Ενημέρωση από το diastixo.gr. Δεν μπορείτε να δείτε το ενημερωτικό e-mail? Δοκιμάστε εδώ.

diastixo.gr

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

Παύλος Ν. Τζερμιάς
στον Ελπιδοφόρο Ιντζέμπελη

 

O Παύλος Ν. Τζερμιάς είναι ιστορικός, ελληνιστής και πολιτικός αναλυτής διεθνούς κύρους. Δίδαξε στα Πανεπιστήμια του Φράιμπουργκ και της Ζυρίχης, διετέλεσε ανταποκριτής της Neue Zürcher Zeitung για θέματα Ελλάδας και Κύπρου, καθώς και διευθυντής της...

Περισσότερα »

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

Θεοδώρα Τζίτα
στην Τίνα Πανώριου

 

Με το που άκουσα ένα απόγευμα από αυτά τα τελευταία, τα παγωμένα και ταραγμένα, το τραγούδι «Όσα ξέρουν οι χαμένοι» από το ομότιτλο CD, συγκινήθηκα πολύ. Όπως και με τα υπόλοιπα κομμάτια που ακολούθησαν. Πρόκειται για έναν αυθεντικό λαϊκό δίσκο...

Περισσότερα »

ΣΕ Α ΠΡΟΣΩΠΟ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ .ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ

ΣΕ Α' ΠΡΟΣΩΠΟ

Άκης Παρισιάδης

 

Ανέκαθεν με γοήτευε η σκοτεινή πλευρά της ανθρώπινης ψυχής. Όπως λέει και ο Φρίντριχ Νίτσε, αν κοιτάξεις πολλή ώρα την άβυσσο, στο τέλος θα σε κοιτάξει και εκείνη. Το περίγραμμα της ψυχής, λοιπόν, που φρουρείται από τα πάθη της, στέκεται γύρω της και σε αφήνει να κοιτάξεις τον πυρήνα της μόνο από ψηλά. Και η άβυσσος που βλέπεις, στρέφοντας τον αυχένα προς τα κάτω, είναι μια περιγραφική λεπτομέρεια, όπως είναι το μυστήριο της σκοτεινής πλευράς της Σελήνης. Κανείς δεν την έχει δει, όμως όλοι γνωρίζουν πως υπάρχει.

Περισσότερα »

ΑΡΘΡΟ
img2
ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΠΟΙΗΣΗ

Έλσα Κορνέτη:
«Κανονικοί άνθρωποι με λοφίο και μια παρδαλή ουρά»

της Κλεοπάτρας Λυμπέρη

«Ο φόβος είναι η ευφάνταστη μοδίστρα του σύμπαντος». (Έλσα Κορνέτη)
Με τον κατακερματισμένο άνθρωπο, αυτόν που έχει απολέσει την ταυτότητά του θαμμένος στους πνευματικούς και ηθικούς σκουπιδότοπους των σύγχρονων κοινωνιών, ανάμεσα σε τερατώδεις κανονικότητες, εκπτώσεις, ματαιώσεις και στυγνές αδιαφορίες, ασχολείται η Έλσα Κορνέτη σε αυτή τη συλλογή. Ο φακός της δεν φωτίζει μόνο την ατομική ανθρώπινη ψυχή και τις ειδικές ποιότητές της, παρακολουθεί το ον-άνθρωπο στη συλλογική του διάσταση μέσα από μια αυστηρή κοινωνική κριτική, προσεγγίζοντας την ίδια την έννοια της ανθρωπινότητας και τον αντίποδά της. Έτσι, εκτός από την ποιητική μιας ανθρωπολογίας, το...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΜΕΛΕΤΕΣ - ΔΟΚΙΜΙΑ

Κυριάκος Κ. Παπουλίδης – Κωνσταντίνος Κ. Παπουλίδης:
«Helleno-Russica»
του Απόστολου Σπυράκη

Οι σχέσεις του ορθόδοξου ελληνισμού με τη Ρωσία υπήρξαν καθοριστικές για τη διαμόρφωση και την εξέλιξη της ρωσικής εθνότητας. Η αρχή έγινε με την καθιέρωση του σλαβικού αλφάβητου από τους Αγίους Κύριλλο και Μεθόδιο, κι ακολούθησε το χριστιανικό βάπτισμα των Ρώσων επί εποχής του Βασιλείου Β' του Βουλγαροκτόνου, γεγονός που αποτέλεσε σταθμό στην Ιστορία του ρωσικού έθνους. Μετά το 1453, καθώς οι μονάρχες της νεοσύστατης Ρωσίας προσπαθούσαν να θεμελιώσουν την εξουσία τους, στρέφονταν προς τους κληρονόμους του Βυζαντίου, που δεν ήταν άλλοι εκείνη την εποχή από τους πατριάρχες της Κωνσταντινούπολης. Σ' αυτή την τραγική...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ

Νίνα Ράπη:
«Κατάσταση φούγκας»

της Τούλας Ρεπαπή

Στη συλλογή διηγημάτων της με τίτλο Κατάσταση φούγκας, η Νίνα Ράπη απλώνει δώδεκα ιστορίες με έναν ξεχωριστό τρόπο γραφής.
Κυριαρχεί –δίνει και τον τίτλο του στο βιβλίο– το διήγημα «Κατάσταση φούγκας», μεταφρασμένο από τα αγγλικά, όπου ήταν η πρώτη γραφή και δημοσίευσή του. Είναι ένα κείμενο υψηλών συγγραφικών δυνατοτήτων –προσωπικά με παρέπεμψε στον Σκαρίμπα–, όπου η αφήγηση αφορά δύο διαφορετικούς ήρωες. Ο ένας, ο Σκάτμαν, ή αλλιώς Αντρέας Γκρασλ, αρθρογράφος τολμηρός, κυνικός, κατακριτικός, απαξιωτικός, καυστικός και είρων απέναντι σε όλους. Και ο άλλος – δεν θυμόταν ούτε το όνομά του. Ένας άνθρωπος που βγήκε...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΠΑΙΔΙΚΑ

Νικόλας Ανδρικόπουλος:
«Η γοργόνα του Ορφέα»
του Γιάννη Σ. Παπαδάτου

Ο Νικόλας Ανδρικόπουλος, ως εικονογράφος, έχει καθιερώσει ένα ύφος με το οποίο, μέσα από μια ιδιάζουσα ενότητα μορφής και περιεχομένου, ερμηνεύει, και όχι μόνο αφηγείται, το κείμενο με αποτέλεσμα να προσδίδει σε αυτό, μέσω των εικόνων, φαντασία και όνειρο. Αφομοιώνοντας βασικά στοιχεία της ευρωπαϊκής και της λαϊκής παράδοσης, και κυρίως των ρευμάτων του ρεαλισμού και του εξπρεσιονισμού, συνθέτει μια προσωπική εικονοποιητική γραμμή με την οποία, μέσω των χρωμάτων, της ατμόσφαιρας μύθου και της μαγείας που χρησιμοποιεί, πραγματοποιεί μιαν υπέρβαση με πολλά σημαινόμενα ύφους.
Αλλά και ως συγγραφέας αρκετών βιβλίων για παιδιά, μέσα από κοινωνικά...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΤΕΧΝΕΣ

Συλλογικό έργο:
«Η ελάχιστη δομή»
της Ανθούλας Δανιήλ

«Η Ελλάδα για την οποία μιλάμε στα έργα μας βρίσκεται στα όνειρά μας». (Μάνος Χατζιδάκις)
Μια έκθεση εικαστικών και αρχιτεκτόνων πριν από λίγο καιρό κατέληξε σε ένα βιβλίο, στο οποίο έγκριτα μέλη της εικαστικής και της αρχιτεκτονικής οικογένειας καταθέτουν την άποψή τους πάνω στην ελάχιστη δομή, τίτλος της έκθεσης και του βιβλίου, με διευκρινιστικό ετερότιτλο «Σκηνές της καλύβας». Οι διαπρεπείς συντάκτες των κειμένων, σχεδόν κατά κανόνα αρχίζουν από τον Heidegger, αναφέρονται σε πίνακες ζωγραφικής, κινηματογραφικές ταινίες, κείμενα και άλλους φιλοσόφους. Σκοπός τους να εξηγήσουν την ελάχιστη δομή –την καλύβα– όπως αυτή από την εποχή...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ

Αλέξης Σταμάτης:
«Μελίσσια»

της Βιβής Διακογιάννη

Σε μια καταβύθιση στο λανθάνον και άφατο, στην τεχνική εξύφανσης και στην άσκηση πρόσληψης του υφέρποντος μυούνται οι αναγνώστες του τελευταίου μυθιστορήματος του Αλέξη Σταμάτη, τα Μελίσσια. Ένα βιβλίο πολλών αναγνώσεων, καθώς περιγράφονται τα στιγμιότυπα μιας οικογενειακής συνάθροισης που αποτελούν την αφορμή για επισημάνσεις γύρω από τα στάδια ωρίμανσης της λογοτεχνίας, ενώ παράλληλα ανιχνεύονται προβληματισμοί γύρω από τα θεμελιώδη ζητήματα της ανθρώπινης ύπαρξης. Για αυτές τις δίχως τέλος συνάψεις και τους αρμούς του μύθου του βιβλίου, για αυτό το ταξίδι στα υπαρκτά και στα γραπτά, αξίζει να διαβάσει κανείς με προσοχή τα Μελίσσια, που...

Περισσότερα »

img2
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΑ
ΚΕΙΜΕΝΑ
ΕΠΙΚΑΙΡΑ ΠΡΟΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΠΟΙΗΣΗ

Δύο ποιήματα
του Γιάννη Τζανετάκη

ΣΙ ΜΠΕΜΟΛ
Πάλι στο ωδείο
με τους κοριούς
εφτά χρονών
το σι μπεμόλ
τα τρυφερά του
να μη φτάνουν
δαχτυλάκια
η άνοιξη έξω
οι μαθήτριες
η Φαρών...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΕΙΔΗΣΗ

Τιμητική εκδήλωση
του Δημάρχου Αθηναίων
για τη βράβευση
του Μάκη Τσίτα από την Ευρωπαϊκή Ένωση

Με αφορμή τη βράβευση του βιβλίου ΜΑΡΤΥΣ ΜΟΥ Ο ΘΕΟΣ του Μάκη Τσίτα με το Βραβείο Λογοτεχνίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης 2014, ο Δήμος Αθηναίων διοργανώνει τιμητική εκδήλωση για τον συγγραφέα την...

Περισσότερα »

 

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΒΙΒΛΙΟ

José Luís Peixoto

Προδημοσίευση από το μυθιστόρημα του José Luís Peixoto ΒΙΒΛΙΟ (μετάφραση: Αθηνά Ψυλλιά), που θα κυκλοφορήσει στα μέσα Μαρτίου από τις Εκδόσεις Κέδρος.

Περισσότερα »

img2
ΑΛΛΕΣ ΤΕΧΝΕΣ

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ

«Κάθε στιγμή μετράει»
της Τούλας Ρεπαπή

Δύο ασθένειες, η ALS ή Νόσος Λου Γκέρινγκ –από την οποία υποφέρει ο Στίβεν Χόκινγκ– και το Αλτσχάιμερ, είναι η μία το ακριβώς αντίθετο της άλλης. Το Αλτσχάιμερ επηρεάζει πρώτα τις νοητικές ικανότητες, ενώ στην ALS οι νοητικές ικανότητες είναι αλώβητες καθώς το σώμα φθίνει. Εφέτος οι ασθένειες αυτές έγιναν ταινίες: το Η ΘΕΩΡΙΑ ΤΩΝ ΠΑΝΤΩΝ και το ΚΑΘΕ ΣΤΙΓΜΗ ΜΕΤΡΑΕΙ αντίστοιχα. Στις ταινίες αυτές δόθηκε η ευκαιρία στους πρωταγωνιστές τους, Έντι Ρεντμέιν και Τζούλιαν Μουρ, να αποδείξουν αφενός τις υποκριτικές τους ικανότητες και να αποσπάσουν τα Όσκαρ του...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΜΟΥΣΙΚΗ

«Σοπενιάδα στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών»
της Μαρίας Κοτοπούλη

Η αποθέωση του πιάνου αποκαλύφθηκε στη Σοπενιάδα από οκτώ κορυφαίους Έλληνες σολίστ, στις 28 Φεβρουαρίου και 1η Μαρτίου 2015, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών. Στην κατάμεστη αίθουσα «Δημήτρης Μητρόπουλος» παρακολουθήσαμε δύο από τους εκλεκτούς σολίστ, τον Θοδωρή Τζοβανάκη και τη Ναταλία Μιχαηλίδου. Και επειδή οι κυρίες προηγούνται, θα αρχίσουμε από την κυρία του πιάνου που, ακολουθώντας το νήμα της δυναμικής ερμηνείας του Θοδωρή Τζοβανάκη, ανέδειξε με τον δικό της μοναδικό τρόπο τις συγκλονιστικές, εσώτερες φωνές του συνθέτη...

Περισσότερα »

 

img2
ΝΕΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΕΣ

img2

img2

img2

img2

img2

img2

 

img2

facebookgoogle+twittertwitterrss

Η αποστολή του παρόντος email από το diastixo.gr, πληροί την εφαρμογή της κείμενης  νομοθεσίας  Ν.3471/2006, το άρθρο 14 του Νόμου 2672/98 (ΦΕΚ 290 τεύχος Α),  τις προϋποθέσεις της Ευρωπαϊκής  νομοθεσίας περί διαφημιστικών μηνυμάτων (Directiva 2002/58/EC και Relative as A5-270/2001) του Ευρωπαϊκού  Κοινοβουλίου,  στα πλαίσια της ενημέρωσής σας.

Το παρόν, δεν μπορεί να θεωρηθεί spam εφόσον αναγράφονται τα στοιχεία  του αποστολέα και οι  διαδικασίες διαγραφής.

Αν για  οποιονδήποτε λόγο επιθυμείτε να εξαιρεθείτε από την παρούσα λίστα  ενημέρωσης, πατήστε εδώ για διαγραφή και δηλώστε το mail στο οποίο λάβατε το newsletter (και όχι από διαφορετικό).

diastixo.gr

Πτολεμαίων 4,

11635 Αθήνα

τηλ.- φαξ: 210 7212307

info@diastixo.gr

[[tracking_beacon]]