Ενημέρωση από το diastixo.gr. Δεν μπορείτε να δείτε το ενημερωτικό e-mail? Δοκιμάστε εδώ.

diastixo.gr

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

ΓΙΑΝΝΗΣ Η. ΠΑΠΠΑΣ
συνέντευξη στον Ελπιδοφόρο Ιντζέμπελη

 

Ο Γιάννης Η. Παππάς είναι φιλόλογος, ποιητής, μεταφραστής και υπεύθυνος των Εκδόσεων Διαπολιτισμός στην Πάτρα. Η τελευταία δουλειά του, το βιβλίο Η τρέλα και το παράλογο στην ελληνική λογοτεχνία, είναι μια ξεχωριστή ανθολογία λογοτεχνικών...

Περισσότερα »

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

ΣΕ Α' ΠΡΟΣΩΠΟ

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΜΑΝΙΑΤΗΣ


Γράφω ποίηση και δεν συμφιλιώνομαι με την υπάρχουσα κοινωνική πραγματικότητα. Ίσως αυτός είναι ο λόγος που έγραψα αυτό το βιβλίο. Χρόνια στο κίνημα και στην αναζήτηση, κατάλαβα πως ήρθε ο καιρός να καλυφθεί το κενό που υπάρχει στην ελληνική βιβλιογραφία σχετικά με το ζήτημα της σοβιετικής πρωτοπορίας στον τομέα της τέχνης. Έτσι, ξεκίνησα ένα πολύ όμορφο ταξίδι σε παλιές εικόνες της μελλοντικής ουτοπίας. Έχοντας άγνοια, καβαλούσα μια μηχανή και κάθε μέρα βρισκόμουν σε διαφορετικό αρχείο, για να βρω...

Περισσότερα »

ΣΕ Α ΠΡΟΣΩΠΟ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ - Η ΑΝΑΛΦΑΒΗΤΗ ΠΟΥ ΗΞΕΡΕ ΝΑ ΜΕΤΡΑΕΙ .ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ - ΚΑΛΗ ΑΝΤΑΜΩΣΗ ΕΚΕΙ ΨΗΛΑ
img2
ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΠΑΙΔΙΚΑ

ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΝΕΥΡΟΚΟΠΛΗ:
Ο ΚΑΛΛΙΣΤΡΑΤΟΣ
ΚΑΙ Η ΠΟΛΙΤΕΙΑ
ΤΩΝ ΑΗΔΟΝΙΩΝ

της Αταλάντης Μιχελογιαννάκη-Καραβελάκη

Είναι κοινά αποδεκτό ότι υπάρχει ανάγκη, περισσότερο παρά ποτέ, για μια πληρέστερη πνευματική και αισθητική θεώρηση της παιδείας και της αγωγής, στους ταραγμένους καιρούς μας.
Το παραμύθι Ο Καλλίστρατος και η πολιτεία των αηδονιών, της Βασιλικής Νευροκοπλή, αβίαστα, οικεία μα και απολαυστικά, επιτυγχάνει να εξοικειώσει τα παιδιά με στάσεις ζωής, αξίες κι αλήθειες διαχρονικές. Το περιεχόμενο του κειμένου, οι διάλογοι, η πλοκή, η εξέλιξη του μύθου, όπως η και εικονογράφηση, είναι όλα οργανωμένα με φαντασία, ευαισθησία και ζωηρές εικόνες. Στο σύνολό του, το εν λόγω παραμύθι αποτελεί ένα ελκυστικό...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΤΕΧΝΕΣ

ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ:
ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΔΡΟΣΑΚΗ
της Ανθούλας Δανιήλ

Σε μια χώρα σαν την Ελλάδα, που έβγαλε αριστουργήματα στην κεραμική τέχνη, και όχι μόνο, δεν θα ήταν δυνατόν να μη δημιουργηθεί Σχολή και να μην έχει σημαντική θέση στην παγκόσμια δημιουργία. Η κεραμίστρια Ελευθερία Δροσάκη, λες και πήρε τη σκυτάλη κατευθείαν από τους προγόνους που της έδωσαν τα πρώτα ερεθίσματα, μνημονεύει τα νησιά Σάμο, Τήνο, Φολέγανδρο, Ύδρα στους γεννήτορές της. Και πολύ σωστά πράττει, αφού τα έργα της τέχνης της σ' αυτή τη γη γεννήθηκαν και στολίζουν τα μεγάλα μουσεία του κόσμου. Αυτής της γενιάς και της αγωνίας...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΜΕΛΕΤΕΣ - ΔΟΚΙΜΙΑ

ΣΥΛΛΟΓΙΚΟ: ΝΕΟΛΑΙΑ.WWW.ΔΗΜΟΣΙΟΣ ΧΩΡΟΣ

του Θανάση Αντωνίου

Εκατοντάδες γυμνάσια και λύκεια σε όλη τη χώρα τελούν υπό κατάληψη και σε αρκετά πανεπιστήμια επικρατεί αναβρασμός κι ένταση ανάμεσα σε μερίδα φοιτητών και τις πρυτανικές αρχές. Ειδικά σε ό,τι αφορά τα ΑΕΙ, ένα από τα ζητήματα που προκαλούν την ένταση είναι η διαχείριση του πανεπιστημιακού χώρου, ο έλεγχος της πρόσβασης και η αξιοποίηση των υποδομών τους.
Αλλά και στα γυμνάσια-λύκεια, τα ζητήματα της παλαιότητας (και ακαταλληλότητας...) των υποδομών και η «ασφυξία» των ελεύθερων χώρων τους απαντώνται συχνά στις λίστες των αιτημάτων που μοιράζουν οι νεαροί μαθητές πίσω από...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ

ΣΤΡΑΤΗΣ ΧΑΒΙΑΡΑΣ:
ΑΧΝΑ
της Ελένης Λάππα-Οικονόμου

Άχνα. Το πρώτο γραμμένο στην ελληνική γλώσσα μυθιστόρημα του Στρατή Χαβιαρά θα κάνει αίσθηση. Όχι γιατί ο συγγραφέας ακολουθεί μερικά από τα χαρακτηριστικά του μοντερνισμού: κατακερματισμό, υποτυπώδη ιστορία, χαοτική πραγματικότητα, ελάχιστα επεισόδια χωρίς αρχή, μέση, τέλος, συσσώρευση εικόνων, όνειρα, σκέψεις, χρονική ανακολουθία, σύμπτυξη του χρόνου και του χώρου. Ούτε γιατί το κατατέμνει σε μικρά κείμενα, ενίοτε αυτόνομα, συνήθως ασύνδετα, με υποδόρια συνοχή για τον επίμονο αναγνώστη. Ούτε γιατί ξενίζει η παντελής έλλειψη κόμματος, στοιχείο λειτουργικό του κειμένου, που καθιστά τον λόγο άλλοτε αμφίσημο και άλλοτε ασθματικό. Ούτε για την...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ

ΔΗΜΟΣΘΕΝΗΣ ΠΑΠΑΜΑΡΚΟΣ:
ΓΚΙΑΚ
του Χρίστου Παπαγεωργίου

Χρησιμοποιώντας την αρβανίτικη διάλεκτο, στην οποία «γκιακ» σημαίνει αίμα, αδελφικό αίμα, εκδίκηση, βεντέτα, φυλή, ο νεότατος ταλαντούχος συγγραφέας Δημοσθένης Παπαμάρκος δημιουργεί διηγήματα που προκαλούν με τη σκληρότητα, την αγριάδα αλλά και τη θηριωδία ιδίως του πολέμου. Πράγματι, οι ήρωες είναι σχεδόν στο σύνολό τους μαχητές στη Μικρασία τα οδυνηρά εκείνα χρόνια της καταστροφής και προβαίνουν σε πράξεις ανατριχιαστικές, όπως: ο ένας βασανίζει και εκτελεί με τρόπο απάνθρωπο τον βιαστή και φονιά της αδερφής του, ο άλλος επιστρέφοντας βρίσκει τον πατέρα του στο κρεβάτι, ύστερα από άγριο ξυλοδαρμό για περίθαλψη...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΠΟΙΗΣΗ

ΠΑΝΟΣ ΚΑΠΩΝΗΣ:
ΑΝΤΙ ΝΑΥΑΓΙΟΥ

της Ελένης Χωρεάνθη

«Μου είπαν πως είναι ώρα προσευχής/ που θα κάνω με λέξεις υποταγής...» Με μια ιδιότυπη προσευχή τελειώνει προβληματισμένος ένα ποιητικό ταξίδι ο Πάνος Καπώνης κόντρα σε πιθανό ναυάγιο. Πρόκειται για αντίρροπο Ναυαγίου, για μια «Προσευχή», όχι «του ταπεινού», αλλά ενός σύγχρονου διανοούμενου ποιητή, υποταγμένου σε επιταγές άλλων και υποχρεώσεις. Όμως, τον απασχολεί σοβαρά και η «καμπυλότητα του σύμπαντος» που διαρκώς διαπλατύνεται και διογκώνεται, παρασέρνοντας και «τα κομμάτια της μηχανής που ξέβρασε η θάλασσα» και «μεγαλώνουν ολοένα μες στο Σύμπαν» που περιέχει τα άπειρα σύμπαντα, μαζί και το δικό μας...

Περισσότερα »

img2
ΕΠΙΚΑΙΡΑ

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΙΚΑ

ΠΑΡΑΠΛΑΝΗΤΙΚΟ
της Ιωάννας Καρατζαφέρη

Λέξεις και όροι που εκφράζονται από «επίσημα» χείλη μπορούν να χρησιμοποιηθούν, εθελούσια, προπαγανδιστικά και παραπλανητικά με μια επίφαση αντικειμενικότητας, ή μήπως και οι αριθμοί; Κάποιες επαναλαμβανόμενες λέξεις, όπως «οι θυσίες του ελληνικού λαού», από τις ανώτατες Αρχές της χώρας μας, μοιάζουν με σχήμα, που σημαίνει ότι εμπεριέχουν τον κάθε πολίτη, επομένως κι εμένα.
Όμως εγώ είμαι κατά της θυσίας, επειδή νομίζω πως αυτή δεν είναι μονοδιάστατη αλλά, τουλάχιστον, εθελούσια ή επιβαλλόμενη από μια εξωτερική δύναμη.
Θα ήθελα να γνωρίζω την ελληνική μυθολογία και στη μικρότερη λεπτομέρειά της, όπως και τη Βίβλο, σαν Ελληνίδα, χριστιανή ορθόδοξη εκ γενετής, και όχι προτίμησης, ασχέτως πόσο καθοριστικές υπήρξαν αυτές οι ιδιότητες στη ζωή μου.
Από τη διαχρονική μας μυθολογία και Ιστορία θυμάμαι μόνο...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΑΠΟΨΕΙΣ

ΤΟ ΠΑΙΔΙ
ΜΕ ΤΟΝ ΚΑΘΡΕΦΤΗ
(ΜΙΑ ΚΑΤΟΠΤΡΙΚΗ ΑΠΟΨΗ)
της Ελένης Λαδιά

Ο τίτλος του άρθρου είναι από έναν υπότιτλο του Τάδε έφη Ζαρατούστρα.[1] Το σύμβολο του κατόπτρου-καθρέφτη απασχόλησε πολύ τον Φρειδερίκο Νίτσε, όπως και την ελληνική μυθολογία. Ο φιλόσοφος έχει επίσης ένα ωραίο ρητό για το σύμβολο: Η αρχή της αρετής φανερώνεται όταν το πνεύμα μιλά με σύμβολα.
Ο Ζαρατούστρα γυρνά ξανά στο όρος και στη μοναξιά του, αφού έριξε τον σπόρο της γνώσης του στους ανθρώπους. Όμως ένιωθε ακόμη πλημμυρισμένος από αγάπη και πόθο διδασκαλίας για τους ανθρώπους. Τότε είδε το όνειρο· ένα παιδί κρατούσε τον καθρέφτη και του είπε: «Ζαρατούστρα, κοιτάξου στον καθρέφτη».
Ποιο άραγε να ήταν το παιδί του ονείρου, που κρατούσε το κάτοπτρο; Η σκέψη μου ανέτρεξε αμέσως στον Διόνυσο, τον αγαπημένο θεό του Νίτσε, αφού...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΑΠΟΨΕΙΣ

ΓΙΑ ΤΟΝ ΓΙΩΡΓΟ ΧΟΥΛΙΑΡΑ
του Στάθη Γουργουρή

Λεξικό [αναμνήσεων των] δρόμων της μελάνης γράμματος που ταχυφαγικά θησαυρίστηκαν στη [βαλκανική] γλώσσα μάχης με εικόνες
Κάπως έτσι θα αναγραφόταν σε ερείπιο τοίχου που θα ανακάλυπτε αρχαιολόγος του μέλλοντος, ως συνθηματικό κρυπτογράφημα (cipher), το συνολικό έργο του ποιητή και μυθογράφου Γιώργου Χουλιάρα, το οποίο και τιμήθηκε με το Βραβείο του Ιδρύματος Κώστα και Ελένης Ουράνη από την Ακαδημία Αθηνών.
Η λέξη cipher στην καθομιλουμένη ελληνική μεταφράζεται απερίσκεπτα σε «τζίφρα», λέξη που, με τη σειρά της, χρησιμοποιούμε ανεπίσημα, αλλά τελειωτικά, για να δηλώσουμε την υπογραφή. Για έναν συγγραφέα που δεν θυμάται ακριβώς τι έχει ξεχάσει να πει, υπογραφή του δεν θα μπορούσε να είναι τίποτε άλλο εκτός από το σύνολο του έργου του.
Το έργο αυτό δεν τελειώνει ποτέ, παρότι...

Περισσότερα »

img2
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ

ΕΠΙΚΑΙΡΑ

ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ

«ΚΑΝΕ ΜΙΑ ΕΥΧΗ!»

της Ελένης Χωρεάνθη

Είναι βράδυ, παραμονή Πρωτοχρονιάς. Νύχτα παγερή, κρύο τσουχτερό. Έξω είναι όλα παγωμένα. Και μέσα στο σπίτι είναι αισθητό, θαρρείς πως μπαίνει σαν κλέφτης ένα ύπουλο κρύο κι ας είναι στο φουλ το καλοριφέρ. Κι ας ανάβει δυνατή φωτιά στο τζάκι. Τρυπώνω κάτω από το πάπλωμα. Προτιμώ τη ζεστασιά του κρεβατιού. Θέλω να απομονωθώ, θέλω πολύ να κοιμηθώ, να ονειρευτώ. Μα δεν μ' αφήνουν οι θόρυβοι κι οι φωνές έξω στον δρόμο. Ανοίγω το ραδιόφωνο...

Περισσότερα »

ΕΠΙΚΑΙΡΑ

ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ

ΤΑ ΑΙΜΑΤΑ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ

της Μάγδας Τσιρογιάννη

Όταν τον εγκατέλειψε ξαφνικά έβαψε τον ήλιο μαύρο. Τον πρώτο καιρό τα δάκρυά του έτρεχαν κρουνηδόν, κάθε πρωί που ξυπνούσε η πρώτη του σκέψη ήταν: Ανάθεμα! Όταν βγαίνει ο ήλιος τον μέμφομαι ανέβαιναν στην επιφάνεια οι λέξεις και γύριζε πλευρό για να βυθιστεί ως αργά το απόγευμα. Ήταν μοναδική στη ζωή του έτσι καθώς την έβλεπε μέσα στου είναι τους τροπισμούς. Κομψή, θερμή και καλλιεργημένη, τον είχε κυριεύσει ολοκληρωτικά αυτόν τον καθηγητή της θεωρίας...

Περισσότερα »

img2
ΑΛΛΕΣ ΤΕΧΝΕΣ

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΜΟΥΣΙΚΗ

RISING STARS ΣΤΟ ΜΕΓΑΡΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΑΘΗΝΩΝ: ΚΟΥΑΡΤΕΤΟ MATOSINHOS
της Μαρίας Κοτοπούλη

Ο τόσο πετυχημένος Κύκλος Συναυλιών Μουσικής Δωματίου του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, Rising Stars, που φιλοξενείται στην Αίθουσα Δημήτρης Μητρόπουλος, ξεκίνησε την πορεία του το 1995 από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Κέντρου Συμφωνικής Μουσικής (European Concert Hall Organisation – ECHO) και ως σήμερα έχει συμβάλει τα μέγιστα στην ανάδειξη νέων ταλαντούχων Μουσικών που παρουσιάζουν, έπειτα από αυστηρή επιλογή, τα προγράμματά τους στις μεγαλύτερες αίθουσες συναυλιών ανά τον κόσμο. Αξίζει να σημειώσουμε...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΘΕΑΤΡΟ

«Ο ΚΑΝΙΒΑΛΟΣ –
Η ΑΝΕΙΠΩΤΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
ΕΝΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ ΔΟΛΟΦΟΝΟΥ»
ΤΟΥ ΔΗΜΗΤΡΗ ΖΟΥΓΚΟΥ ΣΤΟ VAULT

«Τι σου είναι ο άνθρωπος! Τη μια κάθεσαι όμορφα όμορφα με τους φίλους σου και συζητάς για τη διεθνή κατάσταση στη Βουδαπέστη, στις Βρυξέλλες, στη Βαρκελώνη και σε άλλες μεγάλες πόλεις που αρχίζουν από Β, κι έπειτα έρχεται και σε τρώει ένας κανίβαλος.»
Ο κανίβαλος – η ανείπωτη ιστορία ενός οικονομικού δολοφόνου, του Δημήτρη Ζουγκού, σε σκηνοθεσία Αυγουστίνου Ρεμούνδου, είναι ένα φαινομενικά κωμικό έργο που βρίθει κοινωνικών σχολίων για...

Περισσότερα »

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

ΘΕΑΤΡΟ

ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ «ΠΝΙΓΜΟΝΗ»
ΤΟΥ ΔΗΜΗΤΡΗ ΚΑΡΑΤΖΙΑ

Μετά τη μεγάλη ανταπόκριση του κοινού, συνεχίζονται μέχρι το Πάσχα στον Πολυχώρο Vault τα Σαββατοκύριακα οι παραστάσεις του θεατρικού έργου Πνιγμονή, μια εκδοχή του Σπιτιού της Μπερνάρντα Άλμπα, σε διασκευή και σκηνοθεσία Δημήτρη Καρατζιά, που μεταφέρει το αριστούργημα του Φεντερίκο Γκαρθία Λόρκα από την Ισπανία του 1936 στην Ανατολική Τουρκία του 2013, με αφορμή τα εγκλήματα τιμής, τον θρησκευτικό φανατισμό, τον πουριτανισμό της κοινωνίας και την απάνθρωπη καταπίεση των...

Περισσότερα »

img2
ΝΕΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΕΣ

img2

img2

img2

img2

img2

img2

 

img2

facebook rssgoogle+twitter

Η αποστολή του παρόντος email από το diastixo.gr, πληροί την εφαρμογή της κείμενης  νομοθεσίας  Ν.3471/2006, το άρθρο 14 του Νόμου 2672/98 (ΦΕΚ 290 τεύχος Α),  τις προϋποθέσεις της Ευρωπαϊκής  νομοθεσίας περί διαφημιστικών μηνυμάτων (Directiva 2002/58/EC και Relative as A5-270/2001) του Ευρωπαϊκού  Κοινοβουλίου,  στα πλαίσια της ενημέρωσής σας.

Το παρόν, δεν μπορεί να θεωρηθεί spam εφόσον αναγράφονται τα στοιχεία  του αποστολέα και οι  διαδικασίες διαγραφής.

Αν για  οποιονδήποτε λόγο επιθυμείτε να εξαιρεθείτε από την παρούσα λίστα  ενημέρωσης, πατήστε εδώ για διαγραφή και δηλώστε το mail στο οποίο λάβατε το newsletter (και όχι από διαφορετικό).

www.diastixo.gr

Πτολεμαίων 4,

11635 Αθήνα

τηλ.- φαξ: 210 7212307

info@diastixo.gr

[[tracking_beacon]]