Ενημέρωση από το diastixo.gr. Δεν μπορείτε να δείτε το ενημερωτικό e-mail? Δοκιμάστε εδώ.

diastixo.gr

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

Ιωάννης Π. Α. Ιωαννίδης
στη Βερονίκη Δαλακούρα

 

Κύριε Ιωαννίδη, ζείτε και εργάζεστε πολλά χρόνια στην Αμερική. Η ιατρική ως επιστήμη σάς κέρδισε, ενώ παράλληλα η αγάπη και η αφοσίωσή σας στην ποίηση μας έδωσε τα τελευταία χρόνια δύο σημαντικά όσο και «ιδιαίτερα», ως προς το περιεχόμενό...

Περισσότερα »

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

ΣΕ Α' ΠΡΟΣΩΠΟ

Κωσταντής Σταυρόπουλος

 

Ο χορός των λέμινγκς είναι ένα μυθιστόρημα που γράφτηκε σε τρεις ηπείρους και μιλάει για δύο από αυτές. Αθήνα, 2012. Ένα άρθρο που πήρε το μάτι μου στο Διαδίκτυο μιλά για τα λέμινγκς. Μικρά τρωκτικά που συναντώνται κυρίως σε περιοχές της Αρκτικής. Μύθος θέλει τα λέμινγκς, σε κάποια φάση της ζωής τους...

Περισσότερα »

ΣΕ Α ΠΡΟΣΩΠΟ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ .ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ
img2
ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΞΕΝΗ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ

Μπέρναρντ Κόρνγουελ:
«Ο παγανιστής άρχοντας»
του Απόστολου Σπυράκη

Η τρομακτική επιτυχία σειρών όπως το Game of Thrones, που προβάλλεται σε εβδομήντα χώρες με πάνω από πέντε εκατομμύρια τηλεθεατές, όπως και η επιτυχία των ταινιών Ο άρχοντας των δαχτυλιδιών, καθώς και η χρήση σχετικής θεματολογίας σε δεκάδες διάσημα ηλεκτρονικά παιχνίδια και μουσικές παραγωγές καταδεικνύουν την ανεπανάληπτη δημοτικότητα των ιστοριών γύρω από τη μεσαιωνική Ευρώπη, οι οποίες γνωρίζουν μια απήχηση χωρίς προηγούμενο· κι αν υπάρχει κάποιος ειδικός σε τέτοιου είδους ιστορίες, αυτός είναι σίγουρα ο Μπέρναρντ Κόρνγουελ, ένας από τους μεγαλύτερους παραμυθάδες του καιρού...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ

Αδαμαντίνη Κουμιώτου:
«Μάλαμα κι ασήμι»
της Στέλλας Πριόβολου

Η Δέσποινα, η ηρωίδα του μυθιστορήματος, ήταν το λατρεμένο παιδί της μητέρας της, το πρώτο από τα τέσσερα που απόκτησε και που αποκαλούσε χαρακτηριστικά «μάλαμα και ασήμι». Από μικρή η Δέσποινα είχε σύνεση, λογική και φρονιμάδα, και έτσι παρέμεινε σε όλη της τη ζωή, προσφέροντας πάντα σε γονείς, αδέλφια, συγγενείς και φίλους και μη προσδοκώντας ποτέ ανταπόκριση.
Η ζωή όμως δεν στάθηκε γενναιόδωρη μαζί της και τη φόρτωσε με περίσσιες δυσκολίες και πίκρες. Επί χρόνια τραβούσε την ανηφόρα και οι γλυκές στιγμές ήταν...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΠΟΙΗΣΗ

Ελένη Λιντζαροπούλου:
«Η εποχή των λέξεων»

της Ελένης Σαραντίτη

Τα δάχτυλά μου καρδιοχτυπούσαν
ή μάλλον
φτεροκοπούσαν
καθώς έψαυαν
το μελίφθογγο μα ανήσυχο αντίδωρο της ψυχής σου·
προπαντός εκείνος ο αριστερός παράμεσος, με το κεχριμπαρένιο εφηβικό δαχτυλιδάκι,
αν είχε φωνή, θα το εμπιστευόταν στους κάβους της νότιας πατρίδας μου,
να το αποθέσουν στους βυζαντινούς ναΐσκους
που κουρνιάζουν στα βράχια τους απ' αιώνος
κι έπειτα να το παραδώσουν στα γειτονικά, αενάως μανιασμένα...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΜΕΛΕΤΕΣ - ΔΟΚΙΜΙΑ

Οντέτ Βαρών-Βασάρ:
«Η ανάδυση
μιας δύσκολης μνήμης»
του Ελπιδοφόρου Ιντζέμπελη

Η γενοκτονία των Εβραίων αποτελεί ένα ξεχωριστό γεγονός με τη δική του βαρύτητα και σημασία, πραγματική και συμβολική, που ολοένα αυξάνεται, για να καταστεί σταδιακά οικουμενική και παραδειγματική. Η μνήμη αυτή άργησε για αρκετές δεκαετίες να αναδυθεί, πυροδοτεί σήμερα συζητήσεις και διαμάχες, και γίνεται αντικείμενο νεότερων προσεγγίσεων. Πέρα από τους ποικίλους λόγους, η μνήμη αυτή άργησε να βρει τη θέση της και την αναζητά ακόμη πέρα από τις αναπόφευκτες ή τις ένοχες σιωπές. Από τότε πέρασαν πολλά χρόνια και οι περισσότεροι κρατούμενοι έχουν πια...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ

Νικήτας Παρίσης:
«Όλα τα τρώει η σκουριά»
της Νένας Κοκκινάκη

Ευδιάκριτη φωνή του εκπαιδευτικού και του λογοτεχνικού κόσμου, ο Νικήτας Παρίσης μάς παραδίδει το τρίτο λογοτεχνικό βιβλίο του – έχουν προηγηθεί οι συλλογές διηγημάτων Τα κόκκινα στραγάλια (Μεταίχμιο, 2008) και το Θα 'ναι νύχτα και Αύγουστος (Δόμος, 2010). Όσοι ωστόσο γνωρίζουν τη γραφή του, ειδικότερα οι εκπαιδευτικοί, συμφωνούν στο γεγονός ότι κάθε δοκίμιό του, οποιαδήποτε προσπάθεια προσέγγισης ενός λογοτεχνικού, θεωρητικού ή ακραιφνώς φιλολογικού θέματος, αποδίδεται λογοτεχνικά, με τρόπο θεμελιωμένο σε ανθρώπους ορισμένης ιδιοσυγκρασίας που γοητεύουν με την ασωτία των λέξεων δίχως (σε καμιά περίπτωση)...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΜΕΛΕΤΕΣ - ΔΟΚΙΜΙΑ

Γιώργος Ανδρειωμένος:
«Ανιχνεύοντας
τον πρώιμο Βρεττάκο»

της Ανθούλας Δανιήλ

Ο Γιώργος Ανδρειωμένος, καθηγητής Νεοελληνικής Φιλολογίας στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, με σπουδαίο έργο, αποτελεί την εγγύηση του εγχειρήματος που ανέλαβε. Το βιβλίο του Ανιχνεύοντας τον πρώιμο Βρεττάκο (Με αφορμή ένα μαθητικό του τετράδιο) φωτίζει το ποιητικό έργο του μεγάλου ποιητή. Συνήθως, ένας ποιητής μένει στη μνήμη μας από το έργο που τον καθιέρωσε και αξιολογήθηκε ως σημαντικό. Σπανίως αναφερόμαστε στο πρώιμο, το οποίο συχνά μπορεί να είναι επίσης αξιόλογο, αλλά και μπορεί να πάσχει από υπερβολή που συνάδει με τη νεανική ηλικία. Ωστόσο, ακόμη κι...

Περισσότερα »

img2
ΕΠΙΚΑΙΡΑ

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΨΗΓΜΑΤΑ

«Το Αιγαίο»
του Μ. Γ. Μερακλή

Η Φύση, ύστερα από τεκτονικές μεταβολές στην προϊστορία της γης με καταβυθίσεις οροσειρών, που κάποιων οι κορυφές πέρασαν πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας, ξανάπλασε και στερέωσε γεωλογικά το Αιγαίο, το οποίο οι ειδικοί επιστήμονες χαρακτηρίζουν ως το επισημότερο πέλαγος της Μεσογείου ή και όλων των θαλασσών, με το πλήθος των νησιών που προέκυψαν και την εξαίρετη διαμόρφωση των ακτών του. Έπλασε πράγματι η Φύση ένα σπάνιας ομορφιάς φυσικό τοπίο, που το ολοκλήρωσαν οι άνθρωποι οι οποίοι το κατοίκησαν, δημιουργώντας στους αιώνες, ήδη από την τρίτη χιλιετηρίδα π.Χ., τον αιγαιακό πολιτισμό, με διάφορες εκδοχές, ώστε οι προϊστορικοί αρχαιολόγοι να διακρίνουν την τρωική, την κυκλαδική, την ελλαδική, την κρητική (μινωική) εκδοχή του.
Ωστόσο, ο άνθρωπος, το «δεινότερον» από όλα τα...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΑΠΟΨΕΙΣ

«Και τα παιδιά
της προσχολικής ηλικίας
αγαπούν τον Κ.Π. Καβάφη»
της Γεωργίας Κακούρου-Χρόνη

Ο Δημήτρης Δασκαλόπουλος έχει διατυπώσει την άποψη ότι «Μπορεί́ ο ξένος αναγνώστης του Καβάφη να μην πιάνει όλες τις αποχρώσεις της γλώσσας που πιάνει ένας Έλληνας, όπως όταν χρησιμοποιεί́ μια λέξη σε καθαρεύουσα που για μας έχει ιδιαίτερη σημασία, αλλά στις περισσότερες γλώσσες που έχει μεταφραστεί κερδίζει. Γιατί τα περισσότερα ποιήματά του έχουν ένα σενάριο. Μια ιστορία από την οποία βγαίνουν κάποια πράγματα που γίνονται αντιληπτά απ' όλο τον κόσμο. Δεν είναι μια ερμητική ποίηση, όπως του Σεφέρη ή άλλων ποιητών» (Συνέντευξη στον Χρήστο Παρίδη, lifo.gr).
Η λέξη-κλειδί στην παραπάνω άποψη του κορυφαίου καβαφιστή...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΕΙΔΗΣΗ

Νέο Διοικητικό Συμβούλιο
και νέα μέλη
στην Εταιρεία Συγγραφέων

Μετά τις αρχαιρεσίες της 26ης Απριλίου 2015, που έγιναν κατά τη διάρκεια της Γενικής Συνέλευσης της Εταιρείας Συγγραφέων για την ανάδειξη μελών Διοικητικού Συμβουλίου και την εισδοχή νέων μελών, τα αποτελέσματα διαμορφώθηκαν ως εξής:
Για μεν το Διοικητικό Συμβούλιο, εξελέγησαν οι Δημήτρης Καλοκύρης (πρόεδρος), Γιώργος Χουλιάρας (αντιπρόεδρος), Αγγελική Στρατηγοπούλου (γενική γραμματέας), Δημήτρης Χουλιαράκης (ταμίας), Ερρίκος Μπελιές (μέλος Δ.Σ.), Ηρώ Νικοπούλου (μέλος Δ.Σ.), Μάκης Τσίτας (μέλος Δ.Σ.), και αναπληρωματικά μέλη οι: Μαριγώ Αλεξοπούλου, Γιώργος Γώτης, Μαρία Κούρση και Θέμης Λιβεριάδης.

Περισσότερα »

img2
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΠΟΙΗΣΗ

Οχτώ ποιήματα
της Χίλντε Ντομίν
μετάφραση: Αλεξάνδρα Αντωνακάκη

ΑΔΕΙΑ ΑΠΟΒΙΒΑΣΗΣ
Με ονόμασα
εγώ η ίδια
με φώναζα
με το όνομα ενός νησιού.
Είναι το όνομα μιας Κυριακής
ενός νησιού που έχω ονειρευτεί.
Ο Κολόμβος το επινόησε
μία Κυριακή Χριστουγέννων.
Το νησί ήταν μια ακτή
κάτι για να αποβιβαστείς
με ελεύθερη είσοδο
τα αηδόνια τραγουδούν τα Χριστούγεννα εκεί.
Να ονομάζεστε, είπε κάποιος
όταν έφτασα στην Ευρώπη,
με το όνομα του νησιού σας...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΠΟΙΗΣΗ

«Κάλυκες χωρίς άνθη»
(πέντε ποιήματα)
του Αλέξιου Μάινα

ΑΥΤΟΠΡΟΣΩΠΟΓΡΑΦΙΑ ΜΕ ΞΥΛΙΝΗ ΠΟΡΤΑ
(2η εκδοχή)
Κίνηση χαμηλών θάμνων.
Σκοτεινιάζει
ή σκοτείνιασε
ή θα σκοτεινιάσει.
Δηλαδή
αϋπνία ή λάσπη με πέτρες.
Σπίτια από τοίχο.
Κυρτά φώτα που ρίχνονται
στο φράχτη
και χάνονται πριν φτάσουν
το έδαφος.
Σκόρπιες πέτρες.
Πέτρες δίπλα σε
τσίγκο...

Περισσότερα »

img2
ΑΛΛΕΣ ΤΕΧΝΕΣ VIDEO

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ

Έκθεση «Trinity»
στο Παγκόσμιο Κέντρο Εμπορίου του Ρότερνταμ

Την Κυριακή 31 Μαΐου εγκαινιάζεται στη WTC Gallery, στο Παγκόσμιο Κέντρο Εμπορίου του Ρότερνταμ, η έκθεση των Αποστόλη Ζολωτάκη, Lulwah Al Homoud και Κέλλυς Αθανασιάδου με τίτλο «Trinity».
Η επιμελήτρια της έκθεσης, δρ Ντόρα Ρογκάν-Ηλιοπούλου, σημειώνει: «Οπωσδήποτε, δεν είναι τυχαία...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ

«Η Σταχτοπούτα της χλιδής και της ομορφιάς στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών»
της Μαρίας Κοτοπούλη

Πόδια που αλλάζουν γη σαν της χορεύτριας
(Οδ. Ελύτης, Ο μικρός ναυτίλος, 6)
Η Σταχτοπούτα του Johann Strauss του νεότερου (1825-1899) και του Renato Zanella, που παρακολουθήσαμε στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών από το Μπαλέτο της Εθνικής Λυρικής...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

«Σκότωσέ με αν μ' αγαπάς»:
Αντωνιάδης – Μπρατάκος – Κόνιακ

Περισσότερα »

img2
ΝΕΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΕΣ

img2

img2

img2

img2

img2

img2

 

img2

facebookgoogle+twittertwitterrss

Η αποστολή του παρόντος email από το diastixo.gr, πληροί την εφαρμογή της κείμενης  νομοθεσίας  Ν.3471/2006, το άρθρο 14 του Νόμου 2672/98 (ΦΕΚ 290 τεύχος Α),  τις προϋποθέσεις της Ευρωπαϊκής  νομοθεσίας περί διαφημιστικών μηνυμάτων (Directiva 2002/58/EC και Relative as A5-270/2001) του Ευρωπαϊκού  Κοινοβουλίου,  στα πλαίσια της ενημέρωσής σας.

Το παρόν, δεν μπορεί να θεωρηθεί spam εφόσον αναγράφονται τα στοιχεία  του αποστολέα και οι  διαδικασίες διαγραφής.

Αν για  οποιονδήποτε λόγο επιθυμείτε να εξαιρεθείτε από την παρούσα λίστα  ενημέρωσης, πατήστε εδώ για διαγραφή και δηλώστε το mail στο οποίο λάβατε το newsletter (και όχι από διαφορετικό).

diastixo.gr

Πτολεμαίων 4,

11635 Αθήνα

τηλ.- φαξ: 210 7212307

info@diastixo.gr

[[tracking_beacon]]