ΣΕΡΑΦΕΙΜ ΦΥΝΤΑΝΙΔΗΣ: 31 ΑΞΕΧΑΣΤΑ ΧΡΟΝΙΑ κριτική του Απόστολου Σπυράκη

Αν το χαρακτηριστικό του Φυντανίδη ήταν ότι μπορούσε να ακροβατεί και να ισορροπεί μεταξύ σφύρας και άκμονος, αφομοιώνοντας και συμβιβάζοντας τάσεις πολυποίκιλες κι ακραίες, έχοντας απεριόριστα αποθέματα υπομονής, κατανόησης, ανεκτικότητας και χιούμορ, που τον βοηθούσαν να διαχειρίζεσαι καταστάσεις για πραγματικά πολύ γερά νεύρα, το χαρακτηριστικό του Τεγόπουλου ήταν η παρορμητικότητα, η απόλυτη πίστη στη διαίσθησή του, η ακλόνητη πεποίθηση ότι οι αποφάσεις που έπαιρνε θα έπρεπε να πραγματοποιηθούν κεραυνοβόλα, αν ήταν δυνατόν μάλιστα από την προηγούμενη μέρα!

Πίσω από την επιτυχία της εφημερίδας κρυβόταν όμως και κάτι άλλο, τουτέστιν το δίδυμο Κίτσος Τεγόπουλος – Σεραφείμ Φυντανίδης. Αν το χαρακτηριστικό του Φυντανίδη ήταν ότι μπορούσε να ακροβατεί και να ισορροπεί μεταξύ σφύρας και άκμονος, αφομοιώνοντας και συμβιβάζοντας τάσεις πολυποίκιλες κι ακραίες, έχοντας απεριόριστα αποθέματα υπομονής, κατανόησης, ανεκτικότητας και χιούμορ, που τον βοηθούσαν να διαχειρίζεσαι καταστάσεις για πραγματικά πολύ γερά νεύρα, το χαρακτηριστικό του Τεγόπουλου ήταν η παρορμητικότητα, η απόλυτη πίστη στη διαίσθησή του, η ακλόνητη πεποίθηση ότι οι αποφάσεις που έπαιρνε θα έπρεπε να πραγματοποιηθούν κεραυνοβόλα, αν ήταν δυνατόν μάλιστα από την προηγούμενη μέρα! Η εμπιστοσύνη ανάμεσά τους ήταν πραγματικά απόλυτη, τόσο που ο εκδότης έφτασε κάποια στιγμή να παραχωρήσει όλη την εξουσία και τη διαχείριση της εφημερίδας στον διευθυντή της, γεγονός πρωτάκουστο, κι ο τελευταίος στήριξε τον εκδότη του στην πιο κρίσιμη στιγμή της μεταπολίτευσης, την περίοδο του σκανδάλου Κοσκωτά, του μεγαλύτερου ίσως σκανδάλου που καταγράφηκε στα νεότερα χρόνια, όταν όλος ο χώρος των μέσων ενημέρωσης κινδύνεψε να αλωθεί από συμφέροντα αφανή και δόλια.

Η παρουσία της Ελευθεροτυπίας σημάδεψε ανεξίτηλα την εποχή της μεταπολίτευσης, μια εποχή κατά την οποία οι εκδότες εστίαζαν όλη την προσοχή τους στον Τύπο κι όχι σε δημόσια έργα κι άλλες ύποπτες δραστηριότητες, μια εποχή κατά την οποία το συνδικάτο των τυπογράφων όταν κατέβαινε σε απεργία μπορούσε να μπλοκάρει τα πιεστήρια και τα συστήματα διανομής και να βυθίσει τη χώρα στην άγνοια και στο σκοτάδι βδομάδες ολόκληρες, ενώ τα μέλη του μπορούσαν να χαρτοπαίζουν και να τζογάρουν στους διαδρόμους και στα πατώματα των τυπογραφείων ολόκληρα εικοσιτετράωρα, μια εποχή κατά την οποία οι δημοσιογράφοι αναγκάζονταν πολλές φορές να κοιμηθούν στα γραφεία των εφημερίδων τους παλεύοντας ολονυχτίς να τελειώσουν κείμενα για θέματα που «έσκαγαν» τις πιο απίθανες ώρες, ιδιαίτερα την περίοδο της έξαρσης των τρομοκρατικών οργανώσεων, που σχεδόν πάντα επέλεγαν την Ελευθεροτυπία για να προειδοποιήσουν για τα χτυπήματά τους, μια ιστορία με πολλές ύποπτες σκοτεινές πτυχές που έριξε βαριά τη σκιά της στην πολιτική ζωή του τόπου. Ο χώρος του Τύπου είχε τότε μια γοητεία αλλιώτικη, προτού η έντυπη δημοσιογραφία χάσει για πάντα τον ρόλο της αδυνατώντας να προλάβει σε ταχύτητα κι ευελιξία τα σύγχρονα μέσα που κυριαρχούν και θα κυριαρχήσουν στον κόσμο της ενημέρωσης του μέλλοντος, έναν κόσμο ολότελα διαφορετικό, θολό κι απρόσωπο.

Στην ουσία, τούτο είναι το βιβλίο της ζωής του για τον Σεραφείμ Φυντανίδη, τον γιο ενός ταλαντούχου ηλεκτροεφαρμοστή από το Περιστέρι, ο οποίος στην εφηβεία κουβαλούσε την τσάντα με τα εργαλεία βοηθώντας τον πάτερα του όταν πήγαινε να διορθώσει τα ηλεκτρικά και τα καλοριφέρ στις γειτονιές της Αθήνας, μέχρι να τον κατακτήσει η δημοσιογραφία. Σ' αυτήν αφιέρωσε τα καλύτερά του χρόνια χωρίς να γυρέψει απολαβές υλικές – όπως έλεγε κι ο ίδιος, ό,τι έκανε το έκανε «για λόγους σεξουαλικούς», επειδή είχε ερωτευτεί αυτή τη δουλειά, επειδή ήθελε να κάνει το κέφι του, επειδή ήθελε να βγάλει το άχτι του κι η ιστορία το 'φερε έτσι ώστε ο πρόωρος κι άδικος θάνατός του να καταστήσει αυτό το βιβλίο το κύκνειο άσμα του. Ας είναι αιωνία η μνήμη του.

001-patakis-eshop31 αξέχαστα χρόνια στο ξύλινο τιμόνι της «Ελευθεροτυπίας» και της «Κυριακάτικης Ε»
Σεραφείμ Φυντανίδης
Πατάκης
331 σελ.
Τιμή € 15,50


 

Τα σχόλια σας

Κάντε το σχόλιο σας, με σύνδεση από το facebook ή συμπληρώστε τα στοιχεία σας, στην παρακάτω φόρμα.

 


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
ΚΡΙΤΙΚΕΣ > ΔΙΑΦΟΡΑ
Κώστας Μπαλαχούτης: «Μιχάλης Μενιδιάτης»

Η μυθολογία και κάθε λαού είναι η ποιητική προσέγγιση και ερμηνεία του κόσμου και του φαινομένου της ζωής. Όταν αποκαλούμε κάποιον άνθρωπο «μύθο», σημαίνει ότι του αποδίδομε μυθικές διαστάσεις, ότι...

ΚΡΙΤΙΚΕΣ > ΔΙΑΦΟΡΑ
Παναγιώτης Σκορδάς: «Αδιάντροπα του Κλήδονα»

Η παράδοση ενός λαού, παρά τις όποιες τροποποιήσεις που υφίσταται στον χρόνο, αποδεικνύει μεγάλη αντοχή και προσαρμοστικότητα στα εκάστοτε κοινωνικά δρώμενα, κρύβοντας κάτω από την εορταστική...

ΚΡΙΤΙΚΕΣ > ΔΙΑΦΟΡΑ
Ιωάννης Σ. Τουλουμάκος: «Χιούμορ και σάτιρα των αρχαίων Ελλήνων»

Δεν υπάρχει ωραιότερο καλοκαιρινό ανάγνωσμα από ένα καλογραμμένο βιβλίο για το χιούμορ των αρχαίων Ελλήνων διανθισμένο με αμέτρητα αποσπάσματα που διατρέχουν όλο το απέραντο πέλαγος της διασωθείσας...

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΚΑΤΑΧΩΡΙΣΕΙΣ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Το μήνυμά σας

Διεύθυνση

Πτολεμαίων 4
(Πλατεία Προσκόπων)
11635 Αθήνα,
Τηλ.-fax: 210.7212307
info@diastixo.gr
ISSN: 2585-2485

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER