A+ A A-

ΤΖΟΝ ΤΖΟΥΛΙΟΥΣ ΝΟΡΓΟΥΙΤΣ: ΕΝΑΣ ΣΠΑΡΤΑΡΙΣΤΟΣ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ

JOHN JULIUS NORWICH:  ΕΝΑΣ ΣΠΑΡΤΑΡΙΣΤΟΣ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣπαρουσίαση: Belica-Antonia Kubareli

Ο Τζον Τζούλιους Νόργουιτς είναι διάσημος στην Αγγλία τόσο για τα βιβλία του όσο και για την προσωπικότητά του. Ένας άνθρωπος που συστηματικά χλευάζει τον εαυτό του, την οικογένειά του, την τάξη του, τις γνώσεις του και δηλώνει ότι κι αν δεν έγραφε, δεν θα πάθαινε κανείς τίποτα.

Το πραγματικό του όνομα είναι Τζον Τζούλιους Κούπερ, είναι δεύτερος υποκόμης του Νόργουιτς, υπήρξε διπλωμάτης και μέλος της Βουλής των Λόρδων, συγγραφέας ιστορικών, και ταξιδιωτικών αλλά και λάτρης της αρχιτεκτονικής, διάσημη τηλεοπτική και ραδιοφωνική προσωπικότητα της Αγγλίας.

Έχει μια παράνομη κόρη, την Αλέγκρα Χιούστον που προήλθε απ’ τον δεσμό του με τη Ρίκι Χιούστον. Όταν η Ρίκι σκοτώθηκε σε αυτοκινητιστικό, ο Χιούστον τη μεγάλωσε μαζί με την ετεροθαλή αδελφή της Αντζέλικα Χιούστον. Πριν χρόνια που η Αλέγκρα ανακοίνωσε ποιος ήταν ο πραγματικός της πατέρας και η συντηρητική Αγγλία σοκαρίστηκε, ο Νόργουιτς είπε: «Τι να κάνω; Όφειλα να συνεχίσω τη μπασταρδοποίηση του σογιού μου. Εξάλλου, συγκριτικά με τον πατέρα μου, εγώ είμαι ανέραστος». Η γυναίκα του κατέρρευσε με το σκάνδαλο και νοσηλεύτηκε σε ψυχιατρική κλινική, ενώ ο Νόργουιτς έλεγε σε συγγενείς και φίλους: «Αν το ήξερα θα της το είχα πει νωρίτερα, να μείνω για λίγο μόνος μου». Και συμπληρώνει: «Τώρα έχουμε την καλύτερη σχέση. Είμαστε αδέλφια και η Αλέγκρα αποτελεί μέλος της οικογένειάς μας τα τελευταία 25 χρόνια». Τελευταία δήλωσε ότι, «χωρίς τη γυναίκα μου θα ήμουνα ένας γελοίος που μιμείται τους μορφωμένους ιστορικούς που διάβασα και θα ξεγελιόμουνα ότι η τάξη μου έχει αξία».

 

Εμφανίσεις: 3809

Περισσότερα...

ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΣΤΕΡΟΦΗΜΙΑ ΤΟΥ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΗ

ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΣΤΕΡΟΦΗΜΙΑ ΤΟΥ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΗτης Καίτης Βασιλάκου

Πότε ένα καλλιτεχνικό έργο είναι σημαντικό;

Όταν το ευρύ κοινό το θεωρήσει σημαντικό.

Όταν ένα μικρό κοινό ειδημόνων το κρίνει σημαντικό.

Όταν εξακολουθεί να θεωρείται σημαντικό ύστερα από αρκετά χρόνια.

Όταν παραμένει σημαντικό μέσα στους αιώνες.

Καταλαβαίνουμε βέβαια ότι η τελευταία περίπτωση είναι η πιο σίγουρη. Αν ένα καλλιτεχνικό έργο εξακολουθεί να συγκινεί τον άνθρωπο έπειτα από πέντε, δέκα, είκοσι αιώνες, τότε έχουμε να κάνουμε πράγματι με κάτι σπουδαίο. Στις άλλες περιπτώσεις το πράγμα παίζεται.

 

Εμφανίσεις: 3739

Περισσότερα...

ΧΑΡΟΥΚΙ ΜΟΥΡΑΚΑΜΙ

ΧΑΡΟΥΚΙ ΜΟΥΡΑΚΑΜΙ παρουσίαση-απόδοση: Belica-Antonia Kubareli

ΤΑ ΠΡΩΤΑ ΧΡΟΝΙΑ

Ο Χαρούκι Μουρακάμι (1949) σπούδασε θέατρο στο πανεπιστήμιο του Τόκιο και εκεί γνώρισε τη μετέπειτα γυναίκα του. Επί οχτώ χρόνια διατηρούσε με τη γυναίκα του ένα καφέ-τζαζ κλαμπ και είναι ακόμη μανιακός συλλέκτης δίσκων τζαζ και ροκ μουσικής. Γενικά λατρεύει την αμερικανική κουλτούρα και όπως λέει αυτό οφείλεται στο ότι οι γονείς του δίδασκαν ιαπωνική λογοτεχνία και είχε την τυπική κόντρα πατέρα-γιου.

Απέρριπτε την ιαπωνική λογοτεχνία, τέχνη και μουσική από νεαρός, και ταυτιζόταν κυρίως με τον έξω κόσμο μέσω των χολιγουντιανών ταινιών, της ξένης μουσικής και των φτηνών αγγλικών βιβλίων που έβρισκε στα παζάρια. Θεωρεί ότι το τέλειο μυθιστόρημα θα ήταν ένα μείγμα Ρέιμοντ Τσάντλερ και Ντοστογιέφσκι, κι ελπίζει να το γράψει ο ίδιος. Επίσης έχει μεταφράσει στα ιαπωνικά Κάρβερ, Ίρβινγκ, Τιμ Ο’Μπράιαν, Φιτζέραλντ και πολλούς άλλους, γιατί πιστεύει ότι η χώρα του έχει πολύ κλειστούς λογοτεχνικούς ορίζοντες. Μεταφράζει για να βρίσκεται σε συστηματική επαφή με την αγγλόφωνη λογοτεχνία ώστε να μπορεί να αυτοδιορθώνεται, όπως δηλώνει.

 

Εμφανίσεις: 3938

Περισσότερα...

ΠΕΡΙ ΣΥΓΓΡΑΦΕΩΝ ΚΑΙ ΣΥΓΓΡΑΦΗΣ

του Νόρμαν Μέιλερ

απόδοση: Belica-Antonia Kubareli

ΠΕΡΙ ΣΥΓΓΡΑΦΕΩΝ ΚΑΙ ΣΥΓΓΡΑΦΗΣΟ τρόμος του συγγραφέα: Ξυπνάς το πρωί και βρίσκεσαι μπροστά στην άδεια σελίδα. Μπορεί να σου πάρει πέντε λεπτά ή μία ώρα για ν’ αρχίσεις να γράφεις κάτι. Κάποια στιγμή ξεκινάς και ξάφνου οι λέξεις ρέουν. Από πού έρχεται αυτή η ροή; Δεν μπορείς να το προσδιορίσεις και μονίμως αναρωτιέσαι: Μήπως σταματήσει αύριο; Και αυτό σε τρομάζει. Γιατί εξαρτάσαι από ένα φαινόμενο εντελώς απρόβλεπτο.

Ένας απλός κανόνας: Με τα χρόνια, βρήκα έναν κανόνα κι είναι ο μόνος που μπορώ να προτείνω σε όσους γράφουν ή θέλουν να γράψουν. Απλός κανόνας. Αν λες στον εαυτό σου ότι αύριο θα κάτσεις να δουλέψεις, προετοιμάζεις το ασυνείδητό σου ώστε να βγάλει υλικό. Φτιάχνεις κάποιου είδους συμβόλαιο με το μυαλό σου, του ζητάς να σου βρει, να σου διαλέξει, να φέρει στο συνειδητό σου πολύτιμα στοιχεία για το έργο σου. Στο λόγο μου, το κόλπο πιάνει. Είναι σαν να ανακοινώνεις σε κάποιες ιδιαίτερες δυνάμεις «έρχομαι να γράψω» και σε βοηθάνε.

Κάνε ό,τι χρειάζεται: Στον κινηματογράφο λένε μια υπέροχη φράση: «Κάνε ό,τι χρειάζεται». Αν πρέπει να κινηματογραφήσουν μια σκηνή προτού σκοτεινιάσει, ο σκηνοθέτης θα πει αυτή τη φράση στο συνεργείο του. Εννοεί: «θα γυρίσουμε τη σκηνή χωρίς να σκεφτούμε αν θα βγει καλή. Οφείλουμε να κάνουμε τη δουλειά μας. Αν νυχτώσει και δεν έχουμε τελειώσει, χαθήκαμε». Κι εμείς, οι συγγραφείς, πρέπει να κάνουμε ό,τι χρειάζεται για το γράψιμό μας. Να το πάρουμε απόφαση, να κάτσουμε, να δουλέψουμε. Είναι απλώς θέμα απόφασης. Πλαίσιο σκέψης. Το γράψιμο εξαρτάται απ’ την απόφαση για δουλειά. Το βάζεις στο μυαλό σου και το κάνεις. Είναι πάρα πολύ δύσκολο, όσο κι αν λέω ότι είναι απλό. Μέσα σου ξέρεις τι πρέπει να κάνεις, πόση δουλειά χρειάζεται και εκνευρίζεσαι, αγχώνεσαι, θες να τα παρατήσεις, όμως πρέπει να συνεχίσεις. Διάλεξες να γράψεις ένα βιβλίο, δε σε υποχρεώνει κανείς. Εσύ υποχρεώνεις τον εαυτό σου. Είναι η δική σου ανάγκη. Κάν’ το πράξη! Αν επαναστατείς και δε δουλεύεις, απλώς χειροτερεύεις την κατάσταση. Αφού γράφεις, γράψε.

 

Εμφανίσεις: 3747

Περισσότερα...

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Email:
Θέμα:
Μήνυμα:

ΠΤΟΛΕΜΑΙΩΝ 4 (ΠΛΑΤΕΙΑ ΠΡΟΣΚΟΠΩΝ)
11635 ΑΘΗΝΑ, ΤΗΛ.-FAX: 210-7212307
info@diastixo.gr

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

*  Το email σας:

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ

facebook icontwitter icongoogle plus iconpinterest iconyoutube iconrss icon

Με την υποστήριξη του diastixo.gr - Designed by: artspr