Ενημέρωση από το diastixo.gr. Δεν μπορείτε να δείτε το ενημερωτικό e-mail? Δοκιμάστε εδώ.

diastixo.gr

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

Δημοσθένης Κούρτοβικ
στον Ελπιδοφόρο Ιντζέμπελη

 

Ο Δημοσθένης Κούρτοβικ (Αθήνα, 1948) σπούδασε ανθρωπολογία στην Αθήνα και στη Στουτγάρδη, έκανε το διδακτορικό του στην Πολωνία με θέμα την εξέλιξη της ανθρώπινης σεξουαλικότητας και δίδαξε στο Πανεπιστήμιο Κρήτης το ίδιο αντικείμενο, καθώς και ...

Περισσότερα »

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

ΣΕ Α' ΠΡΟΣΩΠΟ

Δημήτρης Τσατσούλης

 

Λόγος για τη φωτογραφία ή λόγος με αφορμή τη φωτογραφία; Μια εικόνα όσο χίλιες λέξεις ή μια εικόνα είναι ένας κόσμος που δεν βλέπεις με γυμνούς οφθαλμούς; «Αν τα όμορφα τοπία μπορούσαν να φαγωθούν, τότε θα φωτογραφίζονταν λιγότερο», γράφει ο Μισέλ Τουρνιέ στο μυθιστόρημά του...

Περισσότερα »

ΣΕ Α ΠΡΟΣΩΠΟ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ .ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ

ΑΡΘΡΟ

«Μεταφράζοντας Αραγκόν
το 1952-1953»

της Σταυρούλας Γ. Τσούπρου

 

Η συλλογή διηγημάτων Σκλαβιά και μεγαλείο του Λουί Αραγκόν, στη μετάφραση του Κοσμά Πολίτη, κυκλοφόρησε πρώτη φορά τον Ιούλιο του 1953, από τις Εκδόσεις Σύγχρονα Βιβλία, και δεύτερη φορά το 1988, μετά τον...

Περισσότερα »

ΣΕ Α ΠΡΟΣΩΠΟ
img2
ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΜΕΛΕΤΕΣ - ΔΟΚΙΜΙΑ

Jürgen Osterhammel –
Niels P. Petersson: «Ιστορία της παγκοσμιοποίησης»
του Θανάση Αντωνίου

«Η παγκοσμιοποίηση είναι ένας απαράμιλλος όρος, καθώς μπορεί να εκπληρώσει μια εύλογη ανάγκη μας: να δώσει μια ονομασία στην εποχή που ζούμε». Με αυτή τη διαπίστωση ξεκινάει το περιεκτικό κι ενδιαφέρον βιβλίο των ιστορικών Γιούργκεν Όστερχαμελ, ο οποίος διδάσκει στο Πανεπιστήμιο της Κονστάνς στη Γερμανία, και Νιλς Πέτερσον, ο οποίος σήμερα διδάσκει στο Πανεπιστήμιο Σέφιλντ Χάλαμ στην Αγγλία. Το βιβλίο δομείται πάνω σε μια σειρά ερωτημάτων που έχουν ήδη τεθεί εδώ και χρόνια στην παγκόσμια βιβλιογραφία για την παγκοσμιοποίηση. Οι συγγραφείς τα απαντούν και...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΞΕΝΗ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ

Χαβιέρ Θέρκας:
«Οι νόμοι των συνόρων»
του Φίλιππου Φιλίππου

Ο Χαβιέρ Θέρκας (Κάθερες, 1962), συγγραφέας του εξαιρετικού μυθιστορήματος Στρατιώτες της Σαλαμίνας, που μεταφράστηκε σε πολλές γλώσσες κι έγινε ταινία για τη μεγάλη οθόνη, συνεχίζει να μας εκπλήσσει ευχάριστα. Το καινούργιο του μυθιστόρημα, Οι νόμοι των συνόρων, είναι η συνέχεια μιας λογοτεχνικής προσπάθειας που έχει ως στόχο να δείξει την αμφισημία της ανθρώπινης φύσης και ταυτόχρονα να επιτύχει τη μοντερνοποίηση της αφήγησης. Η ιστορία ξεκινάει το καλοκαίρι του 1978, τη στιγμή που η Ισπανία αγωνίζεται να απαλλαγεί από τα κατάλοιπα του φρανκισμού, του δικτατορικού...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΠΟΙΗΣΗ

Ιωσήφ Βεντούρας:
«Τάναϊς»

της Ανθούλας Δανιήλ

Τον Ιούνιο του 1944, οι Γερμανοί επιβίβασαν και έκλεισαν στα αμπάρια του πλοίου Τάναϊς τους Εβραίους της Κρήτης. Στις 9 Ιουνίου 1944, το Τάναϊς, που έφυγε από τα Χανιά για το Άουσβιτς, βυθίστηκε στο πέλαγος, ανάμεσα στην Κρήτη και τη Σαντορίνη. Αυτή την πληροφορία μάς δίνει ο ποιητής Ιωσήφ Βεντούρας στις Σημειώσεις του βιβλίου του. Το πλοίο βυθίστηκε από βρετανικές τορπίλες, επειδή θεωρήθηκε ότι μετέφερε εφόδια για τον γερμανικό στρατό. Βυθίστηκε και πήρε μαζί του στον υγρό τάφο όχι μόνο Έλληνες Εβραίους, αλλά και...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ

Γιώργος Συμπάρδης: «Μεγάλες γυναίκες»
του Χρίστου Παπαγεωργίου

Ο συγγραφέας Γιώργος Συμπάρδης έχει έναν δικό του, εντελώς ιδιαίτερο τρόπο, μια προσωπική οπτική γωνία θέασης, με την οποία και διαχειρίζεται μύθους άκρως υπαρξιακούς (διανθρώπινων σχέσεων, λέγαμε παλιότερα). Πράγματι, χωρίς οι κοινωνικοί και πολιτικοί ρόλοι να χαρακτηρίζονται ανεπαρκείς, χωρίς δηλαδή να παρακάμπτονται οι αποφάσεις που άλλοι παίρνουν για εμάς και μας καθορίζουν ως κοινωνικά όντα σε μια παράλογη κοινωνία, ο καλός πεζογράφος τα βγάζει από το προσκήνιο, προκειμένου να μιλήσει για έρωτα, για σεβασμό, για αίσθημα ρομαντικό κ.ο.κ., που για τον ίδιο έχουν μεγαλύτερη...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΝΕΑΝΙΚΑ - ΕΦΗΒΙΚΑ

Άννα Κοντολέων:
«Μέχρι το άπειρο
κι ακόμα παραπέρα»
της Γεωργίας Γαλανοπούλου

Στο πρόσφατο βιβλίο της Πού πάει η αγάπη όταν χάνεται (Πατάκης, 2014), μια ιστορία για μικρά παιδιά, η Άννα Κοντολέων, στήνοντας ένα σκηνικό οικογενειακής έντασης και αμφισβήτησης, τοποθετεί τον μικρούλη ήρωά της στην πορεία ενός συμβολικού οδοιπορικού με κατεύθυνση τη χαμένη αγάπη. Κάθε σταθμός και αναζήτηση, κάθε αναζήτηση και μια απόδειξη χειροπιαστή. Γιατί τελικά, όπως αποδεικνύεται σ' αυτό το σύντομο και γλυκό παραμύθι, η αγάπη των γονιών ποτέ δεν χάνεται. Μπορεί οι συνθήκες της ζωής να της αλλάζουν τη θωριά, τον τρόπο έκφρασής της...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ

Τηλέμαχος Μαράτος:
«Σκάζκα»

του Μ. Ζ. Κοπιδάκη

Ακράδαντη έτρεφα πάντοτε την πεποίθηση ότι ο κόμης Buffon (George-Louis Leclerc, Comte de Buffon, 1707-88) είχε δίκιο: Το ύφος είναι ο ίδιος ο άνθρωπος. Έτσι, προτού καν τον συναντήσω γνώριζα τον Τηλέμαχο Μαράτο από τα πνευματώδη χρονογραφήματά του στην Καθημερινή και στην Εστία. Εξυπακούεται ότι τις άκρως συντηρητικές ή μάλλον εκκεντρικές ιδέες του δεν τις ασπαζόμουν. Όμως αυτό που για μένα είχε σημασία δεν ήταν το τι, αλλά το πώς το έγραφε. Ως προς την εκλογή και τη σύνθεση των λέξεων, το ύφος του...

Περισσότερα »

img2
ΕΠΙΚΑΙΡΑ

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΙΚΑ

«Το δώρο»
της Ιωάννας Καρατζαφέρη

«...έχω ένα δώρο για σένα», άκουσα μια ανδρική φωνή από την άλλη άκρη του τηλεφώνου. Δεν πρόλαβα να ρωτήσω ποιος ήταν, περπατούσα σε κάποιο πεζοδρόμιο της πλατείας και οι θόρυβοι επενέβαιναν στα ερτζιανά, ούτε να πω τη διά ζωής απόφασή μου: «Δεν δέχομαι δώρα». «...θα σε περιμένω στις έξι στο καφενείο της Ακρόπολης». Η φωνή χάθηκε, αφού διαπιστώθηκε η ταυτότητα του καλούντος. Ρώτησα κάποιον περαστικό τι ώρα ήταν. Μόλις που προλάβαινα. Παραδόξως, το ταξί με άφησε ακριβώς στις έξι στο καθορισμένο σημείο. Βγαίνοντας και πριν κλείσω πίσω μου την πόρτα, αντίκρισα τον καταπληκτικό σκηνοθέτη Αστέρη Κούτουλα, της ταινίας Μήδεια, να μου κουνάει το χέρι· μιλούσε στο κινητό. Η συνάντησή μας ήταν ακόμα μια φορά θερμή και ειλικρινής. Είχαμε γνωριστεί...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΝΕΟ SAVOIR-VIVRE
ΓΙΑ ΛΟΓΟΤΕΧΝΕΣ

«Παραίνεση και έπαινος»
του Σωτήρη Παστάκα

«Αφήστε έναν νέο ποιητή στην ησυχία του», μας έλεγε πριν από εκατό χρόνια ο Έζρα Πάουντ: μην τον εκθειάζετε, μην τον τραβολογάτε από δω κι από κει, αφήστε τον να γράψει. Εκατό χρόνια μετά, τα πράγματα έχουν πάρει άλλη τροπή: ο νέος ποιητής κάνει τα πάντα για να δημιουργήσει θόρυβο γύρω από το όνομά του. Δεν αντέχει τη σιωπή του σπουδαστηρίου και την ομφαλοσκόπηση της γραφής. Από ιδιοσυγκρασία και αγάπη για την τέχνη, εδώ και δώδεκα χρόνια προτρέπω νέους ποιητές να γράφουν και να δημοσιεύουν. Η παραίνεση, η ενθάρρυνση που δίνω σε νέους ώστε να ασχοληθούν με το γράψιμο είναι παροιμιώδης. Πολλοί γνωστοί μού λένε πως είμαι ικανός να κάνω ως και την πεθερά μου να γράψει. Άλλοι πάλι...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΕΙΔΗΣΗ

Εκδήλωση για το βιβλίο
«Μάρτυς μου ο Θεός»
στο Βιβλιοπωλείο Χριστάκης

To Βιβλιοπωλείο Χριστάκης και οι Εκδόσεις Κίχλη διοργανώνουν εκδήλωση για το βιβλίο του Μάκη Τσίτα Μάρτυς μου ο Θεός (Βραβείο Λογοτεχνίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης 2014) την Πέμπτη 28 Μαΐου 2015, στις 8:00μ.μ., στον χώρο του βιβλιοπωλείου (Ιπποκράτους 10-12, μετρό Πανεπιστήμιο, τηλ.: 210.3639336). Η εκδότρια Γιώτα Κριτσέλη και ο συγγραφέας θα συζητήσουν μεταξύ τους για το βιβλίο και θα συνομιλήσουν με το κοινό. Στην εκδήλωση θα παρουσιαστεί απόσπασμα από την ομότιτλη θεατρική παράσταση σε σκηνοθεσία Σοφίας Καραγιάννη. Ερμηνεύει ο Ιωσήφ Ιωσηφίδης...

Περισσότερα »

img2
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΠΟΙΗΣΗ

Πέντε ποιήματα
του Τόλη Νικηφόρου

ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΦΩΣ

υμνώ το φως
για να εξορκίσω το σκοτάδι
γιατί πίσω απ’ το κόκκινο
και το βαθύ γαλάζιο
κυλάει ένα ποτάμι θλίψης
υμνώ το φως
σαν χάδι στο παιδί
που ακόμα ελπίζει μέσα μου
σαν κάποια λύτρωση
απ’ τα πολλά μου τραύματα
υμνώ το φως
γιατί είμαι πλάσμα του βυθού
που απώλεσε τον ουρανό
και τον αναζητά
και τον επικαλείται απελπισμένα...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΠΟΙΗΣΗ

Δύο ποιήματα
του Χοακίν Χιανούσι
μετάφραση: Γιώργος Κεντρωτής

ΧΕΙΜΩΝΙΑΤΙΚΗ ΣΤΙΓΜΗ

Τι θα την κάνουμε αυτή τη συμπτωματική σκηνή –
φύλλα να γίνονται σωρός απ' τον σιρόκο μπρος στην πόρτα,
αλλά απομονώνοντάς την λες και η γνώση της μας απατάει;
Ό,τι κινείται κινείται κυκλικά
στη γωνία του τοίχου, εκεί
όπου μαζεύονται τα φύλλα
και περιστρέφονται γύρω από τον εαυτό τους
μες στο ουρλιαχτό μιας έκρηξης ψυχρής και ασυνεχούς.
Τόποι κοινοί χειμέριας ύλης.
Να μην τους αναγνωρίσουμε, άραγε
την πρόθεση του κάλλους και της ανάστασης,
όταν βλέπουμε πως ξεκινούν
από της εποχικής τους σκόνης το ανακάτεμα;

Περισσότερα »

img2
ΑΛΛΕΣ ΤΕΧΝΕΣ

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΜΟΥΣΙΚΗ

«Γερμανοί Ρομαντικοί
με την ΚΟΑ στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών»
της Μαρίας Κοτοπούλη

Μάνφρεντ: Δραματικό ποίημα, είναι ένα από τα αριστουργήματα του Λόρδου Byron και τυπικό παράδειγμα της Ρομαντικής εποχής. Γράφτηκε το 1816-1817 στην Ελβετία, όπου κατέφυγε ο ποιητής μετά την προσωπική του περιπέτεια με την ετεροθαλή αδελφή του, Augusta Leigh, και δεν ξαναγύρισε στην Αγγλία. Ο Μάνφρεντ είναι ένας ευγενής, φαουστικός ήρωας που ζει στις ελβετικές Άλπεις και διακατέχεται από τύψεις για τον ανομολόγητο έρωτά του και τον θάνατο της αγαπημένης του Αστάρτης. Επικαλείται υπερφυσικές δυνάμεις, όπως την τέχνη της μαγείας, τα επτά πνεύματα, από τα οποία ζητά συγχώρεση. Τα πνεύματα δεν μπορούν να ελέγξουν τα περασμένα και να ανταποκριθούν στην επίκληση του ήρωα για λύτρωση. Ο Μάνφρεντ πεθαίνει λέγοντας: «Old Man! ’tis not so difficult to die». Το έργο θεωρήθηκε...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ

«Γκράφιτι – η τέχνη της καθημερινότητας»
της Ιωάννας Ασσάνη

Συνέντευξη από έναν «καλλιτέχνη του δρόμου»
Περπατώντας μια μέρα στα στενά, εσωτερικά δρομάκια της πανεπιστημιούπολης του ΑΠΘ, βρέθηκα σε έναν κλειστό προαύλιο χώρο γεμάτο από έργα γκράφιτι. Έργα επισκιασμένα με αόριστα γράμματα, δυσανάγνωστες λέξεις, γραφικά αποτυπώματα, όλα μαζί σε μια πολυσχιδή γραφιστική σύνθεση. Εκεί συνάντησα έναν νέο να τακτοποιεί μια σειρά από σπρέι επάνω στο τσιμέντο. Η συνάντησή μας κάτω από τη σκέπη των χρωμάτων και των εικόνων έδωσε την πρώτη ευκαιρία για συζήτηση και γέννησε τα πρώτα ερωτήματα:
Μου συστήνεσαι ως «Pars». Το ψευδώνυμο αυτό είναι η υπογραφή στα έργα σου ή ένα άλλο όνομα που σε ακολουθεί και στην καθημερινότητα...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΜΟΥΣΙΚΗ

«Marianne Faithfull: Give my love to London»
της Πέρσας Σούκα

«To 1964 ήμουν καλεσμένη σ' ένα πάρτι. Με πλησίασε ένας κύριος ονόματι Andrew Loog Oldham και μου είπε: "Εγώ θα σε κάνω αστέρι". Δεν ήξερα πώς να αντιδράσω, να γελάσω ή όχι. Μετά έμαθα ότι ο τύπος αυτός ήταν ο ατζέντης των Rolling Stones. Toν επόμενο χρόνο είχα το πρώτο μου άλμπουμ κι ένα τραγούδι φτιαγμένο από τους Jagger-Richards – πραγματικά, τι αρχή!» εξομολογήθηκε σε μια πρόσφατη συνέντευξή της η ιέρεια της ροκ, Marianne Faithfull. Στις 28 Σεπτεμβρίου 2014 κυκλοφόρησε το 20ό άλμπουμ της από την Dramatic and Naïve Records, με τίτλο Give my love to London.
Έντεκα μπαλάντες φτιαγμένες ειδικά για τη φωνή της. Μια χροιά χαρακτηριστική, βραχνή σαν καπνισμένη κάννη, μελαγχολική σαν το σούρουπο κι άμεση σαν...

Περισσότερα »

img2
ΝΕΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΕΣ

img2

img2

img2

img2

img2

img2

 

img2

facebookgoogle+twittertwitterrss

Η αποστολή του παρόντος email από το diastixo.gr, πληροί την εφαρμογή της κείμενης  νομοθεσίας  Ν.3471/2006, το άρθρο 14 του Νόμου 2672/98 (ΦΕΚ 290 τεύχος Α),  τις προϋποθέσεις της Ευρωπαϊκής  νομοθεσίας περί διαφημιστικών μηνυμάτων (Directiva 2002/58/EC και Relative as A5-270/2001) του Ευρωπαϊκού  Κοινοβουλίου,  στα πλαίσια της ενημέρωσής σας.

Το παρόν, δεν μπορεί να θεωρηθεί spam εφόσον αναγράφονται τα στοιχεία  του αποστολέα και οι  διαδικασίες διαγραφής.

Αν για  οποιονδήποτε λόγο επιθυμείτε να εξαιρεθείτε από την παρούσα λίστα  ενημέρωσης, πατήστε εδώ για διαγραφή και δηλώστε το mail στο οποίο λάβατε το newsletter (και όχι από διαφορετικό).

diastixo.gr

Πτολεμαίων 4,

11635 Αθήνα

τηλ.- φαξ: 210 7212307

info@diastixo.gr

[[tracking_beacon]]