A+ A A-

Η ΑΙΤΗΣΗ

Η ΑΙΤΗΣΗτης Ιωάννας Καρατζαφέρη

Υποθέτω, μόνο, πως πολλές ερωτήσεις ή απορίες ζητούν ακόμη την/τις απάντηση/απαντήσεις τους.

Για τη μνήμη, για παράδειγμα, ή την επαναφορά της –αν είναι η σωστή λέξη– με κάποια περιστατικά ή διαλόγους ή εικόνες ή θεωρίες, ή, πιο κοντά στη λέξη, με αναμνήσεις, που δεν τις θεωρείς ξεχασμένες, γιατί αυτό σημαίνει ότι τις θυμάσαι, αλλά που είναι καταχωνιασμένες, άγνωστο πού, μέσα στην ύπαρξή σου, ορατή ή αόρατη.

Αυτή την πρώτη εβδομάδα του Νοέμβρη ήρθε στο νου μου η αίτηση, με τη μορφή μιας κόλας χαρτιού που έχει επάνω ερωτήσεις τις οποίες πρέπει κάποιος να συμπληρώσει αν αιτείται κάτι από κάποιον, κυρίως, αντιπρόσωπο μιας οργανωμένης μονάδας.

Βρισκόμουν στο Βερολίνο όταν ακούστηκαν οι ήχοι από τις βαριές και τις βαριοπούλες, από αλαλαγμούς ή ευχές ή κατάρες ή βρισιές ή ελπίδες ή προσδοκίες, ή από τις πέτρες που γκρεμίζονταν.

 

Εμφανίσεις: 1466

Περισσότερα...

Ο ΘΑΝΟΣ

Ο ΘΑΝΟΣτου Dr. Πινόκιο

«Ένα μαντρί, ρε, ένα μαντρί» ζητούσε ο φίλος μου ο Θάνος, προχωρημένο καλοκαίρι του 2002, από τους Ηρακλειώτες. Είχε κατέβει μόνος του στο νησί, να βρει τον Λάσκαρη. Εκείνη τη χρονιά ήταν να πηγαίναμε μαζί στο Περού, αλλά τον κρέμασα τελευταία στιγμή.

Του περιέγραφα την Ηρακλειά ως τη μικρογραφία του ελληνικού καλοκαιριού: στα διακόσια μέτρα έχεις την ανθισμένη μπουκαμβίλια, το καμπαναριό, τις ασβεστωμένες θαλασσιές εξώπορτες, το καφενείο, την ψαροταβέρνα, τ’ αλμυρίκια και την παραλία. Είναι σφικτή σαν αγκαλιά. Παραδίδεσαι κι αισθάνεσαι ασφαλής όπως το βρέφος στο βυζί της μάνας του. Το δικό μας βυζί με τον Θανάση ήταν το Χέιγκ για κείνον, το Τζόνι για μένα, αλλά για φαντάσου να πίνεις ασφαλώς, κι όσο θέλεις, χωρίς να χρειάζεται να οδηγήσεις τ’ αυτοκίνητο μετά… Είχε σπάσει τα παΐδια του πριν από λίγα χρόνια, είχε βγει ζωντανός από μια μάζα λαμαρίνες στην εθνική Λάρισας-Βόλου… Χειμώνα, στις πέντε η ώρα τα χαράματα, με τον κάμπο να είναι τυλιγμένος στην ομίχλη…

 

Εμφανίσεις: 1397

Περισσότερα...

ΟΥΡΙΟΣ ΑΝΕΜΟΣ

ΟΥΡΙΟΣ ΑΝΕΜΟΣτου Χρήστου Τριανταφύλλου

Η διάσημη φράση «Nothing is true, everything is permitted» θα μπορούσε να αποτελεί, νομίζω, το μότο της εποχής· αφορμή για τη σκέψη αυτή αποτελεί το ζήτημα που προέκυψε με τον κολοσσιαίο τυφώνα Σάντι, ο οποίος έπληξε, μεταξύ άλλων, την πόλη της Νέας Υόρκης. Από το γεγονός αυτό εκκινούν τρία νήματα: αυτό της «τηλεοπτικότητας», αυτό της ευθραυστότητας του πολιτισμού και αυτό της αυθεντικότητας της Εικόνας, ως έννοιας.

Ξεκινώντας από τον πρώτο άξονα, πρέπει να τονιστεί ότι η πόλη της Νέας Υόρκης αποτελεί, τόσο σε συμβολικό όσο και σε πραγματικό επίπεδο, το επίκεντρο των διεθνών εξελίξεων και, πιο συγκεκριμένα, τη «Μέκκα» της παγκοσμιοποιημένης Δυτικής κουλτούρας. Έχοντας δει την αναπαράσταση της καταστροφής της τόσες φορές κινηματογραφικά –από την υπερπαραγωγή Independence Day του 1996 και την αμερικανική μεταφορά του Godzilla του 1998 έως τους φετινούς Avengers– η αίσθηση που προκαλείται ενώπιον των πραγματικών γεγονότων μόνο ως αμήχανη μπορεί να χαρακτηριστεί. Δεν υπονοώ τόσο ότι η έκθεση στην πλαστή καταστροφή προκαλεί μηχανιστικά μια «απονέκρωση» συναισθημάτων για τον πόνο των Αμερικανών –αν και αυτό δεν είναι απίθανο σε κάποιο βαθμό– όσο ότι, σε επίπεδο παραστάσεων, η κραταιά πρωτεύουσα του Δυτικού πολιτισμού υφίσταται πρωτοφανείς καταστροφές σε πραγματικό χρόνο. Η διαφορά από παλαιότερες περιστάσεις, για παράδειγμα πολεμικές ανταποκρίσεις από μακρινές χώρες, έγκειται αφενός στο γεγονός ότι πρόκειται για την πόλη που σχεδόν μόνιμα[1] επιλέγεται ως θέατρο της καταστροφής, και αφετέρου στην ιδιάζουσα φύση της πόλης αυτής και στις σχεδόν μυθικές διαστάσεις που έχει λάβει στην επικρατούσα κουλτούρα.

 

Εμφανίσεις: 2523

Περισσότερα...

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Email:
Θέμα:
Μήνυμα:

ΠΤΟΛΕΜΑΙΩΝ 4 (ΠΛΑΤΕΙΑ ΠΡΟΣΚΟΠΩΝ)
11635 ΑΘΗΝΑ, ΤΗΛ.-FAX: 210-7212307
info@diastixo.gr

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

*  Το email σας:

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ

facebook icontwitter icongoogle plus iconpinterest iconyoutube iconrss icon

Με την υποστήριξη του diastixo.gr - Designed by: artspr