A+ A A-

Βαγγέλης Σιαφάκας: «Με μια χιλιάρα Καβασάκι» κριτική της Τούλας Ρεπαπή

Με μια χιλιάρα καβασάκι Βαγγέλης Σιαφάκας Πόλις

Ο Βαγγέλης Σιαφάκας, αφήνοντας πίσω τον χώρο των ΜΜΕ, στο βιβλίο με τον τίτλο Με μια χιλιάρα Καβασάκι, μέσα από δεκαοκτώ διηγήματα κάνει την εμφάνισή του στον κόσμο του βιβλίου με γραφή εντελώς διαφορετική των δημοσιογραφικών εντύπων, με αυτήν του λογοτέχνη συγγραφέα.

Τα Γιάννενα είναι η βάση των αφηγήσεων και, ξεκινώντας από την εποχή του πατέρα του στον Εμφύλιο, φθάνει στη Χούντα και μετέπειτα στη Μεταπολίτευση. Γιάννενα, μια μικρογραφία της τότε Ελλάδας. Εκεί, ένα τσούρμο από παιδιά μεγαλώνουν στη λασπουριά, δένονται μεταξύ τους και παίζοντας ανακαλύπτουν τους εαυτούς τους, τον έρωτα, τις ιδέες, τη ζωή, τον θάνατο. Ζουν σε σπίτια μικρά, στοιβαγμένοι ο ένας πάνω στον άλλον. Στοιβαγμένα είναι και τα όνειρά τους. Το ένα πάνω στ’ άλλο. Παίζουν και μεγαλώνουν με συγκεκριμένους ρόλους.

 

Εμφανίσεις: 1312

Περισσότερα...

Βασίλης Βασιλικός: «Ζ – Φανταστικό ντοκιμαντέρ ενός εγκλήματος» κριτική του Φίλιππου Φιλίππου

Ζ – Φανταστικό ντοκιμαντέρ ενός εγκλήματος Βασίλης Βασιλικός Gutenberg


Το βράδυ της 22ας Μαΐου του 1963, ο βουλευτής της ΕΔΑ Γρηγόρης Λαμπράκης μίλησε σε εκδήλωση που διοργάνωσε στη Θεσσαλονίκη η «Επιτροπή διά την Διεθνή Ύφεση και Ειρήνη». Από το απόγευμα άτομα ακραίων δεξιών πεποιθήσεων είχαν αρχίσει να συγκροτούν αντισυγκέντρωση στα πεζοδρόμια των οδών Σπανδωτή, Ερμού και Βενιζέλου. Στον τόπο της συγκέντρωσης βρίσκονταν χωροφύλακες εν στολή, καθώς και ο επιθεωρητής Χωροφυλακής Βόρειας Ελλάδας υποστράτηγος Μήτσου και ο αστυνομικός διευθυντής της πόλης, συνταγματάρχης Καμουτσής. Ο Λαμπράκης καθώς πήγαινε στο κτίριο όπου θα εκφωνούσε την ομιλία του προπηλακίστηκε, ενώ έπεφταν πέτρες εναντίον του. Όταν βγήκε από αυτό, καθώς διέσχιζε τον δρόμο, ένα τρίκυκλο έπεσε πάνω του και κάποιος τον χτύπησε με έναν λοστό στο κεφάλι. Οδηγός του τρίκυκλου ήταν ο Σπύρος Γκοτζαμάνης, μεταφορέας, γνωστός στον υπόκοσμο της Θεσσαλονίκης. Ο βουλευτής σωριάστηκε αιμόφυρτος στο έδαφος και μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο, όπου διαπιστώθηκε ότι ήταν θανάσιμα τραυματισμένος. Τέσσερις μέρες μετά, άφησε την τελευταία του πνοή.

 

Εμφανίσεις: 1343

Περισσότερα...

Δημήτρης Καρακίτσος : «Παλαιστές» κριτική του Χρίστου Παπαγεωργίου

Παλαιστές Δημήτρης Καρακίτσος Ποταμός


Με το τρίτο του βιβλίο –προηγήθηκε μια εξαίσια ποιοτική και πρωτοποριακή ποιητική συλλογή και ένα εξίσου σημαντικό πεζό– που τιτλοφορείται Παλαιστές, ο νεότερος συγγραφέας Δημήτρης Καρακίτσος ικανοποιεί αναγνωστικά ακόμη και τον πιο απαιτητικό δέκτη. Θέμα του η λαϊκή πάλη, αυτή που λάμβανε χώρα στις φτωχογειτονιές του Πειραιά, της Αθήνας αλλά και της επαρχίας μέχρι περίπου τις αρχές της δεκαετίας του ’60 και κινητοποιούσε ολόκληρο τον παιδόκοσμο της περιοχής, όπως επίσης και τους μεγαλύτερους, κατασκευάζοντας μια μικρή γιορτή, μια σύναξη – αν και (όπως λέει ο συγγραφέας), η αντιπαράθεση με τον Καραγκιόζη ήταν αμείλικτη. Τι ήταν όμως οι συγκεκριμένοι παλαιστές, από πού κατάγονταν, πώς ζούσαν, πώς έβγαζαν πέρα τη ζωή τους; Έπαιζαν ποτέ ξύλο στ’ αλήθεια ή ήταν μόνο ένα παραμύθι αυτή η αληθινά τεράστια δύναμή τους, πώς κατέληξαν, ποιον αγάπησαν, και από ποιους αγαπήθηκαν;

 

Εμφανίσεις: 1105

Περισσότερα...

Άρης Σφακιανάκης: «Έξοδος» κριτική της Χαριτίνης Μαλισσόβα

Έξοδος Άρης Σφακιανάκης Κέδρος, 2016


Χαμένος σε μια ρωγμή του χρόνου, με αναζητήσεις ιστορικού ενδιαφέροντος αυτή τη φορά, ο συγγραφέας, ήρωας των μυθιστορημάτων του Άρη Σφακιανάκη, βρίσκεται στο φλεγόμενο Μεσολόγγι, δύο εβδομάδες πριν από τη γνωστή σε όλους μας από την ελληνική ιστορία, ηρωική Έξοδο.

Με τον συγγραφέα να καλείται να προσαρμοστεί στα δεδομένα της στιγμής που τον έστειλε το ταξίδι του στον χρόνο, αλλά με τις εμπειρίες και τις γνώσεις του σήμερα και γνωρίζοντας εκ των προτέρων την εξέλιξη της ιστορίας, η Έξοδος είναι ένα βιβλίο που από τις πρώτες σελίδες του κεντρίζει το ενδιαφέρον του αναγνώστη.

 

Εμφανίσεις: 1579

Περισσότερα...

Έρση Σωτηροπούλου: «Τι μένει από τη νύχτα» κριτική της Τούλας Ρεπαπή

Τι μένει από τη νύχτα Έρση Σωτηροπούλου Πατάκης


Σε μια ταραγμένη πολιτικά εποχή, τον Ιούνιο του 1897, ο Κωνσταντίνος Καβάφης και ο αδελφός του Τζον –σεναριογράφος– βρίσκονται στον τελευταίο ολιγοήμερο σταθμό του ταξιδιού τους, στο Παρίσι. Εκεί, θέμα συζήτησης όλων είναι η υπόθεση Ντρέιφους. Τους έχει διχάσει. Λίγο αργότερα, στο Café de la Paix, ο Τζον και ο Κωνσταντίνος συναντούν τον Νίκο Μαρδάρα, τον άμισθο γραμματέα/φίλο του Ζαν Μωρεάς. Μόλις τον έχουν γνωρίσει και ύστερα από λίγο τους προσκαλεί να επισκεφθούν το σπίτι του Ζαν Μωρεάς και, το σημαντικότερο, τη βιβλιοθήκη του, εν τη απουσία του. Στο σπίτι του Ζαν Μωρεάς! Πόσο απρόσμενο μοιάζει αυτό, για τον Κωνσταντίνο! Δεν μπορεί να το πιστέψει. Μια κουβέντα του έφτανε για να καθιερωθεί ή να εξαφανιστεί ένας λογοτέχνης. Και θα πήγαινε εκεί. Στο σπίτι του! Ίσως εκεί, στο γραφείο του να έβρισκε και τον φάκελο με τα ποιήματά του –τη Δέηση και τα Άλογα του Αχιλλέα– που του έστειλε πριν από δύο μήνες. Δεν είχε λάβει απάντηση. Ίσως να μην έχει ανοίξει τον φάκελο ακόμη, ίσως και να τον πέταξε, σκέφθηκε.

 

Εμφανίσεις: 945

Περισσότερα...

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Email:
Θέμα:
Μήνυμα:

ΠΤΟΛΕΜΑΙΩΝ 4 (ΠΛΑΤΕΙΑ ΠΡΟΣΚΟΠΩΝ)
11635 ΑΘΗΝΑ, ΤΗΛ.-FAX: 210-7212307
info@diastixo.gr

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

*  Το email σας:

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ

facebook icontwitter icongoogle plus iconpinterest iconyoutube iconrss icon

Με την υποστήριξη του diastixo.gr - Designed by: artspr