Ενημέρωση από το diastixo.gr. Δεν μπορείτε να δείτε το ενημερωτικό e-mail? Δοκιμάστε εδώ.

diastixo.gr

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

Πίτερ Μπιν
στον Νίκο Μαθιουδάκη

 

Ο Πίτερ Μπιν, ομότιμος καθηγητής της Αγγλικής και της Συγκριτικής Φιλολογίας στο Πανεπιστήμιο Ντάρτμουθ των ΗΠΑ, είναι ένας από τους πιο καταξιωμένους φιλελληνιστές σε ολόκληρο τον κόσμο, αφού εδώ και περίπου 60 χρόνια ασχολείται με την Ελλάδα...

Περισσότερα »

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

ΣΕ Α' ΠΡΟΣΩΠΟ

Τζεμίλ Τουράν

 

Πάνε χρόνια που ήρθα στην Ελλάδα. Τώρα μπορώ να πω 31, σκέτο. Κάποτε ήξερα και πόσες ακριβώς μέρες· υπήρχαν δε και στιγμές, στην αρχή, που γνώριζα και τις ώρες που βρισκόμουν στο ελληνικό έδαφος. Μέσα σ’ αυτά τα χρόνια, ποτέ μα ποτέ δεν έφυγε ο νους μου από την πατρίδα μου, το Κουρδιστάν...

Περισσότερα »

ΣΕ Α ΠΡΟΣΩΠΟ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ .ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ
img2
ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ

Ευρυδίκη Τρισόν-Μιλσανή:
«Ο νόμος του Σολομώντα»
της Ανθούλας Δανιήλ

Η Τέχνη μπορεί να διδάξει, να ερμηνεύσει, να διαφωτίσει, να υποβάλει ποικίλες σκέψεις και ερμηνείες μιας κίνησης. Η Τέχνη είναι εκεί, φόντο που πάνω του παίζεται το δράμα της Ευρυδίκης Τρισόν-Μιλσανή, Ο νόμος του Σολομώντα, και πρωταγωνιστεί, αν και αφήνει τα καθημερινά πρόσωπα να φαίνονται πρωταγωνιστικά. Και όλοι θυμόμαστε τον περίφημο λατινικό νόμο, dura lex sed lex, πράγμα που σημαίνει πως διευθετεί τα δύσκολα με δύσκολο τρόπο. Αφορμή για τον τίτλο αποτελεί ο πίνακας του ζωγράφου Μιγκέλ Μπαρσελό, στο...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΞΕΝΗ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ

Γιαν Βόλκερς:
«Λουκούμια»
του Φίλιππου Φιλίππου

H Ινώ Βαν Ντάικ-Μπαλτά εδώ και χρόνια κάνει γνωστούς και αγαπητούς τους καλύτερους Ολλανδούς συγγραφείς (μεταξύ αυτών και τον πολυμεταφρασμένο Χάρι Μούλις) στους Έλληνες αναγνώστες με τις άρτιες μεταφράσεις της. Ο Γιαν Βόλκερς (1925-2007) συγκαταλέγεται ανάμεσά τους. Συγγραφέας, γλύπτης και ζωγράφος, θεωρείται ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους της μεταπολεμικής ολλανδικής λογοτεχνίας. Το μυθιστόρημα που παρουσιάζουμε εδώ, Λουκούμια, εκδόθηκε το 1969 και γνώρισε μεγάλη επιτυχία (έγινε ταινία από τον Πολ Βερχόφεν), μολονότι χαρακτηρίστηκε πολύ τολμηρό λόγω της ωμής γλώσσας του...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΜΕΛΕΤΕΣ - ΔΟΚΙΜΙΑ

Νόρμπερτ Ελίας:
«Ναζισμός
και γερμανικός χαρακτήρας»

του Θανάση Αντωνίου

Ακόμα και σήμερα, 80 και πλέον χρόνια μετά την άνοδο των Ναζί στην εξουσία και την εκκίνηση της καταστροφικής πορείας τους προς τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, τα στρατόπεδα συγκέντρωσης και το Ολοκαύτωμα των Εβραίων, ο ανθρώπινος νους δυσκολεύεται να εξηγήσει το τι προκάλεσε αυτή τη θηριωδία.
Η Ευρώπη αδυνατεί ακόμα και στις ημέρες μας να ερμηνεύσει το απόθεμα βίας σε βάρος των εχθρών, το τυφλό πάθος για νίκη και το μίσος για τον (τότε) πολιτισμό που εκδήλωσε το Εθνικοσοσιαλιστικό...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΠΟΙΗΣΗ

Οκτάβιο Πας:
«Ηλιόπετρα»
της Ανθούλας Δανιήλ

Todos los siglos son un solo instante [Μονάχα μια στιγμή όλοι οι αιώνες]
Το σημαντικό βιβλίο για τον Οκτάβιο Πας, ποιητή και δοκιμιογράφο, με τον τίτλο Ηλιόπετρα είναι σύνθετο. Αποτελείται από το ποίημα «Ηλιόπετρα», καθώς και από το ποίημα με τον τίτλο «Κώστας», γραμμένο για τον φιλόσοφο και φίλο, «στοχαστή της κ α τ α λ λ α γ ή ς», Κώστα Παπαϊωάννου, με τον οποίον ο Οκτάβιο Πας γνωρίστηκε στο Παρίσι του Μεταπολέμου. Το βιβλίο περιλαμβάνει επίσης εκτεταμένη...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΝΕΑΝΙΚΑ - ΕΦΗΒΙΚΑ

Πάτρικ Νες:
«Το τέρας έρχεται»
της Σταυρούλας Γ. Τσούπρου

Το όνομα του Πάτρικ Νες ήρθε στη δημοσιότητα στις αρχές του περασμένου Σεπτεμβρίου, επ’ ευκαιρία της πρωτοβουλίας του να συγκεντρώσει, με έναν ιδιαίτερο, «συγγραφικό» τρόπο, χρήματα για τους Σύριους πρόσφυγες. Ο δικαίως πολυβραβευμένος και διάσημος συγγραφέας, πάντως, ήταν ήδη γνωστός στη χώρα μας χάρη στην κυκλοφορία του εξαιρετικού –εφηβικού, όπως προσδιορίζεται ειδολογικά– μυθιστορήματός του, με τον τίτλο Το τέρας έρχεται, βιβλίο το οποίο συγκέντρωσε και χάρισε στον δημιουργό του (όπως και στον εικονογράφο του) σημαντικότατες περγαμηνές, αλλά το οποίο...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ

Τατιάνα Αβέρωφ:
«Δέκα ζωές σε μία»

της Ελένης Χωρεάνθη

«Ξεκίνησα τούτο το ταξίδι με την εγωκεντρική ματιά του παιδιού και την αλαζονεία του ψυχολόγου που όλα τα ερμηνεύει. Ανακάλυψα στην πορεία πως η αλήθεια είναι πολύ πιο πολύπλοκη, πολύ πιο ρευστή από τις όποιες βεβαιότητες…» γράφει η Τατιάνα Αβέρωφ κλείνοντας με έναν λυτρωτικό «Ασπασμό» αγάπης τις: Δέκα ζωές σε μία του πατέρα της (σελ.496).
Ακόμα κι αν είσαι χαρισματική συγγραφέας και ψυχολόγος, δεν είναι καθόλου εύκολο να διαχειριστείς αντικειμενικά μια οικογενειακή ιστορία άρρηκτα δεμένη, σχεδόν ταυτισμένη, με την...

Περισσότερα »

img2
ΠΡΟΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

 

ΟΙ ΨΑΡΑΔΕΣ
του Chigozie Obioma

Προδημοσίευση από το μυθιστόρημα του Chigozie Obioma ΟΙ ΨΑΡΑΔΕΣ (μετάφραση: Ιωάννα Ηλιάδη), που θα κυκλοφορήσει στις 23 Οκτωβρίου από τις Εκδόσεις Μεταίχμιο.

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

 

ΕΡΩΣ ΑΝΙΑΤΟΣ
του Δημήτρη Μίγγα

Προδημοσίευση από το μυθιστόρημα του Δημήτρη Μίγγα ΕΡΩΣ ΑΝΙΑΤΟΣ, που θα κυκλοφορήσει στις 23 Οκτωβρίου από τις Εκδόσεις Μεταίχμιο.

Περισσότερα »

 

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

 

ΕΝΑ ΕΛΑΦΙ ΔΑΚΡΥΖΕΙ
ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΚΡΕΒΑΤΙ ΜΟΥ
του Δημήτρη Αγγελή

Προδημοσίευση από την ποιητική συλλογή του Δημήτρη Αγγελή ΕΝΑ ΕΛΑΦΙ ΔΑΚΡΥΖΕΙ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΚΡΕΒΑΤΙ ΜΟΥ, που θα κυκλοφορήσει στα τέλη Οκτωβρίου από τις Εκδόσεις Πόλις.

Περισσότερα »

 

img2
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΕΠΙΚΑΙΡΑ

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΠΟΙΗΣΗ

Δύο ποιήματα
της Αρίστης Ζαΐμη

Θέση θέα
Στο ξενοδοχείο Bella Vista 
που κρέμεται με χρυσή κλωστή
απ’ τον ουρανό
μπορείς να βρεις λίγο 
απ’ όλα.
Γυάλινο υπερίπταται πάνω 
από την ισχνή πολίχνη
που σπρώχνεται κι αιμορραγεί.
(Επεξηγήσεις περιττές –
ξέρουμε από αίμα.)
Το ξενοδοχείο Bella Vista 
έχει όμως κρουασάν και
μαρμελάδες, τα μικρά
εντοιχισμένα δράματά του, 
απώλειες μια στο τόσο και...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ

«Στην άκρη του παντελονιού»
της Ελένης Λιντζαροπούλου

Από τη μέση της θαλάσσιας διαδρομής, με ξεφτισμένες λέξεις σού γράφω.
Είδα ένα γλάρο και...
Σου εκβίαζα κάποτε τις λέξεις, θυμάσαι; Κι εσύ μ’ εκλιπαρούσες να σιωπήσω, θυμάσαι; Ή μήπως δεν ήσουν εσύ; Μήπως ήταν ο ίδιος ο Θάνατος που ερχόταν να θερίσει το παρόν; Τιμωρία, είχες πει, είναι η φυγή μας, η αναγκαστική φυγή μας. Μ’ ακόμη δεν ξέραμε τι ήταν η τιμωρία. Τιμωρία θα λέγαμε άραγε ότι είναι ο Θάνατος; Όχι!
Να μη βλέπεις, να μην ακούς, να μη μιλάς, να μην γεύεσαι, να μην αγγίζεις... Να δηλητηριάζεσαι σιγά σιγά από τη ζωή, αυτό θα λέγαμε τιμωρία...

Περισσότερα »

 

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΑΠΟΨΕΙΣ

«Για τον Ιταλό συγγραφέα
και ακτιβιστή Έρι ντε Λούκα»
της Άννας Παπασταύρου

«Στις 21 του Σεπτέμβρη, μπαίνει το φθινόπωρο κι εγώ μπαίνω γι’ άλλη μια φορά στην αίθουσα του δικαστηρίου. Θ’ ακούσω τις κατηγορίες των δημοσίων κατηγόρων μου, αλλά και της Εταιρείας. Και θα μάθω ποια ποινή μού επιφυλάσσει η ετυμηγορία τους».
Μ’ αυτά τα λόγια, ο Έρι ντε Λούκα μιλάει για την πολύμηνη δίωξή του, που τον οδήγησε επανειλημμένα στο εδώλιο του κατηγορουμένου, όπου τον περιμένει μια (καταδικαστική;) απόφαση για τις ιδέες του και τις δηλώσεις του. Ο λόγος; Τόλμησε να εναντιωθεί στην κατασκευή της σήραγγας...

Περισσότερα »

 

img2
ΑΛΛΕΣ ΤΕΧΝΕΣ

ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ

«O Αστακός» της Τούλας Ρεπαπή

 

Σύμφωνα με τους νόμους εκείνης της Πόλης, όποιος απομένει μόνος στη ζωή υποχρεούται να πάει σε ένα Ξενοδοχείο του δάσους, όπου κάτω από ορισμένους αυστηρούς κανόνες πρέπει μέσα σε σαράντα πέντε ημέρες να βρει...

Περισσότερα »

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

ΜΟΥΣΙΚΗ

«Φτου ξελευθερία!» στον Σταυρό του Νότου

 

Δύο καλλιτέχνες της νέας ελληνικής μουσικής σκηνής με διαφορετικό ύφος, η Βασιλική Καρακώστα και ο Αλκιβιάδης Κωνσταντόπουλος, ενώνουν φέτος τις δυνάμεις τους με σκοπό να ταξιδέψουν το κοινό σε μία παράσταση...

Περισσότερα »

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

ΜΟΥΣΙΚΗ

«Ο Zubin Mehta και ο Λεωνίδας Καβάκος συναντούν τον Μπετόβεν» της Μαρίας Κοτοπούλη

 

Η Israel Philharmonic Orchestra (IPO) ιδρύθηκε το 1936 με το όνομα Παλαιστινιακή Ορχήστρα από τον περίφημο βιολονίστα Bronislaw Huberman και σε αυτή βρήκαν στέγη πάνω από χίλιοι Ευρωπαίοι Εβραίοι. Το εναρκτήριο κοντσέρτο...

Περισσότερα »

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ

Ιωάννα Ασσάνη: «Επεξηγηματικές Εικόνες.
Ακολουθίες και Παραπομπές» στο Κέντρο Τεχνών
του Δήμου Αθηναίων

 

Την Παρασκευή 23 Οκτωβρίου 2015, στις 8 το βράδυ, εγκαινιάζεται στο Κέντρο Τεχνών του Δήμου Αθηναίων (Πάρκο Ελευθερίας) η πρώτη ατομική έκθεση στην Αθήνα της Ιωάννας Ασσάνη, οργανωμένη από τον Οργανισμό...

Περισσότερα »

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ
img2
ΝΕΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΕΣ

img2

img2

img2

img2

img2

img2

img2

img2

img2

 

img2

facebookgoogle+twittertwitterrss

Η αποστολή του παρόντος email από το diastixo.gr, πληροί την εφαρμογή της κείμενης  νομοθεσίας  Ν.3471/2006, το άρθρο 14 του Νόμου 2672/98 (ΦΕΚ 290 τεύχος Α),  τις προϋποθέσεις της Ευρωπαϊκής  νομοθεσίας περί διαφημιστικών μηνυμάτων (Directiva 2002/58/EC και Relative as A5-270/2001) του Ευρωπαϊκού  Κοινοβουλίου,  στα πλαίσια της ενημέρωσής σας.

Το παρόν, δεν μπορεί να θεωρηθεί spam εφόσον αναγράφονται τα στοιχεία  του αποστολέα και οι  διαδικασίες διαγραφής.

Αν για  οποιονδήποτε λόγο επιθυμείτε να εξαιρεθείτε από την παρούσα λίστα  ενημέρωσης, πατήστε για διαγραφή και δηλώστε το mail στο οποίο λάβατε το newsletter (και όχι από διαφορετικό).

diastixo.gr

Πτολεμαίων 4,

11635 Αθήνα

τηλ.- φαξ: 210 7212307

info@diastixo.gr