεταδραματικού, με μια διεσταλμένη ανθρωπογεωγραφική σύνθεση και έναν ιδιαίτερα ευρύ θεματικό ορίζοντα⸱ έργο ανυπότακτο σε εύκολες ειδολογικές ταξινομήσεις, συμβατές δραματολογικές προσεγγίσεις ή προφανείς κοινωνιολογικές, ανθρωπολογικές, πολιτικές, ψυχαναλυτικές κ.ο.κ. συσχετίσεις.

 

Εμφανίσεις: 1227

Περισσότερα...

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Email:
Θέμα:
Μήνυμα:

ΠΤΟΛΕΜΑΙΩΝ 4 (ΠΛΑΤΕΙΑ ΠΡΟΣΚΟΠΩΝ)
11635 ΑΘΗΝΑ, ΤΗΛ.-FAX: 210-7212307
info@diastixo.gr

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

*  Το email σας:

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ

facebook icontwitter icongoogle plus iconpinterest iconyoutube iconrss icon

Με την υποστήριξη του diastixo.gr - Designed by: artspr