A+ A A-

ΚΑΙΤΗ ΒΑΣΙΛΑΚΟΥ

ΚΑΙΤΗ ΒΑΣΙΛΑΚΟΥΗ εμπειρία της ψυχοθεραπείας είναι μια συγκλονιστική υπόθεση. Ιδιαίτερα αν κάποιος πηγαίνει στο γιατρό ανύποπτος και του παραπονείται για μικροπροβλήματα, όπως «έχω, γιατρέ μου, αϋπνίες» ή «τσακώθηκα με τον καλύτερό μου φίλο και στενοχωρήθηκα πολύ» ή ακόμα «έχω μια μικρή δυσκολία στις κοινωνικές συναναστροφές μου» και μετά, όσο εξελίσσεται η ψυχοθεραπεία, βλέπει εμβρόντητος να αναδύονται από μέσα του αποκλίσεις και ιδιορρυθμίες που η ψυχιατρική τις έχει ταξινομήσει στο κεφάλαιο «διαταραχές χαρακτήρος» και τις αντιμετωπίζει ως ένα είδος ψυχικής ανωμαλίας.

 

Εμφανίσεις: 3319

Περισσότερα...

ΦΩΤΕΙΝΗ ΣΤΕΦΑΝΙΔΗ

ΦΩΤΕΙΝΗ ΣΤΕΦΑΝΙΔΗΣυννεφιασμένη μέρα με ψιλόβροχο του 1989, κι άκουσα πρώτη φορά το όνομα του Χρήστου Μπουλώτη. Στην Πάδοβα της Ιταλίας λέγαν πως πήρε πανευρωπαϊκό βραβείο για την πρώτη παραμυθένια του ιστορία. Αγόρασα το βιβλίο, το διάβασα κι απόμεινα. Η ιστορία ήταν παράξενη σαν την αγάπη του τίτλου της, πρωτόφαντη, καθώς και ο τρόπος που ήταν γραμμένη. Αργότερα έμαθα από τον ίδιο τον Χρήστο πως το ψιλόβροχο είναι ο αγαπημένος του καιρός. Και μια τέτοια μέρα πάλι, με ανοιξιάτικο ψιλόβροχο τούτη τη φορά, αφού είχαμε γνωριστεί χρόνια πολλά και είχαμε φτιάξει μαζί σωρό τα βιβλία, δέχομαι τηλεφώνημά του και πρόταση για εκ νέου εικονογράφηση και σχεδιασμό του συναρπαστικού (δικό μου το επίθετο) κειμένου στην ανανεωμένη του έκδοση.

Άρχισα να σχεδιάζω άλογα. Αγκάλιαζα λεύκες. Παρατηρούσα και τα δυο πολύ τις πρώτες μέρες. Λίγο (;) μου χρησίμεψαν αυτές οι παρατηρήσεις. Το ενδιαφέρον άρχισε όταν, δειλά, στην πρώτη εικόνα καταγράφηκε υπερφυσικό συμβάν. Στην τελευταία νόμισα μάλιστα ότι είχε γίνει η υπέρβαση. Μεγάλη ιδέα για τον εαυτό μου απλώς. Αυτή η ιστορία είναι σαν λουλούδι χιλιόφυλλο. Όσο και να την προεκτείνει κανείς δεν σταματά, αυξάνει και εξαϋλώνεται. Σαν τέλειωσα, ήθελα να δουλέψω κι άλλο, δεν πρέπει να μου έχει ξανασυμβεί με άλλο βιβλίο (έχει γίνει, ναι. Στο Για σένα, πουλί μου, του Χρήστου πάλι).

 

Εμφανίσεις: 3387

Περισσότερα...

ΙΩΑΝΝΑ ΚΑΡΑΤΖΑΦΕΡΗ

ΙΩΑΝΝΑ ΚΑΡΑΤΖΑΦΕΡΗΈως τώρα δεν ανακάλυψα πού ελλόχευε αυτή η διεργασία του νου, των ιδεών, των βιωμάτων ή άλλων ακαθόριστων ερεθισμών, που εκφράζονται παντοιοτρόπως, εκτός αν καιροφυλακτούσε κάπου πολύ βαθιά μέσα μου και το νυστέρι της προσωπικής μου, ανειδίκευτης ψυχαναλυτικής ικανότητας δεν μπορούσε να μου την αποκαλύψει με κάποιον άλλον τρόπο, εκτός της γραφής.

Πριν από πενήντα χρόνια, ύστερα από μια ανάπαυλα, που απολάμβανα ξαπλωμένη στο γρασίδι του πάρκου, βλέποντας μέσα από τα κλαριά των δέντρων τις φόρμες που σχημάτιζαν χορευτικές κινήσεις στον γαλάζιο ουρανό, παρόχθια του ποταμού Χάντσον, που κυλάει δυτικά του Μανχάταν όπου ζούσα, ένιωσα μια ώθηση να γυρίσω στο διαμέρισμά μου.

Έφτασα εκεί σχεδόν τρέχοντας και ασυνείδητα κάθισα στην καρέκλα μπροστά στο τραπεζάκι μου, για όλες τις χρήσεις, και άρχισα να περιγράφω, με στιλό σε γραμμωτές σελίδες, τον δικό μου μικρόκοσμο μέσα στον οποίο ζούσα, να καταγράφω διαλόγους με πρόσωπα που δεν είχα γνωρίσει και δεν είχα συνδιαλεχτεί, αλλά εφεύρισκα καθώς επεκτεινόταν ο μύθος σύμμεικτος με την πραγματικότητα, ενώ ένιωθα ότι οι λέξεις πάλλονταν ταυτόχρονα με την αναπνοή μου στον ίδιο ρυθμό.

Ακουμπούσα ανάποδα τις γραμμένες σελίδες, τη μια πάνω στην άλλη, και σύντομα παρατήρησα ότι ο όγκος τους χόντραινε και ψήλωνε. Αυτές οι σελίδες εικονογράφησαν τη ζωή στα Επιπλωμένα δωμάτια της δεκαετίας του 1960, ένα βιβλίο που έμεινε κλασικό αφού τίποτα πια δεν είναι το ίδιο.

 

Εμφανίσεις: 2899

Περισσότερα...

ΕΙΡΗΝΗ ΚΑΝΑΚΑΚΗ

ΕΙΡΗΝΗ ΚΑΝΑΚΑΚΗΜετά την επανέκδοση του Ανθολογίου Θεατρικών Μονολόγων – Ξένοι Συγγραφείς, μου προτάθηκε από τις Εκδόσεις Φίλντισι να προχωρήσουμε στη δημιουργία του αντίστοιχου έργου για τους Έλληνες. Ήξερα πολύ καλά την περιπέτεια στην οποία θα έμπαινα, δεδομένης της προηγούμενης εμπειρίας μου. Γνώριζα δηλαδή ότι πρόκειται για μια συχνά υπερβατικά σκληρή εργασία, που απαιτεί αντοχές μαραθωνοδρόμου, αλλά ταυτοχρόνως και για ένα αποκαλυπτικό ταξίδι. Εκείνο όμως που δεν φανταζόμουν είναι το πόσο «βαριά» είναι η κληρονομιά των αρχαίων Ελλήνων δραματουργών στην πραγματικότητα, και διόλου κατ’ ευφημισμό. Διαπίστωσα κατά τη μελέτη των κειμένων ότι ήταν δύσκολο να διαβάζω με αποστασιοποιημένο, «επαγγελματικό» μάτι τις μεταφράσεις των έργων τους, προκειμένου να ξεχωρίσω ποια απ’ αυτά θα επιλεγούν για το Ανθολόγιο. Λόγω αυτής της ανυπέρβλητης δυναμικής τους, αναγκάστηκα να οδηγηθώ στην επιλογή ένταξης όλων των ακέραια σωζόμενων έργων σ’ έναν τόμο που θα αφορούσε αποκλειστικά το αρχαίο ελληνικό θέατρο.

 

Εμφανίσεις: 3513

Περισσότερα...

ΒΟΥΛΑ ΜΑΣΤΟΡΗ

ΒΟΥΛΑ ΜΑΣΤΟΡΗΤο Γυναίκα μπονσάι άρχισα να το γράφω όταν Το παραμύθι των ψυχών έπαψε να στοιχειώνει τη μνήμη μου, διότι μόνο έτσι μπορώ να προχωρήσω στη γραφή ενός νέου βιβλίου – πρέπει οι χαρακτήρες του προηγούμενου να φύγουν από μέσα μου, ώστε να μπορέσω να ενδυθώ τις ψυχές των χαρακτήρων του επόμενου.

Ωστόσο, οι χαρακτήρες των βιβλίων μου κατά κάποιον μαγικό ή μεταφυσικό τρόπο αυτοδημιουργούνται και αυτονομούνται κατά τη διαδικασία της γραφής. Αυτό, βέβαια, δε σημαίνει ότι δεν έχω ευθύνη των πράξεών τους, παρότι ως «θεός» τους θα μπορούσα να αποποιηθώ, όπως όλοι σχεδόν οι θεοί, τούτη την ευθύνη λέγοντας ότι τα πλάσματα του κόσμου που δημιουργώ έχουν ελεύθερη βούληση. Και έχω ευθύνη, λέω, διότι είμαι πρώτα απ' όλα ο πλάστης του κόσμου τους, ενός κόσμου από λέξεις, προτάσεις, παραγράφους... ενός κόσμου για τον οποίον είμαι αναντίρρητα υπόλογος ως συγγραφέας.

 

Εμφανίσεις: 3307

Περισσότερα...

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Email:
Θέμα:
Μήνυμα:

ΠΤΟΛΕΜΑΙΩΝ 4 (ΠΛΑΤΕΙΑ ΠΡΟΣΚΟΠΩΝ)
11635 ΑΘΗΝΑ, ΤΗΛ.-FAX: 210-7212307
info@diastixo.gr

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

*  Το email σας:

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ

facebook icontwitter icongoogle plus iconpinterest iconyoutube iconrss icon

Με την υποστήριξη του diastixo.gr - Designed by: artspr