Ενημέρωση από το diastixo.gr. Δεν μπορείτε να δείτε το ενημερωτικό e-mail? Δοκιμάστε εδώ.

diastixo.gr

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

Φίλιππος Δ. Δρακονταειδής
στον Ελπιδοφόρο Ιντζέμπελη

 

Ο Φίλιππος Δ. Δρακονταειδής, πεζογράφος και μεταφραστής, γεννήθηκε το 1940 και είδε το πρώτο του βιβλίο να κυκλοφορεί το 1962. Ωστόσο, το 1995 αποκήρυξε ένα μεγάλο μέρος του συγγραφικού του έργου και ξανάγραψε τα μυθιστορήματα Σχόλια σχετικά με την ...

Περισσότερα »

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

Σοφία Καραγιάννη
στη Ράνια Μπουμπουρή

 

Η Σοφία Καραγιάννη είναι ηθοποιός και σκηνοθέτιδα, απόφοιτος της Δραματικής Σχολής Βεάκη και του Τμήματος Θεάτρου της Σχολής Καλών Τεχνών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, καθώς και ιδρυτικό μέλος της εταιρείας θεάτρου Gaff. Ως ηθοποιός, έχει ...

Περισσότερα »

ΣΕ Α ΠΡΟΣΩΠΟ

ΣΕ Α' ΠΡΟΣΩΠΟ

Μάγδα Τσιρογιάννη

 

Πιο πολύ τις γυναικείες μορφές, το λαό και τη γυναίκα. (Σ. Ζαμπέλιος)
Μαλαματένια, το καταπίστευμα των γενεών. Έγραψα αυτό το βιβλίο χάριν της λογοτεχνίας και της ζωής. Η κλίση στη λογοτεχνία είναι μοιραίος καθορισμός. Αρχίζει με τον έρωτα της έκφρασης της ομορφιάς, προχωρεί ...

Περισσότερα »

ΣΕ Α ΠΡΟΣΩΠΟ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ .ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ
img2
ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ

Βαγγέλης Ραπτόπουλος:
«Μοιρολα3»
της Αλεξάνδρας Μπακονίκα

Άραγε, να είναι τυχαίο ότι η Πηνελόπη Δέλτα έγραψε το Παραμύθι χωρίς όνομα σε ιστορικά κρίσιμες στιγμές το 1910 –η επανάσταση στο Γουδί προηγήθηκε μόλις κατά έναν χρόνο, το 1909– όταν η κοινωνία διψούσε για ανάταση μετά την ήττα στον πόλεμο του 1987, και γενικά για ένα εντελώς καινούργιο ξεκίνημα προόδου και αναγέννησης; Δυστυχώς, έναν αιώνα αργότερα διαπιστώνουμε ότι το ίδιο συμβαίνει στις δύσκολες μέρες που περνάμε με τη χρεοκοπία που ενέσκηψε το 2010 σκορπίζοντας τόσα δεινά. Αυτός ο παραλληλισμός μάς κεντρίζει, όπως κεντρίζει και τον Βαγγέλη Ραπτόπουλο, που βασιζόμενος στο βιβλίο της ...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΞΕΝΗ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ

Μάικλ Φρέιν:
«Σκίος»
της Ανθούλας Δανιήλ

Σκίος, νησί ελληνικό, ανύπαρκτο στον χάρτη, φανταστικό, στο κέντρο του ιδεατού Αιγαίου, πλασμένο, ωστόσο, από αληθινά υλικά, γαλάζιο ουρανό και καθαρή θάλασσα, ασβέστη και φως, μπουκαμβίλιες και γεράνια, κατσίκες και συμπαθητικά γαϊδουράκια. Εκεί βρίσκεται και το επιφανές ίδρυμα Φρεντ Τόπλερ. Εκεί ο Μάικλ Φρέιν στήνει ένα συμπόσιο επιφανών επιστημόνων, στο οποίο συμμετέχουν και οι αρχαίοι φιλόσοφοι, σαν τους συνομιλητές του Σωκράτη, ας πούμε, στο φιλόξενο σπίτι του Καλλία. Φυσικά δεν είναι οι ίδιοι, αλλά τα ονόματά τους στα δωμάτια. Ο Παρμενίδης π.χ. είναι το ενδιαίτημα του δόκτορος Ουίλφρεντ. Ο Επίκτητος, ο Δημόκριτος και άλλοι...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΜΕΛΕΤΕΣ - ΔΟΚΙΜΙΑ

Συλλογικό έργο:
«Όμηρος – Είκοσι μία εισαγωγικές μελέτες»

της Ελένης Χωρεάνθη

Ο Όμηρος είναι σταθερή, διαχρονική πραγματικότητα. Είναι θεμελιώδης αρχή και πηγή όχι μόνο πληροφοριών πολεμικής ιστορίας: οργάνωση στρατού, πολεμικών μέσων, τρόπων διεξαγωγής πολέμων, όπως περιγράφονται στον Τρωικό Πόλεμο (Ιλιάδα), αλλά και πηγή πληροφοριών για την καθημερινή ζωή, τις συνήθειες, τον πολιτισμό Ελλήνων και Τρώων. Ωστόσο, ο τυφλός ποιητής των ομηρικών επών δίνει πληροφορίες για τη ζωή και τον πολιτισμό και αλλόγλωσσων «ανθρώπων», άλλων λαών που γνώρισε ο «πολύτροπος» ήρωας της Οδύσσειας, ο Οδυσσέας, ο πιο πανούργος και αντιφατικός ομηρικός ήρωας...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΜΕΛΕΤΕΣ - ΔΟΚΙΜΙΑ

Μάρτιν Χάιντεγκερ:
«Διαμονές –
Το ταξίδι στην Ελλάδα»

του Ελπιδοφόρου Ιντζέμπελη

Ο Χάιντεγκερ θεωρείται ο θεμελιωτής του υπαρξισμού, αν και ο ίδιος ποτέ δεν αποδέχτηκε αυτόν τον χαρακτηρισμό. Ξεκινώντας από το κορυφαίο πλατωνικό ερώτημα τι εννοούμε όταν λέμε ον, προσπάθησε να εξετάσει την έννοια του όντος προσδιορίζοντας καταρχήν την ανθρώπινη ύπαρξη, το υποκείμενο δηλαδή που καλείται να κατανοήσει αυτή την έννοια. Απέφυγε όμως να δώσει έναν ορισμό, καθώς για να οριστεί το Είναι πρέπει να χρησιμοποιηθεί το ίδιο το Είναι (είτε εκφράζοντας είτε υπονοώντας το) μέσα στον ίδιο τον ορισμό του. «Το ότι δεν μπορεί όμως να δοθεί ορισμός για το Είναι δεν μας απαλλάσσει...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΠΟΙΗΣΗ

Καλλιόπη Εξάρχου:
«Μάχιμα χείλη»
της Κούλας Αδαλόγλου

Σκέφτηκα να φορέσω/ μια χάντρα μνήμης/ Λένε ότι κάνει θαύματα/ ειδικά αν είναι στο χρώμα της θάλασσας/
– έτσι κι αλλιώς γαλάζιες/ ήταν πάντα οι πτυχές/ των ονείρων μου –
«Χάντρα» (σελ.45)
Ένας κόσμος ονείρου που φωτίζεται από γαλάζια χάντρα. Που προσπαθεί να ορίσει τον έρωτα. [...] μοναξιά ως έρημος/ Ανυπεράσπιστη/ Ανεπίστρεπτη/ Ωραία/ Ως θάνατος (σελ.14). Ώσπου, με τρυφερότητα η στραγγισμένη σάρκα αναβαπτίζεται στην κοίτη του ποταμού, ξεπροβάλλουν τα στήθη προτεταμένα, όλο το σώμα τεντωμένο σε μια προσμονή, να ηχήσει με ένα τραγούδι ηδονής.
Τα Μάχιμα χείλη είναι η πέμπτη ποιητική συλλογή της Καλλιόπης...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ

Αχιλλέας Κυριακίδης:
«Μουσική και άλλα πεζά»

του Χρίστου Παπαγεωργίου

Στον συγκεκριμένο τόμο Μουσική και άλλα πεζά συμπεριλαμβάνονται όλες οι συλλογές διηγημάτων ή δίκην διηγημάτων του εξαίσιου συγγραφέα Αχιλλέα Κυριακίδη, από το 1973 έως το 1995. Συγκεκριμένα, βρίσκουμε τις συλλογές: Μουσική (1995), Διεστραμμένες ιστορίες (1988), Ο πληθυντικός μονόλογος (1984), Στοιχεία ταυτότητας (1977) και Διαφάνεια (1973). Άλλα έργα, όπως νουβέλες της ίδιας περιόδου, δεν συμπεριλαμβάνονται, όπως επίσης και τίποτα μετά το 1995, πράγματα πολύ αξιόλογα, που δείχνουν και την εξέλιξη του λογοτέχνη. Από μια άποψη, δηλαδή, έχουμε την πρώτη περίοδο ενός μινιμαλιστικού και μικρής φόρμας πεζού, που ο Κυριακίδης το παραθέτει ελπίζοντας σε νέους αναγνώστες...

Περισσότερα »

img2
ΕΠΙΚΑΙΡΑ

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΑΠΟΨΕΙΣ

«Ο ένας, η ολότητα και το δίκαιον
του ισχυροτέρου»
της Ελένης Λαδιά

Για τον ένα και την ολότητα ο Ηράκλειτος έχει μία ρήση με αριθμητική, αλλά κυρίως με ηθική έννοια: «Εις εμοί μύριοι, εάν άριστος η»(49) που σημαίνει για μένα ο ένας, αν είναι άριστος, αξίζει όσο μύριοι.
Το ίδιο θέμα απασχόλησε τον ανώνυμο και πικρόχολο ντοστογιεφσκικό ήρωα, ο οποίος φωνάζει από τα βάθη του Υπογείου του[1] «εγώ είμαι ο ένας και αυτοί είναι η ολότητα», φράση που στηρίζεται στην επίγνωση πως 2 επί 2 μπορεί να μην κάνουν 4, όπως δέχεται ο συμβατικός (φυσιολογικός) άνθρωπος, αλλά μπορεί να κάνει 5, 6 ή έναν οποιονδήποτε αριθμό. Δέχεται δηλαδή ο υπόγειος άνθρωπος ένα αξίωμα, αλλά όχι το αξίωμα της ολότητας πως ...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΑΠΟΨΕΙΣ

«Φώτης Κόντογλου:
οι αποκαλύψεις του αρχείου του»
του Φώτη Μαρτίνου

Το αρχείο του Φώτη Κόντογλου αποτελείται από έναν μεγάλο όγκο «εγγράφων» –περίπου 7.000– που περιλαμβάνουν κείμενα, επιστολές, δημοσιεύματα, έντυπα, βιβλία, εκθεσιακό υλικό από εκδηλώσεις που έγιναν πριν και μετά τον θάνατό του, αντίγραφα σχεδίων και προσχεδίων, φωτογραφίες προσωπικές και έργων, και πολλά άλλα. Επιπλέον, περιλαμβάνει όλη την αρθρογραφία του στην εφημερίδα Ελευθερία, όπου διατηρούσε μόνιμη εβδομαδιαία στήλη με τίτλο «Κυριακάτικα Θέματα» από το 1948 έως το 1965.
Το αρχειακό αυτό υλικό συλλέχτηκε με πραγματική ευλάβεια, κείμενο προς κείμενο, φωτογραφία προς φωτογραφία ...

Περισσότερα »

 

img2
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ VIDEO ΠΡΟΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΠΟΙΗΣΗ

Τέσσερα ποιήματα
του Ρήσου Χαρίση

ΜΟΝΟΠΟΛΗ
Πλατεία Μεσουρανίας,
οδός Αιχμαλωσίας,
Πλατεία Αρχιπελάγους στο σοκάκι Εξορίας,
οδός Απολέπισης σε συγχώνευση λύπης.
Πλατεία Μνημονίου, οδός Ενοποίησης
καφές σκέτος με ολίγη ποίηση.
Πλατεία Ακροαστικών στο σοκάκι Μικροπωλητών...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

 

«Όλα αυτά που έγιναν»
Γ. Παπουτσής - Γ. Ψάλτης

Περισσότερα »

 

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

 

«Η θάλασσα τ' αδέρφι μου»
του Τζακ Κέρουακ

Προδημοσίευση από το βιβλίο του Τζακ Κέρουακ Η ΘΑΛΑΣΣΑ Τ' ΑΔΕΡΦΙ ΜΟΥ (μετάφραση: Γιώργος-Ίκαρος Μπαμπασάκης), που θα κυκλοφορήσει στις 9 Απριλίου από τις Εκδόσεις Πατάκη.

Περισσότερα »

img2
ΑΛΛΕΣ ΤΕΧΝΕΣ

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ

«Το πέρασμα»
της Τούλας Ρεπαπή

Σύμφωνα με την υπόθεση –στις μέρες μας, σε ένα μικρό και φτωχικό χωριό στη Βουλγαρία, στα σύνορα με την Τουρκία και την Ελλάδα– ο 45χρονος Μίτιο ζει μαζί με τον γιο του, Βάσκο, 18 ετών. Οι σχέσεις τους είναι εκρηκτικές μετά τον πρόσφατο θάνατο της Φράνκα, συζύγου του Μίτιο και μητέρας του Βάσκο. Σαν να μην έφτανε αυτό, ο Μίτιο μένει άνεργος, όταν το γαλακτοπωλείο στο οποίο δούλευε χρεοκοπεί. Ο Μίτιο δεν μπορεί να αποπληρώσει το δάνειο που έχει πάρει με υποθήκη το σπίτι του και κινδυνεύει να μείνει...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΧΟΡΟΣ

«Nederlands Dans Theater στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών»
της Μαρίας Κοτοπούλη

Πώς θα μπορούσε κανείς να συνοψίσει τον χορό του κορυφαίου συγκροτήματος της Ολλανδίας, Nederlands Dans Theater, που παρακολουθήσαμε στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών στην Αίθουσα «Αλεξάνδρα Τριάντη» πριν από λίγο καιρό, για να αποδώσει το υψηλό επίπεδο ερμηνείας, αισθητικής, τεχνικής και εσώτερης ευαισθησίας; Ίσως με τις λέξεις: ελεγεία, ιερουργία, πνευματικότητα, ποίηση, φαντασία, λυρισμός και έρωτας...

Περισσότερα »

 

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΘΕΑΤΡΟ

«Αναζητώντας το θαυμαστό» στο θέατρο Άλμα

Μια θεατρική αφήγηση βασισμένη στο ομώνυμο βιβλίο του Πίτερ Ουσπένσκι. Η αναζήτηση του σπουδαίου στοχαστή και συγγραφέα για την Ανώτερη Γνώση. Η καταλυτική συνάντηση με τον Γκουρτζίεφ και η ανακάλυψη του Τέταρτου Δρόμου...
Πρόκειται για τη θεατρική αφήγηση του πολύ γνωστού βιβλίου του Πίτερ Ουσπένσκι Αναζητώντας το θαυμαστό. Το σενάριο προέκυψε από τα πρώτα κεφάλαια του βιβλίου, με σκοπό να μεταφέρει επί σκηνής την αγωνιώδη αναζήτηση του Ουσπένσκι για έναν νέο δρόμο Γνώσης...

Περισσότερα »

img2
ΝΕΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΕΣ

img2

img2

img2

img2

img2

img2

 

img2

facebookgoogle+twittertwitterrss

Η αποστολή του παρόντος email από το diastixo.gr, πληροί την εφαρμογή της κείμενης  νομοθεσίας  Ν.3471/2006, το άρθρο 14 του Νόμου 2672/98 (ΦΕΚ 290 τεύχος Α),  τις προϋποθέσεις της Ευρωπαϊκής  νομοθεσίας περί διαφημιστικών μηνυμάτων (Directiva 2002/58/EC και Relative as A5-270/2001) του Ευρωπαϊκού  Κοινοβουλίου,  στα πλαίσια της ενημέρωσής σας.

Το παρόν, δεν μπορεί να θεωρηθεί spam εφόσον αναγράφονται τα στοιχεία  του αποστολέα και οι  διαδικασίες διαγραφής.

Αν για  οποιονδήποτε λόγο επιθυμείτε να εξαιρεθείτε από την παρούσα λίστα  ενημέρωσης, πατήστε εδώ για διαγραφή και δηλώστε το mail στο οποίο λάβατε το newsletter (και όχι από διαφορετικό).

diastixo.gr

Πτολεμαίων 4,

11635 Αθήνα

τηλ.- φαξ: 210 7212307

info@diastixo.gr

[[tracking_beacon]]