Ενημέρωση από το diastixo.gr. Δεν μπορείτε να δείτε το ενημερωτικό e-mail? Δοκιμάστε εδώ.

diastixo.gr

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

Ντέιβιντ Νίκολς
στη Ράνια Μπουμπουρή

 

Ο Ντέιβιντ Νίκολς είναι βραβευμένος Άγγλος συγγραφέας και σεναριογράφος, που έγινε γνωστός παγκοσμίως με το μυθιστόρημά του Μία ημέρα (Εκδόσεις Μίνωας, 2011), το οποίο έχει πουλήσει περισσότερα από πέντε εκατομμύρια αντίτυπα παγκοσμίως, έχει μεταφραστεί...

Περισσότερα »

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

ΣΕ Α' ΠΡΟΣΩΠΟ

Βασίλης Δανέλλης

 

Μπορούν οι ηττημένοι να είναι ευτυχισμένοι; Με αυτό το ερώτημα προσπαθώ να αναμετρηθώ στα Λιβάδια από ασφοδίλι. Δεν πρόκειται για κάποιο λογοτεχνικό πείραμα ή ένα ρητορικό ερώτημα, αλλά για...

Περισσότερα »

ΣΕ Α ΠΡΟΣΩΠΟ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ .ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ
img2
ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ

Παναγιώτης Ρίζος:
«Τηγανητές γοργόνες»
της Ευτυχίας-Αλεξάνδρας Λουκίδου

Ο θρύλος, αυτός ο περίεργος θόρυβος των πολλών φωνών μέσα στον χρόνο, δεν είναι παρά μία αφήγηση παραποιημένη από τη λαϊκή φαντασία. Αυτός ο θρύλος κατόρθωνε πάντα να ενώνει αριστουργηματικά, με τη χρωματιστή κλωστή των αυθαίρετων προσωπικών υποθέσεων, τα αποκόμματα γεγονότων που από στόμα σε στόμα σαν ψωμί μοιράζονταν, προκειμένου να θρέψουν την ανάγκη των ανθρώπων να αποδράσουν από την ανία που τους προξενούσε καθετί προφανές. Παραμύθια, ανέκδοτα και απόλογα, όλα τύποι της λαϊκής φιλολογίας, κατέστησαν την προφορική διάδοση και την αβέβαια φήμη έναν ασφαλή τρόπο να ειπωθεί η αλήθεια, που κρυμμένη μες στον...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΤΕΧΝΕΣ

Βάσω Μπαρμπούση:
«Η τέχνη του χορού
στην Ελλάδα τον 20ό αιώνα»
της Ανθούλας Δανιήλ

«εστί δε και τα των αρχαίων δημιουργών αγάλματα της παλαιάς ορχήσεως λείψανα» (Αθήναιος)
Όρχηση. Χορός. Οι αρχαίοι Έλληνες τον είχαν σε μεγάλη εκτίμηση. Προστάτις του ήταν η Μούσα Τερψιχόρη, θυγατέρα του Δία και της Μνημοσύνης. Μαζί με τις υπόλοιπες οκτώ αδελφές της βρισκόταν κάτω από την μπαγκέτα του Μουσηγέτη Απόλλωνα. Η θέση της ήταν περίοπτη γιατί, όπως πίστευαν, ο χορός είναι καλλιτεχνική έκφραση με βαθιές ρίζες σε ανθρωπολογικά, εθνολογικά, ψυχολογικά και άλλα ενορμήματα, διαμορφώνει τον χαρακτήρα, επηρεάζει συμπεριφορές, παιδαγωγεί τους πολίτες. Και γενικώς αυτός είναι ο στόχος των Τεχνών και γι' αυτό ήταν μέρος...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΔΙΑΦΟΡΑ

Ελένη Σικελιανός:
«Το βιβλίο του Τζον»

του Φίλιππου Φιλίππου

Κατ' αρχάς, είναι απαραίτητο, προτού μιλήσουμε για την ποιήτρια Ελένη Σικελιανός (Σάντα Μπάρμπαρα, Καλιφόρνια, 1965), τη δισέγγονη του Άγγελου Σικελιανού, μέγιστου Έλληνα ποιητή –αν και σήμερα το όνομά του πιέζεται από το βάρος της ποιητικής αξίας του Καβάφη, που έχει παγκόσμια απήχηση–, να κάνουμε αναφορά σ' εκείνον, τον προπάππο της. Ο Σικελιανός (1884-1951) παντρεύτηκε την πάμπλουτη Αμερικανίδα διανοούμενη και λάτρι της αρχαίας Ελλάδας Εύα Πάλμερ (1874-1952) το 1907. Απέκτησαν έναν γιο, τον Γλαύκο, ο οποίος ακολούθησε τη μητέρα του στις ΗΠΑ. Το 1934 το ζεύγος Σικελιανός-Πάλμερ πήρε διαζύγιο κι αργότερα εκείνος, το 1940, παντρεύτηκε...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΔΙΑΦΟΡΑ

Κρυσταλία Πατούλη:
«Η έρευνα για την κρίση (2010-2014)»

του Περικλή Σφυρίδη

Θα πρέπει να το ξεκαθαρίσω από την αρχή. Την Κρυσταλία Πατούλη δεν τη γνώριζα ούτε προσωπικά ούτε το έργο της. Για την ακρίβεια, συναντηθήκαμε πρώτη φορά στην παρουσίαση του βιβλίου της Η έρευνα για την κρίση (2010-2014), τον Ιανουάριο του 2015 στη Θεσσαλονίκη. Μου είχε τηλεφωνήσει το 2012 και μου είχε ζητήσει να μιλήσω για «τη δημιουργική πορεία της συγγραφής – από την ιδέα μέχρι το τυπογραφείο», με αφορμή τη συλλογή διηγημάτων μου Το πάρτι (Εστία, 2010) και λίγο αργότερα για να απαντήσω στο βασικό ερώτημα της εν λόγω έρευνάς της: Ποιες αιτίες μάς...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ

Τάσος Κακλαμάνης –
Γιάννης Τσιαντής:
«Επτά»
του Κώστα Ν. Τσιαντή

Το μυθιστόρημα Επτά αφηγείται την τελευταία βδομάδα της ζωής ενός μεσήλικα, του Αποστόλη Αντύπα, ο οποίος μαθαίνει απ' τον γιατρό του ότι πάσχει από «οξεία μυελογενή λευχαιμία». Επιλογή δεν έχει ο Αντύπας – τα οικονομικά του δεν του επιτρέπουν να αναζητήσει στο εξωτερικό την ελπίδα μιας εναλλακτικής ερευνητικής θεραπείας. Έτσι, βρίσκεται ξαφνικά πρόσωπο με πρόσωπο με τον θάνατο. Πώς τον αντιμετωπίζει; Πώς ψυχολογικά αντιδρά; Πώς διαχειρίζεται τον λίγο χρόνο που του απομένει; Θα ζήσει τις λίγες ημέρες του «έτσι όπως Ζούσε» ή «έτσι όπως Δεν ζούσε»; Πώς μπροστά στον θάνατο ανασυγκροτεί το είναι του...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΜΕΛΕΤΕΣ - ΔΟΚΙΜΙΑ

Βασίλης Βαμβακάς:
«Ο λόγος της κρίσης»

του Απόστολου Σπυράκη

Μπορεί να ισχυριστεί κανείς ότι τα τελευταία χρόνια η πολιτική και κοινωνική σκηνή της χώρας τα βίωσε όλα, τη δολοφονία ενός εφήβου στο κέντρο της πρωτεύουσας, που διέλυσε για πάντα τον μύθο της «αντιντίσνεϊλαντ» πλατείας Εξαρχείων, τις πυρπολήσεις αθώων πολιτών που απλώς έτυχε να βρίσκονται στον τόπο της δουλειάς τους, πυρπολήσεις που έτυχαν αισχρού σχολιασμού από αστέρες της εναλλακτικής διαδικτυακής ενημέρωσης υπό την ιδεολογική κάλυψη μιας κίβδηλης και φτηνής επαναστατικότητας. Τα τελευταία χρόνια παρακολουθήσαμε σχεδόν live εκτελέσεις για πολιτικές διαφορές, εκτελέσεις που κυκλοφόρησαν αστραπιαία στο διαδίκτυο εξευτελίζοντας ακόμα μια φορά κάθε έννοια δημοσιογραφικής ηθικής...

Περισσότερα »

img2
ΕΠΙΚΑΙΡΑ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΠΡΟΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΑΠΟΨΕΙΣ

«Στον ναό
του Απόλλωνος Ζωστήρος»
της Ελένης Σαραντίτη

«...εν Ζωστήρι δε επί θαλάσσης και βωμός Αθηνάς και Απόλλωνος και Αρτέμιδος και Λητούς, τεκείν μεν ουν Λητώ τους παίδας ενταύθα ού φασι, λύσασθαι δε τον ζωστήρα ως τεξομένην, και τω χωρίω διά τούτο γενέσθαι το όνομα...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΠΟΙΗΣΗ

Πέντε ποιήματα
του Βαγγέλη Ευαγγελίου

ΜΑΡΤΥΡΙΑ ΤΟΥ ΠΟΙΗΤΗ
Στον Τάσο Λειβαδίτη
Μη με ξαναπείς ποιητή. Δεν ξέρω τι σημαίνει. Πες με ρομαντικό, που ξέρω. Ναι, είμαι ρομαντικός. Που σου κέντησα νύχτες. Που ίπταμαι πάνω απ' τα τερτίπια σου. Που λιθοστρώνω ουρανούς σου. Που ζωγραφίζω νεογνά πλανήτες. Που ξεθαρρεύω και...

Περισσότερα »

 

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΔΑΧΤΥΛΑ
ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΩΜΑ ΤΗΣ

Μάνος Κοντολέων

Προδημοσίευση από το μυθιστόρημα του Μάνου Κοντολέων ΔΑΧΤΥΛΑ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΩΜΑ ΤΗΣ, που θα κυκλοφορήσει στα τέλη Μαρτίου από τις Εκδόσεις Πατάκη.

Περισσότερα »

img2
ΑΛΛΕΣ ΤΕΧΝΕΣ

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ

«Το τραγούδι του φοίνικα»
της Τούλας Ρεπαπή

Σύμφωνα με την υπόθεση, η Νέλι, μια πλούσια Εβραία που ζει στη Γερμανία, συλλαμβάνεται από τους Ναζί, βασανίζεται, αλλά καταφέρνει και δραπετεύει. Τα βασανιστήρια που έζησε την έχουν παραμορφώσει στο πρόσωπο, με αποτέλεσμα να υποστεί μια σειρά από επεμβάσεις πλαστικής χειρουργικής, που την κάνουν αγνώριστη. Με αυτό το νέο πρόσωπο επιστρέφει στα συντρίμμια πλέον της πόλης όπου ζούσε αναζητώντας τον πιανίστα άντρα της, Τζόνι. Τα βράδια ψάχνει στα μπαρ όπου παίζουν ζωντανή μουσική, μήπως εργάζεται σε κάποιο από αυτά. Τον εντοπίζει. Δεν τον λένε πια Τζόνι και είναι καθαριστής...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΘΕΑΤΡΟ

«Παναγιώτης Μπρατάκος: Μικρές ιστορίες φόνων»
της Μάριον Χωρεάνθη

Οι νεκροί δεν μιλούν. Είναι φορές που ο θάνατός τους εξυπηρετεί ακριβώς αυτό, τη διατήρηση της σιωπής τους. Άλλοτε, πάλι, τους λυτρώνει από την τυραννία των μυστικών που κουβαλούν. Θα είχαν πολλά να μας διηγηθούν, αν μιλούσαν – ιδίως εκείνοι που έφυγαν απ' τον κόσμο αυτόν πρόωρα και βίαια. Ο χαμός τους, εξάλλου, δεν αναιρεί τις ιστορίες τους, δεν διαγράφει την αλυσίδα των γεγονότων που οδήγησαν σ' αυτόν ούτε εκείνων που επακολούθησαν. Αν οι νεκροί μιλούσαν, θα έλεγαν μόνο την αλήθεια, αφού έτσι κι αλλιώς δεν έχουν τίποτα να...

Περισσότερα »

 

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ

«Κλεοπάτρα Μουρσελά: Μετάβαση»
του Παναγιώτη Δαφιώτη

Η ζωγραφική της Κλεοπάτρας Μουρσελά βάζει ένα πολύ δύσκολο στοίχημα: στους ζωγραφικούς της χώρους συνυπάρχουν ασύμβατες απεικονιστικές λογικές, συγκεκριμένα, ανεικονικές και επίπεδες φορμαλιστικές συνθέσεις που βρίσκονται στον αντίποδα της αναπαραστατικής τέχνης, οριοθετούν τον χώρο μέσα στον οποίο απεικονίζονται φιγούρες που αποτελούν αναφορά σε ιστορική ζωγραφική. Η ζωγραφικότητα είναι έντονη και κυρίαρχη στα περάσματα, στις ποιότητες και τις σχέσεις των πλαστικών στοιχείων. Η δουλειά της είναι...

Περισσότερα »

img2
ΝΕΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΕΣ

img2

img2

img2

img2

img2

img2

 

img2

facebookgoogle+twittertwitterrss

Η αποστολή του παρόντος email από το diastixo.gr, πληροί την εφαρμογή της κείμενης  νομοθεσίας  Ν.3471/2006, το άρθρο 14 του Νόμου 2672/98 (ΦΕΚ 290 τεύχος Α),  τις προϋποθέσεις της Ευρωπαϊκής  νομοθεσίας περί διαφημιστικών μηνυμάτων (Directiva 2002/58/EC και Relative as A5-270/2001) του Ευρωπαϊκού  Κοινοβουλίου,  στα πλαίσια της ενημέρωσής σας.

Το παρόν, δεν μπορεί να θεωρηθεί spam εφόσον αναγράφονται τα στοιχεία  του αποστολέα και οι  διαδικασίες διαγραφής.

Αν για  οποιονδήποτε λόγο επιθυμείτε να εξαιρεθείτε από την παρούσα λίστα  ενημέρωσης, πατήστε εδώ για διαγραφή και δηλώστε το mail στο οποίο λάβατε το newsletter (και όχι από διαφορετικό).

diastixo.gr

Πτολεμαίων 4,

11635 Αθήνα

τηλ.- φαξ: 210 7212307

info@diastixo.gr

[[tracking_beacon]]