ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΙΚΑ
ΕΞΟΡΙΑ
της Ιωάννας Καρατζαφέρη
Μια λέξη με πολύ μεγάλη ιστορία, που δε χρειάζεται κάποιος να ξέρει καν τη λέξη ετυμολογία, αν η γλώσσα του είναι η ελληνική, όσο και αν απέχει από την ιστορία της χώρας μας, έστω και τα τελευταία πενήντα χρόνια.
Στην αρχαία Ελλάδα, την προχριστιανική, η εξορία υποθέτω ήταν η μέγιστη τιμωρία, και γι' αυτό επιβαλλόταν.
Αρκετοί από εκείνους που θεμελίωσαν τον πολιτισμό της, τον οποίο επικαλούμαστε μέχρι σήμερα, εξορίστηκαν.
Ένας εξ αυτών ήταν και ο Σόλων, ένας από τους επτά σοφούς, νομοθέτης, φιλόσοφος και ποιητής, που τον ενδιέφερε η ομαλή και δίκαιη διαβίωση των πολιτών.
Ο Σόλων γεννήθηκε στην...
Περισσότερα » |
ΑΠΟΨΕΙΣ
ΠΟΙΗΤΙΚΗ ΚΑΙ ΚΡΙΤΙΚΗ ΥΠΟΣΤΑΣΗ
της Σταυρούλας Γ. Τσούπρου
Δανείστηκα εδώ τον τίτλο μίας από τις ενότητες που συναποτελούν το δοκίμιο εκείνο το οποίο ο Βαγγέλης Αθανασόπουλος (πρόωρη απώλεια, πραγματικά, για τα γράμματα στη χώρα μας, και όχι μόνον του πανεπιστημιακού χώρου) επέγραφε με τη φράση του Κωστή Παλαμά: «Και η Κριτική, Μούσα είναι»[1] , δοκίμιο το οποίο, ακριβώς, αναφερόταν στον δισυπόστατο αυτόν μεγάλο ποιητή, προκειμένου, αφενός, να θυμίσω το συγκεκριμένο, εμπνευσμένο δοκίμιο στους ενδιαφερομένους (η αρχική ιδέα βάσει της οποίας ο Αθανασόπουλος μελετά τη διπλή υπόσταση,...
Περισσότερα » |
ΑΠ' ΤΟ ΙΑΤΡΕΙΟ
ΤΟ ΚΕΡΑΤΟ ΩΣ ΓΛΥΚΟ ΤΟΥ ΚΟΥΤΑΛΙΟΥ
του Dr. Πινόκιο
«Παντρευόμαστε τα τραύματά μας, Θύμιο», είπα βάζοντας όση περισσότερη πειθώ μπορούσα στο λόγο μου «και είναι φυσικό να χωρίζουμε, όταν ξεπεράσουμε τα τραύματά μας». Ο Θύμιος μου είχε απευθύνει το αγωνιώδες ερώτημα «γιατί παίρνουν διαζύγιο όσοι υποβάλλονται σε ψυχοθεραπεία», ενδεικτικό στοιχείο άμυνας κι ανασφάλειας, όταν οι συνεδρίες προχωράνε κι ο πελάτης βρίσκεται με την πλάτη στον τοίχο. Δεν ήταν έτοιμος να αποχωριστεί τα «τραύματά του», δεν μπορούσε να τα ξεπεράσει.
Ο πρώτος του εφηβικός έρωτας ήταν με μια συμμαθήτριά του στο φροντιστήριο ξένων γλωσσών...
Περισσότερα » |