Ενημέρωση από το diastixo.gr. Δεν μπορείτε να δείτε το ενημερωτικό e-mail? Δοκιμάστε εδώ.

diastixo.gr

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

Νίκος Κατσαλίδας
στον Ελπιδοφόρο Ιντζέμπελη

 

Ο Νίκος Κατσαλίδας γεννήθηκε στην Άνω Λεσινίτσα των Αγίων Σαράντα, σε μια βορειοηπειρωτική οικογένεια με παραδόσεις. Έκανε ανώτερες φιλολογικές σπουδές στο Πανεπιστήμιο των Τιράνων. Ποιητής, μυθιστοριογράφος, μεταφραστής...

Περισσότερα »

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

ΣΕ Α' ΠΡΟΣΩΠΟ

Μαρία Σαμπατακάκη

 

Πίσω από τις εξιστορημένες εμπειρίες των ανθρώπων, τις καταγεγραμμένες μαρτυρίες τους, υπάρχει πάντοτε μία πολιτική, οικονομική, κοινωνική συνθήκη. Ένα περιβάλλον πλαίσιο, δηλαδή, στο οποίο εντάσσονται είτε ως θύματα, είτε ως θύτες ή και τα δυο μαζί. Το προσωπικό ημερολόγιο μιας καθ' όλα αντιηρωικής...

Περισσότερα »

ΣΕ Α ΠΡΟΣΩΠΟ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ .ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ
img2
ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ

Θωμάς Κοροβίνης:
«Το πρώτο φιλί»
του Χρίστου Παπαγεωργίου

Είχε σχεδόν προαναγγελθεί η συγκεκριμένη νουβέλα –μεγάλο διήγημα θα μπορούσε κανείς να τη χαρακτηρίσει– από το προηγούμενο έργο του συγγραφέα, Τι πάθος ατελείωτο, αλλά η έντονη τουρκική εισβολή στα τηλεοπτικά μας πράγματα δεν ευνοούσε μια τέτοια εμφάνιση. Τώρα που όλα ηρέμησαν –αν και βλέπω σε συγκεκριμένο κανάλι την επαναφορά του Σουλεϊμάν του Μεγαλοπρεπούς– ο Θωμάς Κοροβίνης παρουσιάζει το γλυκύτατο αυτό πόνημα, το Πρώτο φιλί, ελπίζοντας πως θα το διαβάσουμε απαλλαγμένοι από τηλεορασιακές δεσμεύσεις ή αγκυλώσεις...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΠΟΙΗΣΗ

Παναγιώτης Κερασίδης:
«Ενηλικίωση της ουτοπίας»
της Άννας Αφεντουλίδου

Ο ορίζοντας προσδοκίας του αναγνώστη, όταν ξεκινά την ανα-γνώριση στην Ενηλικίωση της oυτοπίας, είναι εξαρχής αυτός της υποδοχής μιας ποιητικής συλλογής. Πρόκειται, εξάλλου, για το 7o βιβλίο (το οποίο, εκτός από τον τίτλο του, δεν μας δίνει κάποιον ειδολογικό προσανατολισμό) ενός ποιητή που σε μια διάρκεια 30 χρόνων έχει εκδώσει 6 ποιητικές συλλογές. Ωστόσο.
Είναι ένα αφήγημα περιπέτειας της ανθρώπινης ύπαρξης αλλά και του ανθρώπινου λόγου, μιας περιήγησης σε έναν κόσμο που φτιάχνεται από τη γλώσσα και για τη γλώσσα, ο οποίος φαίνεται να...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΔΙΑΦΟΡΑ

Νορίνα Χερτζ:
«Μάτια ορθάνοιχτα:
Πώς να παίρνετε
τις καλύτερες αποφάσεις
σ’ έναν περίπλοκο κόσμο»

του Θανάση Αντωνίου

Η Βρετανίδα οικονομολόγος Νορίνα Χερτζ έγινε γνωστή το 2004, όταν με το βιβλίο της The Debt Threat (Η βόμβα του παγκόσμιου χρέους, Κριτική, 2006) προέβλεψε με ανατριχιαστική ακρίβεια την εμφάνιση της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης· ειδικά την κρίση δημοσιονομικού χρέους σε περιφερειακές οικονομίες. Λίγο πιο πριν, το 2001, με το βιβλίο της The Silent Takeover: Global Capitalism and the Death of Democracy, είχε αποκαλύψει τους τρόπους με τους οποίους...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΠΑΙΔΙΚΑ

Λίλη Λαμπρέλλη:
«Το κοντολαίμικο κοτσύφι»
της Ελένης Σαραντίτη

«Σαν κοτσύφι» έλεγε ο λαός μας της υπαίθρου για κάποιον που πήγαινε ορμητικά, γρήγορα. Και ο Ζαχαρίας Παπαντωνίου, στο ωραιότατο ποίημά του «Ο γεροβοσκός», δεν παραλείπει να αναφερθεί στο κοτσύφι: «Σε ψηλές ανηφοριές/ σαν κοτσύφι χύθηκα/ κι έπεσα σε ρεματιές/ και λαγοκοιμήθηκα».
Όσο για τον Ανδρέα Καρκαβίτσα, ομολογεί: «Ο κότσυφας γνωρίζει το εύρος και την γλύκα της φωνής του, γι' αυτό πηγαίνει και στεριώνει στο ψηλότερο κλαδί και τραγουδεί· για να ακουστεί στα πέρατα...»
«Ζάσλεντι κος ντάτα ουτ κάρα να καπίνα», ακολούθα τον κότσυφα...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΜΕΛΕΤΕΣ - ΔΟΚΙΜΙΑ

Συλλογικό έργο: «Καλλιεργώντας
τη φιλαναγνωσία»
της Ανθούλας Δανιήλ

Τον ογκώδη τόμο, ανάλογο του θέματος, Καλλιεργώντας τη φιλαναγνωσία – Πραγματικότητες και προοπτικές, επιμελούνται δύο επίλεκτα μέλη της πανεπιστημιακής κοινότητας, η καθηγήτρια Ελληνικής Φιλολογίας Άντα Κατσίκη-Γκίβαλου, με πλούσιο ερευνητικό και συγγραφικό έργο, καθώς και ο επίκουρος καθηγητής Δημήτρης Πολίτης, με επίσης ενδιαφέρον έργο. Και οι δύο, πέραν των άλλων, ασχολούνται ιδιαιτέρως με την παιδική λογοτεχνία και τη φιλαναγνωσία, ενώ υπογράφουν και την Εισαγωγή αυτού του πολύ ενδιαφέροντος τόμου, στου οποίου τα έξι κεφάλαια...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ

Δημήτρης Στεφανάκης:
«Ο χορός
των ψευδαισθήσεων»

της Τέσυς Μπάιλα

Το τάγκο είναι ο χορός του πάθους και της μελαγχολίας, του αυτοσχεδιασμού και της αρχέγονης πάλης ανάμεσα στο αρσενικό και στο θηλυκό. Και είναι ακράτητος χορός, δυναμικός.
Αυτόν τον χορό διάλεξε, διόλου τυχαία, άλλωστε τίποτα δεν είναι τυχαία παράθεση στο έργο του, ο Δημήτρης Στεφανάκης για να συμβολίσει όλα όσα θέλει να πει στο νέο του βιβλίο, Ο χορός των ψευδαισθήσεων. Η ιλιγγιώδης δυναμική των αργεντίνικων βημάτων έγινε συνειδητή επιλογή του συγγραφέα και ο τρόπος του να μιλήσει για όλα όσα στροβιλίζονται στη σκέψη...

Περισσότερα »

img2
ΕΠΙΚΑΙΡΑ

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΑΠΟΨΕΙΣ

«Ο αθέμιτος ανταγωνισμός των εφημερίδων σε σχέση με το βιβλίο, τους εκδότες και τους βιβλιοπώλες»
του Γιώργου Δαρδανού

Οι εφημερίδες, αφού διέλυσαν κυριολεκτικά τον χώρο της μουσικής με την προσφορά CD κάθε είδους, κάνουν πλέον το ίδια όσον αφορά στο βιβλίο. Χαρακτηριστικό είναι ότι οι πωλήσεις των αντιτύπων μιας εφημερίδας πολλαπλασιάζονται όταν αυτή προσφέρει μαζί με το φύλλο της κι ένα βιβλίο «ως δώρο» στο αναγνωστικό της κοινό – η αύξηση αυτή των πωληθέντων αντιτύπων, όπως είναι φανερό, δεν έχει καμία σχέση με το περιεχόμενό της, αλλά με το βιβλίο της προσφοράς.
Είναι, όμως, πραγματική προσφορά αυτή; Κάτω από ποιες συνθήκες γίνεται; Και πώς οι εφημερίδες ανταγωνίζονται αθέμιτα τους φορείς του βιβλίου;
Οι εφημερίδες ισχυρίζονται ότι οι προσφορές αυτές των βιβλίων είναι δωρεάν – δηλαδή ο αναγνώστης μαζί με το φύλλο της εφημερίδας μπορεί να πάρει χωρίς...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΕΙΔΗΣΗ

12η Διεθνής Έκθεση Βιβλίου Θεσσαλονίκης,
7-10 Μαΐου 2015

Η Διεθνής Έκθεση Βιβλίου Θεσσαλονίκης –μοναδική στην κατηγορία της στον ελληνικό χώρο– εγκαινιάστηκε τον Μάιο του 2004, με στόχο να εντάξει την Ελλάδα στον χάρτη των διεθνών εκθέσεων βιβλίου. Σύντομα κατάφερε να αναδειχθεί σε κομβικό άξονα πολιτιστικών και εμπορικών συναλλαγών μεταξύ Ευρώπης, Βαλκανίων, Μεσογείου και Μέσης Ανατολής. Σήμερα αποτελεί έναν από τους πλέον σημαντικούς πολιτιστικούς θεσμούς της χώρας με διεθνή αναγνώριση και από το 2006 είναι μέλος του «κλαμπ Διεθνών Εκθέσεων Βιβλίου», ενώ συμμετέχει στις ετήσιες επαγγελματικές συναντήσεις που οργανώνει η Διεθνής Έκθεση Βιβλίου Φραγκφούρτης.
Κάθε χρόνο συμμετέχουν στη διοργάνωση περίπου 30 χώρες και περισσότεροι από 400 Έλληνες επαγγελματίες του βιβλίου, την επισκέπτονται περισσότερα από 65.000 άτομα ετησίως...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΑΠΟΨΕΙΣ

«Τζόναθαν Φράνζεν:
πρώτη φορά στην Ελλάδα»
της Αθηνάς Χατζή

Ένας μεσήλιξ άντρας που τα νιάτα δεν αποφασίζουν να τον εγκαταλείψουν, καθώς στέκεται ευθυτενής και με την πυκνή κόμη του άθικτη από τον αμείλικτο χρόνο· ένας ντροπαλός άνθρωπος που στην αρχή μοιάζει απόμακρος· ένας συγγραφέας που μοιάζει να έχει δομήσει προσεκτικά το δημόσιο προσωπείο του και που δεν μπορείς να τον φανταστείς να εκρήγνυται ή να παραφέρεται· ένας ευγενής συνομιλητής που ευχαριστεί για την κάθε ερώτηση και στο τέλος χειροκροτεί τη διερμηνέα του: ο Τζόναθαν Φράνζεν, ο «μεγάλος Αμερικανός μυθιστοριογράφος», σύμφωνα με το περιοδικό TIME, του οποίου το περιζήτητο εξώφυλλο κόσμησε εν έτει 2010, σε πρώτη εμφάνιση στην Ελλάδα απαντά με υπομονή και αποφεύγοντας τις τετριμμένες απαντήσεις στις ερωτήσεις που του τίθενται, επί μία και πλέον ώρα, ανησυχώντας στο...

Περισσότερα »

img2
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ VIDEO

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ

«Η υπόθεση
Βίνσεντ Πάιργουιτ»
του Μπάρι Πέιν
μετάφραση: Χριστίνα Μπάμπου-Παγκουρέλη

Ο θάνατος του Βίνσεντ Πάιργουιτ, ειρηνοδίκη, ιδιοκτήτη του Έλερντον Χάους, στην κομητεία του Μπάκιγχαμ, δεν θα είχε προκαλέσει περισσότερη προσοχή από τον θάνατο οποιουδήποτε άλλου απλού επαρχιώτη αριστοκράτη. Οι συνθήκες του θανάτου του, όμως, αν και έχουν πλέον ξεχαστεί, δημιούργησαν εντύπωση και προκάλεσαν τότε κάποιο ενδιαφέρον. Ήταν μία από τις υποθέσεις εκείνες που ξεχνιούνται εύκολα μέσα σε ένα χρόνο, εκτός από την περιοχή στην οποία έχουν συμβεί. Οι πιο εντυπωσιακές λεπτομέρειες της υπόθεσης δεν ακούστηκαν ποτέ. Τις παραθέτω εδώ απλά και καθαρά. Όσοι ασχολούνται με τα παραψυχολογικά φαινόμενα μπορούν να βγάλουν όποιο συμπέρασμα τους αρέσει...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ

«Η σκακιέρα»
της Ελένης Χωρεάνθη

Στον Μάκη
Κάθε φορά που βρισκόταν σε αδυναμία να γράψει δυο στίχους, ας ήταν κι έναν, άρχιζε να χαρακώνει την κενή επιφάνεια με γραμμές οριζόντιες, κάθετες, πλάγιες και διαγώνιες, να σχηματίζει τετράγωνα σχήματα και παραλληλόγραμμα, ρόμβους, να τραβάει ακτίνες και διαμέτρους, να κάνει κύκλους στα κενά των σελίδων. Είχε γεμίσει σελίδες ολόκληρες με γραμμές που μπερδεύονταν σαν τις κυριακάτικες γλώσσες των Φιλιππινέζων υπηρετριών.
Όμως, όταν έμπαινε στη μεγάλη σάλα του αρχοντικού, η προσοχή της Αριάδνης εστιαζόταν σ' ένα μικροσκοπικό αντικείμενο, τυπικά ασήμαντο. Όπως αποδείχτηκε, όμως, αργότερα, πολύ σημαντικό για την ερμηνεία των περίεργων ευρημάτων και των σπάνιων κειμηλίων που...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

Το «Μάρτυς μου ο Θεός»
στο BIOS για το
Bob Theatre Festival 2015

Η εταιρεία θεάτρου Gaff παρουσιάζει στο BIOS το έργο του Μάκη Τσίτα Μάρτυς μου ο Θεός, που τιμήθηκε με το Βραβείο Λογοτεχνίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης 2014.
Δευτέρα 4 Μαΐου στις 21:30
Μέσα στο πανηγυρικό κλίμα που επικρατεί στην Αθήνα του 2004, ο Χρυσοβαλάντης –ένας τυπικός αντιήρωας της εποχής μας, άνθρωπος απλός αλλά οπλισμένος με χιούμορ, με φαντασία και με μια ιδιαίτερη λεκτική ευφορία–, έχοντας βρεθεί στα πενήντα του άνεργος και με υγεία κλονισμένη, εξιστορεί τα πάθη που...

Περισσότερα »

img2
ΑΛΛΕΣ ΤΕΧΝΕΣ

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΘΕΑΤΡΟ

Bob Theatre Festival 2015,
4-10 Μαΐου 2015

Το σημαντικότερο φεστιβάλ νεανικού θεάτρου της Αθήνας έρχεται, πιστό στο ραντεβού του, για 8η συνεχόμενη χρονιά, από τις 4 έως τις 10 Μαΐου στο Bios! Φρέσκες ιδέες, δημιουργικότητα και θετική ενέργεια σε μία εβδομάδα που συγκεντρώνει πρεμιέρες, επιλεγμένες επιτυχημένες θεατρικές παραστάσεις της φετινής σεζόν, stand-up comedy, πάρτι, μουσική και τον διαγωνισμό των νέων δημιουργών Scratch Night! Νεανικές παραστάσεις που ξεχώρισαν φέτος έρχονται στο Bob Theatre Festival, δίνοντας στο κοινό μια τελευταία ευκαιρία να τις προλάβει. Όπως κάθε χρονιά, πολλές ομάδες επιλέγουν το Bob Theatre Festival για να πρωτοπαρουσιάσουν τη δουλειά...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΜΟΥΣΙΚΗ

«Requiem του Μότσαρτ
στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών»
της Μαρίας Κοτοπούλη

Τον αγαπημένο των θεών, Wolfgang Amadeus Mozart (1756-1791), τον επονόμασαν Ραφαέλο της μουσικής. Ίσως γιατί τα χρώματα, η ιδανική ομορφιά, η ζωή που πάλλεται μέσα από τον χρωστήρα του μεγάλου αναγεννησιακού ζωγράφου αντιστοιχεί στους μουσικούς φθόγγους με τους οποίους ο Mozart μετουσιώνει τα πάντα σε θεϊκούς αρμονικούς ήχους. Ίσως γιατί και οι δυο τους ήσαν ασύγκριτοι στη σύνθεση, στην αίσθηση των αναλογιών και στη χάρη. Ίσως γιατί άφησαν ημιτελές το τελευταίο...

 

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΘΕΑΤΡΟ

«Όλη η Βίβλος (λέμε τώρα)»
της Ελένης Λιντζαροπούλου

Ένα έργο υψηλής χιουμοριστικής αξίας ανεβαίνει από τις 18 Απριλίου στο Θέατρο Βικτώρια. Μια κωμωδία που επαναφέρει το είδος στην θέση που του αξίζει, αποδεικνύοντας ότι υπάρχει «βλασφημία» που είναι αρετή. Για την ακρίβεια, το ίδιο το χιούμορ είναι αρετή, αφού η παράσταση στο ερώτημα αν έχει χιούμορ ο Θεός απαντά με βεβαιότητα: Φυσικά και έχει. Οδήγησε τον λαό του Ισραήλ μέσα από τη Μέση Ανατολή για σαράντα χρόνια και τους έβαλε να σταματήσουν στο μοναδικό μέρος που δεν έχει πετρέλαιο!
Είναι μια παράσταση για ευφυείς θεατές. Οι συγγραφείς...

 

Περισσότερα »

img2
ΝΕΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΕΣ

img2

img2

img2

img2

img2

img2

 

img2

facebookgoogle+twittertwitterrss

Η αποστολή του παρόντος email από το diastixo.gr, πληροί την εφαρμογή της κείμενης  νομοθεσίας  Ν.3471/2006, το άρθρο 14 του Νόμου 2672/98 (ΦΕΚ 290 τεύχος Α),  τις προϋποθέσεις της Ευρωπαϊκής  νομοθεσίας περί διαφημιστικών μηνυμάτων (Directiva 2002/58/EC και Relative as A5-270/2001) του Ευρωπαϊκού  Κοινοβουλίου,  στα πλαίσια της ενημέρωσής σας.

Το παρόν, δεν μπορεί να θεωρηθεί spam εφόσον αναγράφονται τα στοιχεία  του αποστολέα και οι  διαδικασίες διαγραφής.

Αν για  οποιονδήποτε λόγο επιθυμείτε να εξαιρεθείτε από την παρούσα λίστα  ενημέρωσης, πατήστε εδώ για διαγραφή και δηλώστε το mail στο οποίο λάβατε το newsletter (και όχι από διαφορετικό).

diastixo.gr

Πτολεμαίων 4,

11635 Αθήνα

τηλ.- φαξ: 210 7212307

info@diastixo.gr

[[tracking_beacon]]