A+ A A-

Κατερίνα Ανδριανάκη: «Ανοξείδωτα ζευγάρια» κριτική της Έλσας Κορνέτη

Κατερίνα Ανδριανάκη: «Ανοξείδωτα ζευγάρια» κριτική της Έλσας Κορνέτη


Μέσα από την «αλχημεία των λέξεων», όταν αυτή η ειδική δόνηση της συγκίνησης αφρίσει, ο ακέραιος εαυτός συνομιλεί με τον φανταστικό ως εκφραστή του χάους. Τα όνειρα και οι εφιάλτες προβάλλονται σε έναν τυφλό χρόνο-μη χρόνο, σε έναν αόριστο τόπο-μη τόπο, με το θορυβώδες άθροισμα και την ταχύτητα μιας δυναμικής έκρηξης εκεί όπου το μη πραγματικό συναντά το πραγματικό και το πραγματικό το μη πραγματικό.

Ο Πολ Βαλερί διαπιστώνει ότι «οι επινοήσεις μας είναι όπως τα όνειρα», άρα με μια απλή αναστροφή εύλογα κανείς συμπεραίνει ότι το όνειρο που εκκρεμεί σ’ ένα φανταστικό σύμπαν και που συστηματικά τροφοδοτείται από διάχυτες εικόνες, μνήμες, παραστάσεις, σκέψεις και συναισθήματα του συνειδητού και υποσυνείδητου κόσμου δεν είναι παρά η επινόηση μιας άλλης ζωής και τα όνειρα, όλες οι επινοημένες ζωές που πιθανόν προς όφελος της ψυχικής βιωσιμότητας του ανθρώπινου είδους παραμένουν ακόμα ανεξάντλητες.

 

Εμφανίσεις: 830

Περισσότερα...

Διαμαντής Αξιώτης: «Το μισό των κενταύρων» κριτική του Παύλου Λεμοντζή

Διαμαντής Αξιώτης: «Το μισό των κενταύρων» κριτική του Παύλου Λεμοντζή


Επανακυκλοφορεί. Είκοσι έξι χρόνια μετά την πρώτη έκδοση από άλλον οίκο, βρήκε θέση και πάλι στις προθήκες βιβλιοπωλείων ολόκληρο το Μισό των κενταύρων και με τα ένδεκα αφηγήματα. Κατά καιρούς, σκόρπια κομμάτια δημοσιεύθηκαν σε λογοτεχνικά περιοδικά, δύο έγιναν θεατρικές παραστάσεις και πολύ πρόσφατα το ξαναδιάβασα. Με άλλο «μάτι» και με άλλη διάθεση και διαίσθηση, που είναι πολύ διαφορετική από τη σκέψη, τη λογική ή την ανάλυση. Ωριμότερος σαν αναγνώστης και σαν άνθρωπος.

 

Εμφανίσεις: 1094

Περισσότερα...

Δημήτρης Νόλλας: «Οι ιστορίες είναι πάντα ξένες» κριτική του Χρίστου Παπαγεωργίου

Δημήτρης Νόλλας: «Οι ιστορίες είναι πάντα ξένες» κριτική του Χρίστου Παπαγεωργίου


Η συγκεντρωτική έκδοση των διηγημάτων του Δημήτρη Νόλλα αναμφισβήτητα αποτελεί εκδοτικό γεγονός, αφενός γιατί έτσι παρακολουθούμε τη λογοτεχνική του πορεία σε συνάφεια και σύνδεση με την Ιστορία της χώρας, αφετέρου γιατί γινόμαστε μάρτυρες μιας αληθινά εξελικτικής διαδρομής στον χώρο της μικρής φόρμας – φόρμα που ο Νόλλας υπηρέτησε και διακόνησε με τον καλύτερο τρόπο. Έτσι, τώρα μπορούμε άνετα να εκτιμήσουμε τόσο τις ιστορικές παραμέτρους που χαρακτήρισαν το έργο του, όσο και την αγάπη με την οποία δούλεψε αφηγηματικά αριστουργήματα στην τεχνική, το ύφος και τα θέματα, που χωρίς υπερβολή θα μείνουν για πάντα χαραγμένα στη μνήμη μας.

 

Εμφανίσεις: 991

Περισσότερα...

Δημήτρης Χριστοδούλου: «Ελ Ντάμπα» κριτική του Κώστα Καλημέρη

Δημήτρης Χριστοδούλου: «Ελ Ντάμπα» κριτική του Κώστα Καλημέρη


Η Ελ Ντάμπα ήταν ένα από τα πολλά στρατόπεδα στα οποία φυλακίστηκαν Έλληνες κατά τη διάρκεια του Β' Παγκόσμιου πόλεμου. Το διαφορετικό με την Ελ Ντάμπα, στην Αίγυπτο, ήταν ότι οι δέκα περίπου χιλιάδες φυλακισμένοι που ζούσαν σε «κλουβιά», ήσαν αιχμάλωτοι (όμηροι) των «συμμάχων» Εγγλέζων!

Οι συλληφθέντες, μεταξύ των οποίων και ο συγγραφέας Δημήτρης Χριστοδούλου, εκπατρίστηκαν διά της βίας κατά τη διάρκεια των Δεκεμβριανών, με σκοπό την αποδυνάμωση του ΕΛΑΣ και την «τιμωρία» όσων οι Εγγλέζοι πίστευαν ότι θα μπορούσαν να βοηθήσουν με τον ένα ή τον άλλο τρόπο τις εξελίξεις εις βάρος τους. Μέσα σ’ αυτή τη χαοτική επιδρομή βρέθηκαν στο στρατόπεδο μιας ξένης χώρας διανοούμενοι, εργάτες, απλοί και ανένταχτοι λαϊκοί άνθρωποι, λούμπεν στοιχεία και περιθωριακοί, ένα, δηλαδή, μωσαϊκό ανθρώπων με δυσκολία επικοινωνίας, κύρια, όμως, άνθρωποι που πετάχτηκαν εκεί μέσα από μια αλληλουχία τυχαίων γεγονότων.

Σ’ αυτή την προσβλητική επιχείρηση, και οι «Σύμμαχοι» (με την ανοχή της «κυβέρνησης» Γεωργίου Παπανδρέου) αλλά και αυτό το ετερόκλητο πλήθος, πολλοί εκ των οποίων δεν ήξεραν τι θα πει οργάνωση και συλλογικότητα, αλλά και οι αριστεροί, που κουβαλούσαν τις ιδιαίτερες απόψεις τους (φράξιες, διαφωνίες, κλπ.), μαζί με την άγνοια και την ακόμα απρόβλεπτη εξέλιξη των πολεμικών επιχειρήσεων, δημιούργησαν ένα εφιαλτικό πεδίο, μια κόλαση.

 

Εμφανίσεις: 1090

Περισσότερα...

Κωνσταντίνος Τζήκας: «Κομμένα» κριτική της Χριστίνας Οικονομίδου

Κωνσταντίνος Τζήκας: «Κομμένα» κριτική της Χριστίνας Οικονομίδου


Αναμφισβήτητα το βιβλίο του Κωνσταντίνου Τζήκα δεν είναι ένα συνηθισμένο βιβλίο του συρμού. Πρόκειται για το πρώτο βιβλίο ενός νεαρού δημιουργού στα ελληνικά γράμματα, που, κατά τη γνώμη μου, έχει ακόμα ένα μακρύ μέλλον στον χώρο της λογοτεχνίας. Όμως, δεν είναι αυτό που το κάνει ιδιαίτερο. Αυτό που το κάνει ιδιαίτερο είναι ότι πρόκειται για ένα βιβλίο ασφαλώς «εκκεντρικό», υπό την έννοια ότι δεν εμπίπτει στην κατηγορία των «ευπώλητων» κι ακόμα περισσότερο σ’ εκείνη των «κανονικών». Και θα πρέπει, ασφαλώς, να εξηγηθώ και για τους δυο αυτούς απο-χαρακτηρισμούς, τους οποίους –σπεύδω να διευκρινίσω– εννοώ απολύτως θετικά.

 

Εμφανίσεις: 1108

Περισσότερα...

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Email:
Θέμα:
Μήνυμα:

ΠΤΟΛΕΜΑΙΩΝ 4 (ΠΛΑΤΕΙΑ ΠΡΟΣΚΟΠΩΝ)
11635 ΑΘΗΝΑ, ΤΗΛ.-FAX: 210-7212307
info@diastixo.gr

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

*  Το email σας:

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ

facebook icontwitter icongoogle plus iconpinterest iconyoutube iconrss icon

Με την υποστήριξη του diastixo.gr - Designed by: artspr