John Fahy – David Jobber: «Αρχές Μάρκετινγκ» κριτική του Θανάση Αντωνίου

John Fahy – David Jobber: «Αρχές Μάρκετινγκ» κριτική του Θανάση Αντωνίου

Οι μελέτες περιπτώσεων, οι οποίες στηρίζουν τη θεωρητική ανάλυση των συγγραφέων, είναι χωρίς αμφιβολία το δυνατό σημείο του βιβλίου, διότι σε αυτές, με τη χρήση πρόσφατων τεκμηριωμένων στοιχείων, γίνεται δυνατή η «αναπαράσταση» της όλης διαδικασίας, αλλά και η «ερμηνεία» των μη ορατών πτυχών του μάρκετινγκ.

Εντυπωσιακό όσον αφορά τον γραφιστικό σχεδιασμό του, αλλά και πλήρες από την άποψη ενός επιχειρηματικού εγχειριδίου που προορίζεται για επαγγελματίες του είδους, το εν λόγω βιβλίο κυκλοφόρησε το 2009 κι έχει πραγματοποιήσει έκτοτε τέσσερις εκδόσεις· ζητήματα όπως αυτά που σχετίζονται με την ηθική στον επιχειρηματικό κόσμο, τον ρόλο του Διαδικτύου και συνακόλουθα τη χρήση του ψηφιακού μάρκετινγκ προστέθηκαν στις επόμενες εκδόσεις, καθώς η αγορά ανέδειξε νέες προτεραιότητες τα τελευταία χρόνια.

Διατηρώντας τη δομή ενός πανεπιστημιακού συγγράμματος (χωρισμένο σε κεφάλαια, διατύπωση ορισμών, πίνακες και στατιστικά στοιχεία, ερωτήσεις στο τέλος κάθε κεφαλαίου, κ.ά.), αλλά με σαφή θέληση να υιοθετήσει την αισθητική ενός σύγχρονου business magazine, το βιβλίο μπορεί να διαβαστεί από οποιονδήποτε δραστηριοποιείται στον επιχειρηματικό στίβο ή σκοπεύει να ασχοληθεί με την προβολή και προώθηση προϊόντων.

Θα φανεί, επίσης, ιδιαίτερα χρήσιμο σε όσους αναγνώστες επιθυμούν να αποκρυπτογραφήσουν τα μυστικά του σύγχρονου τρόπου ζωής, ο οποίος βασίζεται, σε μεγάλο βαθμό, στη διαχείριση της καταναλωτικής συμπεριφοράς· ο συνωστισμός που προκλήθηκε έξω από το κατάστημα της H&M στην Ερμού, υπό βροχή μάλιστα, δεν μπορεί να «ερμηνευτεί» παρά μόνο μέσα από όρους μάρκετινγκ, «πολυαισθητηριακού (multisensory) μάρκετινγκ» για την ακρίβεια.

Το βιβλίο χωρίζεται σε τρία μεγάλα μέρη: στο πρώτο εξετάζεται η φύση του επιχειρηματικού οργανισμού, η αγορά και οι στρατηγικές που αναπτύσσονται από τις εταιρείες, στο δεύτερο μέρος εξετάζεται η διαδικασία μέσα από την οποία κάθε εταιρεία δημιουργεί αξία στα προϊόντα της (αφού τα έχει ήδη παράξει) και στο τρίτο μέρος παρουσιάζονται τεχνικές προβολής και προώθησης προϊόντων μέσα στο άκρως ανταγωνιστικό σύγχρονο περιβάλλον, το οποίο κυριαρχείται από τις ψηφιακές συσκευές επικοινωνίας (τηλέφωνα, ταμπλέτες, υπολογιστές κ.ά.).

ΜΕΛΕΤΕΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΩΝ

Οι μελέτες περιπτώσεων, οι οποίες στηρίζουν τη θεωρητική ανάλυση των συγγραφέων, είναι χωρίς αμφιβολία το δυνατό σημείο του βιβλίου, διότι σε αυτές, με τη χρήση πρόσφατων τεκμηριωμένων στοιχείων, γίνεται δυνατή η «αναπαράσταση» της όλης διαδικασίας, αλλά και η «ερμηνεία» των μη ορατών πτυχών του μάρκετινγκ. Έτσι, αξίζει να διαβάσετε τις μικρές, εμβόλιμες στο κυρίως κείμενο, παρεμβάσεις των δύο συγγραφέων για μια σειρά θεματικές που ανέδειξε η αγορά τα τελευταία χρόνια, όπως το νευρομάρκετινγκ, οι «μυστηριώδεις αγορές» (επαγγελματίες ερευνητές που παριστάνουν τους πελάτες για να αξιολογηθεί ο τρόπος εξυπηρέτησης και το επίπεδο των παρεχόμενων υπηρεσιών, π.χ. σε ένα πολυκατάστημα), το μάρκετινγκ θορύβου (η σκόπιμη πρόκληση της δημοσιότητας, προκειμένου να επιτευχθεί η προβολή ενός προϊόντος) κ.ά.

Ήταν (και) αποτέλεσμα μάρκετινγκ η ξαφνική άνοδος της τραγουδίστριας και συνθέτριας Lady Gaga; Πώς αξιοποιείται η έννοια της «προσωπικής επιτυχίας», τόσο δημοφιλής στον δυτικό αστικό πολιτισμό, στη διαφήμιση των ρολογιών Rolex; Μπορούν να επανατοποθετηθούν στην αγορά μάρκες του περασμένου αιώνα, όπως το άρωμα Old Spice; Πώς μπορεί να χρησιμεύσουν τα ψηφιακά κοινωνικά δίκτυα στην εμπορική αναζωογόνηση ενός Τζαμαϊκανού ποτού, όπως το ρούμι Captain Morgan; Γιατί δεν έπιασαν τα φαστφουντάδικα Subway στη Γερμανία; Μερικές μόνο από τις περιπτώσεις «μυστικών» του μάρκετινγκ, που ξεδιαλύνονται στο βιβλίο των Fahy και Jobber.

Αρχές Μάρκετινγκ
John Fahy, David Jobber
μετάφραση: Βαρβάρα Μυλώνη, Ηρώ Νικολάου
Κριτική
424 σελ.
Τιμή € 78,00
001 patakis eshop


 

Τα σχόλια σας

Κάντε το σχόλιο σας, με σύνδεση από το facebook ή συμπληρώστε τα στοιχεία σας, στην παρακάτω φόρμα.

 


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
ΚΡΙΤΙΚΕΣ > ΜΕΛΕΤΕΣ - ΔΟΚΙΜΙΑ
Θανάσης Αγάθος: «Η κινηματογραφική όψη του Γρηγορίου Ξενόπουλου»

Όλοι ξέρουμε ότι λογοτεχνία και κινηματογράφος είναι δύο τέχνες που έχουν μεταξύ τους μια συνεχή και δημιουργική συνομιλία. Από τότε που εμφανίστηκε η, τελικά, έβδομη τέχνη (στα τέλη του 19ου αι.,...

ΚΡΙΤΙΚΕΣ > ΜΕΛΕΤΕΣ - ΔΟΚΙΜΙΑ
Τσαρλς Γκλας: «Η Συρία φλέγεται – Το Ισλαμικό Κράτος και ο θάνατος της Αραβικής Άνοιξης»

Ο Έλληνας ποιητής Μελέαγρος από τα Γάδαρα (αρχαία πόλη της Συρίας, σήμερα η Ουμ Καΐς της Ιορδανίας), ο οποίος έζησε τον 1ο π.Χ. αιώνα, αποκαλούσε τη Συρία «μια χώρα που είναι ολόκληρος ο κόσμος»,...

ΚΡΙΤΙΚΕΣ > ΜΕΛΕΤΕΣ - ΔΟΚΙΜΙΑ
Σταύρος Λυγερός: «Η ισλαμική τρομοκρατία»

«Δεν είναι τυχαίο ότι κανείς Σέρβος δεν πραγματοποίησε τυφλή τρομοκρατική επίθεση σε κάποια δυτική μεγαλούπολη παρότι η χώρα του βομβαρδίσθηκε και ακρωτηριάστηκε από το ΝΑΤΟ». Αυτή είναι μία από τις...

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΚΑΤΑΧΩΡΙΣΕΙΣ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Το μήνυμά σας

Διεύθυνση

Πτολεμαίων 7
(Πλατεία Προσκόπων)
11635 Αθήνα,
Τηλ.-fax: 210.7212307
info@diastixo.gr
ISSN: 2585-2485

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER