Ενημέρωση από το diastixo.gr. Δεν μπορείτε να δείτε το ενημερωτικό e-mail? Δοκιμάστε εδώ.

diastixo.gr

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΖΙΟΒΑΣ
συνέντευξη στον Ελπιδοφόρο Ιντζέμπελη

 

Ο Δημήτρης Τζιόβας είναι καθηγητής Νεοελληνικών Σπουδών στο Πανεπιστήμιο του Μπέρμιγχαμ της Αγγλίας. Έχει διδάξει ως επισκέπτης καθηγητής σε πολλά πανεπιστήμια της Ευρώπης και της Αμερικής και διευθύνει τη σειρά μεταφράσεων ελληνικής λογοτεχνίας στα αγγλικά, η οποία εκδίδεται από το Κέντρο Βυζαντινών, Οθωμανικών και Νεοελληνικών Σπουδών του Πανεπιστημίου του Μπέρμιγχαμ...

Περισσότερα »

img8

ΣΕ Α' ΠΡΟΣΩΠΟ

ΕΛΣΑ ΚΟΡΝΕΤΗ


Στο βιβλίο μου Ημερολόγιο φιλοσοφικής ήττας, με αφορμή πάντα τη φλόγα μιας εσωτερικής ανησυχίας για τη διερεύνηση της ανθρώπινης συνείδησης, επιχείρησα να συγκεντρώσω δραστικές σκέψεις και να διατυπώσω σύγχρονους αφορισμούς για τον άνθρωπο, τη φύση, τη ζωή, την τέχνη, την τεχνολογία. Το όλο εγχείρημα κατέληξε σε μια δοκιμιακή σύνθεση από ημερολογιακά θραύσματα με εσωτερική σειρά, που συνθέτουν την υπεράσπιση της ύπαρξης μέσα από την υπεράσπιση κάθε μελλοντικής ποίησης...

Περισσότερα »

img8
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
.
ΚΡΙΤΙΚΕΣ

img2

ΠΟΙΗΣΗ

ΠΕΤΡΟΣ ΣΚΥΘΙΩΤΗΣ: ΣΥΝΘΗΚΗ ΙΣΟΡΡΟΠΙΑΣ

του Τριαντάφυλλου Η. Κωτόπουλου

Η συζήτηση για μία ποιητική συλλογή μπορεί να ανοίξει σήμερα με διάφορους τρόπους, οι περισσότεροι από τους οποίους μας προτρέπουν να συλλογιστούμε την ιδιότυπη σχέση του ποιητή με τον χώρο των ομοτέχνων του και με το βιβλίο γενικότερα, ενώ λιγότεροι είναι αυτοί που θα σταθούν σε μία αυστηρά κειμενοκεντρική ανάλυση. Στην πρώτη περίπτωση ελλοχεύουν, δεν διαφωνώ προσωπικά πάντως με ανάλογες προσεγγίσεις, κοινωνιολογικές τοποθετήσεις και ερμηνείες, ενώ στη δεύτερη υπεισέρχονται πλέον αναγκαστικά και όλα τα δεδομένα των σύγχρονων αναγνωστικών θεωριών. Θα προσπαθήσω να αποφύγω τα δίπολα και τις όποιες αξιολογικές...

Περισσότερα »

img2

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ

IΣΙΔΩΡΟΣ ΖΟΥΡΓΟΣ: ΣΚΗΝΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΒΙΟ ΤΟΥ ΜΑΤΙΑΣ ΑΛΜΟΣΙΝΟ

της Ελένης Σαραντίτη

To ομολογώ· και αμαρτία εξομολογημένη ουκ έστιν αμαρτία. Εάν θεωρηθεί αμαρτία το ότι στον μαγικό, εφιαλτικό αλλά και λυτρωτικό κόσμο του Ματίας Αλμοσίνο εισήλθα διστακτικά.
Πώς μπαίνεις σε άγνωστο σπίτι καλεσμένος και μιλάς μονολεκτικά στην αρχή, κοιτάς φευγαλέα, κάθεσαι άβολα στην άκρη του καναπέ, αρνείσαι το κέρασμα; Περίπου έτσι αισθάνθηκα διαβάζοντας αρκετές από τις πρώτες σελίδες, όπου ο Ισίδωρος Ζουργός, σοβαρότατη και ακμαιότατη παρουσία στη λογοτεχνίας μας, παραδίδεται στο συναίσθημα και στην ομορφιά των λέξεων. Τις οποίες γνωρίζει, λατρεύει, υπηρετεί. Και τις οποίες, όμως, πρέπει και να καθυποτάσσουμε όταν...

Περισσότερα »

img2

ΜΕΛΕΤΕΣ - ΔΟΚΙΜΙΑ

ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΛΥΠΟΥΡΛΗΣ: ΤΡΕΙΣ ΛΟΓΟΙ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗ

του Απόστολου Σπυράκη

Στην Ποικίλη ιστορία του ο Αιλιανός (2ος αι. μ.Χ.) διέσωσε το εξής ανέκδοτο: «Κάποτε ο Αριστοτέλης ήταν άρρωστος. O γιατρός τού έδωσε μια συνταγή, εκείνος όμως του είπε: "Μην προσπαθείς να με γιατρέψεις σαν τσομπάνη ή σαν σκαφτιά, εξήγησέ μου πρώτα την αιτία και τότε θα με βρεις πρόθυμο να σε ακούσω"».
Η αιτία, αυτός ήταν ο κινητήριος μοχλός της σκέψης του μεγάλου φιλοσόφου κατά τον καθηγητή Δημήτριο Λυπουρλή, ο οποίος τον έχει σπουδάσει όσο λίγοι. Ό,τι κι αν μελετούσε ο Αριστοτέλης, είτε τη φύση και τα φαινόμενά της...

Περισσότερα »

img2

ΠΟΙΗΣΗ

ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΑΡΚΟΠΟΥΛΟΣ: ΠΟΙΗΜΑΤΑ 1968-2010 (ΕΠΙΛΟΓΗ)

της Ανθούλας Δανιήλ

Κοντεύει να συμπληρώσει μισόν αιώνα ο Γιώργος Μαρκόπουλος στην Ποίηση χωρίς διάλειμμα, με όλες τις παράπλευρες ενασχολήσεις, πεζογραφία, κριτική και σχόλια για ποιητές που μελέτησε και αγάπησε. Ανήκει στη γενιά των παιδιών του Πολυτεχνείου που δεν θέλησαν ποτέ να εξαργυρώσουν τη θητεία τους στην ιδέα της ανθρωπιάς και της ευσπλαχνίας, την οποία υπηρέτησε σωστά και συνειδητά, και γι' αυτό άλλωστε νιώθει μόνος και πικραμένος. Πικραμένος γιατί παρά τα πολλά βραβεία και την αναγνώριση από τους ανθρώπους του χώρου όπου κινείται, την αγάπη των φίλων, την εκτίμηση εκείνων που...

Περισσότερα »

img2

ΠΑΙΔΙΚΑ

ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΟΥΤΣΙΑΡΗΣ: ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΙ ΠΟΥ ΜΕΝΕΙ

της Γιώτας Φώτου

Τίποτα σχεδόν δεν μένει στάσιμο. Όλα γύρω μας μπορούν να αλλάξουν από στιγμή σε στιγμή. Ωστόσο, η πραγματική αγάπη όταν έρχεται, έρχεται για να μείνει.
Στην ιστορία αρχικά υπάρχουν ο αέρας, η βροχή, η άμμος. Ο άνεμος αρπάζει το τιρκουάζ μαντίλι, χορεύει μαζί του κι όταν κουράζεται το εμπιστεύεται στην άμμο. Εκείνη το τυλίγει στην αγκαλιά της ώσπου να αρχίσουν πάλι οι χοροί, ενώ η βροχή έρχεται να ξεπλύνει, να καθαρίσει, να ανανεώσει. Ύστερα εμφανίζεται ο άνθρωπος με άλλα σχέδια. Μετατρέπει το πανί σε κούκλα, μια κούκλα που μέσα...

Περισσότερα »

img2

ΞΕΝΗ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ

ΤΖΑΣΤΙΝ ΤΟΡΡΕΣ:
ΕΜΕΙΣ ΤΑ ΘΗΡΙΑ

του Νίκου Αδάμ Βουδούρη

Είναι τρία αδέλφια, τρία θηρία. Τον μεγάλο τον λένε Μάνι, τον μεσαίο Τζόελ κι ο τρίτος ο μικρότερος είναι ο αφηγητής. Δεν μας αποκαλύπτει το όνομά του, μας αφηγείται όμως την ιστορία τους.
Τα αδέλφια του τον αγαπούν, τον προστατεύουν, άλλοτε όμως τον φωνάζουν περιπαιχτικά «μωρό» και «κοριτσάκι» και του λένε για να τον πειράξουν: «Μπήκε καμιά μύγα στο κιλοτάκι σου και σε τσίμπησε;» (σ.150), πού και πού τον δέρνουν κιόλας κι αυτός πέφτει χάμω, σκεπάζει με τα χέρια του το κεφαλάκι του και περιμένει να περάσει το κακό....

Περισσότερα »

img2
ΕΠΙΚΑΙΡΑ

img2

ΑΠ' ΤΟ ΙΑΤΡΕΙΟ

Η ΟΣΦΡΗΣΗ
ΩΣ ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΟ ΤΗΣ ΨΥΧΙΑΤΡΙΚΗΣ

του Dr. Πινόκιο

Μια ζωηρή μυρουδιά μού χτύπησε στη μύτη μόλις διάβηκα το κατώφλι του Θεραπευτηρίου Χρόνιων Παθήσεων. Εκείνη η γνωστή μου μυρουδιά των ψυχικά πασχόντων φτιαγμένη από κάτουρα, κόπρανα, χλωρίνες κι αποφορά σωμάτων που καταναλώνουν αμέτρητες ποσότητες ψυχοφαρμάκων: μια μυρουδιά έντονη και υπόγλυκη σαν το γλυκάνισο, που την αναγνώρισα αμέσως και μου κατέστησε αυτόματα οικείο τον χώρο που επισκεπτόμουνα πρώτη φορά. Είχα αισίως πέντε ολόκληρα χρόνια να βρεθώ σε Ψυχιατρείο κι είναι αλήθεια πως η μυρουδιά του...

Περισσότερα »

img2

ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΙΚΑ

ΛΕΞΕΙΣ

της Ιωάννας Καρατζαφέρη

Για μια λέξη που έτρεφα έναν σεβασμό ή έναν φόβο ήταν το άσυλο, και ακόμα περισσότερο όταν εμφανιζόταν σύνθετη ή συνοδευόταν από κάποιαν άλλη, που αγνοούσα όχι μόνο την ύπαρξή της αλλά κυρίως το νόημά της, όπως η λέξη ανιάτων. Αρχικά, είχε ακουστεί σαν στιχάκι από ποίημα ή τραγούδι. Αργότερα, είναι αδύνατον να υπολογίσω τον χρόνο, αλλά θυμάμαι τη σοβαρότητα της συζήτησης, η πρώτη μου υποψία ήταν πως επρόκειτο για φυλακή.
Το άσυλο ήταν ο τόπος, μια εκκλησία όπου είχε προστρέξει ένα πολύ νεαρό κορίτσι για να σωθεί από τα αδέλφια της, είχε μείνει έγκυος χωρίς να έχει παντρευτεί...

Περισσότερα »

img2

ΑΠΟΨΕΙΣ

Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΑ ΤΟΥ ΠΑΤΡΙΚ ΛΗ ΦΕΡΜΟΡ

της Αθηνάς Χατζή

Ωραίος με την ιδιαίτερη σαγήνη που ασκεί το γλυπτό της κλασικής τέχνης· γλωσσομαθής, πολυμαθής και πολύπειρος· ίσως λίγο τυχοδιώκτης, γιατί όχι· ενθουσιώδης εραστής του γυναικείου φύλου και της ζωής εν γένει· ριψοκίνδυνος και ενίοτε επικίνδυνος· bon vivant και σκληροτράχηλος· ήρωας πολέμου και λόγιος· συγγραφέας ορισμένων εκ των συναρπαστικότερων ταξιδιωτικών κειμένων του εικοστού αιώνα· φιλέλληνας και Ευρωπαίος· και άλλα πολλά: ο Πάτρικ Λη Φέρμορ.
Η πρώτη γνωριμία μου με το έργο του Φέρμορ έγινε παρεμπιπτόντως και εμμέσως. Ο Κρητικός μαντατοφόρος, το αυτοβιογράφημα του Γιώργου Ψυχουντάκη, συναγωνιστή του Φέρμορ στα θρυλικά κρητικά βουνά στη διάρκεια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, το διάβασα...

Περισσότερα »

ΝΕΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΕΣ

img2

img2

img2

img2

img2

img2

img2

ΑΛΛΕΣ ΤΕΧΝΕΣ

img2

ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ

ΝΕΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ
ΑΠΟ 24 ΙΟΥΛΙΟΥ

του Νίκου Νικολαΐδη

Στο φιλμ ΤΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΕΡΧΟΝΤΑΙ, η Φανί Αρντάν αποδοκιμάζει τον εραστή της για το πρόσφατο τατουάζ του με την απολαυστική ατάκα: «Δεν έχεις ως δικαιολογία ούτε την αφέλεια της νιότης». Στο RAGE, η κόρη του Νίκολας Κέιτζ προσπαθεί να τον κατευνάσει διαβεβαιώνοντάς τον ότι το σχέδιο στο χέρι της είναι από χέννα. Στον ΗΡΑΚΛΗ αυτής της εβδομάδας, ο Ντουέιν Τζόνσον, αφού δεν θα φορούσε κοστούμι, υποχρεώθηκε να «κρύψει» τα τατουάζ για να μη γελοιοποιηθεί και να αναλάβει τον ρόλο. Η έβδομη τέχνη σε Ευρώπη και ΗΠΑ πάντα στην πρωτοπορία...

Περισσότερα »

img2

ΜΟΥΣΙΚΗ

3ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΣΕΡΙΦΟΥ

Στο Θέατρο της Κάτω Χώρας, με απεριόριστη θέα στο Αιγαίο, θα πραγματοποιηθεί το 3ο Φεστιβάλ Σερίφου, από 27/7/14 έως 20/8/14. Το Φεστιβάλ περιλαμβάνει συναυλίες με καταξιωμένους καλλιτέχνες, δύο θεατρικές παραστάσεις, εικαστική έκθεση νεοεμπρεσιονιστών, γραφιστική έκθεση και εργαστήρια δημιουργικής γραφής. Στόχοι του Φεστιβάλ είναι να προσφέρει στους κατοίκους και στους επισκέπτες του νησιού ποικίλες πολιτιστικές εκδηλώσεις μέσα από διαφορετικές διαδρομές, να αναδείξει πτυχές του πολιτισμού μέσα από το έργο σημαντικών Ελλήνων δημιουργών, να συμβάλει στην τουριστική ανάπτυξη του νησιού και να καθιερωθεί ως σημαντικό πολιτιστικό έργο για την ανάδειξη των...

Περισσότερα »

img2

ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ

ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΦΑΙΡΕΤΙΚΟ ΕΞΠΡΕΣΙΟΝΙΣΜΟ ΣΤΟΝ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΟ ΟΡΘΟΛΟΓΙΣΜΟ

Διάδραση μεταξύ λογικής και συναισθήματος στη βάση της αφαίρεσης, ζωγραφική και γλυπτική απελευθερωμένη από την ανάγκη αναπαράστασης: αυτό είναι το στίγμα της έκθεσης «Από τον Αφαιρετικό Εξπρεσιονισμό στον Συναισθηματικό Ορθολογισμό» των εικαστικών Κέλλυς Αθανασιάδου και Αποστόλη Ζολωτάκη, που παρουσιάζεται στο Κέντρο Αρχιτεκτονικής της Μεσογείου (Μεγάλο Αρσενάλι) στα Χανιά, υπό την αιγίδα του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού και της Ολλανδικής Πρεσβείας. Η ουσία δεν προσδιορίζεται μέσα από την απεικόνιση, αλλά μέσα από την αλληλεπίδραση υλικών...

Περισσότερα »

ΜΑΣ ΤΡΑΒΗΞΑΝ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ

ΑΓΑΛΜΑΤΑ ΕΜΠΝΕΥΣΜΕΝΑ
ΑΠΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ


Επί εκατοντάδες χρόνια, τα παραμύθια ταξιδεύουν καθημερινά τα παιδιά σε κόσμους μαγικούς, πλέον όμως έχουν βρει και με άλλον τρόπο τη θέση τους στην καθημερινότητά μας: πολλοί χαρακτήρες παραμυθιών έχουν γίνει γλυπτά και κοσμούν πλατείες και κήπους. Ας δούμε, λοιπόν, μερικά από τα πιο γνωστά αγάλματα που βασίζονται σε χαρακτήρες από τον μαγευτικό αυτόν κόσμο μικρών και μεγάλων παιδιών..

 

Περισσότερα »

img8

 

img2

facebook rssgoogle+twitter

Η αποστολή του παρόντος email από το diastixo.gr, πληροί την εφαρμογή της κείμενης  νομοθεσίας  Ν.3471/2006, το άρθρο 14 του Νόμου 2672/98 (ΦΕΚ 290 τεύχος Α),  τις προϋποθέσεις της Ευρωπαϊκής  νομοθεσίας περί διαφημιστικών μηνυμάτων (Directiva 2002/58/EC και Relative as A5-270/2001) του Ευρωπαϊκού  Κοινοβουλίου,  στα πλαίσια της ενημέρωσής σας.

Το παρόν, δεν μπορεί να θεωρηθεί spam εφόσον αναγράφονται τα στοιχεία  του αποστολέα και οι  διαδικασίες διαγραφής.

Αν για  οποιονδήποτε λόγο επιθυμείτε να εξαιρεθείτε από την παρούσα λίστα  ενημέρωσης, πατήστε εδώ για διαγραφή και δηλώστε το mail στο οποίο λάβατε το newsletter (και όχι από διαφορετικό).

www.diastixo.gr

Πτολεμαίων 4,

11635 Αθήνα

τηλ.- φαξ: 210 7212307

info@diastixo.gr

[[tracking_beacon]]