«Μούσες που έγιναν ηρωίδες… (Λόρενς, Έλιοτ, Φλομπέρ, Μίλερ)» του Πέτρου Γκάτζια

«Μούσες που έγιναν ηρωίδες… (Λόρενς, Έλιοτ, Φλομπέρ, Μίλερ)» του Πέτρου Γκάτζια

Τα παθιασμένα ζευγάρια, οι γάμοι σε αδιέξοδο, τα ερωτικά τρίγωνα και οι ζηλότυποι εραστές, που πρωταγωνιστούν στα μυθιστορήματα, συχνά, όπως αποδεικνύεται, δεν είναι προϊόντα φαντασίας. Οι συγγραφείς, οι οποίοι ζουν οι ίδιοι έντονες καταστάσεις, τις περιγράφουν στο χαρτί και ξαφνικά οι ηρωίδες έχουν πολλά κοινά στοιχεία με τις συντρόφους τους. Ντ. Χ. Λόρενς, Τ. Σ. Έλιοτ, Γκουστάβ Φλομπέρ και Άρθουρ Μίλερ, φαίνεται πως έχουν περισσότερα κοινά παρά διαφορές.

Ο εραστής της λαίδης Τσάτερλι (Λόρενς)

Η Φρίντα Λόρενς, σύζυγος του συγγραφέα, σύμφωνα με διηγήσεις, ήταν μια γυναίκα που ζούσε για την ηδονή και είχε πλούσιο παρελθόν. Αυτές τις εμπειρίες της χρησιμοποίησε ο Λόρενς σε πολλούς χαρακτήρες του, ειδικά όμως στη λαίδη Τσάτερλι, η οποία απατά τον άνδρα της που βρίσκεται καθηλωμένος σε αναπηρικό αμαξίδιο. Ουσιαστικά η νουβέλα καταγράφει τον αγώνα του ίδιου του συγγραφέα με τη σεξουαλική ανικανότητά του, η οποία έδωσε πρόωρο τέλος στην έντονη και παθιασμένη ερωτική ζωή τους και οδήγησε τη Φρίντα σε άλλες ερωτικές αγκαλιές.

Έρημη χώρα (Έλιοτ)

Θα είχε ποτέ φανταστεί ο Ελιοτ την ψυχρότητα της Έρημης χώρας, εάν δεν είχε οδηγηθεί στα πρόθυρα της σχιζοφρένειας από τη μανιοκαταθλιπτική σύζυγό του; Το είχε άλλωστε παραδεχθεί και ο ίδιος: «Ο γάμος μας δεν της έφερε ευτυχία. Όσο για μένα, οδήγησε το μυαλό μου σε μια τέτοια κατάσταση, ώστε να μπορεί να γράψει την Έρημη χώρα». Η Βίβιαν Έλιοτ κατέληξε σε άσυλο. Στα 18 χρόνια γάμου είχαν προηγηθεί αναρίθμητοι καβγάδες και ψυχολογικές καταρρεύσεις που οδήγησαν τον ποιητή στο να γράψει το αριστούργημά του.

Μετά την πτώση (Μίλερ)

Το κοινό αποδοκίμασε το θεατρικό έργο του Μίλερ Μετά την πτώση, επειδή θεώρησε ότι η ευαίσθητη και αυτοκαταστροφική ηρωίδα τραγουδίστρια, η οποία στο τέλος πεθαίνει από υπερβολική δόση ναρκωτικών, βασίστηκε στην πρώην σύζυγό του, τη θρυλική Μέριλιν Μονρόε. Αν και ο Μίλερ είχε ξεκινήσει τη συγγραφή του έργου πολύ πριν από τον θάνατο της ξανθιάς ντίβας, κατηγορήθηκε ότι χρησιμοποίησε τον αποτυχημένο γάμο τους προς όφελος της δραματουργίας.

Μαντάμ Μποβαρί (Φλομπέρ)

Δεν είναι τυχαίο ότι ο Φλομπέρ άρχισε να γράφει τη Μαντάμ Μποβαρί την ίδια περίοδο που είχε αναθερμάνει τη σχέση του με την πρώην ερωμένη του Λουίζ Κολέτ. Προτού της ραγίσει για δεύτερη φορά την καρδιά, πρόλαβε να χρησιμοποιήσει πολλά περιστατικά από την ερωτική σχέση τους στο διάσημο κλασικό μυθιστόρημα. Δεν σταμάτησε, μάλιστα, μπροστά σε τίποτα. Περιέγραψε ακόμη και την πρώτη τους ερωτική συνάντηση μέσα σε άμαξα…


 

Τα σχόλια σας

Κάντε το σχόλιο σας, με σύνδεση από το facebook ή συμπληρώστε τα στοιχεία σας, στην παρακάτω φόρμα.

 


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
STORYTELLER
«Το Χόλιγουντ μπορεί να περιμένει… (Φράνσις Σκοτ Φιτζέραλντ)» του Πέτρου Γκάτζια

Το 1939, ο Μπαντ Σούλμπεργκ, ένας 25χρονος τότε σεναριογράφος του Χόλιγουντ, έμαθε από τα στούντιο ότι θα του έστελναν για βοηθό κάποιον Φράνσις Σκοτ Φιτζέραλντ. Στην αρχή πίστεψε ότι του έκαναν...

STORYTELLER
«Από τον Τζον Φόουλς με αγάπη: Το πρώτο ρομάντζο» του Πέτρου Γκάτζια

«Τυχαίος στίχος. Ένα σουβενίρ. Δίχως αξία ως στίχος. Προσπαθώ να δαχτυλογραφήσω τη μέχρι τώρα δουλειά μου. Βαρετή ασχολία αλλά απαραίτητη. Εάν πεθάνω αύριο κανείς δεν θα μπορέσει να την...

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΚΑΤΑΧΩΡΙΣΕΙΣ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Το μήνυμά σας

Διεύθυνση

Πτολεμαίων 4
(Πλατεία Προσκόπων)
11635 Αθήνα,
Τηλ.-fax: 210.7212307
info@diastixo.gr
ISSN: 2585-2485

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

Εγγραφείτε τώρα στο newsletter μας και μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα για το βιβλίο και για τις τέχνες.

 

Το email σας: