Ιωάννης Μ. Φύκαρης: «Θέματα Παιδαγωγικής Επιστήμης» κριτική του Ελπιδοφόρου Ιντζέμπελη

Ιωάννης Μ. Φύκαρης: «Θέματα Παιδαγωγικής Επιστήμης»

Οι πολυδιάστατες αλλαγές που συντελέστηκαν, αλλά και διαρκώς συντελούνται, σε παγκόσμιο επίπεδο αναπόφευκτα επηρέασαν πολυεπίπεδα και τον χώρο των επιστημών, επομένως και την παιδαγωγική επιστήμη. Ταυτόχρονα οι σύγχρονες κοινωνικές ανάγκες, όπως αυτές διαμορφώθηκαν, πιέζουν για ανάπτυξη όλων των δυνατοτήτων και ικανοτήτων των μαθητών. Στην αντιμετώπιση αυτής της εξέλιξης η σύγχρονη Παιδαγωγική δεν είναι αρκετό στο να περιορίζεται στη μετάδοση ορισμένων βασικών γνώσεων, αλλά οφείλει να κινείται προς την κατεύθυνση να διδάσκει τους μαθητές να διευρύνουν τους πνευματικούς τους ορίζοντες μέσω της ενεργητικής συμμετοχής τους.

Ως εκ τούτου, η έμφαση στη σύγχρονη Παιδαγωγική είναι αναγκαίο να δίνεται στην ανάπτυξη νοητικών δεξιοτήτων υψηλού επιπέδου, στη μεταγνωστική δυναμική, στην κριτική και δημιουργική σκέψη, στην επίλυση των προβλημάτων και στη λήψη αποφάσεων, που θα χαρακτηρίζεται από ευελιξία, πρωτοτυπία και αποτελεσματικότητα.

το παιδί δεν μαθαίνει προς χάριν της μάθησης, αλλά για τη διαμόρφωση του, δηλαδή για τη μορφοποίηση του χαρακτήρα του και της προσωπικότητάς του. Πρόκειται για μια διαρκή και συστηματική διαδικασία υψηλής ευθύνης από την πλευρά του εκπαιδευτικού

Ωστόσο , η παιδαγωγική επιστήμη πρέπει να αναζητήσει τεκμηριωμένες απαντήσεις, που θα δίνουν ουσιαστικές λύσεις στα συγκεκριμένα προβλήματα. Ταυτόχρονα, πρέπει να βοηθηθεί η νέα γενιά ώστε να αποκτήσει τις ανάλογες δεξιότητες, μεθόδους και τεχνικές, προκειμένου να προσεγγίζει τη γνώση με πολυεπίπεδο και πολυσχιδή τρόπο. Για αυτό στην εκπαίδευση δεν έχει πλέον σημασία η ποσότητα, αλλά η ποιότητα και ο τρόπος πρόσκτησης της γνώσης. Επιπλέον απαιτείται η καλλιέργεια ετοιμότητας για δια βίου μάθηση, που αποτελεί αναγκαίο μέσο για τον σύγχρονο άνθρωπο, προκειμένου να αντιμετωπίσει τις ανάγκες του.

Θέματα παιδαγωγικής επιστήμης Ιωάννης Μ. Φύκαρης Εκδόσεις Κυριακίδη

Το παρόν βιβλίο δομείται με πυρήνα δυο αρχές. Η πρώτη είναι η θέση του Νηλ ότι δεν πρέπει να γίνουν τα παιδιά κατάλληλα για το σχολείο, αλλά το σχολείο κατάλληλο για τα παιδιά. Η δεύτερη ότι το παιδί δεν μαθαίνει προς χάριν της μάθησης, αλλά για τη διαμόρφωση του, δηλαδή για τη μορφοποίηση του χαρακτήρα του και της προσωπικότητάς του. Πρόκειται για μια διαρκή και συστηματική διαδικασία υψηλής ευθύνης από την πλευρά του εκπαιδευτικού και απαιτεί αγάπη, επιστημονική γνώση, στοχασμό και αναστοχασμό. Το βιβλίο απευθύνεται προς κάθε ενδιαφερόμενο και φίλο της Παιδαγωγικής και προπάντων στους φοιτητές. Είναι ένα εργαλείο χρήσιμο για να κατανοήσουν την επιστήμη οι εκπαιδευτικοί, την οποία θα κληθούν να υπηρετήσουν και να δώσουν τον καλύτερο εαυτό τους.

Θέματα παιδαγωγικής επιστήμης
Ιωάννης Μ. Φύκαρης
Εκδόσεις Κυριακίδη
352 σελ.
ISBN 978-618-5105-82-2
Τιμή € 30,00
001 patakis eshop


 

Τα σχόλια σας

Κάντε το σχόλιο σας, με σύνδεση από το facebook ή συμπληρώστε τα στοιχεία σας, στην παρακάτω φόρμα.

 


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
ΚΡΙΤΙΚΕΣ > ΜΕΛΕΤΕΣ - ΔΟΚΙΜΙΑ
Σταύρος Λυγερός: «Η ισλαμική τρομοκρατία»

«Δεν είναι τυχαίο ότι κανείς Σέρβος δεν πραγματοποίησε τυφλή τρομοκρατική επίθεση σε κάποια δυτική μεγαλούπολη παρότι η χώρα του βομβαρδίσθηκε και ακρωτηριάστηκε από το ΝΑΤΟ». Αυτή είναι μία από τις...

ΚΡΙΤΙΚΕΣ > ΜΕΛΕΤΕΣ - ΔΟΚΙΜΙΑ
Γκέρχαρντ Ερνστ: «Σκέψου σαν φιλόσοφος»

Πολλοί νομίζουν, λανθασμένα βέβαια, ότι οι φιλόσοφοι δεν κάνουν τίποτε άλλο παρά να διατυπώνουν γενικές θεωρίες, χρήσιμες ίσως σε άλλους φιλοσόφους ή σε πολύ μορφωμένους ανθρώπους, για την ερμηνεία...

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΚΑΤΑΧΩΡΙΣΕΙΣ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Το μήνυμά σας

Διεύθυνση

Πτολεμαίων 7
(Πλατεία Προσκόπων)
11635 Αθήνα,
Τηλ.-fax: 210.7212307
info@diastixo.gr
ISSN: 2585-2485

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER