Ενημέρωση από το diastixo.gr. Δεν μπορείτε να δείτε το ενημερωτικό e-mail? Δοκιμάστε εδώ.

diastixo.gr

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

Μπάρμπαρα Στοκ
στον Ελπιδοφόρο Ιντζέμπελη

 

Η Μπάρμπαρα Στοκ (Χρόνινγκεν, 1970) έγινε γνωστή στην Ολλανδία για τα αυτοβιογραφικά της κόμικς. Συνεργάζεται με εφημερίδες και περιοδικά, κι έχει εκδώσει μέχρι στιγμής εννιά βιβλία. Το 2009 τιμήθηκε με το Stripschapprijs, το πιο σημαντικό ολλανδικό βραβείο για κόμικς...

Περισσότερα »

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

ΣΕ Α' ΠΡΟΣΩΠΟ

Αργυρώ Πιπίνη

 

Πιστεύω στις συμπτώσεις. Τις θεωρώ ένα τρικ της μοίρας. Μια μέρα κατεβαίνοντας στο κέντρο κι ανεβαίνοντας τη σκάλα στο μετρό Πανεπιστήμιο, βρέθηκα ανάμεσα σε ομάδες νέων, αγοριών, κοριτσιών. Πορεία. Μαθητική. Πρωτότυπο, θα πείτε. Πριν από λίγο καιρό θα ήταν έκπληξη να μην πέσεις σε πορεία στο κέντρο της πόλης...

Περισσότερα »

ΣΕ Α ΠΡΟΣΩΠΟ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ .ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ

ΑΡΘΡΟ

«Για τον ποιητή Ρούπερτ Μπρουκ»
της Ανθούλας Δανιήλ

 

Πέρασαν εκατό χρόνια από τον άδοξο θάνατο του ωραίου, νέου ποιητή Ρούπερτ Μπρουκ (1887-1915), ανθυποπλοίαρχου του Αγγλικού Στόλου. Δεν κινδύνευσε από τα εχθρικά πυρά και δεν σκοτώθηκε σε ναυμαχία, αλλά πέθανε από σηψαιμία στις 23 Απριλίου 1915, ύστερα από τσίμπημα μολυσμένου κουνουπιού. Στα 28 του χρόνια άφησε την τελευταία του πνοή στο...

Περισσότερα »

ΣΕ Α ΠΡΟΣΩΠΟ
img2
ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΔΙΑΦΟΡΑ

Πέτρος Στ. Μακρής-Στάικος:
«Ο “Δεκέμβρης” του 1944»
της Ανθούλας Δανιήλ

Ενδιαφέρον βιβλίο Ο «Δεκέμβρης» του 1944, με τα τέσσερα άγνωστα κείμενα που ξαναθυμίζουν πράγματα οδυνηρά, τα οποία, αν και διαδραματίστηκαν πριν από εβδομήντα χρόνια, ο απόηχός τους δεν έχει σβήσει, αντιθέτως το αποτύπωμά τους είναι εμφανές σε πολλές μορφές της τέχνης, πράγμα που σημαίνει πως βρίσκεται στη συλλογική μνήμη. Στον Πρόλογο του βιβλίου βλέπουμε τις απεγνωσμένες προσπάθειες που κάνουν οι Βρετανοί να συνεννοηθούν με τους Έλληνες, για να καταφέρουν τα εξής: Πώς, με την αποχώρηση των Γερμανών, να μην πάρει την εξουσία το ΕΑΜ-ΕΛΑΣ...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΝΕΑΝΙΚΑ - ΕΦΗΒΙΚΑ

Τζον Μπόιν:
«Μείνε εκεί που είσαι
και μετά φύγε»
της Ελένης Σαραντίτη

Ο Ιρλανδός (Δουβλίνο, 1971) Τζον Μπόιν, με σπουδές φιλολογίας στο περίφημο Trinity College, στο οποίο, ας σημειωθεί, έκανε λαμπρές σπουδές, από το 1871 μέχρι το 1874, ο Όσκαρ Ουάιλντ όπου βραβεύτηκε και με χρυσό μετάλλιο για την επίδοσή του στα αρχαία ελληνικά, καθώς από την ηλικία των 12 ετών διάβαζε στο πρωτότυπο Όμηρο και Βιργίλιο, ας είναι, ο συγγραφέας του μυθιστορήματος Μείνε εκεί που είσαι και μετά φύγε δεν είναι καθόλου άγνωστος στους έφηβους Έλληνες αναγνώστες ή και στους μεγαλύτερους που επιζητούν το πραγματικά...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΠΟΙΗΣΗ

Ελένη Γκίκα:
«Η αρχιτεκτονική
της ύπαρξης»

της Ελένης Χωρεάνθη

Ότι η Ελένη Γκίκα είναι πρωτίστως τρυφερή ερωτική ποιήτρια δεν υπάρχει αμφιβολία. Η αρχιτεκτονική της ύπαρξης, ωστόσο, είναι μια ποιητική σύνθεση πολύ διαφορετική από τις προηγούμενες δημιουργίες της. Πραγματεύεται με έναν εντελώς δικό της τρόπο τη διαχείριση του χρόνου μετά τη μετάβαση του πατέρα της στην άλλη διάσταση, στη χώρα του αμίλητου, καταχωρίζοντας τα προσωπικά της βιώματα σε τρία μέρη/«Δωμάτια»:
Α' Μέρος: «Το άσπρο δωμάτιο», όπου αναπτύσσεται η προϊστορία αυτών που θα ακολουθήσουν...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΜΕΛΕΤΕΣ - ΔΟΚΙΜΙΑ

Συλλογικό έργο:
«Γη, ένας μικρός
και εύθραυστος πλανήτης»
του Θανάση Αντωνίου

Το παρόν έργο, ένα πλήρες εγχειρίδιο για τα περιβαλλοντικά προβλήματα του πλανήτη μας, κυκλοφόρησε πρώτη φορά το 1997 και περιείχε κείμενα που είχαν γραφτεί την περίοδο 1990-1996, απευθυνόταν δε κυρίως σε φοιτητές παιδαγωγικών σχολών που καλούνταν στη συνέχεια να διδάξουν μαθήματα περιβαλλοντικής προστασίας σε μαθητές της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Ήταν μια εποχή που τα περιβαλλοντικά ζητήματα, αν και όχι στην πρώτη γραμμή της επικαιρότητας, αποκτούσαν ολοένα και μεγαλύτερη σημασία διεθνώς, απλώς η ελληνική ευμάρεια του άκρατου καταναλωτισμού και του υπερδανεισμού –ψευδής, όπως αποδείχτηκε εκ των...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ

Κώστας Κατσουλάρης:
«Νυχτερινό ρεύμα»
του Χρίστου Παπαγεωργίου

Ο πεζογράφος Κώστας Κατσουλάρης δεν είναι πολύ εθισμένος στο διήγημα –θυμίζω πως έχει στο ενεργητικό του ακόμη μία συλλογή–, παρ' όλα αυτά, γράφοντας ουσιαστικά τέσσερα μεγάλης έκτασης κομμάτια, αποδεικνύει πως μπορεί το ίδιο καλά και στη συγκεκριμένη μορφή και δομή, και στη συγκεκριμένη αφαιρετική έως ελλειπτική δημιουργία. Πράγματι, χρωματίζοντας τέσσερις θεματικές, σύγχρονες και καθημερινές, που παρότι αφορούν χρόνια τωρινά, περιόδους οικείες, εποχές κρίσης, σε τίποτα δεν κάνουν εμφανείς μύθους, που άλλοι συγγραφείς διαχειρίζονται –φτώχεια, άστεγοι, μετανάστες, αυτοκτονίες, απώλειες και λοιπά– αλλά νέες...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΞΕΝΗ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ

Κρίστοφερ Ίσεργουντ:
«Αντίο Βερολίνο»

του Φίλιππου Φιλίππου

Ο Κρίστοφερ Ίσεργουντ (1904-1986) ήταν σημαντικός Βρετανός συγγραφέας που δεν έγραψε πληθώρα βιβλίων, αλλά που κατόρθωσε να γίνει διάσημος με ένα από αυτά, το εμβληματικό Αντίο Βερολίνο, πάνω στο οποίο βασίστηκε η ταινία του Μπομπ Φόσι Καμπαρέ (1972) με πρωταγωνίστρια τη Λάιζα Μινέλι στον ρόλο της Σάλι Μπόουλς. Το βιβλίο περιέχει έξι ιστορίες, οι οποίες συγκροτούν μια μάλλον αδιάσπαστη αφήγηση, σύμφωνα με τον συγγραφέα του. Πρόκειται για θραύσματα ενός σπονδυλωτού μυθιστορήματος με φόντο το προχιτλερικό Βερολίνο, όπου πρωταγωνιστεί ο «Κρίστοφερ Ίσεργουντ», που τυχαίνει να...

Περισσότερα »

img2
ΕΠΙΚΑΙΡΑ

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΙΚΑ

«Διπλό»
της Ιωάννας Καρατζαφέρη

Υπάρχουν στιγμές που δεν μπορώ να κατανοήσω τον χρόνο. Είναι το τώρα, το πριν, το μετά ή υπάρχει στη φύση ανεξάρτητα από την ανθρώπινη συμπεριφορά απέναντί του και τη χρήση του, ή κάτι άλλο που δεν το έχω συνειδητοποιήσει;
Η αίθουσα θεωρητικών σπουδών στο Πανεπιστήμιο της Λουντ, Σουηδίας, ήταν πλήρης. Δεν απουσίαζε κανένας, αν και αυτό συνέβαινε σπάνια. Η ταινία που θα προβαλλόταν για ανάλυση και συζήτηση ήταν The Salt of the Earth –προσπαθούσα να θυμηθώ αν ήταν μια έκφραση του Σαίξπηρ που είχα διαβάσει κάποτε, αλλά δεν ήξερα ποιον να ρωτήσω–, που είχε γυριστεί στην Αμερική, όχι όμως στο Χόλιγουντ, το 1953 και προβληθεί πρώτη φορά το 1954 σε ειδικούς ή μη κοσμικούς κινηματογράφους. Είχαν ήδη περάσει περισσότερο...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΑΠΟΨΕΙΣ

«Οι φιλόμυθοι»
της Ελένης Λαδιά

Ο χαρακτηρισμός αυτού του επιθέτου στον ενικό αριθμό οφείλεται στον Κωνσταντίνο Γεωργούλη και αναφέρεται στον Αριστοτέλη: «Ο φιλόσοφος αγαπά να εξετάζη τον μύθον, είναι "φιλόμυθος", επειδή ο μύθος περιστρέφεται γύρω από θαυμαστά συμβεβηκότα».[1]
Φιλόμυθοι ήταν οι δύο μεγάλες διάνοιες της ελληνικής αρχαιότητας: ο Πλάτων και ο Αριστοτέλης. Ο Πλάτων χρησιμοποιεί και παραθέτει τους μύθους ανάμεσα στους διαλόγους του. Είναι εκπληκτικός ο τρόπος με τον οποίον λειτουργεί το εναντιοδρομικό γεγονός: όταν κορέννυται και πληρούται η μία πλευρά, εμφανίζεται η αντίθετη (έννοια της εναντιοδρομίας).Έτσι, εκεί όπου ο λόγος (η λογική) φθάνει στο απόγειό του, έρχεται ο μύθος, όπως ο λόγος όταν πληρούται ο ήχος (μουσική) στην Ενάτη Συμφωνία του Μπετόβεν...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Συνεχίζεται η συγκέντρωση παιδικών βιβλίων
από την Πρωτοπορία για
«Το Χαμόγελο του Παιδιού»

Συνεχίζεται μέχρι και τις 30 Απριλίου η πρωτοβουλία του βιβλιοπωλείου Πρωτοπορία, που συγκεντρώνει βιβλία για «Το Χαμόγελο του Παιδιού». Όσοι ενδιαφέρονται να βοηθήσουν, μπορούν με δύο τρόπους:
1. Πηγαίνοντας τα μεταχειρισμένα παιδικά βιβλία τους στην Πρωτοπορία ή αγοράζοντας από εκεί αυτά που επιθυμούν να χαρίσουν στον οργανισμό «Το Χαμόγελο του Παιδιού», και βάζοντάς τα στην αντίστοιχη κούτα.
2. Παραγγέλνοντας online, μπορούν να αγοράσουν και το βιβλίο που επιθυμούν να χαρίσουν, γράφοντας στο πεδίο των σημειώσεων της παραγγελίας τον τίτλο του βιβλίου μαζί με τη λέξη ΧΑΜΟΓΕΛΟ, κι έπειτα η Πρωτοπορία θα το βάλει στην κούτα για «Το Χαμόγελο του Παιδιού».

Περισσότερα »

img2
ΑΛΛΕΣ ΤΕΧΝΕΣ

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ

«Το μυστικό της Άνταλαϊν»
της Τούλας Ρεπαπή

Σύμφωνα με την υπόθεση, η Άνταλαϊν Μπόουμαν (Μπλέικ Λάιβλι, γνωστή από την τηλεοπτική σειρά GOSSIP GIRL και τις ταινίες SAVAGES, THE TOWN), γεννημένη την πρωτοχρονιά του 1903, σε ηλικία 29 χρόνων παθαίνει ένα ασυνήθιστο τροχαίο ατύχημα, το οποίο αλλάζει μια για πάντα τη ζωή της. Σ' ένα μαγικό κλάσμα του δευτερολέπτου μετά τη σύγκρουση, και ενώ είναι σχεδόν νεκρή, συμβαίνει κάτι απροσδόκητο, που αλλάζει τη δομή των κυττάρων της κι επανέρχεται στη ζωή με το «χάρισμα» να μη μεγαλώσει/γεράσει ποτέ. Παραμένει με την εμφάνιση των 29 χρόνων –βλέποντας την...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ

Έκθεση «Τέχνη και πολιτική»

Την Παρασκευή 24 Απριλίου στον πολυχώρο The Loft εγκαινιάζεται μια ακόμη έκθεση της εικαστικής πλατφόρμας The ArtLoft, με τίτλο «Τέχνη και πολιτική». 10+1 εικαστικοί καλλιτέχνες και δάσκαλοι από τους σημαντικότερους της χώρας σχολιάζουν αιχμηρά, ειρωνεύονται και προκαλούν τη σύγχρονη πολιτική πραγματικότητα στην Ελλάδα και στην Ευρώπη, επιδιώκοντας να προξενήσουν κοινωνικές αντιδράσεις. Η έκθεση διοργανώνεται από την Περιφέρεια Αττικής, ενώ της επιμέλειας επιλήφθηκε η Ρεγγίνα Αργυράκη με συνεπιμελήτριες την Τζίνη Γεννηματά και την Άννα Ντινοπούλου.
Συμμετέχουν: Άγγελος Αντωνόπουλος, Τάκης Ζερδεβάς, Δημήτρης Ζουρούδης, Γιάννης Κονταράτος, Κυριάκος Μορταράκος, Βαγγέλης Πλοιαρίδης, Ξενής...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΜΟΥΣΙΚΗ

«Ερωτική άσκηση για τρεις»
στον Ιανό

Ανδρέας Καρακότας, Τατιάνα Ζωγράφου, Θόδωρος Κοτεπάνος: η ερμηνεία των τραγουδιών του Μάνου Χατζιδάκι είναι ψηλά στις προτεραιότητές τους. Τρεις μουσικοί που έχουν τις καλλιτεχνικές τους ρίζες στο λυκόφως της φυσικής παρουσίας του μεγάλου Έλληνα ανθίζουν και καρποφορούν εδώ και χρόνια καλλιεργώντας την πολύτιμη κληρονομιά του.
Ο Ανδρέας Καρακότας έχει για εφόδιο την εμπιστοσύνη και τη διδαχή του δημιουργού για την ερμηνεία του όψιμου κύκλου του Τα τραγούδια της αμαρτίας.
Η Τατιάνα Ζωγράφου, ταλαντούχα δημιουργός η ίδια, αφιερώνει την ερμηνευτική της τέχνη αποκλειστικά στα «δύσκολα» τραγούδια του συνθέτη, με το...

Περισσότερα »

img2
ΝΕΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΕΣ

img2

img2

img2

img2

img2

img2

 

img2

facebookgoogle+twittertwitterrss

Η αποστολή του παρόντος email από το diastixo.gr, πληροί την εφαρμογή της κείμενης  νομοθεσίας  Ν.3471/2006, το άρθρο 14 του Νόμου 2672/98 (ΦΕΚ 290 τεύχος Α),  τις προϋποθέσεις της Ευρωπαϊκής  νομοθεσίας περί διαφημιστικών μηνυμάτων (Directiva 2002/58/EC και Relative as A5-270/2001) του Ευρωπαϊκού  Κοινοβουλίου,  στα πλαίσια της ενημέρωσής σας.

Το παρόν, δεν μπορεί να θεωρηθεί spam εφόσον αναγράφονται τα στοιχεία  του αποστολέα και οι  διαδικασίες διαγραφής.

Αν για  οποιονδήποτε λόγο επιθυμείτε να εξαιρεθείτε από την παρούσα λίστα  ενημέρωσης, πατήστε εδώ για διαγραφή και δηλώστε το mail στο οποίο λάβατε το newsletter (και όχι από διαφορετικό).

diastixo.gr

Πτολεμαίων 4,

11635 Αθήνα

τηλ.- φαξ: 210 7212307

info@diastixo.gr

[[tracking_beacon]]