Γιώργος Ιορδανίδης: «Διαχείριση συγκρούσεων στο σχολείο» κριτική του Ελπιδοφόρου Ιντζέμπελη

Οι ομαδικές συγκρούσεις είναι μια άλλη κατηγορία συγκρούσεων. Οι ομάδες μέσα στους οργανισμούς γενικά δημιουργούνται από τη Διοίκηση με σαφή καθορισμό των αρμοδιοτήτων των μελών τους και καλούνται τυπικές.

Οι συγκρούσεις μεταξύ ατόμων και ομάδων στη σχολική μονάδα αναφέρονται π.χ. στις συγκρούσεις ενός εκπαιδευτικού και των μαθητών μιας τάξης ή μεταξύ του διευθυντή και του συλλόγου διδασκόντων του σχολείου.

Συγκρούσεις ρόλων. Μια άλλη κατηγορία αποτελούν οι συγκρούσεις που προέρχονται από τους ρόλους. Σύγκρουση ρόλων δημιουργείται όταν οι άλλοι αντιλαμβάνονται διαφορετικά τον ρόλο μας μέσα στην υπηρεσία απ’ ό,τι εμείς.

Οι πιο σημαντικές από τις τεχνικές διευθέτησης των συγκρούσεων είναι οι εξής:

Η τεχνική της αποφυγής. Με τον τύπο αυτό, κάποιος αποφεύγει να επιλύσει τη σύγκρουση, υποχωρεί, απομονώνεται και προσπαθεί να υποβαθμίσει τη διαφορά γιατί υπάρχει χαμηλό προσωπικό ενδιαφέρον, καθώς και χαμηλό ενδιαφέρον για τα συμφέροντα των άλλων.

Η τεχνική του συμβιβασμού. Ο συμβιβασμός είναι ο τύπος διευθέτησης συγκρούσεων, όπου οι αντίπαλες πλευρές ξεκινούν με υψηλές διεκδικήσεις, αλλά σταδιακά υποχωρούν για να υπάρξει λύση και να επέλθει συμφωνία.

Η τεχνική της χρήσης εξουσίας. Σύμφωνα με την τεχνική αυτή, ο διευθυντής δίνει εντολή στους υφισταμένους του να σταματήσουν τις αντιθέσεις τους όταν είναι αδύνατο να συμφωνήσουν. Είναι ο τύπος κατά τον οποίο χρησιμοποιείται βία, εξαναγκασμός και υπέρμετρη πίεση.

Η τεχνική της εξομάλυνσης. Με την τεχνική αυτή ελαχιστοποιείται σταδιακά η σύγκρουση, η οποία χρησιμοποιείται ως μέσο εκτόνωσης. Κατά την εξομάλυνση, το άτομο που διευθύνει τις συγκρούσεις προσπαθεί να υποβαθμίσει τις διαφορές, τονίζοντας ιδιαίτερα τα κοινά συμφέροντα.

Η τεχνική της αντιπαράθεσης. Στην τεχνική αυτή, τα αντιμαχόμενα μέρη με τη συνδρομή κάποιου προσώπου που λειτουργεί ως μεσολαβητής ή διαιτητής έρχονται στο ίδιο τραπέζι. Με το κύρος του και την πειθώ του προσπαθεί να αναπτύξει μεταξύ τους επικοινωνία, για να εξαλειφθούν οι παρεξηγήσεις και να εντοπισθούν οι δυνατότητες ικανοποίησης των αναγκών τους.

Η τεχνική της οργανωτικής ανάπτυξης. Με τον τρόπο αυτό, πρώτα η κατάσταση σύγκρουσης αναλύεται σύμφωνα με τη φύση της και τις συνθήκες που τη δημιούργησαν και στη συνέχεια, αφού ληφθούν υπόψη οι αιτίες της, αποφασίζεται μία κατάλληλη μέθοδος προσέγγισης. Η τεχνική αυτή είναι καταλληλότερη για την επίλυση συγκρούσεων μεταξύ ατόμων ή ομάδων για περισσότερο λειτουργικές σχέσεις.

Και, όπως επισημαίνει ο συγγραφέας, αντί να θεωρούνται οι συγκρούσεις μέσα στα σχολεία ως παθογενείς εστίες, είναι προτιμότερο να επικεντρωθούμε στην ανεύρεση τρόπων θεώρησής τους και αντιμετώπισής τους ως ευκαιριών δημιουργίας και προώθησης ενός καινοτόμου περιβάλλοντος. Θα έλεγα ότι το συγκεκριμένο βιβλίο είναι ένα βοήθημα για τους εκπαιδευτικούς, ώστε να κατανοήσουν αλλά και να λύσουν μερικά από τα πολλά προβλήματα στην εκπαίδευση.

001 patakis eshop
Διαχείριση συγκρούσεων στο σχολείο

Γιώργος Ιορδανίδης
Εκδόσεις Δέσποινα Κυριακίδη
208 σελ.
Τιμή € 18,50


 

Τα σχόλια σας

Κάντε το σχόλιο σας, με σύνδεση από το facebook ή συμπληρώστε τα στοιχεία σας, στην παρακάτω φόρμα.

 


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
ΚΡΙΤΙΚΕΣ > ΜΕΛΕΤΕΣ - ΔΟΚΙΜΙΑ
Rob Riemen: «Η αέναη επιστροφή του φασισμού» κριτική της Ανθούλας Δανιήλ

Το βιβλίο ανοίγει σαν κινηματογραφικό πλάνο από τη θαυμάσια ταινία του Βισκόντι που βασίζεται στο μυθιστόρημα Θάνατος στη Βενετία του Τόμας Μαν. Όχι όμως στο φαντασμαγορικό πολυτελές ντεκόρ της...

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΚΑΤΑΧΩΡΙΣΕΙΣ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Το μήνυμά σας

Διεύθυνση

Πτολεμαίων 4
(Πλατεία Προσκόπων)
11635 Αθήνα,
Τηλ.-fax: 210.7212307
info@diastixo.gr
ISSN: 2585-2485

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER