Διοίκηση επιχειρήσεων εστίασης & ψυχαγωγίας Ίδρυση, λειτουργία, μάρκετινγκ, χρηματοοικονομικά Αλέξανδρος Ρίζος Παπαδόπουλος

Αλέξανδρος Ρίζος: «Διοίκηση επιχειρήσεων εστίασης & ψυχαγωγίας»

Δεν χρειάζεται να είναι κανείς ειδήμων περί τα επιχειρηματικά, ούτε οικονομολόγος του ΔΝΤ για να καταλάβει ότι στη θέση των χιλιάδων καταστημάτων που έκλεισαν την τελευταία εξαετία στην Ελλάδα λόγω της οικονομικής κρίσης, ξεφύτρωσαν εκατοντάδες καταστήματα μαζικής εστίασης.

Ο Αλέξανδρος Ρίζος, κορυφαίο στέλεχος σε μεγάλο όμιλο μαζικής εστίασης, έμπειρος manager και σύμβουλος επιχειρήσεων, εισηγητής σε εκπαιδευτικά σεμινάρια και σύμβουλος franchise, καταγράφει τα μείζονα θέματα που πρέπει να αντιμετωπίσει κάθε επίδοξος ή εν ενεργεία επιχειρηματίας που θέλει να αποφύγει τα στραβοπατήματα και τις εκπλήξεις.

Εκεί όπου κάποτε συναντούσαμε παπουτσάδικα και καταστήματα νεωτερισμών, ξυλουργεία και επιπλάδικα, υφασματοπωλεία και καταστήματα ηλεκτρικών ειδών, σήμερα έχουν απλώσει τις καρέκλες και τα τραπεζάκια τους σουβλατζίδικα και ψητοπωλεία, αλλά και σαντουιτσάδικα, μπεργκεράδικα, κεμπαπτζίδικα, ethnic ή take away κουζίνες. Μαζί τους καταστήματα που προσφέρουν φρεσκοστυμμένους χυμούς, καραμελάδικα, ντονατσάδικα και κρεπατζίδικα.

Μαγαζάτορας από ανάγκη

Λένε ότι στην Ελλάδα το μεγαλύτερο μέρος της –νεανικής κυρίως– επιχειρηματικότητας είναι της «ανάγκης» κι όχι της «δημιουργίας», με την έννοια ότι χιλιάδες νέα παιδιά που είτε δεν μπορούν (κάποια δεν θέλουν κιόλας) να δουλέψουν στο δημόσιο ή δεν βρίσκουν θέσεις εργασίας στη βιομηχανία (ό,τι απέμεινε από δαύτη...) και τις εναπομείνασες πολυεθνικές, στρέφονται προς τη μαζική εστίαση· ανοίγουν κάποιο –μικρό κατά κύριο λόγο– κατάστημα προκειμένου να εξασφαλίσουν ένα αξιοπρεπές μεροκάματο.

Την ίδια στιγμή έχει γνωστό στην... πιάτσα ότι πολλές από τις αποζημιώσεις που δόθηκαν σε απολυμένους ιδιωτικούς υπαλλήλους (τα πρώτα χρόνια της κρίσης), κάποια παχυλά εφάπαξ που καρπώθηκαν πρόωρα (ως συνήθως) συνταξιοδοτημένοι δημόσιοι υπάλληλοι και κάποια bonus εθελούσιας εξόδου στον τραπεζικό τομέα ή τις πολυεθνικές που έφυγαν άρον-άρον από την Ελλάδα την πρώτη περίοδο της κρίσης επενδύθηκαν τα τελευταία χρόνια σε σούβλες και ψησταριές, σε ψυγεία και τραπεζοκαθίσματα και σε πινακίδες με ευφάνταστα λογοπαίγνια όπως «σουβλακοπωλείον», «γυρομανία», «γύρο-γύρο όλοι», «γυρολόι», «καλα... μάκια», «ψηστήρι», ή «γύρομπανκ»· εδώ έχουμε κατά πάσα πιθανότητα υπάλληλο που αποχώρησε από την τράπεζα που όλοι καταλαβαίνουμε...

Διοίκηση επιχειρήσεων εστίασης & ψυχαγωγίας Ίδρυση, λειτουργία, μάρκετινγκ, χρηματοοικονομικά Αλέξανδρος Ρίζος Παπαδόπουλος

Τα περισσότερα από τα καταστήματα αυτά θα... αποτύχουν και οι λόγοι δεν είναι πάντα η κακή ποιότητα των παρεχόμενων προϊόντων ή ο ανελέητος ανταγωνισμός για μια... πίτα που συνεχώς μικραίνει. Όπως υποστηρίζει ο Αλέξανδρος Ρίζος στο παρόν επιχειρηματικό εγχειρίδιο που κυκλοφόρησε πρόσφατα, ύστερα από δύο και πλέον δεκαετίες ενασχόλησης στον κλάδο της μαζικής εστίασης και της ψυχαγωγίας, οι λόγοι έχουν να κάνουν σε πολλές περιπτώσεις με αστοχίες των ιδιοκτητών στην αρχική σχεδίαση των επιχειρήσεων, χοντρά λάθη κοστολόγησης, σπασμωδικές κινήσεις αντιμετώπισης του ανταγωνισμού, κακή εκτίμηση του πελατολογίου, άγνοια των σύγχρονων διατροφικών τάσεων κ.ά.

Αλλά και η ίδια η αγορά έχει αλλάξει: η πιθανότητα σφάλματος έχει αυξηθεί, ο ανταγωνισμός είναι αδυσώπητος, λεφτά για μια «δεύτερη ευκαιρία» δεν υπάρχουν, ενώ οι υγειονομικοί και φορολογικοί κανονισμοί έχουν γίνει αυστηρότεροι τα τελευταία χρόνια.

Στην πρόδηλη ανάγκη για καλύτερη ενημέρωση των νέων «παικτών» ενός κλάδου ο οποίος πρόσφατα «άνοιξε» με τρόπο δημοκρατικό αλλά κάπως «άναρχο» στο ευρύ επενδυτικό κοινό και κρύβει ευκαιρίες αλλά και κινδύνους, ο συγγραφέας απαντάει με ένα μεστό βιβλίο διοίκησης επιχειρήσεων, ένα κλασικό στη διάρθρωσή του εγχειρίδιο, το οποίο πρέπει να διαβαστεί από όλους όσους ασχολούνται αλλά κυρίως από αυτούς που επιθυμούν να ασχοληθούν με τη μαζική εστίαση και την ψυχαγωγία.

Στην πρόδηλη ανάγκη για καλύτερη ενημέρωση των νέων «παικτών» ενός κλάδου ο οποίος πρόσφατα «άνοιξε» με τρόπο δημοκρατικό αλλά κάπως «άναρχο» στο ευρύ επενδυτικό κοινό και κρύβει ευκαιρίες αλλά και κινδύνους, ο συγγραφέας απαντάει με ένα μεστό βιβλίο διοίκησης επιχειρήσεων, ένα κλασικό στη διάρθρωσή του εγχειρίδιο.

Πόσο κάνει μια τυρόπιτα

Ο Αλέξανδρος Ρίζος, κορυφαίο στέλεχος σε μεγάλο όμιλο μαζικής εστίασης, έμπειρος manager και σύμβουλος επιχειρήσεων, εισηγητής σε εκπαιδευτικά σεμινάρια και σύμβουλος franchise, καταγράφει τα μείζονα θέματα που πρέπει να αντιμετωπίσει κάθε επίδοξος ή εν ενεργεία επιχειρηματίας που θέλει να αποφύγει τα στραβοπατήματα και τις εκπλήξεις.

Στο πλαίσιο της ανάλυσής του –η οποία μπορεί να διαβαστεί εύκολα από αναγνώστες με μέση γνώση των επιχειρηματικών ζητημάτων– θα καταπιαστεί με τα συμπεριφορικά μοντέλα πωλήσεων και τεχνικές marketing, ενώ θα παρουσιάσει πολλά παραδείγματα από τη διεθνή και την ελληνική πραγματικότητα, συγκεκριμένα case studies που συμπυκνώνουν τη γνώση και την πληροφορία για μια τόσο πολυσχιδή –και απρόβλεπτη σε μεγάλο βαθμό– αγορά, όπως η μαζική εστίαση.

Ο Αλέξανδρος Ρίζος αναφέρεται στις διατροφικές επιλογές και το πώς αυτές επηρεάζουν τις αγορές, εξηγεί το πώς πρέπει να αντιδρούν οι επιχειρήσεις στην τιμολογιακή πολιτική του ανταγωνισμού, το πώς κοστολογεί κανείς μια τυρόπιτα ή έναν καφέ σε σχέση με τον ανταγωνισμό, την ευρύτερη αγορά, τον τύπο που καταστήματός του και το σχεδιασμό που έχει υιοθετήσει για την τοποθέτηση και την παραμονή του στον κλάδο. Αναλύει έννοιες όπως το περιθώριο κέρδους, εξηγεί πώς λειτουργεί ο εφοδιασμός των καταστημάτων, πώς οι προμήθειες επηρεάζουν το κόστος λειτουργίας, ποιος είναι ο ρόλος του εργατικού κόστους στο συνολικό.

Γνωρίζοντας εκ των έσω τον κλάδο κι έχοντας συμβουλέψει δεκάδες επιχειρήσεις στο ξεκίνημά τους –θεωρείται από τους κορυφαίους στη σύνταξη επιχειρηματικών συμβολαίων–, ο Αλέξανδρος Ρίζος και το βιβλίο του αποτελούν ένα είδος «φάρου» ο οποίος μπορεί να καθοδηγήσει τον σύγχρονο επιχειρηματία και την επιχείρησή του μέσα στη θάλασσα των ευκαιριών που προσφέρει αλλά και των παγίδων που κρύβει η μαζική εστίαση.

Διοίκηση επιχειρήσεων εστίασης & ψυχαγωγίας
Ίδρυση, λειτουργία, μάρκετινγκ, χρηματοοικονομικά
Αλέξανδρος Ρίζος
Παπαδόπουλος
310 σελ.
ISBN: 978-960-569-494-4
Τιμή: €20,99
001 patakis eshop


 

Τα σχόλια σας

Κάντε το σχόλιο σας, με σύνδεση από το facebook ή συμπληρώστε τα στοιχεία σας, στην παρακάτω φόρμα.

 


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
ΚΡΙΤΙΚΕΣ > ΜΕΛΕΤΕΣ - ΔΟΚΙΜΙΑ
Σταύρος Λυγερός: «Η ισλαμική τρομοκρατία»

«Δεν είναι τυχαίο ότι κανείς Σέρβος δεν πραγματοποίησε τυφλή τρομοκρατική επίθεση σε κάποια δυτική μεγαλούπολη παρότι η χώρα του βομβαρδίσθηκε και ακρωτηριάστηκε από το ΝΑΤΟ». Αυτή είναι μία από τις...

ΚΡΙΤΙΚΕΣ > ΜΕΛΕΤΕΣ - ΔΟΚΙΜΙΑ
Γκέρχαρντ Ερνστ: «Σκέψου σαν φιλόσοφος»

Πολλοί νομίζουν, λανθασμένα βέβαια, ότι οι φιλόσοφοι δεν κάνουν τίποτε άλλο παρά να διατυπώνουν γενικές θεωρίες, χρήσιμες ίσως σε άλλους φιλοσόφους ή σε πολύ μορφωμένους ανθρώπους, για την ερμηνεία...

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΚΑΤΑΧΩΡΙΣΕΙΣ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Το μήνυμά σας

Διεύθυνση

Πτολεμαίων 4
(Πλατεία Προσκόπων)
11635 Αθήνα,
Τηλ.-fax: 210.7212307
info@diastixo.gr
ISSN: 2585-2485

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER