Αθηνά Μπίνιου

Αθηνά Μπίνιου

Αγγίζοντας τα σπασμένα μνημεία, μεταγγίζεται με την αφή η αίσθηση του σεβασμού. Η υποτυπώδης σωματική επαφή στην επιφάνεια της πέτρας συνιστά μύηση στον αγαθό χώρο και χαρίζει την είσοδο στη διάσταση του χρόνου και της πνευματικότητας.

Οι βουνοπλαγιές του Υμηττού έχουν κλίμα ήπιο, με απεριόριστη θέα στη θάλασσα και σταθερή ηλιοφάνεια. Οι αρχαιότητες της ευρύτερης περιοχής δεν είναι μόνο τοπικά στολίδια του παρελθόντος. Είναι ιερά όντα της τοπικής Ιστορίας, όπου διακρίνονται χαρακιές από επίμονο λεπίδι γλυπτών, τομές σκληρές για να γίνει η λίθινη επιφάνεια βίβλος, άφθαρτη απόδειξη της υστεροφημίας των Ελλήνων της Αττικής του 400 π.Χ. Αγγίζοντας τα σπασμένα μνημεία, μεταγγίζεται με την αφή η αίσθηση του σεβασμού. Η υποτυπώδης σωματική επαφή στην επιφάνεια της πέτρας συνιστά μύηση στον αγαθό χώρο και χαρίζει την είσοδο στη διάσταση του χρόνου και της πνευματικότητας.

Είδα μια μέρα δυο νέους να σκύβουν να φιλήσουν την ξερολιθιά του αρχαίου δρόμου. Έπειτα ένωσαν τα χέρια τους πάνω στις πέτρες και τα φωτογράφισαν. Φαίνονταν τόσο απορροφημένοι από δέος, που χάραξαν μέσα μου την αίσθηση πως οι απανταχού προσκυνητές έχουν ανάγκη το άγγιγμα και την επαφή.

Κεντρικό πρόσωπο της ιστορίας είναι η Κυρά, ιέρεια και δασκάλα, κάτοικος της Αιξωνής, το 400 π.Χ. στον ρόλο μιας διαχρονικής φωνής. Φροντίζει ιδιαίτερα τα παιδιά και καλεί σπίτι της φίλους και γείτονες να τους αφηγηθεί μύθους. Ένα από τα παιδιά ήταν η Φιλοστράτη, το καλαίσθητο άγαλμα του Αρχαιολογικού Μουσείου του Πειραιά. Στέκεται εκεί, με το γνωστό χαμόγελο των αγαλμάτων, με μια χήνα στην αγκαλιά, κοιτάζοντας το απέναντι αγόρι, τον Κτήσιππο, ο οποίος παίζει με τον σκύλο του. Έχει φως και σιωπή ο χώρος, και σου έρχεται ν' απλώσεις το χέρι να χαϊδέψεις τα αγάλματα, γιατί υπήρξαν και δικοί σου πρόγονοι· μια προαιώνια αλυσίδα σωμάτων σε έφτασε στο σήμερα.

Η γενιά της εποχής μας δίνει ανάλογους αγώνες, γιατί όπως τότε, έτσι και τώρα, τα όνειρα των νέων πραγματοποιούνται μέσα από μια δύσκολη διαδρομή προς τη γνώση και την ωριμότητα.

Οι ασπρόμαυρες ζωγραφιές της Μαρίας Οικονόμου μεταφέρουν τα συναισθήματα των ηρώων, ενώ η απουσία του χρώματος ερμηνεύει άριστα το μακρινό παρελθόν. Αναπτύσσει εικαστικά χαρακτήρες· τι βλέπουν, τι ακούν, τι ζουν, ενώ καθ' όλη την αφήγηση υπάρχει η οπτική εκείνης της εποχής, με έναν τρόπο σκέψης που δίνει απαντήσεις στα σημερινά προβλήματα της περιοχής και των καιρών.

Το βιβλίο αγγίζει και θέματα όπως αυτό της γέννησης της τεχνολογικής σκέψης δομικών έργων, τη θέση της γυναίκας στην κοινωνία, τους διαχρονικούς ρόλους ανδρών και γυναικών, παιδιών, γονιών και τις αιτίες πολέμων.

Η τοπική Ιστορία είναι βασικό στοιχείο της ταυτότητάς μας. Οι αναγνώστες θα γνωρίσουν τις όμορφες πόλεις που προϋπήρχαν στη Γλυφάδα, στη Βούλα, στη Βάρη, στη Βουλιαγμένη, θα δουν όλη την Αττική και όχι μόνο, διότι ο τρόπος ζωής το 400 π.Χ. ήταν παρόμοιος στην αρχαία Ελλάδα απ' άκρη σ' άκρη.

Ευχαριστώ θερμά όσους με βοήθησαν να εισχωρήσω στον λαβύρινθο του παρελθόντος και να ξαναβγώ στο φως. Το εύρημα προστατεύεται σε κατάλληλα διαμορφωμένες κρυστάλλινες προθήκες και είναι εμφανές.

Η κυρά της Αιξωνής Η ιστορία ενός αρχαίου δρόμου Αθηνά Μπίνιου Πατάκης
Η κυρά της Αιξωνής

Η ιστορία ενός αρχαίου δρόμου
Αθηνά Μπίνιου
Πατάκης
230 σελ.
Τιμή € 8,70
001 patakis eshop

 

Τα σχόλια σας

Κάντε το σχόλιο σας, με σύνδεση από το facebook ή συμπληρώστε τα στοιχεία σας, στην παρακάτω φόρμα.

 


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
ΣΕ Α' ΠΡΟΣΩΠΟ
Η Ελένη Λιντζαροπούλου σε α΄ πρόσωπο

Να πω την αλήθεια δεν ξέρω πώς μπορεί να γράφει κανείς σε «μη α΄ πρόσωπο», ακόμη κι όταν χρησιμοποιεί β΄ ή γ΄. Τα ποιήματα και τα κείμενά μου, ακόμη κι όταν μιλούν για ιδέες, εμπειρίες και αισθήματα άλλων ή όταν...

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΚΑΤΑΧΩΡΙΣΕΙΣ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Το μήνυμά σας

Διεύθυνση

Πτολεμαίων 4
(Πλατεία Προσκόπων)
11635 Αθήνα,
Τηλ.-fax: 210.7212307
info@diastixo.gr
ISSN: 2585-2485

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

Εγγραφείτε τώρα στο newsletter μας και μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα για το βιβλίο και για τις τέχνες.

 

Το email σας: