Μυρτώ Μαραγκού: «Κυνηγός»
Μυρτώ Μαραγκού: «Κυνηγός»

Μυρτώ Μαραγκού: «Κυνηγός»

Με το μυθιστόρημα Κυνηγός, από τις εκδόσεις Πηγή, η Μυρτώ Μαραγκού κάνει την εμφάνισή της στον χώρο της λογοτεχνίας. Ο Κυνηγός είναι βιβλίο αλληγορικό, ολιγοσέλιδο, που η ανάπτυξη, ωστόσο, του περιεχομένου του θα απαιτούσε πολλή δουλειά.

Η μυθοπλασία στηρίζεται στη γνώση της ανθρώπινης ψυχής, την οποία η νεαρή συγγραφέας ερμηνεύει αριστοτεχνικά, με τρόπο λιτό, χωρίς κουραστικές περιγραφές ή παράθεση ασήμαντων στοιχείων. Είναι μια καταβύθιση στον νου και στην ψυχή των ηρώων. Η δύσβατη περιπλάνηση στην έρημο για την αναζήτηση ενός κόσμου ιδανικού και την ίδια στιγμή στον φόβο για τον αφανισμό του. Η πορεία στο όνειρο και στην αγωνία της αφύπνισης, στην αφοσίωση και στο σκοτάδι της μοναξιάς.

Η εικοσάχρονη Νέρεζα, το κύριο πρόσωπο του έργου, είναι αληθινός, ολοζώντανος χαρακτήρας και δεν αφήνει περιθώρια να αμφιβάλλει κανείς για τη γνησιότητά του. Διατηρεί ακέραιη την ευαισθησία της, μέσα σε έναν κόσμο αφυδατωμένο και απόλυτα αντιηρωικό. Δοκιμάζεται από χίλιους δαίμονες και φόβους, όπως δοκιμάζονται οι ξεχωριστοί άνθρωποι αυτού του κόσμου. Η ζωή και ο τρόπος της δεν υπακούουν σε καμιά γραμμική λογική και η ιδιαιτερότητά της διαγράφεται με ευκρίνεια, σε όλη την έκταση του έργου, που διακρίνεται για την αυστηρή αρχιτεκτονική του.

«Πώς έπρεπε να ζει; Δε γνώριζε. Πώς θα επιβίωνε; Θα το μάθαινε. Πώς θα άλλαζε την εικόνα που έχει για τον εαυτό της; Με ένα θαύμα. Πού θα το έβρισκε; Με ποιο τρόπο; Περίμενε κάθε μέρα απαντήσεις από τον ουρανό. Ποτέ δεν ερχόταν τίποτα».

«…Ο άνεμος φύσηξε έντονα έξω από το παράθυρο. Η Νέρεζα τρόμαξε και αγκάλιασε τον εαυτό της μέσα από την κουβέρτα. Η φλόγα από το κεράκι πάνω στο τραπέζι τρεμόπαιξε. Κίτρινες και πορτοκαλί λαμπερές σπίθες. Ξαφνικά αναρωτήθηκε. Γιατί η φωτιά δεν έχει σκιά; Σίγουρα υπήρχε κάποιος επιστημονικός λόγος. Όμως δεν μπορούσε να αρκεστεί σε αυτό και μόνο. Η φωτιά προσφέρει ζωή αλλά και θάνατο. Σε ζεσταίνει και σε καίει ταυτόχρονα. Όση ζημιά ή καταστροφή κι αν προκαλέσει, εξακολουθεί να είναι πηγή φωτός. Η σκιά είναι το αντίθετο του φωτός. Άρα, οι άνθρωποι είναι γεμάτοι σκοτάδι μέσα τους. Όχι, αυτό δεν μπορεί να στέκει. Η Νέρεζα κοίταξε το φως που σχηματιζόταν στον τοίχο από το κεράκι. Έβγαλε το χέρι της από την κουβέρτα και το σήκωσε πάνω. Το σώμα της δε σχημάτιζε σκιά. Πανικοβλήθηκε. Και τότε το κεράκι έσβησε».

Η ηρωίδα είναι αληθινή απέναντι στην ίδια της τη φύση, που γυρεύει το μυστήριο, την αίσθηση του μεταφυσικού στη ζωή. 

Η μυθοπλασία στηρίζεται στη γνώση της ανθρώπινης ψυχής, την οποία η νεαρή συγγραφέας ερμηνεύει αριστοτεχνικά, με τρόπο λιτό, χωρίς κουραστικές περιγραφές ή παράθεση ασήμαντων στοιχείων. Είναι μια καταβύθιση στον νου και στην ψυχή των ηρώων.

Τα δορυφορικά πρόσωπα διατηρούν ως ξεχωριστές περιπτώσεις την αντιστικτική ζωντάνια τους, ακόμη και αν είναι σκιές όπως η «Σκιά», ο Ωρίωνας, που θα πορευτεί με την ηρωίδα στον δρόμο της Γνώσης, στην έξοδο προς την πεμπτουσία της ζωής, την αγάπη.

«Μην κλαις αγαπημένε μου. Δεν έχω πολλές αντοχές ακόμα. Γι’ αυτό, ήθελα να ξέρεις ότι είμαι ευγνώμων για όσα έκανες για μένα όλον αυτόν τον καιρό. Για όσα ζήσαμε μαζί. Για τον ουρανό που είδαμε. Είμαι ευγνώμων που σε γνώρισα».

Το έργο, σε ορισμένα σημεία, εμφορείται από ρομαντική ατμόσφαιρα που αποπνέεται από την έκφραση των βαθύτερων συναισθημάτων και των πιο μύχιων σκέψεων των ηρώων. Η Μυρτώ Μαραγκού θέτει σε υπαρξιακό επίπεδο το πρόβλημα που θίγει, κατά τρόπο που οι ενέργειες των προσώπων αποκτούν τελικά δραματικό βάθος. Εντύπωση προκαλεί η ψυχαναλυτική δεξιότητά της. Το μυθιστόρημα διατρέχεται από ατμόσφαιρα έντασης και ελεγχόμενης αγωνίας που τροφοδοτείται από την εναλλαγή των σκηνών ή την επιβράδυνση της εξέλιξης της αφήγησης.

Ο λόγος είναι κοφτός, μικροπερίοδος, αστόλιστος. Είναι λόγος εμπράγματος, που ανταποκρίνεται ευθέως στα γεγονότα και στις καταστάσεις που καλύπτει και ρέει απρόσκοπτα, χωρίς αμηχανία.

Στις λίγες περιγραφές της φύσης που συναντούμε στο έργο, υπάρχει βαθύ αίσθημα, αγάπη διακριτική της γης, του αέρα, της βροχής.

 

Κυνηγός
Μυρτώ Μαραγκού
Πηγή
166 σελ.
ISBN 9786185231637
Τιμή: €12,00
001 patakis eshop

 

Τα σχόλια σας

Κάντε το σχόλιο σας, με σύνδεση από το facebook ή συμπληρώστε τα στοιχεία σας, στην παρακάτω φόρμα.

 


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
ΚΡΙΤΙΚΕΣ > ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ
Ανδρέας Φιλιππόπουλος-Μιχαλόπουλος: «Το βιβλίο του νερού»

Η λίμνη είναι οι άλλοι 1.«Όταν πια έβγαλε όλο τον αέρα από μέσα του, η υδάτινη μάζα γύρω του με τη σιμιγδαλένια αμμουδερή βάση της και τα διάφορα φύκια, ψάρια, πέτρες, είχε σταματήσει να κινείται. Όλα απλώθηκαν σαν...

ΚΡΙΤΙΚΕΣ > ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ
Χαρά Κοσεγιάν: «Ναϊρί, εκεί που συναντιούνται τα ρυάκια…»

Ναϊρί… Παίρνεις το βιβλίο και σκέφτεσαι τι να σημαίνει άραγε. Το προφέρεις και ακούς νερά που τρέχουν… Όνομα κοριτσιού θα ’ναι. Αργότερα επαληθεύεται η εκδοχή σου: όνομα θηλυκό –Αρμενία, το...

ΚΡΙΤΙΚΕΣ > ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ
Χλόη Κουτσουμπέλη: «Ο βοηθός του κυρίου Κλάιν»

 Ότι ο χρόνος δεν ήταν συμβατικός το αντιλήφθηκα στη σ. 44 του βιβλίου. Ο Στέφαν, ο βοηθός του κυρίου Κλάιν, ο θυρωρός, ας πούμε, της πολυκατοικίας, εντοπίζει κάποιες περίεργες λεπτομέρειες στην πρώτη...

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΚΑΤΑΧΩΡΙΣΕΙΣ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Το μήνυμά σας

Διεύθυνση

Πτολεμαίων 4
(Πλατεία Προσκόπων)
11635 Αθήνα,
Τηλ.-fax: 210.7212307
info@diastixo.gr
ISSN: 2585-2485

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

Εγγραφείτε τώρα στο newsletter μας και μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα για το βιβλίο και για τις τέχνες.

 

Το email σας: