A+ A A-

Δημήτρης Μπαγέρης: «Γιώργος Ζωγράφος. Θα πούμε το τραγούδι του που ξεκινά απ’ τον ήλιο» κριτική της Ανθούλας Δανιήλ

Γιώργος Ζωγράφος Θα πούμε το τραγούδι του που ξεκινά απ’ τον ήλιο Δημήτρης Μπαγέρης Μετρονόμος


Ο Δημήτρης Μπαγέρης αρχίζει το βιβλίο του για τον Γιώργο Ζωγράφο με το σημείωμα του Μάνου Ελευθερίου και τη φράση: «Ήταν ταμένος στη μουσική για όλη του τη ζωή... από την κοιλιά της μάνας του», εφόσον ήταν γιος του Νίκου και της Αλίκης Ζωγράφου, καλλιτεχνών του θεάτρου και του τραγουδιού. Για όποιον δεν ξέρει, αλλά ακόμα και για όποιον ξέρει τις λεπτομέρειες, το βιβλίο αυτό είναι μια έκπληξη, συνθεμένο από συνοδοιπόρους μιας νιότης που ένιωθε τον κόσμο να αλλάζει και μαζί με αυτόν και τα καλλιτεχνικά πράγματα. Το Νέο Κύμα ή Nouvelle Vague, όρος που οι Γάλλοι χρησιμοποιούσαν για τον κινηματογράφο, στο ελληνικό τραγούδι σήμαινε έκφραση με λιτά μέσα, συχνά μόνο φωνή και μια κιθάρα, και επιβλήθηκε από τον Πατσιφά στην εταιρία Λύρα. Το τραγούδι αυτό άλλαξε το τοπίο στο χώρο και αυτό είναι που υπηρέτησε ο Γιώργος Ζωγράφος.

 

Εμφανίσεις: 982

Περισσότερα...

Γιάννης Ανδρόπουλος: «Ένας αιώνας δράση» κριτική του Θανάση Αντωνίου

Ένας αιώνας δράση Το οδοιπορικό της ζωής μου Γιάννης Ανδρόπουλος Λογοτεχνική απόδοση: Έρικα Αθανασίου Κέδρος


Ο Γιάννης Ανδρόπουλος, 90 ετών σήμερα, θεωρείται ένας από τους πρωτοπόρους της ελληνικής κατασκευαστικής βιομηχανίας και η εταιρεία με την οποία συνέδεσε το όνομά του, η Αρχιρόδον, υπήρξε για δεκαετίες η μεγαλύτερη κατασκευαστική εταιρεία της Ελλάδας, με το κύριο κομμάτι των κερδών της να προέρχονται από τις εκτός Ελλάδας δραστηριότητές της. Ο δαιμόνιος Αχαιός μηχανικός, γόνος μιας φτωχής οικογένειας από χωριό των Καλαβρύτων, απόφοιτος του Μετσόβιου Πολυτεχνείου το 1948, έμελλε μια δεκαετία μετά, κι αφού είχε διαπρέψει ως στέλεχος κατασκευαστικών εταιρειών στην Ελλάδα και το εξωτερικό, να δημιουργήσει μαζί με άλλους επιχειρηματίες την Αρχιρόδον, θέτοντας ταυτόχρονα τις βάσεις για τη δημιουργία ενός λαμπερού, χρυσοτόκου κλάδου της οικονομίας.

 

Εμφανίσεις: 762

Περισσότερα...

Κώστας Θωκταρίδης, Άρης Μπιλάλης: «Ναυάγια στις ακτογραμμές της Άνδρου» κριτική της Ανθούλας Δανιήλ

Ναυάγια στις ακτογραμμές της Άνδρου Κώστας Θωκταρίδης, Άρης Μπιλάλης Εκδ. Φιλοπρόοδος Όμιλος «Το Γαύριο»


Το βιβλίο είναι δίγλωσσο. Στα ελληνικά και στα αγγλικά. Πολυτελές και σε μεγάλη έκδοση και με πολλές φωτογραφίες. Σε όλους τους συντελεστές της έκδοσης οφείλονται συγχαρητήρια για το εγχείρημα. Στο «Σημείωμα για την έκδοση» διαβάζουμε ότι κάθε ναυάγιο μετά από λίγο καιρό ενσωματώνεται στο περιβάλλον. Και έτσι το είδαν οι ποιητές μας, από τους οποίους ο συντάκτης του σημειώματος και πρόεδρος του ομίλου Γιάννης Μαμάης αντλεί στίχους. Και βέβαια αυτός είναι άλλος ένας τρόπος για να επαναλάβουμε το ήδη γνωστό. Η θάλασσα είναι η κληρονόμος του ελληνικού πολιτισμού και αποδέκτης κάθε ζωντανού όντος. Όλα στην αγκαλιά της καταλήγουν, είτε είναι η «Κίχλη», «στόμα θαμπό κάποιου μεγάλου κήτους νεκρού σβησμένο στο νερό», όπως το είδε ο Γιώργος Σεφέρης, είτε είναι τα «κομμάτια πέτρες τα λόγια των Θεών» και τα «κομμάτια πέτρες τ’ αποσπάσματα του Ηράκλειτου», όπως μας είπε ο Οδυσσέας Ελύτης. Όλα δικά της. Έμψυχα και άψυχα.

 

Εμφανίσεις: 1078

Περισσότερα...

Μάνος Ματσαγγάνης: «Γράμματα από την Αμερική» κριτική του Θανάση Αντωνίου

Γράμματα από την Αμερική Μάνος Ματσαγγάνης Κριτική


Από το Σεπτέμβριο του 2014 μέχρι τον Απρίλιο του 2015, ο Μάνος Ματσαγγάνης, αναπληρωτής καθηγητής στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, βρέθηκε στις ΗΠΑ ως υπότροφος του Ιδρύματος Fullbright, αρχικά στο Πανεπιστήμιο Harvard στη Βοστώνη και στη συνέχεια στο Πανεπιστήμιο Berkeley στο Σαν Φρανσίσκο της Καλιφόρνια.

 

Εμφανίσεις: 1674

Περισσότερα...

Sebastiao Salgado: «Από τη γη μου στη Γη» κριτική του Σιδέρη Ντιούδη

Από τη γη μου στη Γη Οδοιπορικό Sebastião Salgado Σε συνεργασία με την Isabelle Francq Μετάφραση: Κατερίνα Σχινά Στερέωμα


Η ασπρόμαυρη φωτογραφία του εξωφύλλου καθηλώνει τη ματιά μ’ αυτό που απεικονίζει. Βλέπουμε χιλιάδες ανθρώπους σαν μυρμήγκια να εργάζονται δίπλα δίπλα, σκαρφαλωμένοι σχεδόν ο ένας στην πλάτη του άλλου, στο ορυχείο χρυσού της επαρχίας Παρά στη Βραζιλία, με το όλο αποτέλεσμα σε άσπρο μαύρο να θυμίζει βιβλική εικόνα.

 

Εμφανίσεις: 1003

Περισσότερα...

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ...

  1. Φαίδων Γ. Γιαγκιόζης: «1960 και μετά» κριτική του Απόστολου Σπυράκη
  2. Αλέξανδρος Βέλιος: «Εγώ κι ο θάνατός μου - Το δικαίωμα στην ευθανασία» κριτική του Θανάση Αντωνίου
  3. Μαρία Λαμπαδαρίδου-Πόθου: «Τα μονοπάτια του Αγγέλου μου» κριτική της Λίτσας Ψαραύτη
  4. Δημήτρης Δασκαλόπουλος: «Παρεμβάσεις. ΣΕΒ 2006-2014» κριτική του Θανάση Αντωνίου
  5. Θωμάς Κοροβίνης: «Τ’ αγαπημένα: Ποιήματα και αφηγήματα άλλων» κριτική της Ανθούλας Δανιήλ
  6. Παντελής Βαλιούλης: «Σελίδες εκ της συμφοράς του Πόντου, 1921-1924» κριτική του Απόστολου Σπυράκη
  7. Ελένη Σταμπόγλη: «Σχολάρχης στην Αίγινα. Παναγής Ν. Ηρειώτης (1854-1930)» κριτική του Δημήτρη Κ. Ζυμάρη
  8. Βασίλειος Ευτ. Νικόπουλος: «Προσωπικές ενθυμήσεις από τη Νομική Σχολή του Α.Π.Θ. της δεκαετίας του ‘60» κριτική του Ελπιδοφόρου Ιντζέμπελη
  9. Irving Stone: «Πάθος για ζωή» κριτική της Ανθούλας Δανιήλ
  10. Τάσος Κυριακίδης: «Αυτά έγιναν - Αρ’ ατά εγένταν» κριτική του Απόστολου Σπυράκη

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Email:
Θέμα:
Μήνυμα:

ΠΤΟΛΕΜΑΙΩΝ 4 (ΠΛΑΤΕΙΑ ΠΡΟΣΚΟΠΩΝ)
11635 ΑΘΗΝΑ, ΤΗΛ.-FAX: 210-7212307
info@diastixo.gr

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

*  Το email σας:

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ

facebook icontwitter icongoogle plus iconpinterest iconyoutube iconrss icon

Με την υποστήριξη του diastixo.gr - Designed by: artspr