Ενημέρωση από το diastixo.gr. Δεν μπορείτε να δείτε το ενημερωτικό e-mail? Δοκιμάστε εδώ.

diastixo.gr

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

Ηλίας Γκρής
στον Ελπιδοφόρο Ιντζέμπελη

 

Ο ποιητής Ηλίας Γκρής ανήκει στη Γενιά του '70 και εξέδωσε πρόσφατα τη συγκεντρωτική έκδοση Λήθαργος κόσμος (1977-1987). Εκτός από ποίηση, έχει εκδώσει πεζογραφία, δοκίμια για την ποίηση και τέσσερις θεματικές ανθολογίες. Η ποίησή του είναι διαχρονική και, όπως...

Περισσότερα »

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

ΣΕ Α' ΠΡΟΣΩΠΟ

Μαρία Τσοσκούνογλου

 

Ζω τα τελευταία χρόνια στην Αγγλία. Η απόσταση –γεωγραφική ή άλλη– κάνει συχνά τους ανθρώπους να στρέφονται στις «πηγές», στις βασικές αρχές. Εδώ, λοιπόν, στο στερεοτυπικά συννεφιασμένο Λονδίνο, σ' ένα περιβάλλον όπου ευδοκιμούν γεύσεις από όλα τα μέρη του κόσμου, η αναζήτηση...

Περισσότερα »

ΣΕ Α ΠΡΟΣΩΠΟ

ΑΡΘΡΟ

«Ως την τελευταία φλοίδα
του κρεμμυδιού –
για τον Γκίντερ Γκρας»

του Μιχάλη Μακρόπουλου

 

«Η ενοχή όμως, τόσο η αποδεδειγμένη όσο και η καλυμμένη ή ακόμη και η υποτιθέμενη, μένει. Σε τύπτει συνεχώς, ακόμη και όταν ταξιδεύεις στο πουθενά, αυτή είναι ήδη εκεί και δεν το κουνάει από τη θέση της...

Περισσότερα »

ΣΕ Α ΠΡΟΣΩΠΟ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ .ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ
img2
ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΞΕΝΗ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ

Ουμπέρτο Έκο:
«Φύλλο μηδέν»
του Φίλιππου Φιλίππου

Στο Μιλάνο, το 1992, κάποιος αποτυχημένος γραφιάς ονόματι Κολόνα, ένας λούζερ, που ποτέ δεν πήρε πτυχίο και βγάζει τον επιούσιο μεταφράζοντας, κάνοντας μαθήματα γερμανικής γλώσσας και γράφοντας σημειώματα σε επαρχιακές εφημερίδες, αφηγείται τη ζωή του. Αναγνώστης χειρογράφων σε εκδοτικούς οίκους, με όνειρο να γράψει ένα δικό του βιβλίο που θα του αποφέρει δόξα και πλούτη, αναγκάζεται να γράφει για άλλους αστυνομικά μυθιστορήματα (ως ghost writer), μιμούμενος το στιλ του Ρέιμοντ Τσάντλερ και του Μίκι Σπιλέιν. Τώρα στα πενήντα του, εγκαταλειμμένος από τη γυναίκα του...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΠΟΙΗΣΗ

Στάθης Κουτσούνης:
«Στιγμιότυπα του σώματος»
της Δώρας Τσιλιπάνου

«Πάντα τα μεν του σώματος ποταμός», γράφει ο Μάρκος Αυρήλιος (Εις Εαυτόν, ΙΙ 17), φράση που επιλέγεται, αντί προμετωπίδας, για την έκτη ποιητική συλλογή του Στάθη Κουτσούνη, Στιγμιότυπα του σώματος, δίνοντας στον αναγνώστη εξαρχής μια αίσθηση για την περιρρέουσα ατμόσφαιρα των ποιημάτων της.
O φόβος για τη μοναξιά του ποιήματος συναντά την ανησυχία για τον έρωτα, με το σώμα και την ποιητική σελίδα να βρίσκονται στις επάλξεις, το μεν για τον έρωτα, η δε για την απόσπαση των αναγνωστικών οπτικών: «...το ποίημα τρέμει/ μήπως...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΜΕΛΕΤΕΣ - ΔΟΚΙΜΙΑ

Ορέστης Δ. Κουρέλης:
«Σαρακατσαναίοι,
οι φερέοικοι Έλληνες»

του Απόστολου Σπυράκη

Όμως εγώ
καθαρά θα του θυμίσω ξεχασμένα. Ξέρω καλά
πως ξέρει, όταν στον Κιθαιρώνα επάνω
αυτός με δυο κι εγώ με ένα κοπάδι
σμίγαμε τρία ολόκληρα εξάμηνα,
από την άνοιξη, ώσπου να βγει ο Αρκτούρος·
και τον χειμώνα εγώ στα δικά μου χειμαδιά
γύριζα πίσω, στου Λαΐου αυτός.
Είναι τα λόγια του βοσκού από την Κόρινθο σε έναν από τους περίφημους διαλόγους του Οιδίποδα Τυράννου, που μαρτυρούν την πανάρχαια...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΝΕΑΝΙΚΑ - ΕΦΗΒΙΚΑ

Σάρα Κοέν-Σκαλί:
«Μαξ»
της Ελένης Χωρεάνθη

«Ξέρω ποια είναι αυτά τα μωρά. Ξέρω πώς κατασκευάστηκαν. Ξέρω ποιος τα κατασκεύασε, ποιος ζήτησε να κατασκευαστούν, ποιος τα επέλεξε για να κρατήσει μόνο τα επιτυχημένα. Ξέρω πού μπορούν να βρουν κι άλλα οι στρατιώτες σας. Ξέρω τα πάντα. Ήμουν το πρώτο από αυτά τα μωρά».
Είναι λόγια του Μαξ, του ήρωα και «πρωτομάρτυρα» αυτής της απάνθρωπης τραγωδίας, που αν ιδωθεί παραμερίζοντας το μαρτύριο των επιλεγμένων μικρών παιδιών, θα μπορούσε να χαρακτηριστεί τραγική κωμωδία. Ο Μαξ, βέβαια, είναι ένα επινοημένο παιδί εννέα ετών που...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ

Δημήτρης Ποταμιάνος:
«Αμφιθέατρο»
της Ανθούλας Δανιήλ

Μ' αρέσουν τ' αμφιθέατρα. (Γ.Σεφέρης, Επί Σκηνής, Β')
Το αμφιθέατρο χτίστηκε για να γίνει ο οίκος του θεάτρου. Από τα αρχαία χρόνια μέχρι σήμερα η αρχιτεκτονική του δεν ξεπεράστηκε. Ο θεατής από τις κερκίδες του βλέπει αμφί, δηλαδή και από εδώ και από εκεί, και από κοντά και απ' όλες τις πλευρές. Είναι «τόπος πανταχόθεν περισκοπούμενος» (γράφει το λεξικό του Σούδα και ο Σπύρος Ευαγγελάτος σε κάθε πρόγραμμα του δικού του Αμφιθεάτρου). Όταν είσαι στο αμφιθέατρο βλέπεις τα πάντα στην ορχήστρα· και το «περιώνυμο...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΜΕΛΕΤΕΣ - ΔΟΚΙΜΙΑ

Μαρία Αθανασοπούλου:
«Κ.Π. Καβάφης:
Τα θεατρικά ποιήματα»

του Ζαφείρη Νικήτα

Κάθε άξιο λόγου επιστημονικό σύγγραμμα φέρει τρία ενδιάθετα χαρακτηριστικά: βιβλιογραφικό εξοπλισμό, αναλυτική διάσταση και συνθετικό πρίσμα. Το βιβλίο της Μαρίας Αθανασοπούλου Κ.Π. Καβάφης: Τα θεατρικά ποιήματα φέρει ένα επιπρόσθετο, εμπρόθετο διακύβευμα: τη διεπιστημονική συσχέτιση θεάτρου και λογοτεχνίας, και ειδικότερα τη συσχέτιση του θεατρικά προσανατολισμένου corpus του Αλεξανδρινού ποιητή με την παράσταση, το παραστασιακό...

Περισσότερα »

img2
ΕΠΙΚΑΙΡΑ

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΙΚΑ

«Ακόμα μια επέτειος»
της Ιωάννας Καρατζαφέρη

Αναρωτιόμουν συχνά για το πόσες όψεις έχει η καθεμιά. Συνολικές ή προσωπικές: εθνικής περηφάνιας, ταπείνωσης, θυσιών, σφαγών, γάμου, γενεθλίων, απόκτησης τέκνων, αγοράς κατοικίας και όποιας άλλης μπορεί ο καθένας να προσθέσει.
Με απασχολούσε/λεί, επίσης, η γνώση του περιεχομένου της επετείου. Αν είναι εθιμοτυπική, ιστορική ή ένας τρόπος για τη διατήρησή της στον χρόνο και αν αυτό σήμαινε συνειδητοποίηση του περιεχομένου. Τη μια απορία ακολουθούσε κάποια άλλη.
Το έτος που διανύουμε συμπληρώνει τα 100 χρόνια του εκδιωγμού των Αρμενίων από τον τόπο τους με την οποιαδήποτε ομαδική ή ατομική απώλεια, συνέπεια και συνέχεια.
Στην Καλλιθέα με τους πέντε συνοικισμούς, όπου μεγάλωσα, είχαμε γείτονες ή συμμαθητές και συμμαθήτριες, που είχαν καταλήξει ως εκδιωχθέντες από τις γενέθλιες πατρίδες τους, όπως από την...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΝΕΟ SAVOIR-VIVRE
ΓΙΑ ΛΟΓΟΤΕΧΝΕΣ

Ο σεαυτόν παραμυθιωμένος (σέρβικο ανέκδοτο)
του Σωτήρη Παστάκα

Ο εξηντάρης χοντρός και φαλακρός ποιητής, εκεί που έτρωγε στη Λέσχη της Ένωσης Γιουγκοσλάβων Συγγραφέων, ένα απριλιάτικο μεσημεράκι προς απόγευμα με μια σπάνια λιακάδα στο Βελιγράδι, αισθάνθηκε να τον διαπερνάν τα βέλη του έρωτα. Η ψηλή, δίμετρη ξανθιά ποιήτρια, που έγινε μέλος της Ένωσης στα είκοσι δύο μόλις χρόνια της, πέρασε σαν οπτασία από μπροστά του, ξαναγύρισε και κάθισε μαζί του στο τραπέζι, μια και δεν υπήρχαν άλλες κενές θέσεις να απολαύσει το μεσημεριανό της. Ο ηλικιωμένος ποιητής έβγαλε από την τσέπη του το μεταξωτό λευκό μαντίλι με τα αρχικά του ονόματός του κεντημένα με χρυσή κλωστή, να σφουγγίσει τον ιδρώτα από το μέτωπό του, και με όλο το θάρρος τής πρότεινε να βγουν την ίδια μέρα, να περάσει...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΕΙΔΗΣΗ

Οι βραχείες λίστες για τα Βραβεία Βιβλίου Public 2015

Με τις 121.268 ψήφους τους, 60.011 αναγνώστες ανέδειξαν τις βραχείες λίστες των Βραβείων Βιβλίου Public 2015, για τις εκδόσεις του 2014, ολοκληρώνοντας την πρώτη φάση της ψηφοφορίας. Τώρα, στη δεύτερη φάση, η οποία θα διαρκέσει έως τις 17 Μαΐου 2015, το αναγνωστικό κοινό καλείται να αναδείξει τους νικητές, ψηφίζοντας ανάμεσα στους δέκα επικρατέστερους της κάθε κατηγορίας, στον ιστότοπο www.publicbookawards.gr. Αναλυτικά οι βραχείες λίστες, με αλφαβητική σειρά βάσει τίτλου, έχουν ανά κατηγορία ως εξής...

Περισσότερα »

img2
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΠΡΟΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΘΕΑΤΡΟ

«Μήδεια· μηδέν στο κόκκινο»
της Σοφίας Διονυσοπούλου

Σκοτάδι. Από το βάθος της σκηνής ακούγεται ψιθυριστά μια μελωδία. Καθώς τα φώτα ανάβουν, διακρίνονται δύο γυναικείες φιγούρες, η μία ντυμένη χρυσοκίτρινα και η άλλη βαθυπόρφυρα. Πλησιάζουν στο κέντρο της σκηνής τραγουδώντας την ίδια μελωδία ταυτόχρονα, αλλά με παραλλαγμένα λόγια. Κάθονται στις άκρες ενός πάγκου, που στηρίζεται σε δύο κύβους.
Μ1: Πού πήγ' η οργή, το μίσος κι η ματιά σου
που τη ζηλεύαν οι θεοί, που τη σκιαχτήκαν οι θνητοί;
Θυμήσου. Σε πρόδωσε.
Θυμήσου. Σ' εκθρόνισε.
Θυμήσου. Σ' εξόρισε.
Βαριά ντροπή για μια γυναίκα.
Για μια βασίλισσα είν' αίτιο πολέμου.
Κι ο πόλεμος, για να τραφεί, ζητάει θύματα...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ

«Ο κάμνων έρως»
της Ελένης Λαδιά

Ήταν χρόνια ακινητοποιημένος σαν άγαλμα· ίσως από ασθένεια, ίσως από πλησμονή. Το τελευταίο γεγονός ήταν η κούραση, μια διαβρωτική, χρόνια κόπωση, που έγινε υπερκόπωση και τελικώς εξάντληση.
Όμως ακόμη υπήρχαν ομορφιές στο κάμνον σώμα του, όπως το βλέμμα, πάντοτε βαθύ και γλυκό, το ωραίο σχήμα του κεφαλιού και η αρχαιοελληνική μύτη. Τα δάκτυλα των ποδιών επίσης παρέμεναν θαυμαστά στον σχηματισμό τους, τόσο που όταν τα έβλεπα στην ακρογιαλιά, έλεγα την αρχαία ρήση που χρησιμοποιούσαν για τον Αλκιβιάδη «αβρός ο όνυξ επεκάθητο τω δακτύλω» ή παρομοίαζα τις γάμπες του με του παγκρατιαστή Αγία από το Μουσείο των Δελφών.
Όμως τώρα...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

«Η μοναξιά της καμπύλης»
της Μαρίας Θ. Αρχιμανδρίτη

Προδημοσίευση από την ποιητική συλλογή της Μαρίας Θ. Αρχιμανδρίτη Η ΜΟΝΑΞΙΑ ΤΗΣ ΚΑΜΠΥΛΗΣ, που θα κυκλοφορήσει στα μέσα Μαΐου από τις Εκδόσεις Κέδρος...

Περισσότερα »

img2
ΑΛΛΕΣ ΤΕΧΝΕΣ

ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ

«Γυναίκα από χρυσό»
της Τούλας Ρεπαπή

Σύμφωνα με την υπόθεση, η Μαρία Άλτμαν (Έλεν Μίρεν), μία ηλικιωμένη Εβραία που ζει στην Αμερική, εξήντα χρόνια μετά την απόδρασή της από τη Βιέννη κατά τη διάρκεια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, ξεκινά την προσπάθειά της να ανακτήσει οικογενειακά κειμήλια που κλάπηκαν από τους Ναζί. Μεταξύ αυτών είναι ο πίνακας που φιλοτέχνησε ο Κλιμτ και απεικόνιζε τη θεία της, Αντέλ, αδελφή της μητέρας της, και που πλέον είναι διάσημος: Portrait of Adele Bloch-Bauer I.
Στη διεκδίκησή της αυτή έχει δικηγόρο τον γιο μιας παλιάς της φίλης (Ράιαν Ρέινολντς), ο οποίος είναι νεαρός, τολμηρός και άπειρος. Ωστόσο, το πείσμα της για κάτι που ανήκει στην οικογένειά της, αλλά και οι ειδήσεις που μιλούν για επιστροφή έργων τέχνης τα οποία εκλάπησαν...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ

«Ιωάννα Ασσάνη: Καμπυλότητες – Curvatures»
του Εμμανουήλ Μαυρομμάτη

Η εργασία της Ιωάννας Ασσάνη τα τελευταία χρόνια ακολούθησε ένα σύστημα ανάλυσης των εικόνων επάνω στις οποίες εργαζόταν η καλλιτέχνις, σε άλλες επιμέρους εικόνες που τις συνιστούσαν και που προέκυπταν διαδοχικά από το εσωτερικό τους. Από αυτές, με τη σειρά τους και της καθεμίας, ανέλυε την εικόνα σε επόμενες επιμέρους εικόνες, εκ νέου από το εσωτερικό τους κ.ο.κ. Έτσι προέκυπτε μια πολυπλοκότητα προς δύο κατευθύνσεις: Η μία ήταν ότι οι εικόνες παρέπεμπαν σε εικόνες μέσα από ένα κεντρομόλο σύστημα, του οποίου η προοπτική ανοιγόταν προς τις εκάστοτε συνιστώσες των εικόνων και προς τις επόμενες, τις αναδυόμενες συνιστώσες τους. Ήταν συνεπώς ένα σύστημα κλειστό. Η άλλη ήταν ότι το σύστημα, αναφερόμενο από εικόνες σε εικόνες και αυτές επίσης σε εικόνες...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ
img2

ΜΟΥΣΙΚΗ

«Μια τρελή τρελή Αλφαβήτα με τον Άνθρωπο-Ορχήστρα»
της Ελένης Λιντζαροπούλου

Μια ξεχωριστή διαδραστική παράσταση με μουσική και τραγούδι, χορό, θεατρική εμψύχωση, video, κουκλοθέατρο, ακροβατικά, ξυλοπόδαρους, παιδική ποίηση και πάλι μουσική, έρχεται να αναδείξει την δυνατότητα ενός βιβλίου να διδάσκει μέσα από το παιχνίδι και να ψυχαγωγεί συμβάλλοντας στην καλλιέργεια της φαντασίας και τον πλουτισμό του λεξιλογίου των παιδιών. Καμωμένη με πολλή αγάπη, χαρά, σεβασμό και βαθύτατη γνώση τόσο της ψυχοσύνθεσης των παιδιών όσο και των τρόπων και των μεθόδων διδασκαλίας, η μουσική αυτή πανδαισία αποτελεί μια εξαιρετική ευκαιρία για μικρούς και μεγάλους να χαλαρώσουν και να χαρούν παίζοντας όλοι μαζί. Αφορμή η εκπληκτική μελοποίηση του Αλκιβιάδη Κωνσταντόπουλου στα εξαιρετικά παιδικά ποιήματα της Ράνιας Μπουμπουρή...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΜΟΥΣΙΚΗ

«Οι Πνοές του Μάη»: Μουσικό αφιέρωμα
στον Γιώργο Σαραντάρη

Τη Δευτέρα 11 και την Τρίτη 12 Μαΐου, η Λίνα Νικολακοπούλου επιμελείται και παρουσιάζει ένα μουσικό αφιέρωμα στον ποιητή της γενιάς του '30 Γιώργο Σαραντάρη, στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης. Θα ακουστούν 28 ποιήματά του γραμμένα από το 1933 έως το 1940 και μελοποιημένα από τη Δάφνη Αλεξανδρή.
Τραγουδούν: Μελίνα Τανάγρη, Αργυρώ Καπαρού, Θοδωρής Βουτσικάκης, Δημήτρης Νικολούδης και η Παιδική Χορωδία Σπύρου Λάμπρου. Συνοδεύει επταμελής ορχήστρα.
Τα ποιήματα της συναυλίας είναι ανθολογημένα από τις συλλογές: Οι αγάπες του χρόνου (1933), Ουράνια (1934)...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ
img2
ΝΕΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΕΣ

img2

img2

img2

img2

img2

img2

 

img2

facebookgoogle+twittertwitterrss

Η αποστολή του παρόντος email από το diastixo.gr, πληροί την εφαρμογή της κείμενης  νομοθεσίας  Ν.3471/2006, το άρθρο 14 του Νόμου 2672/98 (ΦΕΚ 290 τεύχος Α),  τις προϋποθέσεις της Ευρωπαϊκής  νομοθεσίας περί διαφημιστικών μηνυμάτων (Directiva 2002/58/EC και Relative as A5-270/2001) του Ευρωπαϊκού  Κοινοβουλίου,  στα πλαίσια της ενημέρωσής σας.

Το παρόν, δεν μπορεί να θεωρηθεί spam εφόσον αναγράφονται τα στοιχεία  του αποστολέα και οι  διαδικασίες διαγραφής.

Αν για  οποιονδήποτε λόγο επιθυμείτε να εξαιρεθείτε από την παρούσα λίστα  ενημέρωσης, πατήστε εδώ για διαγραφή και δηλώστε το mail στο οποίο λάβατε το newsletter (και όχι από διαφορετικό).

diastixo.gr

Πτολεμαίων 4,

11635 Αθήνα

τηλ.- φαξ: 210 7212307

info@diastixo.gr

[[tracking_beacon]]