fbpx
Ελπιδοφόρος Ιντζέμπελης: Εκπαιδευτικό έργο και σχέση δάσκαλου-μαθητή στο ελληνικό σχολείο

Παναγιώτης Ξωχέλλης-Γαβριήλ Τσολάκης: «Εκπαιδευτικό έργο και σχέση δάσκαλου-μαθητή στο ελληνικό σχολείο»

Η σχέση δασκάλου-μαθητή που χαρακτηρίζεται παραδοσιακά «παιδαγωγικό ζεύγος» αποτελεί το κύριο αντικείμενο της Παιδαγωγικής. Η εκπαιδευτική σχέση προσδιορίζεται σε μεγάλο βαθμό από τη συμπεριφορά του εκπαιδευτικού απέναντι στο μαθητή. Ο δάσκαλος πρέπει να χρησιμοποιήσει είτε το δημοκρατικό είτε το αυταρχικό στυλ. Στην σημερινή κοινωνία ταιριάζει το δημοκρατικό στυλ, όπου ο δάσκαλος είναι φίλος με τα παιδιά και έχει άριστες διαπροσωπικές σχέσεις.

Η αμοιβαιότητα και η συνεργασία μαζί με την επιβράβευση και τον έπαινο δημιουργούν ένα κλίμα αγάπης και ειλικρινούς φιλίας που βοηθά το παιδί και νιώθει το σχολείο ως γνώριμο και εποικοδομητικό περιβάλλον. Η μελέτη περιπτώσεων όπου παραπέμπουν οι δύο συγγραφείς δίνει στο βιβλίο τη δυνατότητα να ξεφύγει από τη θεωρητική φιλολογία και να γίνει πρακτικό εγχειρίδιο γνώσης που λειτουργεί ως βοήθημα στους δασκάλους στις δύσκολες λύσεις. Συμβολή στη μάθηση είναι η σχέση του δασκάλου με το μαθητή, στην οποία μέσα από τη φροντίδα φανερώνεται η αγάπη του μαθητή και ιδιαίτερα για τους μαθητές που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες ή άλλου είδους δυσκολίες, ή εκδηλώνουν προβλήματα συμπεριφοράς. Η αξιοποίηση από το δάσκαλο των ικανοτήτων των μαθητών και η ευαισθησία απέναντι στα προβλήματά τους, καθώς και το αίσθημα ευθύνης για την ένταξη και τη δημιουργική δραστηριοποίηση βοηθούν στην κοινωνικοποίηση των μαθητών και την προσαρμογή τους στο κοινωνικό σύνολο. Και οι δύο συγγραφείς προτείνουν να δημιουργήσουμε ένα «παιδαγωγικό σχολείο» για το μέλλον , το οποίο να δίνει προτεραιότητα και έμφαση στην κριτική προσέγγιση της γνώσης και γενικά στις ποιοτικές διαστάσεις της σχολικής εργασίας και ζωής, και να αποτελεί εστία μάθησης και κριτικού προβληματισμού για εκπαιδευτικούς και μαθητές. Για να πραγματοποιηθούν όμως όλα αυτά απαιτείται μια σχολική κουλτούρα διαλόγου, κοινών επιδιώξεων και αμοιβαίας εμπιστοσύνης ανάμεσα στα μέλη της σχολικής κοινότητας. Ένα βιβλίο που πρέπει να διαβάσουν οι εκπαιδευτικοί και που συνεισφέρει για να δούμε με διαφορετικό μάτι την ελληνική εκπαίδευση.

 

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΕΡΓΟ ΚΑΙ ΣΧΕΣΗ ΔΑΣΚΑΛΟΥ - ΜΑΘΗΤΗ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Παναγιώτης Ξωχέλλης, Γαβριήλ Τσολάκης
Αφοί Κυριακίδη
104 σελ.
Τιμή € 9,00


 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
ΚΡΙΤΙΚΕΣ > ΜΕΛΕΤΕΣ - ΔΟΚΙΜΙΑ
Ευαγγελία Κιρκινέ: «Έθνος “εξ απαλών ονύχων”»

Με το περιεχόμενο του όρου «έθνος» και τον τρόπο που δημιουργείται το αίσθημα του ανήκειν σε ένα έθνος, κυρίως μέσω της «εθνικής εκπαίδευσης», καταπιάνεται η Eυαγγελία Κιρκινέ σε αυτή τη μελέτη της. Τι...

ΚΡΙΤΙΚΕΣ > ΜΕΛΕΤΕΣ - ΔΟΚΙΜΙΑ
Μήδεια Αμπουλασβίλι – Έκα Τσκοΐτζε: «Εύλαλα μάρμαρα»

Η Ελλάδα και η Γεωργία είναι χώρες που βρέθηκαν σε αντίπαλους ιδεολογικοπολιτικούς και στρατιωτικούς σχηματισμούς κατά τη διάρκεια του μεγαλύτερου μέρους των τελευταίων 100 ετών, ενώ συνεχίζουν να...

ΚΡΙΤΙΚΕΣ > ΜΕΛΕΤΕΣ - ΔΟΚΙΜΙΑ
Γιώργος Χατζηβασιλείου: «Φιλοσοφία της τεχνητής νοημοσύνης»

Οι κίνδυνοι της τεχνητής νοημοσύνης έγιναν ανάγλυφα φανεροί το 2018 σοκάροντας όλο τον κόσμο. Εκείνη τη χρονιά αποκαλύφθηκε το σκάνδαλο της Cambridge Analytica, μιας εταιρείας πολιτικής επικοινωνίας η οποία πήρε παράνομα...

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΚΑΤΑΧΩΡΙΣΕΙΣ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Διεύθυνση

Πτολεμαίων 4
(Πλατεία Προσκόπων)
11635 Αθήνα,
Τηλ.-fax: 210.7212307
info@diastixo.gr
ISSN: 2585-2485

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

Εγγραφείτε τώρα στο newsletter μας και μάθετε πρώτοι. τα τελευταία νέα για το βιβλίο και για τις τέχνες.

Με την επίσκεψη στο site μας, αποδέχεστε τη χρήση Cookies από το diastixo.gr, με σκοπό τη βελτίωση των υπηρεσιών που σας παρέχουμε.