A+ A A-

Hans Eideneier: «Διήγησις των Τετραπόδων Ζώων & Πουλολόγος» κριτική της Ανθούλας Δανιήλ

Hans Eideneier: «Διήγησις των Τετραπόδων Ζώων & Πουλολόγος» κριτική της Ανθούλας Δανιήλ


Ο συγγραφέας Hans Eideneier μας παραδίδει ένα πολύ σημαντικό έργο, Διήγησις των τετραπόδων ζώων & Πουλολόγος, αποτέλεσμα μακράς, πολύχρονης και επίπονης έρευνας και μελέτης. Αφορά τη συνέλευση των τετράποδων ζώων, με σαφή ημερομηνία, 15 Σεπτεμβρίου του έτους 6873, έτος που αντιστοιχεί στο 1364. Η χρονολογία είναι φανταστική, η γέννησή του όμως τοποθετείται στα μέσα του 14ου αιώνα. Τα δύο έργα μελετώνται παράλληλα και, όπως προκύπτει, ο Πουλολόγος είναι η μεταφορά της Διήγησης των ζώων στα πουλιά.

 

Εμφανίσεις: 953

Περισσότερα...

Eva Benso: «Δυσλεξία» κριτική της Ελένης Χωρεάνθη

Eva Benso: «Δυσλεξία» κριτική της Ελένης Χωρεάνθη


Από τις εκδόσεις GEMA κυκλοφορεί η Δυσλεξία, ένα σπουδαίο, καλογραμμένο βιβλίο που έχει ως αντικείμενο μελέτης το πολύ σοβαρό, «μαθησιακό» κυρίως, πρόβλημα, τη δυσλεξία, που αντιμετωπίζουν με λάθος, συνήθως, τρόπο ανειδίκευτοι γονείς και δάσκαλοι που ασχολούνται με την ανατροφή, τη διδασκαλία και τη μάθηση των παιδιών. Συγγραφέας του βιβλίου είναι η Eva Benso, απόφοιτος της Ακαδημίας Καλών Τεχνών του Τουρίνο και της δημιουργικής γραφιστικής, ειδικευμένη επιστήμων στη γνωστική απόκτηση δεξιοτήτων σε άτομα με Ειδικές Διαταραχές της Μάθησης.

Παλαιότερα, όλες τις μαθησιακές δυσκολίες των παιδιών οι δάσκαλοι τις απέδιδαν σε αδιαφορία ή σε νοητική υστέρηση και σε άλλες αιτίες. Θεωρούσαν τη δυσλεξία αρρώστια και, το χειρότερο, «ως μια σοβαρή κοινωνική και γνωστική αναπηρία», επομένως αθεράπευτη.

 

Εμφανίσεις: 1065

Περισσότερα...

Δήμητρα Αναστασιάδου: «Αρχαϊκές μητέρες» κριτική της Ανθούλας Δανιήλ

Δήμητρα Αναστασιάδου: «Αρχαϊκές μητέρες» κριτική της Ανθούλας Δανιήλ


Η Δήμητρα Αναστασιάδου σπούδασε στο Πάντειο Πανεπιστήμιο, από το οποίο έλαβε μεταπτυχιακό και διδακτορικό τίτλο. Στη συνέχεια δίδαξε δημιουργική γραφή και ανάγνωση στο Πάντειο και στο Πανεπιστήμιο Πατρών, συμμετέσχε σε συνέδρια, έγραψε, δημοσίευσε, συντόνισε. Βασική της επιστημονική ενασχόληση είναι το αρχαίο θέατρο. Διδακτορική της διατριβή Η διαχρονική πορεία της Μήδειας του Ευριπίδη. Προέκταση της διατριβής η παρούσα μελέτη –Αρχαϊκές μητέρες– στην οποία εξετάζει τη μητέρα μέσα από τη λογοτεχνία, τη φιλοσοφία, την ψυχολογία, την τέχνη γενικά. «Από τον Ησίοδο ως την αρχαία τραγωδία» γράφει στο «Αντί Εισαγωγής» μέρος του βιβλίου της «η μητέρα … ανοίγει ένα πεδίο συζήτησης και έρευνας για τον πολιτισμό, το φύλο, την ταυτότητα και την ετερότητα, το ίδιο και το Άλλο».

 

Εμφανίσεις: 898

Περισσότερα...

Γ. Ι. Μπαμπασάκης: «William S. Burroughs – Το ιλιγγιώδες καλειδοσκόπιο» κριτική της Διώνης Δημητριάδου

Γ. Ί. Μπαμπασάκης: «William S. Burroughs – Το ιλιγγιώδες καλειδοσκόπιο» κριτική της Διώνης Δημητριάδου


«Όσα λέω και όσα γράφω θέλω να ερμηνεύονται κατά λέξη, θέλω να ευαισθητοποιήσω τους ανθρώπους, να τους κάνω να νιώσουν την πραγματική εγκληματικότητα των καιρών μας, να ξυπνήσω τα κορόιδα. Ολόκληρο το έργο μου στρέφεται εναντίον όλων αυτών των βλαμμένων, που είτε λόγω ηλιθιότητας είτε από κατασκευής τους ετοιμάζονται να τινάξουν τον πλανήτη στον αέρα ή να καταφέρουν να τον κάνουν ακατοίκητο».

Ουίλιαμ Σιούαρντ Μπάροουζ

 

Εμφανίσεις: 1381

Περισσότερα...

Βασίλειος Ζαγκότας: «Η πολυαισθητηριακή δυναμική της εικόνας στη διδακτική διαδικασία» κριτική του Ελπιδοφόρου Ιντζέμπελη

Βασίλειος Ζαγκότας: «Η πολυαισθητηριακή δυναμική της εικόνας στη διδακτική διαδικασία» κριτική του Ελπιδοφόρου Ιντζέμπελη


Η παρούσα μελέτη αναφέρεται στον τρόπο με τον οποίο μπορεί να αναδυθεί και να αξιοποιηθεί στην καθημερινή διδακτική πρακτική το νόημα των οπτικών αναπαραστάσεων όπως τα συναντά κανείς στα σχολικά εγχειρίδια.

Η γεωγραφία και η σκηνοθεσία της εικόνας χρησιμοποιείται από τους διαφημιστές και όσους ασχολούνται με τον κινηματογράφο και το θέατρο. Ό,τι παρουσιάζεται στήνεται με τέτοιο τρόπο ώστε να εξυπηρετεί συγκεκριμένο σκοπό, να είναι ελκυστικό και να μας κάνει να σκεφτόμαστε με τον τρόπο που θέλει ο δημιουργός. Κι αν κάτι τέτοιο εφαρμοζόταν στα σχολικά εγχειρίδια; Αυτός ήταν ο πρώτος προβληματισμός του συγγραφέα, και έτσι προέκυψε το βιβλίο Η πολυαισθητηριακή δυναμική της εικόνας στη διδακτική διαδικασία.

 

Εμφανίσεις: 994

Περισσότερα...

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ...

  1. Γ. Έξαρχος, Π. Νοτόπουλος: «Η εταιρική κοινωνική ευθύνη στον σύγχρονο κόσμο & στον Πλάτωνα» κριτική του Θανάση Αντωνίου
  2. Συλλογικό: «Περί τρέλας» κριτική του Χρ. Δ. Αντωνίου
  3. Ουμπέρτο Έκο: «Χρονικά μιας ρευστής κοινωνίας» κριτική της Ανθούλας Δανιήλ
  4. Ρόμπερτ Μούζιλ: «Περί βλακείας» κριτική του Φίλιππου Φιλίππου
  5. Horst Dietrich Preuss: «Θεολογία της Παλαιάς Διαθήκης» κριτική του Απόστολου Σπυράκη
  6. Σλαβόι Ζίζεκ: «Προβλήματα στον Παράδεισο» κριτική του Θανάση Αντωνίου
  7. «Δύο βιβλία για την επιθεώρηση της Κωνστάντζας Γεωργακάκη» κριτική της Καίτης Διαμαντάκου-Αγάθου
  8. Νάσος Βαγενάς: «Εισαγωγή στην ποίηση του Κάλβου – Επιλογή κριτικών κειμένων» κριτική της Ανθούλας Δανιήλ
  9. Σπύρος Α. Βρετός: «Στις ρίζες της κρίσης – Η δεκαετία του 1980 όπως την κατέγραψε ο Οικονομικός Ταχυδρόμος» κριτική του Θανάση Αντωνίου
  10. Ανδρέας Πανταζόπουλος: «Ο αριστερός εθνικολαϊκισμός – Από την αντιπολίτευση στην εξουσία» κριτική του Απόστολου Σπυράκη

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Email:
Θέμα:
Μήνυμα:

ΠΤΟΛΕΜΑΙΩΝ 4 (ΠΛΑΤΕΙΑ ΠΡΟΣΚΟΠΩΝ)
11635 ΑΘΗΝΑ, ΤΗΛ.-FAX: 210-7212307
info@diastixo.gr

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

*  Το email σας:

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ

facebook icontwitter icongoogle plus iconpinterest iconyoutube iconrss icon

Με την υποστήριξη του diastixo.gr - Designed by: artspr