A+ A A-

Κωνσταντίνος Τζήκας: «Κομμένα» κριτική της Χριστίνας Οικονομίδου

Κωνσταντίνος Τζήκας: «Κομμένα» κριτική της Χριστίνας Οικονομίδου


Αναμφισβήτητα το βιβλίο του Κωνσταντίνου Τζήκα δεν είναι ένα συνηθισμένο βιβλίο του συρμού. Πρόκειται για το πρώτο βιβλίο ενός νεαρού δημιουργού στα ελληνικά γράμματα, που, κατά τη γνώμη μου, έχει ακόμα ένα μακρύ μέλλον στον χώρο της λογοτεχνίας. Όμως, δεν είναι αυτό που το κάνει ιδιαίτερο. Αυτό που το κάνει ιδιαίτερο είναι ότι πρόκειται για ένα βιβλίο ασφαλώς «εκκεντρικό», υπό την έννοια ότι δεν εμπίπτει στην κατηγορία των «ευπώλητων» κι ακόμα περισσότερο σ’ εκείνη των «κανονικών». Και θα πρέπει, ασφαλώς, να εξηγηθώ και για τους δυο αυτούς απο-χαρακτηρισμούς, τους οποίους –σπεύδω να διευκρινίσω– εννοώ απολύτως θετικά.

 

Εμφανίσεις: 1214

Περισσότερα...

Δημήτρης Λέντζος: «Σοκολατάκια μαργαρίτα» κριτική της Τούλας Ρεπαπή

 Δημήτρης Λέντζος: «Σοκολατάκια μαργαρίτα» κριτική της Τούλας Ρεπαπή


Ο Δημήτρης Λέντζος, συγγραφέας λογοτεχνικών και θεατρικών έργων, ποιητής και στιχουργός, στο βιβλίο του με τον τίτλο Σοκολατάκια μαργαρίτα, μέσα από οκτώ διηγήματα απεικονίζει αφηγούμενος την κοινωνία που μετά τον Εμφύλιο αλλάζει. Όλες οι ιστορίες αποτυπώνουν μιαν άλλη εποχή. Επαγγέλματα, συνήθειες κοινωνικότητας και ονόματα ζωντανεύουν και ηχούν σαν γλυκεία ανάμνηση, όπως ακριβώς τα «σοκολατάκια μαργαρίτα». Ωστόσο, στην πλειονότητα των διηγημάτων ο συγγραφέας «παίζει» έχοντας πρωταγωνιστή του τον θάνατο.

 

Εμφανίσεις: 1176

Περισσότερα...

Μισέλ Φάις: «Lady Cortizol» κριτική της Ελένης Παπαργυρίου

Μισέλ Φάις: «Lady Cortizol» κριτική της Ελένης Παπαργυρίου


Η νουβέλα του Μισέλ Φάις Lady Cortisol είναι μια μεταδιηγητική διερεύνηση.

Σε έναν χειμαρρώδη και άκρως θεατρικό μονόλογο μια γυναίκα φέρεται να απαντάει στις ερωτήσεις ενός άντρα. Η επικοινωνία τους δεν είναι ομαλή, δεν κυλάει απρόσκοπτα, δεν προϋποθέτει μια ατμόσφαιρα αρμονίας, απαραίτητη για την αλληλοκατανόηση. Η ανταλλαγή δεν στοχεύει σε μια σύγκλιση των δύο προσώπων, αυτού που ρωτά και εκείνης που απαντά. Ο άντρας και η γυναίκα επικοινωνούν για να συγκρουστούν. Η γυναίκα αποκρίνεται έχοντας την αγωνία να γεμίσει το κενό μιας ενδεχόμενης σιωπής. Η γυναίκα απαντά ψευδόμενη. Όλα τα ενδεχόμενα είναι ανοιχτά: οι προσδιορισμοί πάλλονται, τα πάντα θα μπορούσαν να είναι το αντίθετό τους.

 

Εμφανίσεις: 1231

Περισσότερα...

Έλενα Χουζούρη: «Ο θείος Αβραάμ μένει πάντα εδώ» κριτική της Μαρίας Σκιαδαρέση

Έλενα Χουζούρη: «Ο θείος Αβραάμ μένει πάντα εδώ» κριτική της Μαρίας Χουζούρη


Η Αλίζα, το κορίτσι με το πολύ παλιό όνομα, φτάνει στη Θεσσαλονίκη από το Τελ Αβίβ... «για να ανακαλύψει, να μάθει από πού ξεκινάει το νήμα, ως πού φτάνει, τι παρακλάδια μπορεί να έχει, τι διαδρομές και τι ζιγκ ζαγκ να ακολουθεί, να μπει μέσα σ’ αυτά και να οδηγηθεί, πού να οδηγηθεί;».

Για το μεταπτυχιακό της ξεκινάει η Αλίζα με το όποιο επίθετο, τελευταία επίγονος μιας οικογένειας σεφαραδί Εβραίων της Θεσσαλονίκης που τα μέλη της, ακολουθώντας την πορεία των ομοφύλων τους, περνούν και αυτοί τη φοβερή δοκιμασία της Σόα, χωρίζουν, διασκορπίζονται, συμμερίζονται τη μοίρα του λαού τους σε λοιδορίες και στρατόπεδα, σε περιφρόνηση και βάσανα, ώσπου μία εξ αυτών, η Λούνα, αυτή που είχε άλλη ζωή απ’ των υπόλοιπων, αυτή που αρπάχτηκε απ’ τον αγαπημένο και σώθηκε με τους αντάρτες στο βουνό, κάποτε κούρνιασε και έφτιαξε νέα οικογένεια στα χώματα τα αταβιστικά της Παλαιστίνης.

 

Εμφανίσεις: 1220

Περισσότερα...

Γιάννης Ευσταθιάδης: «Κλεινόν» κριτική του Χρίστου Παπαγεωργίου

Γιάννης Ευσταθιάδης: «Κλεινόν» κριτική του Χρίστου Παπαγεωργίου


Ένα ακόμη ευφυέστατο βιβλίο καταθέτει προς αναγνωστική τέρψη ο γνωστός ποιητής, πεζογράφος και δοκιμιογράφος Γιάννης Ευσταθιάδης, ο οποίος επιθυμεί να επανέλθει στην παιδική ηλικία και, μέσω αυτής, να αναδείξει σε επίπεδο πολιτικό, κοινωνικό, πολιτισμικό, επιστημονικό, καλλιτεχνικό και πνευματικό την Αθήνα των δεκαετιών του ’50 και του ’60.
Τι ακριβώς όμως κάνει ο συγγραφέας; Απλώς, διαλέγοντας ένα άτομο από κάθε πτυχή της ζωής εκείνης της περιόδου (έναν αρχιτέκτονα, έναν ζωγράφο, μια ηθοποιό, ένα ποιητή, έναν πολιτικό, έναν σεισμολόγο, έναν ραλίστα, έναν ποδοσφαιριστή, μια λαογράφο, έναν μάγειρα, έναν πεζογράφο, έναν μαέστρο, έναν συνθέτη, μια αρτίστα, έναν πιλοποιό, έναν πιλότο, έναν μαραθωνοδρόμο, έναν μετεωρολόγο, έναν πιανίστα, μια υψίφωνο, έναν σκηνοθέτη και έναν γλύπτη) και σε μια έκταση τριών σελίδων, μιλά για το έργο του, τη συνεισφορά του στον χώρο, την εκτίμηση που του επιστρέφει ο απλός πολίτης – και άλλοτε με καθαρά λογοτεχνικό τρόπο, άλλοτε ως απλή αναφορά, παραθέτει σχεδόν ποιητικά την προσωπικότητα και το κοινωνικό μέγεθος και εύρος του καθενός.

 

Εμφανίσεις: 1166

Περισσότερα...

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Email:
Θέμα:
Μήνυμα:

ΠΤΟΛΕΜΑΙΩΝ 4 (ΠΛΑΤΕΙΑ ΠΡΟΣΚΟΠΩΝ)
11635 ΑΘΗΝΑ, ΤΗΛ.-FAX: 210-7212307
info@diastixo.gr

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

*  Το email σας:

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ

facebook icontwitter icongoogle plus iconpinterest iconyoutube iconrss icon

Με την υποστήριξη του diastixo.gr - Designed by: artspr