A+ A A-

Κερδίστε μία υποτροφία για τα Εργαστήρια Βιβλίου στον ΙΑΝΟ αξίας 340 ευρώ

Κερδίστε μία υποτροφία για τα Εργαστήρια Βιβλίου στον ΙΑΝΟ αξίας 340 ευρώ

Ο ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΕΛΗΞΕ!

Νικήτρια του διαγωνισμού είναι η Ευαγγελία Αστρίδου

Στην νικήτρια έχει σταλεί προσωπικό μήνυμα για την διαδικασία.
--------------------------------

Το diastixo.gr, σε συνεργασία με τον IANO, προσφέρει στους αναγνώστες του μία υποτροφία για το εργαστήριο «Πρώτο Βήμα στην ποίηση» με τον Στρατή Πασχάλη, αξίας 340 ευρώ.

Για να λάβετε μέρος στον διαγωνισμό:
1) κάντε Like (Μου αρέσει) στη σελίδα του diastixo.gr
https://www.facebook.com/diastixo.gr/
2) κάντε Like και Share (κοινοποίηση) στην ανάρτηση του διαγωνισμού https://goo.gl/K5zHex
Για να είναι έγκυρες οι συμμετοχές σας θα πρέπει να έχουν γίνει τα παραπάνω 2 βήματα.

Αν έχετε twitter, ακολουθήστε μας και κάντε retweet τον διαγωνισμό https://twitter.com/diastixogr/status/785759593037041664.

Σε περίπτωση που δεν έχετε λογαριασμό στα κοινωνικά δίκτυα, τότε απλά συμπληρώστε τη φόρμα που θα βρείτε παρακάτω.


Ο διαγωνισμός λήγει την Παρασκευή, 21 Οκτωβρίου στις 13:00. Η κλήρωση θα γίνει μέσω Woobox και οι τυχεροί θα ενημερωθούν άμεσα με προσωπικό μήνυμα, ενώ τα ονόματά τους θα αναρτηθούν την ίδια μέρα στο diastixo.gr και στο facebook αντίστοιχα.
Δικαίωμα συμμετοχής έχουν κάτοικοι Ελλάδας ηλικίας άνω των 18 ετών.

Καλή επιτυχία!

 

Λίγα λόγια για το εργαστήριο

Πρώτο βήμα στην Ποίηση

διδάσκει ο Στρατής Πασχάλης

Έναρξη: Πέμπτη, 24 Νοεμβρίου 2016, 17:30 - 20:30

 Μήπως είστε δόκιμοι ποιητές που θέλετε να διευρύνετε τις τεχνικές γνώσεις σας;
Να αποκτήσετε μια πιο υπεύθυνη και ουσιαστική σχέση με το αντικείμενό σας;
Να ξεπεράσετε τον άγονο ναρκισσισμό της μοναχικής απόπειρας;
Να βιώσετε τη δημοσιοποίηση των κειμένων τους στο πλαίσιο μιας συλλογικής κριτικής συνεργασίας;

Απευθυνόμαστε σε όσους θέλουν να βελτιώσουν την ποιητική γραφή τους, ή ακόμα σε όσους θέλουν απλώς να μάθουν μυστικά της ποιητικής τέχνης, χωρίς φιλοδοξία συνέχειας αλλά με τη δίψα της βαθύτερης γνωριμίας με το ποιητικό κείμενο μέσω της γραφής του.

Η δημιουργική συνεργασία των συμμετεχόντων με τον διδάσκοντα βασίζεται στον πειραματισμό και στην εμπειρία. Με βάση την κριτική επεξεργασία κειμένων, που υποβάλλουν οι συμμετέχοντες, αλλά και ασκήσεων λίγο αργότερα, εξετάζουμε θέματα τεχνικής, αισθητικής ουσίας. Προτείνουμε λύσεις, κουβεντιάζουμε σημαντικά ζητήματα:

•Ποια η διαφορά ελευθέρου και παραδοσιακού στίχου, και ποια τα χαρακτηριστικά τους;
•Τι συνιστά ό,τι αποκαλούμε νεωτερικό και κατ’ επέκταση μετα-νεωτερικό;
•Σε τι βοηθά η επίγνωση της παράδοσης;
•Πώς γίνεται η αφαίρεση;
•Πώς υπηρετούμε με ακρίβεια τον θεματικό πυρήνα;
•Πώς αποφεύγουμε τη ρητορεία και πώς επιμένουμε στο ατόφιο;
•Ποια η διαφορά πεζολογίας και πεζότητας;
•Πώς ενεργοποιούμε το υλικό μας;
•Πώς ξεκλειδώνουμε την ταχυδακτυλουργία των ευρημάτων παίζοντας με τις λέξεις και τις έννοιες;
Πώς «αρχιτεκτονούμε» το έναστρο χάος των συλλαβών, χωρίς να το βιάζουμε; Τελικά γράφουμε ή μήπως μαϊμουδίζουμε γραφές που δεν είναι δικές μας;

Όλα αυτά, όμως, με τη μέθοδο της εμπειρικής-βιωματικής σχέσης με το υλικό μας. Πάντα με βάση συγκεκριμένους στίχους και με πρόθεση τη διαφώτιση, την καλλιέργεια, τον εμπλουτισμό της γνώσης του δόκιμου ποιητή, μέσω της γόνιμης συνάντησης και της ανταλλαγής με κάποιον περισσότερο έμπειρο αλλά διόλου εφησυχασμένο ομότεχνο. Χωρίς «ακαδημαϊκές» συνταγές και θεωρητικολογίες. Πρόθεσή μας δεν είναι να επιβάλουμε έναν τρόπο γραφής, αλλά να ανακαλύψουμε τον τρόπο γραφής που ταιριάζει στον καθένα, σε μια εποχή πολυφωνίας και πολυσυλλεκτικότητας στον χώρο της τέχνης. Και ταυτοχρόνως, στο περιθώριο της εργασίας, να ταξιδέψουμε διαβάζοντας, με τρόπο δημιουργικό, κείμενα παλιά και νέα, παραδοσιακά και μοντέρνα, ελλήνων και ξένων ποιητών, που αποτελούν το συνεχές σημείο αναφοράς και την πυξίδα μας τόσο για τη γραφή όσο και για την ιδέα της ποίησης.

Οι τρεις άξονες του μαθήματος:

• Επεξεργασία του υλικού που οι συμμετέχοντες υποβάλλουν: Αφαίρεση, δουλειά πάνω στον στίχο, στη μορφή, στο θέμα και στον τίτλο, διακειμενικές συσχετίσεις του με κείμενα-κλειδιά, κ.ά.
• Άσκηση: γραφή (στο σπίτι) ενός πρωτότυπου ποιήματος με δοσμένο θέμα και σχολιασμός του (στο μάθημα). Η άσκηση μπορεί να έχει κι ένα τεχνικό σκέλος.
• Μισή ώρα ανάγνωσης και συζήτησης με αφορμή ποιήματα ελλήνων και ξένων ποιητών.

Γιατί:
Σε πολλές περιπτώσεις το ξανακοίταγμα ενός ποιήματος
Προκαλεί άγχος, όμως ένας συγγραφέας πρέπει να μάθει ν’ αντέχει αυτό τον
πόνο [...]
Μερικοί ποιητές δεν μαθαίνουν ποτέ την Τέχνη της αναθεώρησης και παραμένουν «ελάσσονες» ή σχεδόν ανύπαρκτοι.
[...]
Το ξαναδούλεμα είναι δύσκολη δουλειά
[...]
Στην πορεία της ζωής τους τέτοιοι ποιητές ρίχνουν στο χαρτί τουλάχιστον
Ποιητικές «πρώτες εκδοχές» αλλά δεν μπορούν ποτέ να κερδίσουν τον
Έπαινο ενός διορατικού αναγνώστη.

Kenneth Koch, Η Τέχνης της Ποίησης
Βασίλης Καραβίτης, Συγκομιδή, εκδ. «Γνώση», 1988

 Διάρκεια μαθημάτων: δέκα τρίωρα απογευματινά μαθήματα (30 ώρες διδασκαλίας)

Follow us on Facebook!

 

Διαβάστε επίσης
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
Κερδίστε 10 βιβλία των Αύγουστου Κορτώ και Σώτης Τριανταφύλλου

Ο ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΕΛΗΞΕ!Τα ονόματα των νικητών που κερδίσουν από ένα αντίτυπο είναι: Για το «Μικρό χρονικό τρέλας» του Αύγουστου ΚορτώΠΕΤΡΟΥΛΑ ΒΟΡΡΙΑΒΑΣΙΛΗΣ ΔΡΟΓΑΛΑΣΑΓΓΕΛΟΣ ΛΟΥΒΡΟΣΖΩΗΣ ΞΥΛΟΓΙΑΝΝΗΣΣΤΑΥΡΟΥΛΑ...

ΦΙΛΙΚΑ SITE

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Email:
Θέμα:
Μήνυμα:

ΠΤΟΛΕΜΑΙΩΝ 4 (ΠΛΑΤΕΙΑ ΠΡΟΣΚΟΠΩΝ)
11635 ΑΘΗΝΑ, ΤΗΛ.-FAX: 210-7212307
info@diastixo.gr

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

*  Το email σας:

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ

facebook icontwitter icongoogle plus iconpinterest iconyoutube iconrss icon

Με την υποστήριξη του diastixo.gr - Designed by: artspr