A+ A A-

Αλέξανδρος Ρίζος: «Διοίκηση επιχειρήσεων εστίασης & ψυχαγωγίας» κριτική του Θανάση Αντωνίου

Διοίκηση επιχειρήσεων εστίασης & ψυχαγωγίας Ίδρυση, λειτουργία, μάρκετινγκ, χρηματοοικονομικά Αλέξανδρος Ρίζος Παπαδόπουλος


Δεν χρειάζεται να είναι κανείς ειδήμων περί τα επιχειρηματικά, ούτε οικονομολόγος του ΔΝΤ για να καταλάβει ότι στη θέση των χιλιάδων καταστημάτων που έκλεισαν την τελευταία εξαετία στην Ελλάδα λόγω της οικονομικής κρίσης, ξεφύτρωσαν εκατοντάδες καταστήματα μαζικής εστίασης.

Ο Αλέξανδρος Ρίζος, κορυφαίο στέλεχος σε μεγάλο όμιλο μαζικής εστίασης, έμπειρος manager και σύμβουλος επιχειρήσεων, εισηγητής σε εκπαιδευτικά σεμινάρια και σύμβουλος franchise, καταγράφει τα μείζονα θέματα που πρέπει να αντιμετωπίσει κάθε επίδοξος ή εν ενεργεία επιχειρηματίας που θέλει να αποφύγει τα στραβοπατήματα και τις εκπλήξεις.

Εκεί όπου κάποτε συναντούσαμε παπουτσάδικα και καταστήματα νεωτερισμών, ξυλουργεία και επιπλάδικα, υφασματοπωλεία και καταστήματα ηλεκτρικών ειδών, σήμερα έχουν απλώσει τις καρέκλες και τα τραπεζάκια τους σουβλατζίδικα και ψητοπωλεία, αλλά και σαντουιτσάδικα, μπεργκεράδικα, κεμπαπτζίδικα, ethnic ή take away κουζίνες. Μαζί τους καταστήματα που προσφέρουν φρεσκοστυμμένους χυμούς, καραμελάδικα, ντονατσάδικα και κρεπατζίδικα.

Μαγαζάτορας από ανάγκη

Λένε ότι στην Ελλάδα το μεγαλύτερο μέρος της –νεανικής κυρίως– επιχειρηματικότητας είναι της «ανάγκης» κι όχι της «δημιουργίας», με την έννοια ότι χιλιάδες νέα παιδιά που είτε δεν μπορούν (κάποια δεν θέλουν κιόλας) να δουλέψουν στο δημόσιο ή δεν βρίσκουν θέσεις εργασίας στη βιομηχανία (ό,τι απέμεινε από δαύτη...) και τις εναπομείνασες πολυεθνικές, στρέφονται προς τη μαζική εστίαση· ανοίγουν κάποιο –μικρό κατά κύριο λόγο– κατάστημα προκειμένου να εξασφαλίσουν ένα αξιοπρεπές μεροκάματο.

Την ίδια στιγμή έχει γνωστό στην... πιάτσα ότι πολλές από τις αποζημιώσεις που δόθηκαν σε απολυμένους ιδιωτικούς υπαλλήλους (τα πρώτα χρόνια της κρίσης), κάποια παχυλά εφάπαξ που καρπώθηκαν πρόωρα (ως συνήθως) συνταξιοδοτημένοι δημόσιοι υπάλληλοι και κάποια bonus εθελούσιας εξόδου στον τραπεζικό τομέα ή τις πολυεθνικές που έφυγαν άρον-άρον από την Ελλάδα την πρώτη περίοδο της κρίσης επενδύθηκαν τα τελευταία χρόνια σε σούβλες και ψησταριές, σε ψυγεία και τραπεζοκαθίσματα και σε πινακίδες με ευφάνταστα λογοπαίγνια όπως «σουβλακοπωλείον», «γυρομανία», «γύρο-γύρο όλοι», «γυρολόι», «καλα... μάκια», «ψηστήρι», ή «γύρομπανκ»· εδώ έχουμε κατά πάσα πιθανότητα υπάλληλο που αποχώρησε από την τράπεζα που όλοι καταλαβαίνουμε...

Διοίκηση επιχειρήσεων εστίασης & ψυχαγωγίας Ίδρυση, λειτουργία, μάρκετινγκ, χρηματοοικονομικά Αλέξανδρος Ρίζος Παπαδόπουλος

Τα περισσότερα από τα καταστήματα αυτά θα... αποτύχουν και οι λόγοι δεν είναι πάντα η κακή ποιότητα των παρεχόμενων προϊόντων ή ο ανελέητος ανταγωνισμός για μια... πίτα που συνεχώς μικραίνει. Όπως υποστηρίζει ο Αλέξανδρος Ρίζος στο παρόν επιχειρηματικό εγχειρίδιο που κυκλοφόρησε πρόσφατα, ύστερα από δύο και πλέον δεκαετίες ενασχόλησης στον κλάδο της μαζικής εστίασης και της ψυχαγωγίας, οι λόγοι έχουν να κάνουν σε πολλές περιπτώσεις με αστοχίες των ιδιοκτητών στην αρχική σχεδίαση των επιχειρήσεων, χοντρά λάθη κοστολόγησης, σπασμωδικές κινήσεις αντιμετώπισης του ανταγωνισμού, κακή εκτίμηση του πελατολογίου, άγνοια των σύγχρονων διατροφικών τάσεων κ.ά.

Αλλά και η ίδια η αγορά έχει αλλάξει: η πιθανότητα σφάλματος έχει αυξηθεί, ο ανταγωνισμός είναι αδυσώπητος, λεφτά για μια «δεύτερη ευκαιρία» δεν υπάρχουν, ενώ οι υγειονομικοί και φορολογικοί κανονισμοί έχουν γίνει αυστηρότεροι τα τελευταία χρόνια.

Στην πρόδηλη ανάγκη για καλύτερη ενημέρωση των νέων «παικτών» ενός κλάδου ο οποίος πρόσφατα «άνοιξε» με τρόπο δημοκρατικό αλλά κάπως «άναρχο» στο ευρύ επενδυτικό κοινό και κρύβει ευκαιρίες αλλά και κινδύνους, ο συγγραφέας απαντάει με ένα μεστό βιβλίο διοίκησης επιχειρήσεων, ένα κλασικό στη διάρθρωσή του εγχειρίδιο, το οποίο πρέπει να διαβαστεί από όλους όσους ασχολούνται αλλά κυρίως από αυτούς που επιθυμούν να ασχοληθούν με τη μαζική εστίαση και την ψυχαγωγία.

Στην πρόδηλη ανάγκη για καλύτερη ενημέρωση των νέων «παικτών» ενός κλάδου ο οποίος πρόσφατα «άνοιξε» με τρόπο δημοκρατικό αλλά κάπως «άναρχο» στο ευρύ επενδυτικό κοινό και κρύβει ευκαιρίες αλλά και κινδύνους, ο συγγραφέας απαντάει με ένα μεστό βιβλίο διοίκησης επιχειρήσεων, ένα κλασικό στη διάρθρωσή του εγχειρίδιο.

Πόσο κάνει μια τυρόπιτα

Ο Αλέξανδρος Ρίζος, κορυφαίο στέλεχος σε μεγάλο όμιλο μαζικής εστίασης, έμπειρος manager και σύμβουλος επιχειρήσεων, εισηγητής σε εκπαιδευτικά σεμινάρια και σύμβουλος franchise, καταγράφει τα μείζονα θέματα που πρέπει να αντιμετωπίσει κάθε επίδοξος ή εν ενεργεία επιχειρηματίας που θέλει να αποφύγει τα στραβοπατήματα και τις εκπλήξεις.

Στο πλαίσιο της ανάλυσής του –η οποία μπορεί να διαβαστεί εύκολα από αναγνώστες με μέση γνώση των επιχειρηματικών ζητημάτων– θα καταπιαστεί με τα συμπεριφορικά μοντέλα πωλήσεων και τεχνικές marketing, ενώ θα παρουσιάσει πολλά παραδείγματα από τη διεθνή και την ελληνική πραγματικότητα, συγκεκριμένα case studies που συμπυκνώνουν τη γνώση και την πληροφορία για μια τόσο πολυσχιδή –και απρόβλεπτη σε μεγάλο βαθμό– αγορά, όπως η μαζική εστίαση.

Ο Αλέξανδρος Ρίζος αναφέρεται στις διατροφικές επιλογές και το πώς αυτές επηρεάζουν τις αγορές, εξηγεί το πώς πρέπει να αντιδρούν οι επιχειρήσεις στην τιμολογιακή πολιτική του ανταγωνισμού, το πώς κοστολογεί κανείς μια τυρόπιτα ή έναν καφέ σε σχέση με τον ανταγωνισμό, την ευρύτερη αγορά, τον τύπο που καταστήματός του και το σχεδιασμό που έχει υιοθετήσει για την τοποθέτηση και την παραμονή του στον κλάδο. Αναλύει έννοιες όπως το περιθώριο κέρδους, εξηγεί πώς λειτουργεί ο εφοδιασμός των καταστημάτων, πώς οι προμήθειες επηρεάζουν το κόστος λειτουργίας, ποιος είναι ο ρόλος του εργατικού κόστους στο συνολικό.

Γνωρίζοντας εκ των έσω τον κλάδο κι έχοντας συμβουλέψει δεκάδες επιχειρήσεις στο ξεκίνημά τους –θεωρείται από τους κορυφαίους στη σύνταξη επιχειρηματικών συμβολαίων–, ο Αλέξανδρος Ρίζος και το βιβλίο του αποτελούν ένα είδος «φάρου» ο οποίος μπορεί να καθοδηγήσει τον σύγχρονο επιχειρηματία και την επιχείρησή του μέσα στη θάλασσα των ευκαιριών που προσφέρει αλλά και των παγίδων που κρύβει η μαζική εστίαση.

Διοίκηση επιχειρήσεων εστίασης & ψυχαγωγίας
Ίδρυση, λειτουργία, μάρκετινγκ, χρηματοοικονομικά
Αλέξανδρος Ρίζος
Παπαδόπουλος
310 σελ.
ISBN: 978-960-569-494-4
Τιμή: €20,99
001 patakis eshop

 

Διαβάστε επίσης
ΜΕΛΕΤΕΣ - ΔΟΚΙΜΙΑ
Λάμπρος Βαρελάς: «Μετά θάρρους ανησυχίαν εμπνέοντος» κριτική του Ελπιδοφόρου Ιντζέμπελη

O Γεώργιος Βιζυηνός ήταν πεζογράφος, ποιητής και λόγιος. Γεννήθηκε στη Βιζύη της Ανατολικής Θράκης. Ο πατέρας του ήταν βιοπαλαιστής και δούλεψε σκληρά για να μεγαλώσει τα παιδιά του. Αρρώστησε όμως...

ΜΕΛΕΤΕΣ - ΔΟΚΙΜΙΑ
Τζωρτζ Στάινερ: «Τολστόι ή Ντοστογιέφσκι» κριτική της Ανθούλας Δανιήλ

Η επανέκδοση ενός βιβλίου μετά από σαράντα χρόνια, που ωστόσο ποτέ δεν έμεινε εκτός κυκλοφορίας, είναι ένα σημαντικότατο γεγονός και προκλητικό για τον σημερινό αναγνώστη, ανεξάρτητα από το θέμα...

ΦΙΛΙΚΑ SITE

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Email:
Θέμα:
Μήνυμα:

ΠΤΟΛΕΜΑΙΩΝ 4 (ΠΛΑΤΕΙΑ ΠΡΟΣΚΟΠΩΝ)
11635 ΑΘΗΝΑ, ΤΗΛ.-FAX: 210-7212307
info@diastixo.gr

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

*  Το email σας:

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ

facebook icontwitter icongoogle plus iconpinterest iconyoutube iconrss icon

Με την υποστήριξη του diastixo.gr - Designed by: artspr