Ενημέρωση από το diastixo.gr. Δεν μπορείτε να δείτε το ενημερωτικό e-mail? Δοκιμάστε εδώ.

diastixo.gr

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

Τάσος Ι. Κυριακίδης
στον Ελπιδοφόρο Ιντζέμπελη

 

Ο Τάσος Ι. Κυριακίδης γεννήθηκε στο Περίβλεπτο Δράμας από γονείς πρόσφυγες της Αργυρούπολης του Πόντου και από τα παιδικά του χρόνια εγκαταστάθηκε στη Θεσσαλονίκη. Αποφοίτησε από τη Νομική Σχολή του Α.Π.Θ. Είναι Εταίρος του Πατριαρχικού Ιδρύματος...

Περισσότερα »

KEIMENO

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

Ευσταθία
στη Ράνια Μπουμπουρή

 

Η Ευσταθία, γνωστή και αγαπημένη τραγουδοποιός, αποτελεί μια ιδιαίτερη παρουσία στο ελληνικό καλλιτεχνικό στερέωμα. Στην προσωπική της δισκογραφία έχει να επιδείξει, μέχρι στιγμής, τέσσερα άλμπουμ: Το φιλανθρωπικό γκαλά (2003), Χωρίς εσένα...

Περισσότερα »

KEIMENO

ΣΕ Α' ΠΡΟΣΩΠΟ

Χρήστος Σαμπανίδης

 

Η καθημερινότητα με τρέφει. Ζω μέσα στον κύκλο της· κάθε λεπτό, κάθε δευτερόλεπτο που έρχεται και φεύγει μου φαίνεται μοναδικό. Οι άνθρωποι που περνούν απαρατήρητοι ανάμεσά μας, αυτοί που δεν θέλουμε να τους ξέρουμε ή κάνουμε πως δεν τους βλέπουμε, με μαγεύουν. Το βιβλίο μου Ξεκαλοκαιριάζοντας στον...

Περισσότερα »

KEIMENO

ΑΡΘΡΟ

«Είκοσι χρόνια από την εκδημία του Οδυσσέα Ελύτη»
της Ανθούλας Δανιήλ

 

Σαν να μην πέρασε ούτε μια μέρα, ο ποιητής πάντα παρών και η μνήμη του καίει όχι μόνο στα βουνά, σαν άκαυτη βάτος, αλλά και στα βιβλία μας και στα χαρτιά μας και στην καρδιά μας. Έχει μιλήσει Ελληνικά, έχει δημιουργήσει...

Περισσότερα »

KEIMENO
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ .ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ
img2
ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ

Χλόη Κουτσουμπέλη:
«Το Ιερό Δοχείο»

της Ελένης Χωρεάνθη

Το πρόβλημα που απασχολεί τη συγγραφέα, Χλόη Κουτσουμπέλη, στο πρόσφατο αφήγημα με τίτλο, Το Ιερό Δοχείο, είναι η από καταβολής Κόσμου παντοδύναμη κυριαρχία του αρσενικού και η εκμετάλλευση του αδυνάτου, της γυναίκας, επί του προκειμένου, συζύγου, κόρης, αδελφής, ακόμα και μητέρας από τον δυνατό σύζυγο, πατέρα, αδερφό, καμιά φορά και γιο.
Όλο το ευφάνταστο σκηνικό που στήνει για να στοιχειοθετήσει τις απόψεις της είναι η Κιβωτός του Νώε και τα γνωστά από την Παλαιά Διαθήκη περιεχόμενά της, με...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΜΕΛΕΤΕΣ - ΔΟΚΙΜΙΑ

Santiago Ramón y Cajal:
«Δοκίμια Ψυχολογίας»
της Ανθούλας Δανιήλ

Ενδιαφέρουσα περίπτωση βιβλίου ψυχολογίας, γραμμένου με τρόπο που θα κέντριζε έναν λογοτέχνη ή θα τροφοδοτούσε τη σκέψη ενός κριτικού. Και τούτο γιατί, πέραν του τρόπου προσέγγισης του θέματός του, ο συγγραφέας του, Santiago Ramón y Cajal [Σαντιάγκο Ραμόν υ Καχάλ] πριν μπει στο θέμα του, μας αφήνει στο εξώφυλλο μια ιδιόχειρη υπογραφή, κάτι σαν «ματαιότης ματαιοτήτων». Συγκεκριμένα γράφει, «Gloria no es mas que un olvido ajilarado» (Η δόξα δεν είναι άλλο από μια πρόσκαιρη αναβολή της αφάνειας), σαν...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ

Σωτήρης Δημητρίου:
«Τα όνειρα μού δέλουν»

του Χρίστου Παπαγεωργίου

Συνεχίζοντας ο συγγραφέας Σωτήρης Δημητρίου να γράφει και εμείς ως αναγνώστες να τον παρακολουθούμε, για μια ακόμη φορά μένουμε στον προχωρημένο ερωτισμό που καταθέτει, όχι βέβαια ως βιωματική εμπειρία, αλλά ως λογοτεχνική παραμυθία, εξόχως υπερβολική. Πράγματι, ο Δημητρίου δεν φείδεται εικόνων και μεταγραφών –παρά το μινιμαλιστικό των αφηγήσεων– γύρω από ένα άρρωστο ερωτικό στοιχείο, το οποίο συμβάλλει, παράλληλα με όλα τα υπόλοιπα, σε μια δραματική, εντελώς προσωπική, εντελώς ιδιόμορφη, εντελώς ιδιάζουσα, εντελώς και πάντως ενδιαφέρουσα κατάσταση. Η συγκεκριμένη...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΠΟΙΗΣΗ

Θωμάς Γκόρπας:
«Τα ποιήματα [1957-1983]»
του Φίλιππου Φιλίππου

Ο Θωμάς Γκόρπας γεννήθηκε στο Μεσολόγγι το 1935 και πέθανε στην Αθήνα το 2003. Το 1954 άφησε τη γενέτειρά του και μετακόμισε στην Αθήνα, όπου έκανε μια ντουζίνα επαγγέλματα: εργάτης, λογιστής, παλαιοβιβλιοπώλης, βιβλιοπώλης, επιμελητής εκδόσεων, εκδότης (εκδόσεις Πανόραμα και Έξοδος), μεταφραστής, δημοσιογράφος. Έγραψε για τον κινηματογράφο και την τηλεόραση και δίδαξε σε θεατρική σχολή ιστορία της λογοτεχνίας και αγωγή του λόγου. Τον περασμένο χρόνο εκδόθηκε από τον Ποταμό σε επιμέλεια του Δημήτρη Παπακώστα ο τόμος Τα ποιήματα [1957-1983]...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΠΑΙΔΙΚΑ

Hubert Ben Kemoun:
«Το σκιάχτρο
που ήθελε να ταξιδέψει»
της Ελένης Σαραντίτη

«Ήταν αλήθεια κι ήταν θάμα!
Οι πάγοι ρόδα είχαν γεμίσει…
Δεν ήταν τ’ άστρα που μπροστά μου
σκορπίστηκαν διαμάντια χύμα
ήταν τα μάτια σου- χαρά μου…»
Σκέπτομαι πώς με στίχους από το θαυμάσιο ποίημα «Ήταν αλήθεια κι ήταν θάμα…» του Κωνσταντίνου Χατζόπουλου (1868- 1920) ή με άλλους, παρόμοιους, θα μπορούσε ίσως να απευθυνθεί το σκιάχτρο του Hubert Ben Kemoun στην εκλεκτή των λογισμών του προτού αγκαλιαστούν και, πριν ο χρόνος...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΞΕΝΗ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ

Wolfgang Herrndorf:
«Βερολίνο, γεια»

της Τούλας Ρεπαπή

Ο Μάικ, ένα αγόρι δεκατεσσάρων χρόνων, ανακρίνεται από Γερμανούς αστυνομικούς. Είναι ματωμένος και έχει βρέξει το παντελόνι του από φόβο. Ο Τσικ, αν ήταν τώρα στη θέση του, δεν θα τους μαρτυρούσε τίποτα, έλεγε o Μάικ στον εαυτό του και έπαιρνε δύναμη. Ο Τσικ ήταν για τον Μάικ το πρότυπο τόλμης, θάρρους και πείρας στη ζωή. Όμως, πού βρισκόταν άραγε ο Τσικ;
Σύμφωνα με την υπόθεση, δύο αγόρια, ο Μάικ και ο Τσικ, είναι συμμαθητές και παράλληλα αντιπροσωπεύουν...

Περισσότερα »

img2
ΕΠΙΚΑΙΡΑ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΑ
ΚΕΙΜΕΝΑ
ΠΡΟΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΑΠΟΨΕΙΣ

«Μυθιστόρημα Ενηλικίωσης:
από το Bildungsroman
στο Crossover Novel»
του Μάνου Κοντολέων

Μας αρέσει να μας αφηγούνται ιστορίες. Η λογοτεχνία μια αφήγηση είναι. Και με μια διαχρονικά κεντρική παρουσία, δύο είναι τα βασικά θέματα αφήγησης: ο έρωτας και η ταυτότητα. Και αν με το ερωτικό συναίσθημα, το Εγώ επικοινωνεί με το Εσύ, με την ανάγκη αναγνώρισης της ταυτότητας του, το Εγώ ανακαλύπτει τη σχέση του με τους άλλους. Ο έρωτας μάς έχει χαρίσει μεγάλες ερωτικές αφηγήσεις...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ

«Ένα κυριακάτικο τραπέζι...»
του Πέτρου Γκάτζια

«Πήρα ένα γράμμα από τη γιαγιά μου, αν και έχει πεθάνει εδώ και χρόνια. Δεν μου έγραφε πράγματα όπως “μου λείπεις” ή “σ’ αγαπώ”. Μόνο δύο-τρία σκληρά λόγια: “Θυμάσαι που σου είχα δανείσει κάτι χρήματα; Ε, τώρα τα θέλω πίσω!”» Ο Θωμάς ξύπνησε παράξενα ευδιάθετος. Το προηγούμενο βράδυ είχε δει πράγματι στον ύπνο του τη γιαγιά του να του ζητά πίσω το ποσό που του είχε δανείσει, όταν εκείνος ήταν είκοσι ετών και δεν είχε να πληρώσει το νοίκι του...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

 

«Η γενετική καταγωγή
των Ελλήνων»
του Κωνσταντίνου Τριανταφυλλίδη

Προδημοσίευση από το νέο βιβλίο του καθηγητή Κωνσταντίνου Τριανταφυλλίδη, «Η γενετική καταγωγή των Ελλήνων», που θα κυκλοφορήσει στις 26 Μαρτίου από τις Εκδόσεις Κυριακίδη.

Περισσότερα »

img2
ΑΛΛΕΣ ΤΕΧΝΕΣ

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΘΕΑΤΡΟ

Ο Δημήτρης Μητσοτάκης
παρουσιάζει τη θεατρική-μουσική παράσταση
«Καυτή σούπα σε υπόγειο»

Ο στιχουργός, συνθέτης, συγγραφέας και δημιουργός του συγκροτήματος «Ενδελέχεια», Δημήτρης Μητσοτάκης, παρουσιάζει την παράσταση «Καυτή σούπα σε υπόγειο», ένα έργο που βασίζεται στα βιβλία του Καυτή Σούπα και Υπόγειος (συνδημιουργία με τον Αλέξανδρο Σικιαρίδη). Πρόκειται για μια σύγχρονη, αντισυμβατική παράσταση, βασισμένη στην εκδοχή εκείνης που παρουσιάστηκε την περίοδο 2011-13 με νέα κείμενα και τραγούδια. Ένα μουσικό-θεατρικό δρώμενο με στοιχεία καμπαρέ, όπου τη σκηνή μοιράζονται ηθοποιοί και μουσικοί...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΘΕΑΤΡΟ

«“Η Στέλλα με τα κόκκινα γάντια”
του Ιάκωβου Καμπανέλλη
στο Θέατρο “Ακαδημία Πλάτωνος”»
του Κωνσταντίνου Μπούρα

Στη Στέλλα με τα κόκκινα γάντια ο Ιάκωβος Καμπανέλλης, εμποτισμένος με την κουλτούρα του Θεάτρου Τέχνης (που ανέδειξε το ποιητικό αμερικάνικο θέατρο με κορυφαίο εκπρόσωπό του τον Τένεσι Ουίλιαμς, καθώς και τον «μαγικό ρεαλισμό» ως κυρίαρχη μανιέρα του δεύτερου μισού του εικοστού αιώνα), επιχειρεί να γίνει ο επί σκηνής ποιητής της Μεσογείου, κάτι το οποίο επιτυγχάνει εν μέρει, αλλά σε πολύ χαμηλότερη βαθμίδα, χάρη στην κινηματογραφική διασκευή του έργου του από τον Μιχάλη Κακογιάννη...

Περισσότερα »

img2
ΝΕΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΕΣ

img2

img2

img2

img2

img2

img2

img2

img2

img2

img2

 

facebookgoogle+twittertwitterrssinstagramyoutubefacebook

Η αποστολή του παρόντος email από το diastixo.gr, πληροί την εφαρμογή της κείμενης  νομοθεσίας  Ν.3471/2006, το άρθρο 14 του Νόμου 2672/98 (ΦΕΚ 290 τεύχος Α),  τις προϋποθέσεις της Ευρωπαϊκής  νομοθεσίας περί διαφημιστικών μηνυμάτων (Directiva 2002/58/EC και Relative as A5-270/2001) του Ευρωπαϊκού  Κοινοβουλίου,  στα πλαίσια της ενημέρωσής σας.

Το παρόν, δεν μπορεί να θεωρηθεί spam εφόσον αναγράφονται τα στοιχεία  του αποστολέα και οι  διαδικασίες διαγραφής.

Αν για  οποιονδήποτε λόγο επιθυμείτε να εξαιρεθείτε από την παρούσα λίστα  ενημέρωσης, πατήστε για διαγραφή.

diastixo.gr

Πτολεμαίων 4,

11635 Αθήνα

τηλ.- φαξ: 210 7212307

info@diastixo.gr