Ενημέρωση από το diastixo.gr. Δεν μπορείτε να δείτε το ενημερωτικό e-mail?
Δοκιμάστε εδώ.
|
|
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ
ΒΑΣΙΛΗΣ ΦΙΛΙΑΣ
συνέντευξη στον Ελπιδοφόρο Ιντζέμπελη
Ο Βασίλης Φίλιας είναι καταξιωμένος πανεπιστημιακός, με σπουδές σε Αθήνα, Μόναχο, Αμβούργο. Μεταξύ άλλων σημαντικών θέσεων που κατείχε, διετέλεσε καθηγητής Κοινωνιολογίας στο Πάντειο Πανεπιστήμιο, πρόεδρος του Τμήματος Κοινωνιολογίας και διευθυντής του...
Περισσότερα » |
|
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ
ΞΕΝΗΣ ΣΑΧΙΝΗΣ
συνέντευξη στην Ιωάννα Ασσάνη
O Ξενής Σαχίνης μάς απαντά σε μια σειρά από ερωτήματα καθημερινά, κοινά, ερωτήματα ταυτότητας. Εικαστικός ή χαράκτης; Πολίτης του κόσμου ή των εσωτερικών του διαδρομών; Κοινός ή «κοινόχρηστος»; Μοναδικός ή «επαναλαμβανόμενος σε πολλαπλές εκδοχές», ο καλλιτέχνης εντέλει χαρακτηρίζεται μέσω του έργου του σε συνάρτηση με τον τόπο και τον χρόνο όπου ζει, χάριν της προσδοκίας ενός μέλλοντος και της καταγραφής ενός παρελθόντος...
Περισσότερα » |
|
ΣΕ Α' ΠΡΟΣΩΠΟ
ΦΩΤΗΣ ΚΑΛΑΜΑΝΤΗΣ
Ποτέ δεν με ενδιέφερε το δάσος, πάντα προτιμούσα το δέντρο. Κάτι μανιφέστα του τύπου «Δες τη μεγάλη εικόνα» κ.λπ. μού έκαναν για «πολυφορεμένο όραμα» κάποιου business school, αλλά μέχρις εκεί... Προσωπικά έβρισκα πάντα απείρως πιο ενδιαφέρουσα τη μικρή εικόνα και ιδιαίτερα όταν αυτή ήταν ένας άνθρωπος! Ακόμη και μέσα σε σχετικά ομογενοποιημένες ομάδες, όπως ένα τμήμα της Γ' Λυκείου, η ομάδα πωλητών μιας πολυεθνικής...
Περισσότερα » |
|
ΑΡΘΡΟ
ΟΙ ΓΟΡΓΟΝΕΣ ΤΟΥ ΣΕΦΕΡΗ
ΚΑΙ ΤΟ ΠΟΙΗΤΙΚΟ ΤΟΥ ΟΡΑΜΑ
του Χρήστου Αντωνίου
Είναι αλήθεια ότι μετά τον Σεφέρη κανείς δεν έγραψε όπως πριν από αυτόν. Η βαθιά ελληνικότητα, η ανθρωπιά, η εκφραστική λιτότητα και ο βαθύς στοχασμός του έργου του είναι τα στοιχεία που το κρατούν ολοζώντανο μέχρι σήμερα. Από τον πλούτο των συμβόλων που χρησιμοποιεί στην ποίησή του, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει αυτό της «γοργόνας»...
Περισσότερα » |
|
. |
|
|
|
ΠΟΙΗΣΗ
ΓΙΩΡΓΟΣ ΛΙΛΛΗΣ:
ΜΙΚΡΗ ΔΙΑΘΗΚΗ
της Βιβής Διακογιάννη
Προσηλωμένη στο σχέδιο του εξωφύλλου, παρατηρώ τις τρεις συστάδες των σκοτεινών παραθύρων –που φαντάζομαι να κρύβουν μέσα τους φυλακισμένους στην ύλη και τη συνήθεια– και το ένα φωτεινό παράθυρο, όχι μια φτιασιδωμένη στίλβη, αλλά μια χαραματιά ανθρώπινου πόνου μεταμορφωμένου σε λυρικό ψίθυρο. Τέτοια είναι και η Μικρή διαθήκη, μια σημαντική παρακαταθήκη με πλεόνασμα ανθρωπιάς, ανάμεσα στις τόσες, μεγάλες, ογκώδεις και πολύτομες «ανθολογίες» των τραπεζικών «τίποτα».
Ας μην περιμένει ο αναγνώστης, μέσα από αυτή τη διαθήκη του ποιητή, αποστάγματα επηρμένης σοφίας, τσιτάτα του συρμού ή έστω οδηγίες προς ναυτιλλομένους στη...
Περισσότερα » |
ΜΕΛΕΤΕΣ - ΔΟΚΙΜΙΑ
ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ Θ. ΙΑΚΩΒΟΥ:
ΤΑ LOGISTICS ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΤΟΥ ΑΥΡΙΟ
του Θανάση Αντωνίου
Η Ελλάδα διανύει μια περίοδο πρωτοφανούς οικονομικής κρίσης, η οποία ξεχαρβάλωσε την παραγωγική της μηχανή, δημιούργησε σχεδόν 1,5 εκατομμύριο ανέργους, οδήγησε στην έξοδο από τη χώρα δεκάδες χιλιάδες πτυχιούχους και κατεδαφίζει, μέρα με τη μέρα, το ασφαλιστικό σύστημα, την υγειονομική περίθαλψη, τη δημόσια παιδεία και εργασιακές κατακτήσεις δεκαετιών.
Μέσα σε ένα τόσο ζοφερό σκηνικό, είναι λιγοστά αυτά που μπορούν να μας προσφέρουν μια νότα αισιοδοξίας, είναι μετρημένες στα δάκτυλα του ενός χεριού οι βιομηχανίες από τις οποίες προσδοκάται ανάκαμψη, οι ευκαιρίες που απομένει να αξιοποιηθούν. Διεθνείς ερευνητικές και συμβουλευτικές...
Περισσότερα » |
ΔΙΑΦΟΡΑ
ΚΕΪΤ ΦΑΪΤΖΕΣ:
ΑΠΙΣΤΙΑ
του Απόστολου Σπυράκη
Σύμφωνα με τις στατιστικές, 25-75% των γυναικών και 40-80% των ανδρών είχαν πρόσφατα ή παλιότερα μια εξωσυζυγική σεξουαλική επαφή. Στην εποχή του διαδικτύου, στο 44% των ζευγαριών ένα τουλάχιστον μέλος παρακολουθούσε το άλλο διαβάζοντας τα e-mail ή το ιστορικό στο πρόγραμμα περιήγησής του, ή έψαξε τα μηνύματα στο κινητό του. Στον σύγχρονο κόσμο της τεχνολογίας και των ανέσεων, η απιστία αποδεικνύεται ωρολογιακή βόμβα που απειλεί τη σταθερότητα του ζευγαριού, της οικογένειας και της κοινωνίας ολόκληρης, με διαστάσεις που μπορούν να λάβουν εκρηκτικό χαρακτήρα.
Ταυτόχρονα, σύμφωνα με τους ερευνητές των...
Περισσότερα » |
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ
ΧΡΙΣΤΟΣ ΚΥΘΡΕΩΤΗΣ:
ΜΙΑ ΧΑΡΑ
του Χρίστου Παπαγεωργίου
Το εντυπωσιακό των διηγημάτων της συλλογής Μια χαρά, του πρωτοεμφανιζόμενου συγγραφέα Χρίστου Κυθρεώτη, είναι η αλλαγή ύφους, σκηνικών, ατμόσφαιρας και γλωσσικού ιδιώματος ανάλογα με το θέμα που επιλέγεται, προκειμένου να περιγραφεί. Πράγματι –και έχουμε πολύ χρόνο και χώρο για να δούμε αναλυτικά αυτό το φαινόμενο–, είναι σχεδόν πρωτοφανές το πόσο καλά και γρήγορα ο δημιουργός προσαρμόζεται στις εκάστοτε συνθήκες, το πόσο εύρυθμα ταυτίζεται με το μοτίβο προσδίδοντάς του τα εχέγγυα που χρειάζεται, το πόσο εύκολα (παρότι κάτι τέτοιο δεν είναι εντελώς εμφανές) προσαρμόζεται στην πλοκή, που διαγράφει άπειρους ρεαλιστικούς...
Περισσότερα » |
ΝΕΑΝΙΚΑ - ΕΦΗΒΙΚΑ
ΚΩΣΤΟΥΛΑ ΤΩΜΑΔΑΚΗ:
ΑΝΤΙΟ, ΚΟΡΙΤΣΙ
της Ειρήνης Μπέλλα
Αντίο, κορίτσι. Δυο λέξεις. Ίσως εκεί, στον τίτλο, βρίσκεται το παιχνίδι που επέλεξε να παίξει η Κωστούλα Τωμαδάκη. Δύσκολα θα μπορούσε η συγγραφέας να βρει δυο λέξεις πιο εύστοχες και αποτελεσματικές, προκειμένου να εισαγάγει τον αναγνώστη στις σελίδες του εξαιρετικού εφηβικού βιβλίου της.
Το Αντίο, Κορίτσι μάς ζητάει να πάρουμε τον τίτλο τοις μετρητοίς. Ίσως και να μπλοφάρει όταν υπαινίσσεται και μια φυγή. Το σίγουρο είναι ότι η ανατροπή και η ειρωνεία έχουν κάνει καλά τη δουλειά τους.
Μεγαλώνω σημαίνει μαθαίνω να αποχωρίζομαι. Ναι, αυτός είναι ο πυρήνας της...
Περισσότερα » |
ΜΕΛΕΤΕΣ - ΔΟΚΙΜΙΑ
ΜΙΧΑΗΛ ΜΠΑΧΤΙΝ:
ΔΟΚΙΜΙΑ ΠΟΙΗΤΙΚΗΣ
της Ανθούλας Δανιήλ
Ο Μιχαήλ Μπαχτίν έχει κερδίσει κορυφαία θέση ανάμεσα στους σπουδαιότερους στοχαστές του 20ού αιώνα. Το έργο του μας έφερε σε επαφή με την «πολυφωνία», τη «διαλογικότητα», το «καρναβαλικό στοιχείο», τον «χρονότοπο», έννοιες που εισήγαγε στη μελέτη της λογοτεχνίας και επηρέασε πολλούς άλλους επιστημονικούς κλάδους: την επιστημολογία, την πολιτισμική θεωρία, τη φιλοσοφική ανθρωπολογία.
Η παρούσα έκδοση των δοκιμίων του Μπαχτίν, Δοκίμια ποιητικής, σε μετάφραση του Γιώργου Πινακούλα, προέρχεται από τη ρωσική έκδοση, της οποίας η ακριβής μετάφραση είναι: Αισθητική της γλωσσικής δημιουργίας. Ο μεταφραστής μάς ενημερώνει πως ο Μπαχτίν χρησιμοποιεί...
Περισσότερα » |
|
|
|
ΑΠΟΨΕΙΣ
ΖΗΤΕΙΤΑΙ
ΤΟ ΑΥΤΟΝΟΗΤΟ
της Χρύσας Σπυροπούλου
Πολύ συχνά αναρωτιόμαστε γιατί η χώρα μας βρίσκεται σ' αυτήν τη δυσχερή κατάσταση. Το εύκολο είναι να αποδώσουμε τις ευθύνες στους άλλους και να υποδυθούμε ακόμα μία φορά τον ρόλο του θύματος. Φταίνε οι ξένοι, οι Γερμανοί, οι πολιτικοί μας αντίπαλοι... Και εμείς; Οι πολίτες, τα στελέχη της δημόσιας διοίκησης, αλλά και του ιδιωτικού τομέα, τι κάνουμε; Πώς νοικοκυρεύουμε, ο καθένας από τη θέση του, τον χώρο εργασίας μας, τα του οίκου μας; Για να πετύχουμε το μέγιστο πρέπει να ξεκινήσουμε από το ελάχιστο, που βρίσκεται στη συνεργασία, στη διάθεση να ακούσουμε καλοπροαίρετα τον άλλον, να μην υποσκάψουμε την...
Περισσότερα » |
ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΙΚΑ
ΜΙΑ ΤΕΛΕΙΑ
της Ιωάννας Καρατζαφέρη
Στην ελληνική Ιστορία, όπως τη διδαχτήκαμε στο σχολείο, και από τη δραματουργία, απ' όσο έχω παρακολουθήσει θέατρο, δεν θυμάμαι αν υπάρχει άλλη Μήδεια, πριν και μετά από αυτή του Ευριπίδη, και ίσως αυτή η τραγωδία να παρήγαγε τη λέξη παιδοκτόνος. Μια παιδοκτόνος που δεν είναι Ελληνίδα, αλλά από χώρα βαρβάρων, την Κολχίδα, κόρη βασιλιά, που έχει ξενιτευτεί στην Κόρινθο ακολουθώντας τον άνδρα της Ιάσονα με τα παιδιά τους. Ο μύθος είναι γνωστός και του έχουν αποδοθεί διάφορες ερμηνείες, με επικρατέστερη το ενδιαφέρον του Ευριπίδη για τα προβλήματα και τη θέση της γυναίκας σ' έναν ανδροκρατούμενο κόσμο.
Παρακολουθώντας την ταινία...
Περισσότερα » |
ΑΠΟΨΕΙΣ
Η ΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΟΙ ΕΦΗΒΟΙ
της Ιφιγένειας Μαστρογιάννη
Η Ποίηση για τον αρχαίο κόσμο δεν ήταν μόνο καλλιτεχνική δημιουργία, αλλά δημιουργία ζωής, όπως την κηρύσσει ο Πλάτων στο Συμπόσιο. Οι αρχαίοι ποιητές δεν ήταν απλώς συνθέτες στίχων ωραίων, αλλά δημιουργοί, που ρύθμιζαν τη ζωή των συγχρόνων τους σύμφωνα με το ιδανικό στο οποίο αναφέρονταν. Ο λυτρωτικός της ρόλος και η παντοδυναμία της γλώσσας, όταν γίνεται λόγος ποιητικός, αναγνωρίζεται στον περίφημο ορισμό της τραγωδίας.
Για τους νέους η Ποίηση είχε παιδαγωγικό χαρακτήρα. Άγγιζε τις δημιουργικές δυνάμεις τους, τη φαντασία, το όνειρο και το συναίσθημά τους. Για τους εφήβους ιδιαίτερα, οι ποιητές ήταν δάσκαλοι.Τοις γαρ παιδαρίοισιν έστι διδάσκαλος όστις...
Περισσότερα » |
|
|
|
ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ
ΝΕΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ ΑΠΟ 26 ΙΟΥΝΙΟΥ
του Νίκου Νικολαΐδη
Μεγάλος λόγος έγινε για την τουριστική προβολή της Ελλάδας μέσα από τα γυρίσματα της ταινίας ΤΑ ΔΥΟ ΠΡΟΣΩΠΑ ΤΟΥ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ του Χοσέιν Αμίνι στη χώρα μας. Οι Έλληνες πολιτικοί καμαρώνουν άκοπα, το ίδιο και τα φερέφωνά τους στον χώρο του Τύπου. Όλοι αυτοί οφείλουν να παραδεχτούν ότι το φιλμ, παρά την προσήλωση στον ρεαλισμό, δεν επιφυλάσσει μόνο διαφήμιση για τη χώρα, κάτι που εύκολα γίνεται αντιληπτό από τους ξένους θεατές. Σε όλες τις οικονομικές συναλλαγές στην ταινία, οι Έλληνες εμφανίζονται ως κομπιναδόροι που προσπαθούν να εκμεταλλευτούν τη νομισματική ισοτιμία...
Περισσότερα » |
ΜΟΥΣΙΚΗ
ΒΙΚΤΩΡΙΑ ΤΑΓΚΟΥΛΗ: ΤΕΤΡΑΔΙΟ
της Αφροδίτης Παπακαλού
Μία από τις πρώτες μου επαφές με τη φωνή της Βικτωρίας Ταγκούλη έγινε το καλοκαίρι του 2008... από το μπαλκόνι μου. Από εκεί είχα παρατηρήσει τα βράδια ένα κορίτσι με κόκκινο φόρεμα να περπατά στις ράγες του τρένου στον Βοτανικό τραγουδώντας: «Στον ουρανό είσαι ευχή». Η φωνή της έφτανε σαν δροσερό αεράκι στα γύρω σπίτια και εγώ πρώτη φορά ένιωθα ότι είχα το καλύτερο μπαλκόνι του κόσμου! Γιατί από εκεί κάθε βράδυ παρακολουθούσα τη Βικτωρία Ταγκούλη, που πρωταγωνιστούσε στο μονόπρακτο μιούζικαλ Προς κατεδάφιση του Τενεσί Ουίλιαμς, σε μουσική Χρίστου...
Περισσότερα » |
|
ΒΙΒΛΙΑ ΠΑΡΑΞΕΝΑ,
ΑΛΛΑ ΥΠΑΡΚΤΑ
(ΜΕΡΟΣ Β')
Ας δούμε λοιπόν και το δεύτερο μέρος από τα παράξενα, αλλά υπαρκτά βιβλία.
Περισσότερα » |
|
|
|
|
Η αποστολή του παρόντος email από το diastixo.gr, πληροί την εφαρμογή της κείμενης νομοθεσίας Ν.3471/2006, το άρθρο 14 του Νόμου 2672/98 (ΦΕΚ 290 τεύχος Α), τις προϋποθέσεις της Ευρωπαϊκής νομοθεσίας περί διαφημιστικών μηνυμάτων (Directiva 2002/58/EC και Relative as A5-270/2001) του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, στα πλαίσια της ενημέρωσής σας.
Το παρόν, δεν μπορεί να θεωρηθεί spam εφόσον αναγράφονται τα στοιχεία του αποστολέα και οι διαδικασίες διαγραφής.
Αν για οποιονδήποτε λόγο επιθυμείτε να εξαιρεθείτε από την παρούσα λίστα ενημέρωσης, πατήστε εδώ για διαγραφή και δηλώστε το mail στο οποίο λάβατε το newsletter (και όχι από διαφορετικό).
|
www.diastixo.gr
Πτολεμαίων 4,
11635 Αθήνα
τηλ.- φαξ: 210 7212307
info@diastixo.gr |
[[tracking_beacon]]
|