Ενημέρωση από το diastixo.gr. Δεν μπορείτε να δείτε το ενημερωτικό e-mail? Δοκιμάστε εδώ.

diastixo.gr

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

ΚΩΣΤΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ
στον Ελπιδοφόρο Ιντζέμπελη

 

Ο Κώστας Μητρόπουλος γεννήθηκε στην Αθήνα το 1925. Άρχισε να δημοσιεύει πολιτικές γελοιογραφίες από τη δεκαετία του 1960 στα Νέα και στο Βήμα. Ανήκει στην παλιά γενιά των γελοιογράφων, που η δουλειά τους φιλοξενούνταν στο πρωτοσέλιδο αλλά και στις κεντρικές σελίδες της εφημερίδας...

Περισσότερα »

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΑΡΑΤΖΙΑΣ
στη Μάριον Χωρεάνθη

 

Σκηνοθέτης, ηθοποιός, θεατρικός συγγραφέας, δημιουργός και ψυχή του Πολυχώρου Vault στον Βοτανικό, ο Δημήτρης Καρατζιάς είναι ένας από εκείνους τους καλλιτέχνες που σε πείσμα των καιρών επιμένουν στην υλοποίηση των οραμάτων τους, με γνήσιο πάθος και χωρίς «εκπτώσεις»...

Περισσότερα »

ΣΕ Α ΠΡΟΣΩΠΟ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ .ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ

ΣΕ Α' ΠΡΟΣΩΠΟ

ΣΑΝΤΡΑ ΒΟΥΛΓΑΡΗ

 

Η Χλόη ζει στην Αθήνα του σήμερα. Έχει σπουδάσει χορό, όμως εργάζεται ως μεταφράστρια σε έναν εκδοτικό οίκο. Είναι μια γυναίκα της διπλανής πόρτας. Έχει κάνει αρκετές σχέσεις στη ζωή της, κάποιοι άντρες την έχουν σημαδέψει, κάποιοι για χρόνια την απογοήτευαν. Έχει περάσει τη μέση ηλικία, παρ' όλα αυτά είναι ακόμα όμορφη, νεανική, γεμάτη από τους χυμούς και τον πόθο για ζωή και έρωτα. Την ενασχόληση με τις «μυστικιστικές» της απόψεις κρατά κρυφή, όπως και τις πολλές παράλληλες, ονειρικές ζωές της, εκείνες που ζει, όταν ονειρεύεται...

Περισσότερα »

ΑΡΘΡΟ
img2
ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΤΕΧΝΕΣ

ΝΙΚΟΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗΣ:
ΞΗΜΕΡΩΝΕΙ

της Ζωής Σαμαρά

Ο Νίκος Καζαντζάκης είναι 132 χρονών σήμερα. Πώς όμως μπορούμε να μετράμε τα χρόνια ενός θνητού που έχει κατακτήσει την αθανασία; Και αυτή η πορεία προς την αθανασία άρχισε νωρίς. Ο Καζαντζάκης πρωτοεμφανίζεται στα γράμματα στα 23 του και γράφει την ίδια χρονιά τρία βιβλία, τρία διαφορετικά λογοτεχνικά είδη –δοκίμιο, μυθιστόρημα, δράμα–, με βασικό κοινό χαρακτηριστικό τον στοχασμό. Συνεχίζει την παράδοση του Διαφωτισμού, ανανεώνει τα είδη λόγου που διακονεί, με άνοιγμα στη φιλοσοφική σκέψη και τον κοινωνικό προβληματισμό.
Φαντάζομαι ότι όλοι οι αναγνώστες του Καζαντζάκη νιώθουμε δέος όταν πιάνουμε στα χέρια μας ένα έργο...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΜΕΛΕΤΕΣ - ΔΟΚΙΜΙΑ

ΘΟΔΩΡΟΣ ΧΑΤΖΗΠΑΝΤΑΖΗΣ:
ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΤΟΥ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ
της Ανθούλας Δανιήλ

Η Ιστορία είναι επιστήμη στοχαστική και η Ιστορία του νεοελληνικού θεάτρου και αυτή στοχαστική είναι και, ως αφήγημα με αρχή, μέση και τέλος, πάρα πολύ ενδιαφέρουσα. Έτσι μας την προσφέρει ο συγγραφέας της, Θόδωρος Χατζηπανταζής, με τον τίτλο Διάγραμμα Ιστορίας του νεοελληνικού θεάτρου, που για τη σύνθεση του πονήματός του στηρίχτηκε, με πολυετή έρευνα, στην παρακολούθηση της θεατρικής κίνησης της χώρας από το 1956 με τους «αυτοσχεδιασμούς» του Καρόλου Κουν και στη συνέχεια με το έργο της θεατρικής κριτικής. Εφόδια στο εγχείρημά του είχε την εμπειρία και τη γνώση, αλλά και το κυριότερο και...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ

ΘΑΝΑΣΗΣ ΖΑΛΑΩΡΑΣ:
ΕΓΚΛΗΜΑ ΣΤΗ MONTMARTRE

του Νίκου Παπανικολάου

Στην πόλη της τέχνης, των ποιητών και των ζωγράφων, στο Παρίσι του 19ου αιώνα του Σαρλ Πιερ Μποντλέρ, ταξιδεύει ο ήρωας του βιβλίου, ο νεαρός Gustave, όπου φιλοδοξεί να διαπρέψει ως ζωγράφος. Φιλοτεχνώντας τα πορτρέτα δύο αντρών, ενός άσημου μποέμ κι ενός δανδή, έρχεται αντιμέτωπος με τον αιφνίδιο θάνατό τους που συμβαίνει, με τρόπο ολότελα παράξενο, στο ίδιο του το ατελιέ. Ο τόπος και ο τρόπος του θανάτου τους (πρόκειται για εγκλήματα) θα του προσδώσουν τον χαρακτήρα του πρώτου ύποπτου φόνου. Θα μπορούσε άραγε ο Gustave να έχει σκοτώσει δύο ανθρώπους, τους δύο πρώτους...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΝΕΑΝΙΚΑ - ΕΦΗΒΙΚΑ

ΑΡΓΥΡΩ ΠΙΠΙΝΗ:
Η ΑΛΙΚΗ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ
της Αθηνάς Μπίνιου

Εξαιρετικά άμεσο και ειλικρινές το καινούργιο έργο της Αργυρώς Πιπίνη. Οι ιερές και ασθματικές ώρες της ενηλικίωσης της Αλίκης, μέσα από τις δυσκολίες των οικογενειακών σχέσεων, και συνάμα της οικονομικής, ηθικής και πολιτικής αναστάτωσης που βιώνει το κορίτσι, μα και η χώρα, μου θύμισε τον εαυτό μου στην ηλικία της. Θαρρώ και πολλών κοριτσιών η ψυχή θα αντιφεγγιστεί στο ευαίσθητο μα και εξαιρετικά δυνατό αυτό κείμενο. Γραπτό που συνεπαίρνει, ταράζει με την αλήθεια, άλλοτε σκληρή, άλλοτε τρυφερή και βελούδινη, που εικονίζει. Βεβαίως, στις μέρες μας τα κέντρα των πόλεων τέτοιου είδους εικόνες προσφέρουν...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΠΟΙΗΣΗ

ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΝΤΙΟΧΟΥ:
ΕΚΠΝΟΕΣ
του Δημήτρη Αθηνάκη

Ένα σώμα που πάλλεται· ένα σώμα που παλεύει, αλλά δεν... παλεύεται· ένα σώμα που εισέπνευσε το 2009 και εκπνέει το 2014· ένα σώμα που παθιάζεται με ό,τι υπάρχει, με ό,τι εισπνέει και εκπνέει· με ό,τι εισπνέεται, αλλά δεν εκπνέεται· ένα σώμα δηλωμένο στα ληξιαρχεία του έρωτα, στη γραφειοκρατία τού «θέλω», στις ληξιπρόθεσμες οφειλές των πιστωμένων παθών.
Οι Εκπνοές του Γιάννη Αντιόχου είναι μια πόλη που αναστοχάζεται τον εαυτό της· είναι μια γειτονιά που ψάχνει χώρο στην πόλη· είναι ένας δρόμος που πατιέται από χίλια πόδια κι άλλα τόσα μυαλά σ' αυτήν τη γειτονιά· είναι...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ

ΜΙΧΑΛΗΣ ΜΑΚΡΟΠΟΥΛΟΣ:
ΤΟ ΔΕΝΤΡΟ ΤΟΥ ΙΟΥΔΑ

του Χρίστου Παπαγεωργίου

Ένα λογοτεχνικό βιβλίο, μια νουβέλα συγκεκριμένα, καθαρά ελληνική, που απευθύνεται σε Έλληνες αναγνώστες, έχουμε στα χέρια μας και την απολαμβάνουμε με τρόπο σαφέστατα προσαρμοσμένο σε ιδανικούς ιστούς ποιότητας, συγγραφικής ευφυΐας και πεζογραφικής αναφορικότητας. Πράγματι, ο συγγραφέας Μιχάλης Μακρόπουλος, έμπειρος και καταξιωμένος δημιουργός, έχοντας βιωματική σχέση με την περιοχή Δελβινάκι Πωγωνίου στην Ήπειρο, στα ελληνοαλβανικά σύνορα, τοποθετεί στον συγκεκριμένο χώρο μια ιστορία σύγχρονη, καθημερινή, ρεαλιστική, πραγματική, την επεξεργάζεται...

Περισσότερα »

img2
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΕΠΙΚΑΙΡΑ

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ

ΤΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ Ή ΤΟ ΤΗΛΕΦΩΝΗΜΑ
της Σταυρούλας Γ. Τσούπρου

Σαράντα πέντε. Τέσσερα για τις δεκαετίες και πέντε για τα έτη. Για τις μονάδες αυτές που πέφτουν άπαξ κάθε χρόνο, μειώνοντας κατά τι το παράστημά της – όχι μόνον το δικό της, φυσικά, αλλά και όλων των άλλων· ελαττώνοντας την απόσταση που τη χωρίζει από το έδαφος, από τη φιλόξενη γη. Σαράντα πέντε. Παράξενο –αλλά πάλι, όχι και τόσο, αν το καλοσκεφτείς και το φιλοσοφήσεις– πώς αυτές οι μονάδες, που επαναλαμβάνονται απαράλλακτα προκειμένου να ολοκληρώσουν την εκάστοτε δεκαετία, άρχισαν, μετά τα σαράντα, να βαραίνουν στο σώμα της και το μυαλό της περισσότερο, όλο και περισσότερο απ' ό,τι παλαιότερα. Η πρώτη ήταν και ένα πρώτο μεγάλο σοκ· ξεπεράστηκε, όμως, εύκολα, γιατί ήταν πολύ κοντά στην αρχή...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΙΚΑ

ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΠΙΑΝΟΥ
της Ιωάννας Καρατζαφέρη

Μαθήτρια στη Γ' Δημοτικού είπα δειλά στη μαμά μου ότι ήθελα να μάθω να παίζω πιάνο. Το μόνο μουσικό όργανο που είχαμε σπίτι μας ήταν το μαντολίνο που έπαιζε ο μπαμπάς μας και το είχε φέρει από το Σικάγο. Κάποιο απόγευμα, η μαμά μου, με το ευήκοον ους, με πήρε από το χέρι και πήγαμε σ' ένα σπίτι δίπλα στη γωνία της Οδού Θησέως και Πριάμου, στην Καλλιθέα. Ήταν μια μονοκατοικία με μάντρα και μαύρα κάγκελα, με σιδερένια μαύρη πόρτα που οδηγούσε σε μια εξωτερική σκάλα με μαρμάρινα σκαλοπάτια, που ανεβήκαμε, εγώ σχεδόν χοροπηδώντας. Η μαμά μου, χωρίς να αφήσει το χέρι μου, χτύπησε το κουδούνι της ξύλινης πόρτας –είχε και αυτή μικρά μαύρα σιδερένια κάγκελα που προστάτευαν έγχρωμα...

Περισσότερα »

 

img2
ΑΛΛΕΣ ΤΕΧΝΕΣ

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ

ΝΥΧΤΕΡΙΝΟΣ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΤΗΣ
της Τούλας Ρεπαπή

Αν θες να κερδίσεις το λαχείο, θα πρέπει να βγάλεις λεφτά για να μπορείς να αγοράσεις τον λαχνό. (Λούις Μπλουμ, Νυχτερινός ανταποκριτής) Ο Λου Μπλουμ (Τζέικ Τζίλενχαλ), μην μπορώντας να βρει δουλειά και όντας κυριολεκτικά άφραγκος, γυρνά στους δρόμους του Λος Άντζελες μέρα-νύχτα. Σε κάποια από τις νυχτερινές περιπλανήσεις του, ένα αυτοκινητικό δυστύχημα, τα περιπολικά, οι αστυνομικοί και κάποιοι ρεπόρτερ τού τραβούν την προσοχή. Τους παρακολουθεί και θέλει να γίνει σαν κι αυτούς. Τους ρεπόρτερ. Τότε, δεν θα χρειάζεται να τον προσλάβει κανείς. Έπρεπε μόνο να βρει τον τρόπο...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ

«ΕΝΑ ΠΟΙΗΜΑ, ΜΙΑ ΕΙΚΟΝΑ»
ΣΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ Γ. ΓΟΥΝΑΡΟΠΟΥΛΟΥ

Το Μουσείο Γ. Γουναρόπουλου παρουσιάζει την έκθεση «Ένα ποίημα, μια εικόνα», από τις 4 Μαρτίου έως τις 4 Απριλίου 2015. Στην έκθεση θα παρουσιαστούν είκοσι πρωτότυπα χαρακτικά έργα που έχουν δημιουργήσει είκοσι σύγχρονες Ελληνίδες χαράκτριες, τα οποία είναι εμπνευσμένα από ποιήματα που έγραψαν είκοσι σύγχρονες Ελληνίδες ποιήτριες. Τα έργα σε συνδυασμό με τα ποιήματα συνθέτουν ένα καλλιτεχνικό λεύκωμα με τίτλο Ένα ποίημα, μια εικόνα. Σύγχρονες ελληνίδες ποιήτριες και χαράκτριες, που εκδόθηκε από τη Σχολή Καλών Τεχνών Φλώρινας, ΤΕΕΤ, του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας...

Περισσότερα »

 

img2
ΝΕΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΕΣ

img2

img2

img2

img2

img2

img2

 

img2

facebookgoogle+twittertwitterrss

Η αποστολή του παρόντος email από το diastixo.gr, πληροί την εφαρμογή της κείμενης  νομοθεσίας  Ν.3471/2006, το άρθρο 14 του Νόμου 2672/98 (ΦΕΚ 290 τεύχος Α),  τις προϋποθέσεις της Ευρωπαϊκής  νομοθεσίας περί διαφημιστικών μηνυμάτων (Directiva 2002/58/EC και Relative as A5-270/2001) του Ευρωπαϊκού  Κοινοβουλίου,  στα πλαίσια της ενημέρωσής σας.

Το παρόν, δεν μπορεί να θεωρηθεί spam εφόσον αναγράφονται τα στοιχεία  του αποστολέα και οι  διαδικασίες διαγραφής.

Αν για  οποιονδήποτε λόγο επιθυμείτε να εξαιρεθείτε από την παρούσα λίστα  ενημέρωσης, πατήστε εδώ για διαγραφή και δηλώστε το mail στο οποίο λάβατε το newsletter (και όχι από διαφορετικό).

diastixo.gr

Πτολεμαίων 4,

11635 Αθήνα

τηλ.- φαξ: 210 7212307

info@diastixo.gr

[[tracking_beacon]]