A+ A A-

Άρης Σφακιανάκης: «Έξοδος» κριτική της Χαριτίνης Μαλισσόβα

Έξοδος Άρης Σφακιανάκης Κέδρος, 2016


Χαμένος σε μια ρωγμή του χρόνου, με αναζητήσεις ιστορικού ενδιαφέροντος αυτή τη φορά, ο συγγραφέας, ήρωας των μυθιστορημάτων του Άρη Σφακιανάκη, βρίσκεται στο φλεγόμενο Μεσολόγγι, δύο εβδομάδες πριν από τη γνωστή σε όλους μας από την ελληνική ιστορία, ηρωική Έξοδο.

Με τον συγγραφέα να καλείται να προσαρμοστεί στα δεδομένα της στιγμής που τον έστειλε το ταξίδι του στον χρόνο, αλλά με τις εμπειρίες και τις γνώσεις του σήμερα και γνωρίζοντας εκ των προτέρων την εξέλιξη της ιστορίας, η Έξοδος είναι ένα βιβλίο που από τις πρώτες σελίδες του κεντρίζει το ενδιαφέρον του αναγνώστη.

 

Εμφανίσεις: 1733

Περισσότερα...

Έρση Σωτηροπούλου: «Τι μένει από τη νύχτα» κριτική της Τούλας Ρεπαπή

Τι μένει από τη νύχτα Έρση Σωτηροπούλου Πατάκης


Σε μια ταραγμένη πολιτικά εποχή, τον Ιούνιο του 1897, ο Κωνσταντίνος Καβάφης και ο αδελφός του Τζον –σεναριογράφος– βρίσκονται στον τελευταίο ολιγοήμερο σταθμό του ταξιδιού τους, στο Παρίσι. Εκεί, θέμα συζήτησης όλων είναι η υπόθεση Ντρέιφους. Τους έχει διχάσει. Λίγο αργότερα, στο Café de la Paix, ο Τζον και ο Κωνσταντίνος συναντούν τον Νίκο Μαρδάρα, τον άμισθο γραμματέα/φίλο του Ζαν Μωρεάς. Μόλις τον έχουν γνωρίσει και ύστερα από λίγο τους προσκαλεί να επισκεφθούν το σπίτι του Ζαν Μωρεάς και, το σημαντικότερο, τη βιβλιοθήκη του, εν τη απουσία του. Στο σπίτι του Ζαν Μωρεάς! Πόσο απρόσμενο μοιάζει αυτό, για τον Κωνσταντίνο! Δεν μπορεί να το πιστέψει. Μια κουβέντα του έφτανε για να καθιερωθεί ή να εξαφανιστεί ένας λογοτέχνης. Και θα πήγαινε εκεί. Στο σπίτι του! Ίσως εκεί, στο γραφείο του να έβρισκε και τον φάκελο με τα ποιήματά του –τη Δέηση και τα Άλογα του Αχιλλέα– που του έστειλε πριν από δύο μήνες. Δεν είχε λάβει απάντηση. Ίσως να μην έχει ανοίξει τον φάκελο ακόμη, ίσως και να τον πέταξε, σκέφθηκε.

 

Εμφανίσεις: 1033

Περισσότερα...

Ελένη Γκίκα: «Ιδεολογικά ύποπτη» κριτική της Ελένης Χωρεάνθη

Ιδεολογικά ύποπτη Ελένη Γκίκα Καλέντης


Με την εκπνοή του εφιαλτικού έτους 2016, η Ελένη Γκίκα πρόσθεσε ένα ακόμα δυναμικό έργο στον μεγάλο κατάλογο των βιβλίων και των συμμετοχών της σε συλλογικές εκδόσεις. Έδωσε μια όμορφη συλλογή είκοσι τριών ιδιότυπων κειμένων που η ίδια η έμπειρη συγγραφέας και αισθαντική ποιήτρια χαρακτηρίζει «διηγήματα».

Πρόκειται για ένα σύνολο ποιοτικών σύντομων κειμένων με έκδηλη την ποιητική διάθεση που χαρακτηρίζει την πυκνή, περιεκτική, πολυσυλλεκτική γραφή της. Θεωρώ περιεκτική τη γραφή της Ελένης Γκίκα γιατί, λόγω της πολυγνωσίας και της κατοχής τεράστιας έκτασης και κυριαρχίας στο πεδίο της λογοτεχνίας, με σταθερό σημείο το κεντρικό της θέμα ή πρόσωπο την ίδια στιγμή έχει την ευχέρεια και τη δυνατότητα να κάνει ανοίγματα και αναδρομές με αναφορές σε κείμενα άλλων συγγραφέων, να παίρνει είτε ό,τι έχει σχέση με το θέμα που διαπραγματεύεται είτε ό,τι θεωρεί απαραίτητο στην εξέλιξη του προκείμενου δικού της και να ενσωματώνει αριστοτεχνικά συναφή ή ετερόκλητα, μπορεί και τα μεν και τα δε, στο δικό της κείμενο.

 

Εμφανίσεις: 1323

Περισσότερα...

Ελπιδοφόρος Ιντζέμπελης: «Η λιτανεία» κριτική του Φίλιππου Φιλίππου

Η λιτανεία Ελπιδοφόρος Ιντζέμπελης Στοχαστής


Ο πολυγραφότατος Ελπιδοφόρος Ιντζέμπελης, μετά από τα ιστορικά του βιβλία Νταχάου, προφορικές και επιστολικές μαρτυρίες (Μένανδρος, 2014) και Ο Ελευθέριος Βενιζέλος και το κόμμα των Φιλελευθέρων στην Ήπειρο (Historical Quest, 2015), εκδίδει ένα ακόμα πεζογραφικό έργο. Το μικρό μυθιστόρημα ή νουβέλα Η λιτανεία περιέχει δύο διαφορετικές ιστορίες σε δύο διαφορετικές εποχές, όπου ισάριθμα ζευγάρια βιώνουν τον έρωτα εν μέσω κινδύνων και αντιδράσεων. Τόπος δράσης είναι η Άρτα, όπου φτάνει ο Δημήτρης, ένας μάχιμος δημοσιογράφος από την Αθήνα για να κάνει ρεπορτάζ σχετικά με την καταστροφική πλημμύρα. Κι ενώ οι κάτοικοι έχουν ξεσηκωθεί εναντίον των αρχών που δεν έκαναν κάτι για να εμποδίσουν τη συμφορά, αφού η βασική αιτία της καταστροφής είναι το φράγμα του ποταμού Αράχθου της ΔΕΗ στην περιοχή, συναντάει μια νεαρή γυναίκα, την Ανθή, και ανάμεσά τους αναπτύσσεται ένας δυνατός έρωτας.

 

Εμφανίσεις: 923

Περισσότερα...

Δημήτρης Γ. Μαγριπλής: «Τα καναπεδάκια της ανεργίας» κριτική της Έρης Ρίτσου

Τα καναπεδάκια της ανεργίας Δημήτρης Γ. Μαγριπλής e-book Κριτική


Μια συλλογή «μικροδιηγημάτων», όπως τα αποκαλεί ο ίδιος ο συγγραφέας, είναι η συλλογή Τα καναπεδάκια της ανεργίας. Πραγματικά πρόκειται για μικρά σε έκταση διηγήματα, που όμως το καθένα αποκαλύπτει έναν κόσμο ολόκληρο.

Η συλλογή εισάγεται με το διήγημα «Η χώρα της αφθονίας» που, με τον όποιο συμβολισμό του, ξεκινά σχεδόν σαν μια αφήγηση επιστημονικής φαντασίας. Ο αφηγητής ακολουθεί έναν γηγενή που επιστρέφει στη χώρα της αφθονίας περνώντας «όλα τα χρώματα της δικής μας επικράτειας» και φτάνοντας στην πύλη ενός τεράστιου τείχους, το οποίο φρουρεί ένας αμίλητος φύλακας. Σε μια παράξενη πολιτεία που δημιουργεί κλειστοφοβικά αισθήματα, και που μοιάζει σαν μια τεράστια παγίδα. Κλειστή ολούθε, χωρίς διαφυγή, μουντή, με έναν διαρκή βόμβο να ακούγεται, με τον λόγο και κάθε προσπάθεια ομιλίας και επικοινωνίας να έχουν καταργηθεί. Το μόνο που μπορούν να κάνουν οι κάτοικοί της είναι να καταναλώνουν. Να αγοράζουν τα πάντα. Χωρίς χρήματα. Μόνο με τη χρήση κάρτας. Και φυσικά να εργάζονται διαρκώς αμίλητοι. Δυνατότητα λόγου αποκτούν μόνο μετά από χρήση φαρμάκων αλλά και τότε μιλούν μόνο σε καθρέφτες απέναντί τους. Ο αφηγητής, μην μπορώντας να αντέξει τη χώρα της αφθονίας, δραπετεύει. Γαντζωμένος πάνω του, τον ακολουθεί και ο γηγενής στη χώρα των αισθήσεων.

 

Εμφανίσεις: 1817

Περισσότερα...

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Email:
Θέμα:
Μήνυμα:

ΠΤΟΛΕΜΑΙΩΝ 4 (ΠΛΑΤΕΙΑ ΠΡΟΣΚΟΠΩΝ)
11635 ΑΘΗΝΑ, ΤΗΛ.-FAX: 210-7212307
info@diastixo.gr

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

*  Το email σας:

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ

facebook icontwitter icongoogle plus iconpinterest iconyoutube iconrss icon

Με την υποστήριξη του diastixo.gr - Designed by: artspr