ΜΑΝΙΝΑ ΖΟΥΜΠΟΥΛΑΚΗ: ΦΕΡΜΟΥΑΡ κριτική της Ελένης Χωρεάνθη

ΜΑΝΙΝΑ ΖΟΥΜΠΟΥΛΑΚΗ: ΦΕΡΜΟΥΑΡ κριτική της Ελένης Χωρεάνθη

ΜΑΝΙΝΑ ΖΟΥΜΠΟΥΛΑΚΗ: ΦΕΡΜΟΥΑΡ κριτική της Ελένης Χωρεάνθη
Με τίτλο Φερμουάρ και εντυπωσιακό εξώφυλλο που κοσμεί χαρακτηριστική καλλιτεχνική φωτογραφία, κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Παπαδόπουλος το έκτο μυθιστόρημα της Μανίνας Ζουμπουλάκη. Φερμουάρ σημαίνει κλείσιμο ανοίγματος ρούχων, πορτοφολιών και κλείδωμα, απόκρυψη μυστικών, πράξεων και ενεργειών, έργων που δεν πρέπει και δεν συμφέρει να δημοσιοποιηθούν.

Και περί αυτού ακριβώς πρόκειται. Με ένα φερμουάρ κλείνει το στόμα καθενός και ασφαλίζεται περιμετρικά ο χώρος μέσα στον οποίο κινούνται, συμπεριφέρονται αναλόγως των περιστάσεων και δρουν οι ήρωες του μυθιστορήματος, πρόσωπα καθημερινά που προέρχονται από όλα σχεδόν τα κοινωνικά στρώματα, από τη λαϊκή τραγουδίστρια που βρίσκεται πρώτη αντιμέτωπη με τον νόμο και την καφετζού π.χ. που καλείται ως το πλέον αρμόδιο άτομο να δώσει λύσεις και ερμηνείες σε όλα τα προβλήματα, ίσαμε υψηλά ιστάμενα πρόσωπα, ώσπου όλα να συγκλίνουν σε ένα λογικοφανές συμπέρασμα που θα κλείσει μια απλοϊκή Γεωργία «που θέλει να κάνει τη γιαγιά – να κάνει το σωστό» εκ πείρας και ολοκληρώνει σοφά το θέμα με το «Κάλλιο αργά παρά ποτέ».

Ένα ιδιόμορφο μυθιστόρημα που δεν υπακούει σε κανόνες, που ακολουθεί δική του πορεία παρασέρνοντας στη χειμαρρώδη, κινηματογραφική ροή του υπουργεία, υψηλά ιστάμενα πρόσωπα, δημόσιους υπαλλήλους, καθημερινούς ανθρώπους, αστυνομικούς. Ωστόσο, με ένα φερμουάρ τακτοποιούνται όλα: διανθρώπινες σχέσεις, διαπλοκή, έρωτας, θάνατος, διαφθορά.

Πρόκειται για ένα σχεδιασμένο μπέρδεμα για να καλυφτεί με τον πλέον ανώδυνο τρόπο ένας φόνος και να φανεί ως ατύχημα. Όλοι ξέρουν τι συμβαίνει γύρω τους, ποιος είναι υπεύθυνος, αλλά κανείς δεν τολμάει και δεν τον συμφέρει να μιλήσει. Όλοι, εμπλεκόμενοι και μη στην υπόθεση ενός εγκλήματος είναι ένοχοι και αθώοι, γνώστες και ανίδεοι.

Όπως ακριβώς συμβαίνει στις μικρές κοινωνίες, στα χωριά που όλοι ξέρουν, όλοι ψιθυρίζουν στα μουλωχτά, αλλά φανερά κανείς δεν μιλάει, όταν πρέπει να μιλήσει υπεύθυνα είτε γιατί φοβούνται είτε γιατί έτσι λειτουργεί ο άγραφος νόμος που επιβάλλει σιωπή και κάλυψη.

Με έναν ιδιότυπο τρόπο γραφής, που χρησιμοποιεί συχνά ατόφιο το λεξιλόγιο της πιάτσας σε όλο του το μεγαλείο για να δώσει το κλίμα και να δημιουργήσει ανάλογη ατμόσφαιρα, και με τις δυνατότητες που της δίνει ο εσωτερικός διάλογος, η συγγραφέας συνθέτει ένα έργο που ανταποκρίνεται πλήρως στο πνεύμα της εποχής: «Ένα γρήγορο, έξυπνο, σχεδόν ρεαλιστικό μυθιστόρημα που εκτυλίσσεται στην σημερινή όχι –και τόσο– ρεαλιστική Ελλάδα». Ένα ιδιόμορφο μυθιστόρημα που δεν υπακούει σε κανόνες, που ακολουθεί δική του πορεία παρασέρνοντας στη χειμαρρώδη, κινηματογραφική ροή του υπουργεία, υψηλά ιστάμενα πρόσωπα, δημόσιους υπαλλήλους, καθημερινούς ανθρώπους, αστυνομικούς. Ωστόσο, με ένα φερμουάρ τακτοποιούνται όλα: διανθρώπινες σχέσεις, διαπλοκή, έρωτας, θάνατος, διαφθορά. Καθένας βλέπει και κρίνει και δέχεται και αποδέχεται κάθε κατάσταση ανάλογα με το πώς τον συμφέρει και τα εκλογικεύει σύμφωνα με τη δική του αλήθεια.

001-patakis-eshopΦερμουάρ
Μανίνα Ζουμπουλάκη
Εκδόσεις Παπαδόπουλος
272 σελ.
Τιμή € 11,99


 

Τα σχόλια σας

Κάντε το σχόλιο σας, με σύνδεση από το facebook ή συμπληρώστε τα στοιχεία σας, στην παρακάτω φόρμα.

 


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
ΚΡΙΤΙΚΕΣ > ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ
Γιάννης Μανέτας: «Τη νύχτα που αγκάλιασε το Ginkgo biloba»

Ένα ελληνικό campus novel με πολλές προεκτάσεις «Δύο η ώρα και είχε πάρει να βραδιάζει, ίσα που προλάβαιναν να δουν τα δέντρα στο κοκκινωπό φως του δειλινού. Τη βοήθησε να βάλει το παλτό της. Έξω είχε παγωνιά....

ΚΡΙΤΙΚΕΣ > ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ
Μαρία Λαμπαδαρίδου Πόθου: «Το ξύλινο τείχος»

Από τις εκδόσεις Πατάκη, πριν δύο μήνες, τον Φεβρουάριο του 2018, κυκλοφόρησε σε επανέκδοση και με χαρακτηριστικό, επιβλητικό και υποβλητικό εξώφυλλο που παραπέμπει αυτομάτως στην περίφημη Ναυμαχία...

ΚΡΙΤΙΚΕΣ > ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ
Τάσος Καλούτσας: «Υπό το κράτος του τρόμου»

Είναι από τις ελάχιστες φορές που ο τίτλος ενός βιβλίου καθορίζει τόσο απόλυτα τους μύθους που μας παρουσιάζονται και οι οποίοι δέχονται επεξεργασία κάτω απ’ αυτό το πρίσμα. Τι θέλω να πω: ποιες...

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΚΑΤΑΧΩΡΙΣΕΙΣ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Διεύθυνση

Πτολεμαίων 4
(Πλατεία Προσκόπων)
11635 Αθήνα,
Τηλ.-fax: 210.7212307
info@diastixo.gr
ISSN: 2585-2485

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

Εγγραφείτε τώρα στο newsletter μας και μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα για το βιβλίο και για τις τέχνες.

 

Το email σας: