Ενημέρωση από το diastixo.gr. Δεν μπορείτε να δείτε το ενημερωτικό e-mail? Δοκιμάστε εδώ.

diastixo.gr

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

Ρέα Γαλανάκη
στον Ελπιδοφόρο Ιντζέμπελη

 

Η Ρέα Γαλανάκη γεννήθηκε στο Ηράκλειο Κρήτης το 1947. Σπούδασε Ιστορία και Αρχαιολογία στην Αθήνα. Έχει εκδώσει μυθιστορήματα, διηγήματα, ποιήματα και δοκίμια. Ανήκει στα ιδρυτικά μέλη της Εταιρείας Συγγραφέων. Έχει τιμηθεί δύο φορές με το Κρατικό Βραβείο...

Περισσότερα »

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

ΣΕ Α' ΠΡΟΣΩΠΟ

Εύα Μ. Μαθιουδάκη

 

Αυτός ο ένας, ο Αρίστος είναι η πρώτη μου νουβέλα και γράφτηκε στο περιθώριο μιας ιδιαίτερα κοπιαστικής επαγγελματικής και προσωπικής περιόδου. Γράφτηκε εξ ανάγκης στο γύρισμα της ηλικίας και της ζωής μου. Έπρεπε να βγει στο φως, πριν γίνουν κουβάρι τα νοήματα και οι αξίες σ’ έναν κόσμο που αλλάζει με...

Περισσότερα »

ΣΕ Α ΠΡΟΣΩΠΟ

ΑΡΘΡΟ

«Η γενεαλογία των μάντεων στον αρχαιοελληνικό κόσμο»
(Μέρος Γ’)

της Ελένης Λαδιά

 

Στην μνήμη της μητέρας μου, Ευδοξίας Λαδιά
Τροφώνιος
«Βούιξε στο άντρο: γέλια οράσεις ψέμματα
χρησμοί μαντείες.»[1] Δ.Π. Παπαδίτσας
Για τον Τροφώνιο θρυλούνται τα εξής...

Περισσότερα »

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ .ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ
img2
ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ

Δημήτρης Φύσσας:
«Η Νιλουφέρ
στα χρόνια της κρίσης»
της Ανθούλας Δανιήλ

Το βιβλίο του Δημήτρη Φύσσα, με τον τίτλο Η Νιλουφέρ στα χρόνια της Κρίσης και με τον χαρακτηρισμό «μυθιστόρημα», έχει ιδιάζουσα δομή, εφόσον, όπως λέει και ο ίδιος ο δημιουργός του, είναι υλικό που συγκέντρωσε, έπειτα από πολύχρονες έρευνες, για τη Μακρόνησο. Και, όπως πολλοί δεν ξέρουν, η Μακρόνησος χρησιμοποιήθηκε πρώτα σαν τόπος εξορίας Τούρκων αιχμαλώτων του ’12-’13, καθώς και προσφύγων της Μικράς Ασίας του ’23. Οι ταφόπλακές τους χρησιμοποιήθηκαν για να χτιστούν πρώτα οι ξερολιθιές κι έπειτα το...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΠΑΙΔΙΚΑ

Ελένη Σβορώνου:
«Σκληρό καρύδι»
της Ελένης Χωρεάνθη

Κάπως σαν «σκληρό καρύδι», όπως και η ηρωίδα της, είναι και το βιβλίο που έγραψε η Ελένη Σβορώνου, απόφοιτη της Φιλοσοφικής Σχολής του ΑΠΘ, με μεταπτυχιακή ειδίκευση στη Διαχείριση Πολιτιστικής Κληρονομιάς στο Πανεπιστήμιο Birmingham, συγγραφέας βιβλίων για παιδιά και νέους, και κριτικός παιδικής λογοτεχνίας, Ελένη Σβορώνου.
Με πρόσχημα το «παιδικό» ποδόσφαιρο, την μπάλα και τα ακατάλληλα για ένα τέτοιο παιγνίδι, πέδιλα της μικρής Αϊσέ, η συγγραφέας επιχειρεί να παρουσιάσει στις πραγματικές τους διαστάσεις τα καθημερινά προβλήματα που δημιουργεί η...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ

Μαρία Λιάκου:
«Οι αφετηρίες»

του Χρίστου Παπαγεωργίου

Υπάρχουν συγγραφείς οι οποίοι αρχίζουν τη συγγραφική τους καριέρα πολύ νωρίς, λίγο πάνω λίγο κάτω απ’ τα είκοσι πέντε τους χρόνια, και άλλοι, οι οποίοι ξεκινούν αργά, ευρισκόμενοι στη μέση ηλικία, μέσα δηλαδή στην ωριμότητά τους. Οι πρώτοι, με την πάροδο κάποιων δεκαετιών, απορρίπτουν ως νεανικά αμαρτήματα τα πρώτα τους έργα –περισσότερο οι ποιητές και λιγότερο οι πεζογράφοι– ενώ οι δεύτεροι γράφουν μεν καλύτερα στη συνέχεια, ακουμπούν όμως με σεβασμό στην αρχή της πεζογραφικής τους προσπάθειας, συμπληρώνοντας παρά αποκτώντας μιαν...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΔΙΑΦΟΡΑ

Αλμπέρ Καμύ:
«Το μέλλον
του ευρωπαϊκού πολιτισμού»
της Ανθούλας Δανιήλ

Το θέμα του παρόντος βιβλίου, Το μέλλον του ευρωπαϊκού πολιτισμού, προέκυψε από μια συζήτηση στρογγυλής τραπέζης υπό την προεδρία του Άγγελου Κατακουζηνού, την Πέμπτη 28 Απριλίου 1955, στο Γαλλικό Ινστιτούτο, όπως την κατέγραψε ο Ανδρέας Εμπειρίκος, έπειτα από μεσολάβηση του Γιώργου Μαυροειδή και του Άγ. Κατακουζηνού. Το ηχητικό ντοκουμέντο χαρίστηκε στο Γαλλικό Ινστιτούτο. Η συζήτηση πραγματοποιήθηκε «μετά το τέλος του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου, με ανοιχτές τις πληγές του Εμφυλίου και στο αποκορύφωμα του Ψυχρού Πολέμου». Σήμερα, εξήντα χρόνια μετά...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΞΕΝΗ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ

Paul Auster:
«Σάνσετ Παρκ»
της Βιβής Διακογιάννη

Έπος μιας χαμένης γενιάς, «εγχειρίδιο» στα χρόνια της οικονομικής κρίσης, δοκιμή στο «ζην ολιγαρκώς και επικινδύνως», αλλά και μια «καταλογογράφηση της εγκατάλειψης», κυρίως μέσα από φθαρμένα αντικείμενα και κτίρια, αποτελούν ορισμένους από τους χαρακτηρισμούς που θα μπορούσαν να αποδοθούν στο μυθιστόρημα Σάνσετ Παρκ του Πολ Όστερ. Και όλα αυτά, εν μέσω διακειμενικών αναφορών σε ταινίες, λογοτεχνία, μπέιζμπολ, εν μέσω θραυσμάτων από την αμερικάνικη Ιστορία, που αποτελούν διάσπαρτα στοιχεία μιας υπόθεσης, η οποία κυρίως επικεντρώνεται στην έννοια μιας πολυδιάστατης φθοράς...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΜΕΛΕΤΕΣ - ΔΟΚΙΜΙΑ

Mariana Mazzucato:
«Το επιχειρηματικό κράτος»

του Θανάση Αντωνίου

O Στιβ Τζομπς μνημονεύεται ως ο γκουρού των απανταχού υπέρμαχων της ιδιωτικής πρωτοβουλίας και του φιλελεύθερου καπιταλισμού. Τα δημιουργήματά του, η Apple, οι υπολογιστές, τα ποντίκια, οι κινητές συσκευές πληροφορικής και επικοινωνίας κ.ά. θεωρούνται τα «στολίδια» ενός πολιτισμού που άνθισε, λένε οι οπαδοί του, εκεί όπου το κράτος παίζει περιορισμένο ή ασήμαντο ρόλο στο επιχειρηματικό γίγνεσθαι. Αυτό όμως δεν είναι αλήθεια.
«Η επανάσταση της τεχνολογίας πληροφορικής και επικοινωνιών είναι αποτέλεσμα των επενδύσεων του Κράτους, το οποίο στη συνέχεια δημιούργησε...

Περισσότερα »

img2
ΕΠΙΚΑΙΡΑ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΑΠΟΨΕΙΣ

«Από την Πέτρα
στην Μπόσρα»
της Γεωργίας Κακούρου-Χρόνη

Κι αυτή η εποχή μοιάζει να μην είναι σε θέση να ξεπεράσει την αποθέωση του μη λογικού, του αντι-λογικού: είναι σαν η τερατώδης πραγματικότητα του πολέμου να έχει αναιρέσει την πραγματικότητα του κόσμου. (Χέρμαν Μπροχ, Οι Υπνοβάτες, ΙΙΙ, σελ.53)
Ήμουν στην Ιορδανία και για λίγο στη Συρία, με τη Βασιλική και την Έλενα, το Πάσχα του 2010. Στις τοτινές ημερολογιακές μου σημειώσεις, που μεταφέρω εδώ, κατέληγα:
«Σημείωνα πληροφορίες και δεν ήξερα αν και πότε θα επιστρέψω σε αυτές για...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΑΠΟΨΕΙΣ

«“Όσοι πιστοί, όσοι ζεστοί…”»
του Παύλου Μεθενίτη

Μερικές σκέψεις για το 38ο Φεστιβάλ Ελληνικών Ταινιών Μικρού Μήκους και το 21ο Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας
Γιατί να πάει κανείς στη Δράμα και να μπει στον κόπο να παρακολουθήσει το εκεί Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους;
Πράγματι, δεν έχει κανένα λόγο, εάν ξημεροβραδιάζεται μπροστά στην τηλεόραση, εάν δεν του αρέσει το σινεμά, εάν δεν έχει ανοίξει ούτε ένα βιβλίο στη ζωή του, εάν η μεγαλύτερη φιλοδοξία του είναι να αποκλειστεί σε ένα ασανσέρ με την αγαπημένη του...

Περισσότερα »

 

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΠΟΙΗΣΗ

Άτιτλο ποίημα
του Αλέξανδρου Σεργκέγιεβιτς Πούσκιν
απόδοση: Βασίλης Κ. Μηλίτσης

Exegi monumentum.*
Για μένα μνημείο ανήγειρα αχειροποίητο
που ο περπατημένος δρόμος του χορτάρι δε θα βγάλει
κι από του Αλέξανδρου τον οβελίσκο ανυπότακτο**
ψηλότερα σήκωσε κεφάλι.
Όχι, ολότελα δε θα χαθώ, χάρη στη λύρα μου την ξακουσμένη
η ψυχή μου τη σποδό θα προσπεράσει και τη σήψη μου θα σβήσει,
κι ονομαστός θα γίνω εγώ μέσα στην οικουμένη...

Περισσότερα »

 

img2
ΑΛΛΕΣ ΤΕΧΝΕΣ

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ

«Η διάσωση»
της Τούλας Ρεπαπή

O Άντι Γουίαρ είναι προγραμματιστής ηλεκτρονικών υπολογιστών και, παράλληλα, λάτρης των ιστοριών που αφορούν διαστημικές αποστολές. Με αυτά τα δεδομένα, αποφασίζει να γράψει ένα βιβλίο για μια φανταστική αποστολή στον πλανήτη Άρη χρησιμοποιώντας τις εκπληκτικές γνώσεις του και, για να την ντύσει με αληθοφάνεια, χρησιμοποιεί και όλα τα στοιχεία που έχει αποκομίσει από τις έρευνές του. Όταν τελειώνει το βιβλίο του, The Martian (Άνθρωπος στον Άρη, Εκδόσεις Παπαδόπουλος 2014), το οποίο πίστευε πως ήταν μόνο για λίγους –τους λάτρεις της τεχνολογίας–, διαπιστώνει έκπληκτος πως η οδύσσεια διάσωσης του ήρωά του, του αστροναύτη Μαρκ Γουάτνι, αφορά το ευρύ κοινό. Η ιστορία...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΘΕΑΤΡΟ

«Λιλή Ζωγράφου:
Επάγγελμα Πόρνη» στο Vault

Μετά τις sold out παραστάσεις στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης και την πετυχημένη περιοδεία ανά την Ελλάδα, η παράσταση «Επάγγελμα Πόρνη», σε κείμενο Λιλής Ζωγράφου και σκηνοθεσία Ένκε Φεζολλάρι, συνεχίζει την πετυχημένη πορεία της στον Πολυχώρο Vault.
Η Ελλάδα εκδίδεται, συνειδητά και ασύνειδα. Ούτε ένας αθώος. Ανεύθυνος κανένας. (Λιλή Ζωγράφου, 1978)
Κομψή, φιλοσοφημένη, εκκεντρική, εστέτ, μαγκιόρα, σκληρή, τρυφερή, η Λιλή Ζωγράφου περνάει διά πυρός και σιδήρου και βγαίνει νικήτρια, μιας και η ουσία της δεν αλλοιώνεται, καταμαρτυρώντας πως: Η ζωή νικά! Έχοντας το μότο αυτό ως πηγή έμπνευσης, ο Ένκε Φεζολλάρι σκηνοθετεί την Αλεξάνδρα Παλαιολόγου στις ιστορίες «Της Χούντας» από...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΘΕΑΤΡΟ

«Ανδρέας Φλουράκης:
Θέλω μια χώρα»
της Μαρίας Μάζη

«Χώρα είναι ο χώρος που πατάμε, το λέει και η λέξη».
«Ένα περιφραγμένο οικόπεδο, σαν να λέμε».
«Ένα καταφύγιο».
«Άντε πάλι, με το καταφύγιο».
«Σε τίποτα δεν μπορούμε να συμφωνήσουμε;»
«Είμαστε μεσογειακοί τύποι».
Σ’ ένα σχεδόν ποιητικό κείμενο-κριτική, κοσμοπολίτικο αλλά και νεοελληνικό, με τους προβολείς να πέφτουν πάνω σε μας όλους... πρόσφυγες, ιθαγενείς και μετανάστες, σε μια Μεσόγειο Θάλασσα τάφο, με κλειστά ή ανοιχτά σύνορα, χωρίς ασφάλειες πια και προγραμματισμούς... στους δρόμους... για αλλού... με ειδήσεις κι αριθμούς και πανικούς, ξεριζωμούς δίπλα μας πια, τόσο δίπλα όσο ποτέ, το Θέλω μια χώρα του Ανδρέα...

Περισσότερα »

img2
ΝΕΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΕΣ

img2

img2

img2

img2

img2

img2

img2

img2

img2

 

img2

facebookgoogle+twittertwitterrss

Η αποστολή του παρόντος email από το diastixo.gr, πληροί την εφαρμογή της κείμενης  νομοθεσίας  Ν.3471/2006, το άρθρο 14 του Νόμου 2672/98 (ΦΕΚ 290 τεύχος Α),  τις προϋποθέσεις της Ευρωπαϊκής  νομοθεσίας περί διαφημιστικών μηνυμάτων (Directiva 2002/58/EC και Relative as A5-270/2001) του Ευρωπαϊκού  Κοινοβουλίου,  στα πλαίσια της ενημέρωσής σας.

Το παρόν, δεν μπορεί να θεωρηθεί spam εφόσον αναγράφονται τα στοιχεία  του αποστολέα και οι  διαδικασίες διαγραφής.

Αν για  οποιονδήποτε λόγο επιθυμείτε να εξαιρεθείτε από την παρούσα λίστα  ενημέρωσης, πατήστε εδώ για διαγραφή και δηλώστε το mail στο οποίο λάβατε το newsletter (και όχι από διαφορετικό).

diastixo.gr

Πτολεμαίων 4,

11635 Αθήνα

τηλ.- φαξ: 210 7212307

info@diastixo.gr

[[tracking_beacon]]