A+ A A-

Θ. Α. Καβαλλιώτης: «Πρωτοπειρία. Τρίγλωσσο λεξικό» κριτική του Χρ. Δ. Αντωνίου

Πρωτοπειρία Τρίγλωσσο λεξικό: Ρωμαϊκά, βλάχικα, αλβανίτικα Θεοδώρου Αναστασίου Καβαλλιώτου Δίαυλος


Όπως γράφει στα «Προλεγόμενα» αυτού του βιβλίου ο γνωστός συγγραφέας - ερευνητής Γιώργης Έξαρχος, επανεκδίδει «μετά από 245 χρόνια, το σπάνιο, πολύτιμο, συνάμα αγνοημένο –αν και πολυσυζητημένο– έργο του Θεόδωρου Α. Καβαλλιώτη, λαμπρής προσωπικότητας του νεοελληνικού διαφωτισμού, γνωστό ως Τρίγλωσσο Λεξικό (Ρωμαίικα, Βλάχικα, Αλβανίτικα), με τον τίτλο: Πρωτοπειρία παρά του σοφολογιωτάτου και αιδεσιμωτάτου διδασκάλου ιεροκήρυκος και πρωτοπαπά κυρίου Θεοδώρου Αναστασίου Καβαλλιώτου του Μοσχοπολίτου, ξυντεθείσα και νυν πρώτον τύποις εκδοθείσα δαπάνη του εντιμοτάτου, και χρησιμωτάτου κυρίου Γεωργίου Τρικούπα του και Κοσμήσκη επιλεγομένου εκ πατρίδος Μοσχοπόλεως. Ενετήισιν 1770». Παρά Αντωνίω τω Βόρτολι. Superiorum permissu, ac privilegio». Για την κατανόηση και την αξιολόγηση αυτού του βιβλίου του Γ. Έξαρχου θα προτάξουμε ορισμένες πληροφορίες ιστορικού πλαισίου.

 

Εμφανίσεις: 948

Περισσότερα...

Alain Badiou: «Το κακό έρχεται από πιο μακριά» κριτική του Θανάση Αντωνίου

Το κακό έρχεται από πιο μακριά Πατάκης


Είναι εφιαλτικό αλλά απολύτως αληθινό αυτό που ισχυρίζεται ο Αλέν Μπαντιού: ο κόσμος στον οποίο ζούμε έχει διάρθρωση ανάλογη εκείνης η οποία επικρατούσε λίγο πριν τη Γαλλική Επανάσταση. Όπως και τότε στη Γαλλία, έτσι και σήμερα παγκοσμίως, περίπου το 10% του πληθυσμού κατέχει πάνω από το 85% των διαθέσιμων πόρων. Η ανισότητα έχει φτάσει σε τέτοιο σημείο που η όποια συζήτηση για «δημοκρατία», σε μεγάλο κομμάτι του κόσμου, δεν έχει κανένα απολύτως νόημα.

Αλλά δεν είναι αυτός ο λόγος για τον οποίο ο μεγάλος Γάλλος στοχαστής ζητάει –για μια ακόμα φορά– την προσοχή μας. Το ολιγοσέλιδο βιβλίο με τον αινιγματικό τίτλο από την τραγωδία Φαίδρα του Ρακίνα αποτελεί την έντυπη μορφή ενός σεμιναρίου που έδωσε ο Αλ. Μπαντιού περίπου μια εβδομάδα μετά το τρομερό, πολλαπλό τρομοκρατικό χτύπημα ακραίων μουσουλμάνων φανατικών στο Παρίσι πέρυσι τον Νοέμβρη.

 

Εμφανίσεις: 1137

Περισσότερα...

Ελπιδοφόρος Ιντζέμπελης: «Ο φάρος της Κόπραινας» κριτική του Γιάννη Ζαχαρόπουλου

Ο φάρος της Κόπραινας Ελπιδοφόρος Ιντζέμπελης Ίδρυμα Ακτία Νικόπολις


Στην εποχή µας, ο σύγχρονος άνθρωπος για να επικοινωνήσει και να έρθει σε επαφή µε τους συνανθρώπους του σε κάθε γωνιά του πλανήτη Γη χρησιµοποιεί την τεχνολογία. Ειδικότερα, µε τους υπολογιστές και τα ηλεκτρονικά συστήµατα επικοινωνίας µπορούµε πια να ελέγχουµε καλύτερα το χώρο και να επεµβαίνουµε σε στεριά, αέρα και θάλασσα, ενώ τα παλιά µέσα γι’ αυτόν το σκοπό έµειναν µόνο για να µας ξυπνούν τη µνήµη.

Μια τέτοια ανάµνηση απέµειναν και οι φάροι, αυτοί οι σηµατοδότες-φωτοδότες της ναυτικής ιστορίας της χώρας µας. Μπορεί να αντικαταστάθηκαν από σύγχρονα τεχνολογικά µέσα, µα δεν ξεχάστηκαν. Διάφοροι φορείς µα και άτοµα ξεχωριστά κάνουν τα πάντα για να διασώσουν αυτά τα υπέροχα αρχιτεκτονικά µνηµεία, που εξακολουθούν να γοητεύουν και να ακτινοβολούν την οµορφιά και την αρχοντιά του ελληνικού τοπίου. Μέσα στο απέραντο γαλάζιο, φωτίζουν ακόµη τις ψυχές µας και µας δίνουν κουράγιο και δύναµη να ελπίζουµε πως δεν θα χάσουµε την επαφή µε τη µεγάλη ιστορική και πολιτιστική κληρονοµιά µας.

 

Εμφανίσεις: 856

Περισσότερα...

Κώστας Βρεττάκος: «Ασκήσεις περιέργειας» κριτική της Αθηνάς Αποστολίδη-Μπίνιου

Κώστας Βρεττάκος: «Ασκήσεις περιέργειας» κριτική της Αθηνάς Αποστολίδη-Μπίνιου


Τα σπονδυλωτά κείμενα του ταλαντούχου Κώστα Βρεττάκου Ασκήσεις περιέργειας αποτελούν σταθμούς στη συγγραφική του δραστηριότητα, αφού, όπως και ο ίδιος αναφέρει, αφορούν πρόσωπα και έργα που καθόρισαν τη σταδιοδρομία του, ως σκηνοθέτη και πεζογράφου, αλλά και σε ό,τι αφορά πολιτικές ιδέες και τοποθετήσεις. Στο βιβλίο ξεπροβάλουν κοινωνικές καταστάσεις, προβληματισμοί και γεγονότα που άγγιξαν άμεσα το χαρακτήρα του, οριοθέτησαν τις αναζητήσεις του και ωρίμασαν τη σκέψη του. Ο συγγραφέας στέκεται σε μια σειρά θεμάτων περιέργειας στην προσωπική του μυθολογία. Σε έναν οικείο και όχι μόνο ιδιωτικό χώρο, αναπλασμένο με γλαφυρό και παραστατικό τρόπο, φανερώνονται οι συγγένειες μέσα από την ιδιαίτερη ευαισθησία του. Το ύφος του είναι υποταγμένο μεθοδικά στη νοσταλγία της αναφοράς. Κρατά λεπτές ισορροπίες στο προσωπικό του συναίσθημα, κι αυτό διακριβώνεται από τη ρεαλιστική καταγραφή των σκέψεών του.

 

Εμφανίσεις: 964

Περισσότερα...

Moby: «Porcelain» κριτική του Σιδέρη Ντιούδη

Porcelain Μια αυτοβιογραφία Moby Ροπή


Ο Moby είναι ένας μουσικός που δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις. Ιδιαίτερα δημοφιλής στη χώρα μας, τόσο από τα άλμπουμ του όσο και από τα πολύ δυνατά live που έχει πραγματοποιήσει, χαίρει ιδιαίτερης εκτίμησης από ευρεία γκάμα μουσικόφιλων. Αρκεί κανείς να κάνει ζάπινγκ στα εγχώρια ραδιόφωνα και θα διαπιστώσει ότι τα τραγούδια του βρίσκονται στο καθημερινό playlist, ενώ και οι συναυλίες του είναι συνήθως sold out, ενδείξεις που μαρτυρούν τη δημοφίλια του, και όχι αδικαιολόγητα.

Έπειτα από μια σχεδόν εικοσιπενταετή καριέρα, ο Moby αποφάσισε να γράψει την αυτοβιογραφία του, εν έτει 2016, η οποία φέρει τον τίτλο Porcelain και αναφέρεται κυρίως στο χρονικό διάστημα από το 1989 έως το 1999. Για τη συγγραφή των 400 και πλέον σελίδων του βιβλίου του δεν δέχθηκε καμιά συγγραφική βοήθεια, αλλά ως μακρινός απόγονος του Herman Melville –εξού και το όνομα Moby– ξεδίπλωσε και άλλο ένα χάρισμα, πέραν του μουσικού, αυτό της συναρπαστικής και ζωντανής γραφής του.

 

Εμφανίσεις: 1294

Περισσότερα...

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Email:
Θέμα:
Μήνυμα:

ΠΤΟΛΕΜΑΙΩΝ 4 (ΠΛΑΤΕΙΑ ΠΡΟΣΚΟΠΩΝ)
11635 ΑΘΗΝΑ, ΤΗΛ.-FAX: 210-7212307
info@diastixo.gr

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

*  Το email σας:

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ

facebook icontwitter icongoogle plus iconpinterest iconyoutube iconrss icon

Με την υποστήριξη του diastixo.gr - Designed by: artspr