A+ A A-

Ο ΜΙΛΤΟΣ ΚΑΙ Η ΕΠΙΔΙΩΞΗ ΤΗΣ ΕΥΤΥΧΙΑΣ

Ο ΜΙΛΤΟΣ ΚΑΙ Η ΕΠΙΔΙΩΞΗ ΤΗΣ ΕΥΤΥΧΙΑΣτου Dr. Πινόκιο

 

«Ευτυχία είναι να μοιράζεσαι το χρόνο με το άτομο που αγαπάς», είχε διαβάσει κάποτε ο Μίλτος στον Μπόρχες κι από τότε τον είχε στοιχειώσει αυτός ο ορισμός της ευτυχίας. Νεότερος είχε πιστέψει, όπως ο Καζαντζάκης, πως ευτυχία είναι να κάνεις το χρέος σου, αλλά πόσο ευτυχισμένος ήταν ο Μίλτος από το χρέος του απέναντι στην κομματική νεολαία της οποίας ήταν μέλος; Η ευτυχία δεν είναι η ικανοποίηση από το έργο μας στη δουλειά, στο γάμο, στην οικογένεια. Δεν είναι να έχουμε ήσυχη τη συνείδησή μας. Είναι κάτι πολύ ανώτερο από όλα αυτά τα πεζά, ούτε είναι απλά οι ευχάριστες στιγμές στη ζωή μας. Η ευτυχία, δεν είναι μια συλλογή από χαμογελαστές φωτογραφίες. Είναι κάτι πολύ ανώτερο. Όταν ένας από τους πατέρες της Αμερικανικής Ανεξαρτησίας, ο James Madison έβαζε στο πρώτο άρθρο του Συντάγματος, πως σκοπός του κράτους είναι να φροντίζει για την ελευθερία του καθενός αλλά και την επιδίωξη της ευτυχίας, ίσως να είχε κατά νου, την επίτευξη των συνθηκών μιας άνετης διαβίωσης για τους υπηκόους του. «Ψωμί και τριαντάφυλλα» λοιπόν, ένα σύνθημα που το επανέλαβε ο γαλλικός Μάης, το τελευταίο κίνημα που ξαναστοχάστηκε την ευτυχία, και την έβαλε ως απόλυτη προτεραιότητα της ταξικής πάλης.

Ο Μίλτος επέστρεψε αρχιτέκτονας από τη Ρώμη με το κύμα της επιστροφής των διανοούμενων στα τέλη της δεκαετίας του '70, με σκοπό να προσφέρει κι αυτός στη χώρα του. Κι αν κάπου ξέχασε το τάμα του και μπλέχτηκε κι αυτός σε λοβιτούρες, δεν ξέχασε πως η μόνη ευτυχία που έχουμε είναι ο χρόνος. Με τις γυναίκες, ήταν εύκολο: όταν αντιλαμβανόταν πως δε μοιράζονταν το χρόνο με το κατάλληλο άτομο, χώριζε και πήγαινε για άλλα. Έκανε τρεις γάμους κι απέκτησε τέσσερα παιδιά: κανένα από τον πρώτο, τρία από το δεύτερο κι ένα από την τρίτη και νεαρότατη σύζυγό του. Με τους άντρες ακόμη πιο εύκολο: αν χάνονταν ο ενθουσιασμός από την παρέα, ξέκοβε από φιλίες και συναναστροφές κι έφτιαχνε άλλες. Δεν βρήκε την ευτυχία λοιπόν, ούτε στη δουλειά (κατάφερε να φτάσει κάποια στιγμή να γίνει λέκτορας στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας), ούτε στο γάμο, ούτε στα παιδιά, ούτε στη συμμετοχή του στα κοινά, ούτε στις παρέες.

Η ευτυχία, άρρητα συνδεδεμένη για το Μίλτο με το χρόνο, ήταν να μοιράζεται το χρόνο του αρχικά με τους ανθρώπους που αγαπούσε, έπειτα, επειδή πολύ συχνά συμβαίνει να αγαπάς αλλά να μην αγαπιέσαι, έγινε καθαρός χρόνος. Ο απόλυτα προσωπικός χρόνος του Αλμπέρτο Μοράβια, ο ήρωας στο πρώτο νεανικό του μυθιστόρημα, οι Αδιάφοροι, αρχιτέκτονας κι αυτός, απολάμβανε τα οφέλη της προσωπικής του ηθικής και μόνον. Η απόλυτη ευτυχία για τον Μίλτο, όταν τον γνώρισα εγώ λόγω μιας μετατροπής που ήθελα του ιατρείου μου σε ιατρείο και γκαρσονιέρα, έμοιαζε πολύ με αυτήν του Μοράβια. Ζούσε μόνος του σε ένα δυαράκι σαράντα οχτώ τ.μ., ξυπνούσε το πρωί στις επτά ακριβώς και καθόταν στο σχεδιαστήριό του, που και που όταν χρειαζόταν κάποια ιδιαίτερη έμπνευση δάγκωνε ένα μήλο, πράσινο ξινόμηλο κατά προτίμηση, σαν την Άγκαθα Κρίστι πριν καθίσει στο τραπέζι της να γράψει. Δούλευε μέχρι το μεσημέρι, στη μία ακριβώς διέκοπτε την καθημερινή του εργασία, έτρωγε το κύριο γεύμα της ημέρας και κοιμόταν κάνα δίωρο. Το απόγευμα ήταν ελεύθερο για τη διασκέδασή του. Είχα αγοράσει το ιατρείο στην πολυκατοικία που ήταν προϊόν αντιπαροχής του πατρικού του Μίλτου και πίναμε κάνα κρασί μαζί αραιά και που.

Για φέτος, την Πρωτοχρονιά του 2014 είπαμε να γιορτάσουμε οι δυο μας το χρόνο που πέρασε, άλλον ένα χρόνο που κλέψαμε από το θάνατο. Με το Μίλτο δε γιορτάζαμε ποτέ το νέο χρόνο, γιατί κανένας μας δεν ήξερε αν θα έχουμε και το χρόνο να τον ζήσουμε.

 

Διαβάστε επίσης
ΑΠ' ΤΟ ΙΑΤΡΕΙΟ
ΣΚΙΕΡ ΓΙΑ ΜΙΑ ΜΕΡΑ

του Dr. Πινόκιο Σ' αυτή τη μικρή ζωή που μας δόθηκε, μπορούμε να ζήσουμε πολλές, αναρίθμητες θα έλεγα, ζωές. Προσωπικά υπήρξα φοιτητής, φαντάρος, ερωτευμένος, μαθητής γαλλικών, παντρεμένος, χωρισμένος, αρραβωνιασμένος, γιατρός, μεγαλογιατρός, απολυμένος, άνεργος, έζησα σε σπίτια με νοίκι και σε σπίτια που...

ΑΠ' ΤΟ ΙΑΤΡΕΙΟ
ΙΩΑΝΝΗΣ Ο ΙΑΤΡΟΦΙΛΟΣΟΦΟΣ

του Dr. Πινόκιο   Η ψυχανάλυση είναι δύο πράγματα: η ελληνική μυθολογία και η ιστορία της τέχνης. Ο Ιωάννης τα γνώριζε και τα δύο πολύ καλά. Μαθητής του δημοτικού ακόμη, είχε προσπαθήσει να γράψει ένα αλφαβητικό λεξικό της ελληνικής μυθολογίας, χωρίζοντάς το σε τρεις τόμους: θεοί, ημίθεοι και ήρωες. Ήταν μόλις οκτώ χρόνων όταν είχε...

ΦΙΛΙΚΑ SITE

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Email:
Θέμα:
Μήνυμα:

ΠΤΟΛΕΜΑΙΩΝ 4 (ΠΛΑΤΕΙΑ ΠΡΟΣΚΟΠΩΝ)
11635 ΑΘΗΝΑ, ΤΗΛ.-FAX: 210-7212307
info@diastixo.gr

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

*  Το email σας:

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ

facebook icontwitter icongoogle plus iconpinterest iconyoutube iconrss icon

Με την υποστήριξη του diastixo.gr - Designed by: artspr