Ενημέρωση από το diastixo.gr. Δεν μπορείτε να δείτε το ενημερωτικό e-mail? Δοκιμάστε εδώ.

diastixo.gr

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

Γιώργος Σκούρτης
στον Ελπιδοφόρο Ιντζέμπελη

 

O Γιώργος Σκούρτης γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα. Πρωτοεμφανίστηκε το 1970 στο Θέατρο Τέχνης του Καρόλου Κουν με το θεατρικό Οι νταντάδες, ένα έργο-σταθμό της σύγχρονης ελληνικής δραματουργίας, και ακολούθησαν πολλά και σημαντικά...

Περισσότερα »

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

ΣΕ Α' ΠΡΟΣΩΠΟ

Αθηνά Μπίνιου

 

Η ανακάλυψη ενός αρχαίου δρόμου σε οικόπεδο της Γλυφάδας με οδήγησε σ' αυτό το βιβλίο ιστορικής φαντασίας. Είναι τόσο μεγάλος ο μαγνητισμός που μεταδίδουν οι αρχαίες πέτρες όταν έρχονται στην επιφάνεια, που ήταν εύκολο να φανταστώ τον ανθρώπινο χώρο πριν από δυόμισι χιλιάδες χρόνια...

Περισσότερα »

ΣΕ Α ΠΡΟΣΩΠΟ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ .ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ

ΑΡΘΡΟ

«Ο Τζον Στάινμπεκ
ως πολιτικός συγγραφέας»

του Φίλιππου Φιλίππου

 

Η έκδοση του μυθιστορήματος του Τζον Στάινμπεκ Τα λιβάδια του ουρανού σε καινούργια μετάφραση του Μιχάλη Μακρόπουλου από τις Εκδόσεις Παπαδόπουλος (από τον ίδιο οίκο έχουν κυκλοφορήσει...

Περισσότερα »

ΣΕ Α ΠΡΟΣΩΠΟ
img2
ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΠΟΙΗΣΗ

Πόλυ Μαμακάκη:
«Νήματα ουτοΠοίησης»
του Βαγγέλη Δημητριάδη

Η ποιητική συλλογή Νήματα ουτοΠοίησης της Πόλυς Μαμακάκη μοιάζει με ένα άλμπουμ γεμάτο φωτογραφίες εμπιστευτικές. Ένα μέρος του φωτογραφικού υλικού αποκαλύπτει με ευκρίνεια εικόνες από την προσωπική της ζωή, τα πάθη, τις ματαιώσεις, τους δαίμονες που την κρατούν ξάγρυπνη τις νύχτες και την παρασύρουν σε μοναχικές ημερήσιες περιπλανήσεις σε οικείους τόπους με ηλιοφάνεια και φωτεινές μνήμες. Μνήμες που διακόπτουν τους δεσμούς τους με το παρόν και δεν επιτρέπουν στο όνειρο να βρει ευοίωνες διεξόδους στο μέλλον. Στο ατομικό αυτό άλμπουμ, ωστόσο, υπάρχουν και φωτογραφίες...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΜΕΛΕΤΕΣ - ΔΟΚΙΜΙΑ

Γιώργος Κόκκινος:
«Το Ολοκαύτωμα»
της Ανθούλας Δανιήλ

Ο Γιώργος Κόκκινος είναι καθηγητής της Ιστορίας στο Πανεπιστήμιο Ρόδου, έχει συγγράψει πάμπολλες μελέτες και έχει επιμεληθεί επίσης πολλά βιβλία Ιστορίας. Το Ολοκαύτωμα, που εξέδωσαν οι Εκδόσεις Gutenberg, με τον διευκρινιστικό υπότιτλο «Η διαχείριση της τραυματικής μνήμης – θύτες και θύματα», είναι ένα συγκλονιστικό βιβλίο που έρχεται να διερμηνεύσει τα διαδραματισθέντα τότε και την αντιμετώπισή τους σήμερα, εβδομήντα χρόνια μετά.
Ο συγγραφέας στο Προλογικό Σημείωμα δίνει πληροφορίες για την ανάγκη που προέκυψε να αυτονομηθεί σε ιδιαίτερο βιβλίο το Ολοκαύτωμα από το ευρύτερο έργο του...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ

Φωτεινή Αζαμοπούλου:
«Στην ψυχή μου
το άγγιγμά σου»

της Ελένης Σαραντίτη

Η Φωτεινή Αζαμοπούλου διαθέτει γερά εφόδια ώστε να παρουσιάσει στο κοινό ένα καλό μυθιστόρημα, μια πολύπλευρη και πολυπρόσωπη ανθρώπινη ιστορία στην οποία πρωταγωνιστούν άνθρωποι με δυνατά, ίσως και εκρηκτικά αισθήματα, συχνά πολύπαθοι, αλλά σπουδαίο ρόλο στο βιβλίο έχει και η ίδια η κοινωνία της σημερινής εποχής, μα και παλαιοτέρων χρόνων. Γεγονότα σημαντικά και προαιώνια όπως η φτώχεια, η προσφυγιά, ο έρωτας, η ελπίδα, η πίστη, η αποθάρρυνση, ο αγώνας, η απληστία, ο αυταρχισμός, οι ευγενείς ψυχές, οι σχέσεις, οι αποχωρισμοί, σκιρτούν εμφανώς στα έργα...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΝΕΑΝΙΚΑ - ΕΦΗΒΙΚΑ

Βασίλης Παπαθεοδώρου:
«Ήταν το ίνδαλμά μου»
του Γεωργίου Παπαντωνάκη

Ο πολυβραβευμένος συγγραφέας του ελληνικού εφηβικού μυθιστορήματος Βασίλης Παπαθεοδώρου με κάθε του βιβλίο μάς μεταφέρει από έκπληξη σε έκπληξη, λόγω της σύγχρονης θεματολογίας του, η οποία κάποτε έχει «προφητικό» χαρακτήρα, όπως τα Χνότα στο τζάμι. Με το τελευταίο του βιβλίο, Ήταν το ίνδαλμά μου, μεταφέρει τον αναγνώστη σε πάντα σύγχρονους και επικίνδυνους ατραπούς, στο ποδόσφαιρο. Άλλωστε, βασικό γνώρισμα του Παπαθεοδώρου είναι η πρωτοτυπία των θεμάτων του, πάντα σύγχρονων και καυτών, που παρουσιάζονται με τον ιδιαίτερο προσωπικό του τρόπο και, ας μου επιτραπεί ο όρος...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ

Άγης Πετάλας:
«Η δύναμη του κυρίου Δ*»
του Χρίστου Παπαγεωργίου

Το πιο ενδιαφέρον στη συγκεκριμένη πεζογραφία είναι το γεγονός ότι τόσο ο αφηγητής, όσο και ο κεντρικός ήρωας –που ταυτίζονται– είναι παρόντες σ' ολόκληρο το βιβλίο, έτσι που ίσως δικαιολογημένα μπορεί απ' τον χαρακτηρισμό «διηγήματα», να αντιμετωπιστεί ως σπονδυλωτό μυθιστόρημα. Πράγματι, ο νεότατος πεζογράφος Άγης Πετάλας, γεννηθείς μόλις το 1978, που αποτελεί τον δεύτερο Έλληνα λογοτέχνη μετά τον εκπληκτικό Δημοσθένη Παπαμάρκου με το Γκιακ που εκδίδεται από τις νεότευκτες Εκδόσεις Αντίποδες, σ' ολόκληρο το βιβλίο βρίσκεται σε μια προοδευτική, παιγνιώδη κατάσταση, με υποδόριο χιούμορ...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΜΕΛΕΤΕΣ - ΔΟΚΙΜΙΑ

Μπεν Γκόλντεϊκρ:
«Bad Pharma:
Τα παιχνίδια που παίζει
η φαρμακοβιομηχανία»

του Θανάση Αντωνίου

Το βιβλίο Bad Pharma του Άγγλου ιατρού και συγγραφέα Μπεν Γκόλντεϊκρ είναι ένα από τα πιο ενδιαφέροντα δοκίμια που κυκλοφορούν αυτό το διάστημα και συστήνεται, ανεπιφύλακτα, σε όλους τους αναγνώστες του Διάστιχου· εδώ η λέξη «όλοι» αποκτά την κυριολεκτική διάστασή της, διότι όλοι οι αναγνώστες μας έχουν πάρει, παίρνουν ή κάποια στιγμή στη ζωή τους θα πάρουν φάρμακα. Πρόκειται για βιβλίο εκλαϊκευμένης επιστήμης το οποίο πραγματοποιεί οργανωμένη, τεκμηριωμένη και... βιτριολική επίθεση στην παγκόσμια...

Περισσότερα »

img2
ΕΠΙΚΑΙΡΑ

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΑΠΟΨΕΙΣ

«Δεν είναι ό,τι καλύτερο
να εξετάζεται η Λογοτεχνία,
είναι όμως ό,τι χειρότερο
να μην εκτιμάται»
της Άννας Αθανασάκη

Το κείμενό μου κομίζει την ανησυχία μου για την αναιμική πνευματική καλλιέργεια των παιδιών που θα εξεταστούν με το νέο εκπαιδευτικό σύστημα, αν πράγματι η Λογοτεχνία πάψει να αποτελεί εξεταζόμενο Πανελλαδικώς μάθημα.
Ακούγοντας προ μηνών τον υπουργό Παιδείας να εκτιμά τη σύγχρονη «πνευματική άνοιξη» των Νεοελλήνων και να επισημαίνει ότι «πρώτη φορά τόσοι Έλληνες γράφουν ποίηση», ησύχασα πως η Λογοτεχνία επιτέλους θα βρει τη θέση που οφείλει να έχει η Τέχνη και ο Λόγος στα Γράμματά μας, και μάλιστα σε όλες τις...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΙΚΑ

«Διάλογος»
της Ιωάννας Καρατζαφέρη

Άκουσα, δεν κρυφάκουγα, την αδελφή μου, δεκάδες χρόνια πριν, να λέει στον γιο της, στις πρώτες τάξεις του Δημοτικού: «Φάε το φαγητό σου, εμείς στην ηλικία σου πεινούσαμε».
Ο Δημητράκης σήκωσε τα μάτια από το πιάτο του και την κοίταξε απορημένος. «Και γιατί δεν ανοίγατε το ψυγείο να φάτε;» της απάντησε.
Στη δεκαετία του '40 τα περισσότερα νοικοκυριά δεν είχαν ψυγεία –αν είχαν θα έμεναν άδεια–, αλλά μια τετράγωνη κατασκευή που οι πλευρές της ήταν από ένα πολύ λεπτό συρμάτινο δίχτυ, ενώ η μια από αυτές άνοιγε σαν πόρτα. Στο κέντρο της οροφής της υπήρχε ένας γάντζος από τον οποίο κρεμόταν στο ταβάνι του σπιτιού για να αερίζεται και να κρατάει τις βρασμένες τσουκνίδες μέχρι την άλλη μέρα για...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΕΙΔΗΣΗ

Απολογισμός της
12ης Διεθνούς Έκθεσης Βιβλίου Θεσσαλονίκης

Η 12η Διεθνής Έκθεση Βιβλίου Θεσσαλονίκης, που διοργανώθηκε στο διάστημα 7-10 Μαΐου 2015 από το Ελληνικό Ίδρυμα Πολιτισμού με τη συνεργασία της ΔΕΘ-HELEXPO, των Ελλήνων εκδοτών και του Δήμου Θεσσαλονίκης, υπό την υψηλή εποπτεία και με την υποστήριξη του Υπουργείου Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων, ξεπέρασε –σε αριθμό επισκεπτών και συμμετοχή στις εκδηλώσεις της– τις προσδοκίες τόσο των διοργανωτών της, όσο και των συμμετεχόντων. Από την πρώτη ημέρα των επίσημων εγκαινίων της Έκθεσης μια σταθερά αυξανόμενη προσέλευση επισκεπτών, με αποκορύφωμα το διήμερο του Σαββατοκύριακου, που υπερέβη τους 50.000 επισκέπτες...

Περισσότερα »

img2
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΘΕΑΤΡΟ

«Δεν μπορώ να φανταστώ το αύριο»
του Τενεσί Ουίλιαμς
μετάφραση: Χριστίνα Μπάμπου-Παγκουρέλη

ΤΑ ΠΡΟΣΩΠΑ
ΕΝΑ: μια γυναίκα
ΔΥΟ: ένας άνδρας
Το ΕΝΑ και το ΔΥΟ είναι αντίστοιχα μια γυναίκα και ένας άνδρας που πλησιάζουν τη μέση ηλικία. Ο καθένας τους είναι ο μοναδικός φίλος του άλλου. Στο σκηνικό δεν υπάρχουν τοίχοι, υπάρχουν μόνο μερικά έπιπλα (ένας καναπές, μια καρέκλα, μια άλλη καρέκλα στο πλατύσκαλο μιας χαμηλής σκάλας, ένα τραπεζάκι με μια λάμπα και ένα τραπέζι για χαρτιά), τα οποία χρειάζονται στη δράση του έργου. Υπάρχει το περίγραμμα μιας πόρτας στο μπροστά αριστερά μέρος της σκηνής. Ο φωτισμός του έργου είναι ένα απαλό μπλε χρώμα δειλινού με απαλούς κεχριμπαρένιους προβολείς...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΠΟΙΗΣΗ

«Νούφαρο της Μεσογείου»
της Ανδρονίκης Γωγοπούλου

Η λέξη «μαμά» κολυμπάει
στη Μεσόγειο
νούφαρο σε θάλασσα ελπίδας.
Προσφυγικές κραυγές απόγνωσης
φυλακισμένες σε αμπάρια
ταξιδεύουν ταξίδια μακρινά
σε τόπους σιωπηλούς
σε τόπους δίχως ενοχές.
Φέρνουν μαζί τους λίγο νερό
σε μπουκάλι πλαστικό
και μια κουβέρτα τρύπια.
Ένα όνειρο παλεύει
με θάλασσες ανήμερες.
Άδεια κουφάρια παιδικά κορμιά
γκρεμισμένα σε βάθη απύθμενα...

Περισσότερα »

img2
ΑΛΛΕΣ ΤΕΧΝΕΣ

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΘΕΑΤΡΟ

«Σκάσε ή Η χαμένη παντόφλα του Μανώλη Καρέλη»
της Χριστίνας Σαμπανίκου
στο Θέατρο Βικτώρια

Το Θέατρο Βικτώρια παρουσιάζει τη μαύρη κωμωδία της Χριστίνας Σαμπανίκου Σκάσε ή Η χαμένη παντόφλα του Μανώλη Καρέλη, σε σκηνοθεσία Bίκυς Αδάμου.
Έχεις πιστέψει πως κάποια στιγμή θα κερδίσεις το λαχείο χωρίς να το έχεις πάρει ποτέ; Πως θα γυρίσεις τον κόσμο χωρίς να μετακινηθείς; Πως θα φύγει το σύννεφο από πάνω σου χωρίς να το διώξεις; Πως θα προχωρήσεις μπροστά, χωρίς να ξέρεις τι είναι πίσω; Ο Μανώλης Καρέλης, ναι...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΜΟΥΣΙΚΗ

Εκρηκτικό αφιέρωμα
στον David Bowie
από τους Bound Affairs

Tην Παρασκευή 22 Μαΐου, στη σκηνή του Rockwood Live Stage ανεβαίνουν δυναμικά οι Bound Affairs για ένα εκρηκτικό αφιέρωμα στον απόλυτο εκφραστή του glam rock, David Bowie. Με απόλυτο σεβασμό, αφοσίωση και ενέργεια υπόσχονται μία αξέχαστη μουσική αναδρομή σε τραγούδια που σημάδεψαν τις δεκαετίες '70 και '80.
Μια ομάδα με μεγάλη πορεία στον χώρο της μουσικής, όπου ο καθένας συνδέεται και προβάλλει τη δική τoυ ταυτότητα χρησιμοποιώντας ως μέσο τη μουσική δημιουργία και...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ

«Mad Max:
Ο δρόμος της οργής»
της Τούλας Ρεπαπή

Τριάντα πέντε χρόνια μετά την πρώτη μας γνωριμία με τον κινηματογραφικό θρύλο που ακούει στο όνομα Mad Max, έρχεται η πολυαναμενόμενη ταινία του Τζορτζ Μίλερ MAD MAX: Ο ΔΡΟΜΟΣ ΤΗΣ ΟΡΓΗΣ, με τον Τομ Χάρντι στον ομώνυμο ρόλο και τη Σαρλίζ Θερόν στον ρόλο της αυτοκράτειρας Φιουριόσα: είναι το νέο κεφάλαιο της ιστορίας μετά την καταστροφή του κόσμου, που ενέπνευσε κινηματογραφιστές και καλλιτέχνες παγκοσμίως...

Περισσότερα »

img2
ΝΕΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΕΣ

img2

img2

img2

img2

img2

img2

 

img2

facebookgoogle+twittertwitterrss

Η αποστολή του παρόντος email από το diastixo.gr, πληροί την εφαρμογή της κείμενης  νομοθεσίας  Ν.3471/2006, το άρθρο 14 του Νόμου 2672/98 (ΦΕΚ 290 τεύχος Α),  τις προϋποθέσεις της Ευρωπαϊκής  νομοθεσίας περί διαφημιστικών μηνυμάτων (Directiva 2002/58/EC και Relative as A5-270/2001) του Ευρωπαϊκού  Κοινοβουλίου,  στα πλαίσια της ενημέρωσής σας.

Το παρόν, δεν μπορεί να θεωρηθεί spam εφόσον αναγράφονται τα στοιχεία  του αποστολέα και οι  διαδικασίες διαγραφής.

Αν για  οποιονδήποτε λόγο επιθυμείτε να εξαιρεθείτε από την παρούσα λίστα  ενημέρωσης, πατήστε εδώ για διαγραφή και δηλώστε το mail στο οποίο λάβατε το newsletter (και όχι από διαφορετικό).

diastixo.gr

Πτολεμαίων 4,

11635 Αθήνα

τηλ.- φαξ: 210 7212307

info@diastixo.gr

[[tracking_beacon]]