Ενημέρωση από το diastixo.gr. Δεν μπορείτε να δείτε το ενημερωτικό e-mail? Δοκιμάστε εδώ.

diastixo.gr

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

Λίζα Σιόλα
στη Ράνια Μπουμπουρή

 

Η Λίζα Σιόλα, υπεύθυνη των Εκδόσεων Στερέωμα, συνεχίζει τη σειρά συνεντεύξεων του diastixo.gr με μερικούς από τους πιο αξιόλογους Έλληνες εκδότες: Πώς αντιμετωπίζουν την κρίση; Ποια είναι η σχέση τους με το e-book; Αλλά και: Τι διάβαζαν όταν ήταν παιδιά;...

Περισσότερα »

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

ΣΕ Α' ΠΡΟΣΩΠΟ

Όλγα Προφίλη

 

Το Αγαπημένο μου Μπουένος Άιρες είναι ένα βιβλίο που ταξίδευε μέσα μου χρόνια. Σίγουρα, όχι συνειδητά. Στις αρχές της δεκαετίας του ’90 είχα φτιάξει και ένα μικρό χειρόγραφο που μετά καταχώνιασα στο υπόγειο του σπιτιού μου στις Βρυξέλλες. Μετά το ξέχασα. Πριν από πέντε περίπου χρόνια, άρχισα να το...

Περισσότερα »

ΣΕ Α ΠΡΟΣΩΠΟ

ΑΡΘΡΟ

«Οι ασπίδες των ηρώων»
της Ελένης Λαδιά

 

Στην μνήμη της μητέρας μου, Ευδοξίας Λαδιά
Προτού περιγράψω τις ασπίδες των δύο μεγάλων ηρώων, του Αχιλλέως και του Ηρακλέους, θα αναφερθώ στην μελαγχολική ιστορία του Ευφόρβου, τρωικού ήρωα, ο οποίος σκοτώθηκε στην μάχη από τον Μενέλαο...

Περισσότερα »

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ .ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ .ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ
img2
ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΠΟΙΗΣΗ

«Δέκα Ελληνίδες ποιήτριες»
της Ελένης Χωρεάνθη

Σκοπός του σημερινού άρθρου είναι η ταυτόχρονη και αδρομερής παρουσίαση σύγχρονων Ελληνίδων ποιητριών, νέων κυρίως, που το έργο τους παρουσιάζει ενδιαφέρον. Έτσι, μπορεί να διακρίνει ο αναγνώστης ομοιότητες και ποιοτικές διαφορές, τις συνιστώσες όσον αφορά τα θέματα επιλογής, τον τρόπο αντιμετώπισης και διαχείρισης των δεδομένων σε ποιητική μετάπλαση, ώστε να προκύπτει ποιητικό γεγονός, δηλαδή ποίημα. Η σειρά δεν είναι αξιολογική, είναι αυστηρά αλφαβητική: Μαρία Κούλη, Μαρία Κουλούρη, Μαρία Κούρση, Ελευθερία Κυρίτση, Μαρία Λαγγουρέλη, Τζίνα Ξυνογιαννακοπούλου, Έλενα Πολυγένη, Κατερίνα Σημηντήρα...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΜΕΛΕΤΕΣ - ΔΟΚΙΜΙΑ

Ιωάννης Φύκαρης:
«Όρια και δυνατότητες της σύγχρονης διδασκαλίας»
του Ελπιδοφόρου Ιντζέμπελη

Κεντρικό ερώτημα της συγγραφής της μελέτης αποτέλεσε το ερώτημα σχετικά με το πώς διαμορφώνεται ο σύγχρονος ρόλος του εκπαιδευτικού με έμφαση στη διδακτική του λειτουργικότητα, όπως εκφράζεται στο πλαίσιο του σχεδιασμού, της οργάνωσης και της υλοποίησης της διδακτικής διαδικασίας.
Στη σύγχρονη εποχή καλείται να δραστηριοποιηθεί ο σύγχρονος εκπαιδευτικός, μέσω του ρόλου που επιτελεί τόσο στον χώρο του σχολείου όσο και στη γενικότερη πλαισίωση της διδακτικής διαδικασίας. Πρέπει ο εκπαιδευτικός να αναλάβει τον ρόλο του συμμέτοχου, του βοηθού, ώστε να...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΠΑΙΔΙΚΑ

Γεωργία Γαλανοπούλου:
«Ο Βόρακας, ο Κόρακας
και η Σονάτα της Φανής»

της Νένας Κοκκινάκη

Η έμμετρη ιστορία της Γεωργίας Γαλανοπούλου στην εξαιρετική αυτή έκδοση αποτελεί ένα ιδιαίτερο δείγμα αλληγορίας για το μάταιο της απληστίας και της ανθρώπινης πλεονεξίας που δεν επιτρέπει το μοίρασμα, αντίθετα ενισχύει τον εγωκεντρισμό και που τα αποτελέσματά του έχουν σημαδέψει ανεξίτηλα τον σύγχρονο άνθρωπο. Κάτω από τον τίτλο Ο Βόρακας, ο Κόρακας και η Σονάτα της Φανής ξεδιπλώνεται ανιχνευτικά ο χαρακτήρας του πλεονέκτη, καθώς η δημιουργός χτίζει σελίδα τη σελίδα, στίχο τον στίχο τούς μαιάνδρους της διαστροφικής του λογικής...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ

Παναγιώτης Γούτας:
«Τζαζ, παθήσεις και άλλα τινά»
του Τάσου Καλούτσα

Με το τελευταίο του βιβλίο, ο Παναγιώτης Γούτας επανέρχεται στον τύπο της μικρής αφηγηματικής φόρμας, με την οποία είχε ξεκινήσει το 2001. Έχοντας στο μεταξύ δημιουργήσει «δεσμούς αίματος» με τον λεγόμενο κύκλο της Διαγωνίου –χαρακτηριστικά γνωρίσματα του οποίου εντοπίζονται στη δουλειά του– φαίνεται να τον ανανεώνει, αφού έχει ενστερνιστεί μάλλον τα θετικά και ζωογόνα στοιχεία και λιγότερο τ’ αρνητικά αυτής της τάσης που εγκαινιάστηκε από τον Ντ. Χριστιανόπουλο (με βάση την προσωπική φιλοσοφία και καλλιτεχνική ιδιοσυγκρασία του) και καλλιεργήθηκε...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΜΕΛΕΤΕΣ - ΔΟΚΙΜΙΑ

John Sutherland:
«Μικρή Ιστορία
της Λογοτεχνίας»
της Ανθούλας Δανιήλ

Η Μικρή Ιστορία της Λογοτεχνίας του John Sutherland είναι ένα έργο πολύ γοητευτικό, συστηματικό, ενημερωτικό, τεκμηριωμένο και παραδειγματικό, όμως γραμμένο ανάλαφρα, σαν ανάγνωσμα που δεν επιδιώκει να εντυπωσιάσει το κοινό για τις βαρύγδουπες αλήθειες που μεταφέρει, αλλά να πληροφορήσει και να διασκεδάσει. Η Λογοτεχνία είναι η τέχνη του λόγου και τέτοια απαιτεί ή, τουλάχιστον, οφείλει να είναι και η Ιστορία της. Να τέρπει τον αναγνώστη και να τον προκαλεί να διασχίσει τον μικρό ωκεανό των τετρακοσίων σελίδων της...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ

Θοδωρής Καλλιφατίδης:
«Πάντα θα επιστρέφω»

του Χρίστου Παπαγεωργίου

Διαβάζοντας κανείς το τελευταίο μυθιστόρημα του συγγραφέα Θοδωρή Καλλιφατίδη, ουσιαστικά διχάζεται ανάμεσα σε κάτι το απολύτως αποδεκτό και σε κάτι που κυριολεκτικώς το αποδυναμώνει: η Έλενα –κεντρική ηρωίδα για την οποία γράφτηκε το παρόν έργο, παρά τη μεγάλη συμμετοχή σ’ αυτό του άντρα της, Γιάννη, και δεκάδων άλλων πρωταγωνιστών– παρατηρούμε να μιλάει, να συμπεριφέρεται, να μετάσχει στην κοινωνία και λοιπά, όχι με όρους εβδομήντα χρόνων πίσω, αλλά μ’ εκείνους του σήμερα. Και όχι μόνο εκείνη, αλλά και πολλοί δευτερεύοντες...

Περισσότερα »

img2
ΕΠΙΚΑΙΡΑ VIDEO

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΙΚΑ

«Κέρματα»
της Ιωάννας Καρατζαφέρη

Η δυσκολία μου σε αυτό το κείμενο ήταν ο τίτλος. Πάλευα ανάμεσα σε αυτόν που αποφάσισα και στα «Ρέστα», που βρίσκονται δαχτυλογραφημένα σε μακριές κόλλες στα ράφια του σπιτιού μου στην Αθήνα, με την υπογραφή του Κώστα Ταχτσή, που έλαβα πολλά χρόνια πριν και, χωρίς να είμαι σε θέση να ελέγξω τώρα από τη Νέα Υόρκη, μου τις είχε στείλει από την Αυστραλία. Είχα διαβάσει το διήγημα και το είχα φυλάξει σαν ένα απροσδόκητο δώρο ενός συγγραφέα με τον...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Έκκληση για τους πρόσφυγες
από τη συγγραφέα
του Χάρι Πότερ

Η Τζ. Κ. Ρόουλινγκ, συγγραφέας της πασίγνωστης σειράς με ήρωα τον Χάρι Πότερ, ένωσε τη φωνή της με πολλών άλλων διάσημων προσωπικοτήτων της Μεγάλης Βρετανίας, ζητώντας μέσα από τον λογαριασμό της στο twitter να υποδεχθεί η χώρα της πρόσφυγες από τη Συρία. Το μήνυμά της: «Εάν δεν μπορείτε να φανταστείτε τον εαυτό σας μέσα σε μια από αυτές τις βάρκες, τότε κάτι δεν έχετε καταλάβει καλά. Πεθαίνουν για μια ζωή που ν’ αξίζει να τη ζήσει κανείς».

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

 

Γιώργος Σταυριανός -
Wild Horses


Περισσότερα »

img2
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ

«Η παραλία μου»
της Ανθούλας Δανιήλ

Γενικώς, εμφανίζεται μόλις στρίψω στον Ισθμό, μόλις πάρω την παραλιακή λεωφόρο Επιδαύρου, αφήσω στα δεξιά μου, πάνω στο λοφάκι, τον αρχαιολογικό χώρο, το Παλαιμόνιο, με τα εκπληκτικά ψηφιδωτά, κάτω από τον επιβλητικό ίσκιο του Ακροκόρινθου. Ειδικώς όμως, βρίσκεται αρκετά παρακάτω. Ο δρόμος, κομψό φιδάκι, χώνεται μες στα πεύκα και προσπερνά το αρχαίο λιμάνι των Κεγχρεών… Στοπ, εδώ απαιτείται μικρή στάση. Όχι για μπάνιο, που και αυτό δεν αποκλείεται, αλλά για το ίδιο το λιμάνι που θα σε ανταμείψει, αν...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ

«Μπλουζ»
του Παναγιώτη Ρίζου

Εμείς σκαφτιάδες ήμασταν. Πηγαίναμε κάθε πρωί αχάραγα στην πλατεία στο καφενείο του κουτσού με τις τσάπες και τα ξινάρια μας και λίγο προσφάι που μας δίνανε απ’ το σπίτι, όποιος είχε. Δεν είχε κρύα ή ζέστες, πηγαίναμε κάθε μέρα με τις τσάπες μας και τα ξινάρια μας στου κουτσού και κει μας βρίσκανε κείνοι που θέλανε κάποια δουλειά να κάνουν, κήπους, κτήματα, μπετά, ή και πιο δύσκολες, να χώσουμε κανέναν... τα κάναμε όλα, αφού άλλες δουλειές δεν ύπαρχαν και...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ

«Τα χαρτάκια»
της Χριστίνας Φραγκεσκάκη

Μαύρο παντελόνι, κόκκινο κραγιόν, αδύνατη, μπαλαρίνες, τζιν φούστα, μπλούζα ναυτική, μακριά μαλλιά, παχουλή, ποιος δίνει τα χαρτάκια, μαργαριταρένιο κολιέ, ανταύγειες, γυαλιά, σκελετός χρυσός, 180, άντρας ψηλός, γυαλιά ηλίου, τσίχλα, 181, 182, 183, προχωρά, ευτυχώς προχωρά, βερμούδα υπόλευκη, πράσινο μπλουζάκι, καπέλο μοβ, μετρίου αναστήματος, ριγέ πουκάμισο, βιβλιάριο τραπέζης, 184, πού είμαστε, 184, δεν άκουσα, αργεί η σειρά σας, άσπρο φόρεμα, τριαντάφυλλα στο...

Περισσότερα »

img2
ΑΛΛΕΣ ΤΕΧΝΕΣ

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΘΕΑΤΡΟ

«Το παράδοξο της διαχρονικής διάσωσης των ομηρικών επών ακόμα και σε μετάφραση»
του Κωνσταντίνου Μπούρα

Ο Όμηρος, ο Ευριπίδης, ο Σαίξπηρ κι ο Στρίντμπεργκ διασώζονται θεατρικώς ακόμα και σε κακές σχολικές παραστάσεις, διασκευασμένοι από ανεπαρκείς ή φιλόδοξους μεταφραστές, σε γλώσσες και ιδιώματα που πόρρω απέχουν από τη μαγεία και τον πλούτο του πρωτοτύπου. Αυτό είναι μια απόδειξη –ή ένδειξη, αν προτιμάτε– ότι το θέατρο, το μεγάλο θέατρο διακρίνεται από το τετριμμένο ως προς το βάθος και την ποιότητα, την ευστοχία των κοινωνουμένων μηνυμάτων, που ανταποκρίνονται στα αιτήματα, στα ερωτηματικά, στις ανησυχίες της πανανθρώπινης ψυχής.
Είδα τη «Νέκυια», τη ραψωδία λ της Οδύσσειας από γιαπωνέζικο θίασο Νο στην Επίδαυρο, σε σκηνοθεσία Μιχαήλ Μαρμαρινού, με υπέρτιτλους...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ

«Πλόες 21: Νηπενθή και Εωθινά»

Η έκθεση «Νηπενθή και Εωθινά» του εικαστικού θεσμού Πλόες, που συμπληρώνει φέτος τα είκοσι ένα χρόνια της διαδρομής του, είναι αφιερωμένη στον ζωγράφο, εικονογράφο, χαράκτη και συγγραφέα Ράλλη Κοψίδη (1929-2010), με αφορμή την πενταετία που κλείνει από τον θάνατό του.
Ο Ράλλης Κοψίδης, αντιπροσωπευτικά έργα του οποίου παρουσιάζονται στο πλαίσιο της έκθεσης, αξιοποίησε πολλά στοιχεία της μεταβυζαντινής και λαϊκής παράδοσης συνδυάζοντάς τα εμπνευσμένα με στοιχεία του μετεμπρεσιονισμού, του υπερρεαλισμού, του εξπρεσιονισμού και του κυβισμού, διαμορφώνοντας στις συνθέσεις του έναν γόνιμο διάλογο παρελθόντος και παρόντος, Δύσης κι Ανατολής, μύθων και καθημερινότητας, αρχετύπων και πραγματικότητας.
Στην έκθεση συμμετέχουν έντεκα καλλιτέχνες (αλφαβητικά):...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΘΕΑΤΡΟ

«Ανέστης Αζάς:
Υπόθεση Φαρμακονήσι
ή Το δίκαιο του νερού»
του Κωνσταντίνου Μπούρα

Η ευαισθητοποίηση της κοινής γνώμης πάνω σε ανθρωπιστικά ζητήματα και θέματα κοινωνικού ενδιαφέροντος είναι ιερό πράγμα, ανεξάρτητα από το αποτέλεσμα της θεατρικής πράξης που χρησιμοποιείται ως μέσο, εργαλείο ή όπλο για την επίτευξη αυτού του στόχου. Από την εποχή του «σοσιαλιστικού ρεαλισμού», της «στρατευμένης τέχνης», της αποστασιοποίησης στο πολιτικό ή επικό θέατρο του Μπέρτολτ Μπρεχτ, στα θεάματα agit-prop, στα λαϊκά δρώμενα που λαμβάνουν χώρα σε μη σκηνικές εγκαταστάσεις ή σε ανοικτές πλατείες και δρόμους, η πανάρχαια θεατρική τέχνη του Διονύσου γνωρίζει και δημιουργεί μορφές πρωτόγνωρες, πρωτάκουστες, καινοτόμες, προκειμένου να κινητοποιήσει τον θεατή, να στομώσει την τάση του για φυγή...

Περισσότερα »

img2
ΝΕΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΕΣ

img2

img2

img2

img2

img2

img2

img2

img2

img2

 

img2

facebookgoogle+twittertwitterrss

Η αποστολή του παρόντος email από το diastixo.gr, πληροί την εφαρμογή της κείμενης  νομοθεσίας  Ν.3471/2006, το άρθρο 14 του Νόμου 2672/98 (ΦΕΚ 290 τεύχος Α),  τις προϋποθέσεις της Ευρωπαϊκής  νομοθεσίας περί διαφημιστικών μηνυμάτων (Directiva 2002/58/EC και Relative as A5-270/2001) του Ευρωπαϊκού  Κοινοβουλίου,  στα πλαίσια της ενημέρωσής σας.

Το παρόν, δεν μπορεί να θεωρηθεί spam εφόσον αναγράφονται τα στοιχεία  του αποστολέα και οι  διαδικασίες διαγραφής.

Αν για  οποιονδήποτε λόγο επιθυμείτε να εξαιρεθείτε από την παρούσα λίστα  ενημέρωσης, πατήστε εδώ για διαγραφή και δηλώστε το mail στο οποίο λάβατε το newsletter (και όχι από διαφορετικό).

diastixo.gr

Πτολεμαίων 4,

11635 Αθήνα

τηλ.- φαξ: 210 7212307

info@diastixo.gr

[[tracking_beacon]]